Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2015 om 21:14 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179129
Denk dat je voor enkel de pomp vervangen van begin tot weer rijdend (inclusief reinigen inlaatspruitstukken) 7-8 uur bezig bent. Is een beetje schatten daar ook met de verstuivers en tank bezig ben geweest.
Greetz C00kie
19 januari 2015 om 19:04 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179126Nog twee klussen te gaan.. Gister de Zafira klaar gemaakt, morgen onze Corsa en later deze week nog een Vectra van het forum.. en dan helemaal op mijn eigen monster richten ;)
19 januari 2015 om 15:05 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179123@marbo2 wrote:
Heel lekker bezig geweest, al zeg ik het zelf.
Ik ben in elk geval weer mobiel, tanx!Graag gedaan.. :thumb
18 januari 2015 om 21:06 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179120Helaas nog geen tijd gehad om mijn eigen project verder af te maken maar ondertussen wel een forum lid gelopen met een defecte brandstofpomp van zijn Z30DT motor. Was een grote klus.. tank en leidingen verwijderd en gespoeld.. injectoren getest en waren gelukkig niet lek.. Hieronder een overzicht van alle werkzaamheden.



























Greetz C00kie
Sweety :wub
Weet je zeker dat de turbo defect is en niet alleen de sturing (vacuum gedeelte) of bijv luchtmassameter.
Wat voor Alpine radio heb je? Mogelijk heb je een filter verkeerd ingesteld waardoor de lage tonen weggefilterd worden of enkel naar externe (subwoofer/versterker) uitgang worden gestuurd. Check in ieder geval de frequentie filters in de unit.
Graag gedaan :D
Zaterdag de voorstoelen er maar eens in knopen ;)
24 november 2014 om 21:52 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179118Vandaag de ECC unit vervangen. Thermosensor defect :( dus alleen maar koude lucht…





Zo nu weer lekker warm de winter door…
Het probleem wat jij voorschrijft is een standaard reactie van de motor. Rem in toerental goed.. rem los toerental verhoogd.. Dit betekend dat er een foutcode in staat (bijv brandstofprobleem, EGR etc) Dit moet een gemiddelde garage voor je kunnen uitlezen maar wil dat ook best voor je doen maar de opgegeven P1235 code veroorzaakt dit ook. Belangrijkste hierin in je turbo/actuator te controleren op vacuüm of het VGT gedeelte van de turbo die stroef loopt. Makkelijk test met snel een uitslag of daar het probleem zich voordoet.
@Bartjex88 wrote:
Afl lampen aanstaande dinsdag plaatsen. Vandaag de lampen afgewerkt, en dinsdag plaatsen dus, ben eens benieuwd naar de programatie ervan met de tech 2
succes ermee :thumb
Diverse delen vervangen door helaas nalatigheid van de oude eigenaar. Niet altijd helemaal defect maar ook deels uit voorzorg.
180.000KM
– Turbo
– Injectoren
– Turbo actuator relais
– SCV kleppen
– LMM
– Roetcats verwijderd
– Complete multieriem set met alle rollen/spanner
– Carter ontluchtingsslangen
– Oliefilter deksel
– Brandstof temperatuursensorGreetz C00kie
Is gedaan bij KCP ;)
Heb jij een C1 met half of vol canbus systeem. Evt snel te herkennen aan het stuurwielbediening. Alleen drukknoppen of drukknoppen en draaiwieltjes? Heb je dat laatste dan kan ik wel in mijn C1 kijken welke sensor erin zit.
Greetz C00kie
Precies wat Carlo zegt of de sturing (solenoid). Is goed te testen met vacuümtester en via opcom solenoid data uitlezen.
Sensor op de actuator of actuator zelf kan ook nog defect zijn. De turbo op de Y30DT heeft nog wel eens last van een zwaar punt in de VGT. (zie mijn topic) Mocht het nodig zijn heb ik mogelijk nog een goed werkende turbo.Weer lekker bezig.. keep on modding :thumb
3 november 2014 om 18:11 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18234022Post hier niet om kritiek te geven maar wilde enkel een advies geven. Een turbometer wordt normaal op nul afgesteld op basis van atmosferische druk. (oftewel buitenluchtdruk 1000mbar) Als deze een onderdruk < 0 zou aangeven bij een diesel zou dit betekenen dat deze een vacuüm trek in het aanzuiggedeelte, wat bij een diesel niet hoort ivm een luchtoverschot. Bij benzine heb je stationair altijd onderdruk mits de meter na de gasklep (tussen gasklep en cilinderkop) is aangesloten.
Omdat een diesel standaard geen onderdruk (vacuüm) heeft doordat deze niet is uitgevoerd met een gasklep en werkt met een open systeem naar het luchtfilter worden deze dan ook altijd uitgevoerd met een extra vacuümpomp tbv bijv. rembekrachtiger daar waar een benzine dit van het inlaatspruitstuk afhaalt.
Zal me er verder niet meer mee bemoeien en van mijn zijde ook sorry voor de spam. Zoals gezegd was het enkel een advies geen kritiek.
Succes met het modden :thumb -offtopic
3 november 2014 om 17:51 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179117Binnenkort nog mooier.. als de twee zwarte beide gedaan zijn.. niet goed te zien maar de Corsa springt er wel uit ;)
2 november 2014 om 22:25 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179115Druk bezig geweest met verbouwing dus weinig auto’s gezien dit weekend.. wel ff snel een pica gemaakt vn een greep uit onze Opel Familie ;)

Greetz C00kie
2 november 2014 om 17:23 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18234017@jraaf wrote:
Kwestie van verschil tussen ‘ absolute en atmosferische druk :puke
Groet jraaf
In dit geval geen van beide.. hier in NL is dat ongeveer een verschil van 1013mbar en geen 700mbar zoals de meter aangeeft.
1 november 2014 om 22:31 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18234015precies dat bedoel ik.. wij leven toch niet in een vacuum omgeving maar gewoon :???:
1 november 2014 om 20:05 In reactie op: Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen #18234013Ik hoef niet te lezen om te zien dat je meter vacuüm aangeeft maar goed je zal het zelf wel weten. Succes met modden
Beide zijn aangepast.. dat was vooral voor LPG programma boven de 3500 toeren nodig…
25 oktober 2014 om 16:51 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179112Vandaag weer druk bezig geweest. Zafira nieuwe sloffen gegeven.. Vectra C klaar gemaakt voor voor motor swap en Vectra B de ECC gerepareerd met nieuwe transistoren.





Van de week weer verder..
Greetz C00kie
-
AuteurBerichten