C00kie

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 576 tot 591 (van in totaal 591)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Iemand ervaring met verlagen Vectra C GTS met IDS+ CDC #18173671

    Ik zie het probleem ook niet helemaal als ik de originele dempers met een max. 30cm verlagingveren zou monteren. Morgen maar eens een set bestellen en proef op de soms nemen.

    Weet iemand of een OPC standaard ook lager ligt? heb gezien dat de dempers hetzelfde zijn.

    Groet

    In reactie op: Iemand ervaring met verlagen Vectra C GTS met IDS+ CDC #18173669

    Bedankt voor je reactie. Vraag me toch af wat voor fout die zou maken daar de vorige eigenaar verkeerde achterveren op mijn auto heeft geplaatst waardoor de auto nu ook achterover hangt.

    Daarbij heb ik aan de voorzijde al nieuwe schokbrekers geplaatst en auto staat nu aan de voorzijde aanmerkelijk hoger maar geen enkele foutmeldingen. Wat zou er fout gaan als de auto in zijn geheel 3 cm zou zakken. Met de kofferbak vol geladen gaat de auto ook in zijn geheel enkele cm’s omlaag.

    Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft.

    Johan extra controle kun je doen aan de schokbreker zelfs. Hieraan zit een magneetklep en stuurdraden.

    Groet Tom

    In reactie op: UEC/PAS maakt geen contact met OP-Com Zafia B/Vectra C #18170850

    Oké bedankt voor je reactie. Had het idee al. Heb hem pas gekocht bij OBDshop dus dacht goed af te zijn maar nee dus. Iemand een OPCOM beschikbaar die dat wel kan?

    Dat klinkt erg interessant. 314mm schijven zitten standaard op de grote jongens (3.0cdti en OPC) vanaf 2006 toch? Zijn deze dan gewoon te monteren met de klauwen van de 3.0cdti tot <2005?

    Ik heb op mijn oude auto ook Zimmerman gehad en goede ervaringen mee echter de blokken heb ik wel diverse merken gebruikt. Uiteindelijk op Formel kermamische blokken uitgekomen. Heb ook met Ferodo DS2500 gereden echter hebben deze blokken geen E-keur. Omdat ik bijvoorbeeld veel in Duitsland kom wil ik niet geen problemen in het geval van mogelijk ongeluk.

    Deze heb ik destijds bij ATD International gehaald maar waar ik Duitsland heb jij die Zimmerman gevonden?

    Kimmie wat voor wielen ga je onder de Vec zetten? Heb je al een idee wat voor remmen (merk) je gaat monteren. Moet ook nog nieuwe remmen gaan monteren maar twijfel nog tussen origineel of upgrade.

    Krijg goede kortingen bij mijn Opel dealer wat misschien voor jou ook interessant kan zijn. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

    Groot gelijk Kimmie.. voor de kosten hoef je het niet te laten en met de brandstoffen van vandaag de dag heb toch al snel bezinksel in de tank.. zoals goed te zien op het filter.

    Na de SCV’s te hebben vervangen 2 dagen goed kunnen rijden en toen begon het stotteren/inhouden tussen de 2000-3000 toeren weer. Plotseling doortrekken.. veel rook.. :wtf

    Paar dagen rondgereden met op-com en diverse datashots gemaakt waar ik steeds bij de EGR uitkwam die niet of traag reageert op de gewenste stand. Actuator testen was gewoon uit te voeren.. geen foutmeldingen.. brandstofdrukken perfect.. turbodrukregeling/solenoid perfect.. vanen gereinigd (al zaten ze niet vast)

    Na wat logisch beredeneren gister toch maar een nieuwe luchtmassameter gekocht (ondanks de waardes perfect waren) en nu gelukkig een Vec met koppel :D gaat weer als de brandweer al heeft hij soms nog een lichte hik en loopt hij stationair niet altijd even strak.

    Volgende week voor zekerheid toch nieuwe EGR monteren daar deze toch nog wat achterloopt en is het dan nog niet helemaal goed de verstuivers laten testen en kleppen stellen.

    Kon goed rijden maar ineens had ik dezelfde problemen zoals jij hebt beschreven… Geen foutmelding, perfect starten maar heel erg inhouden.

    Vandaag de nieuwe scv kleppen gemonteerd.. inlaatspruitstukken helemaal schoon gestraald… geen tool nodig gehad voor onderste boutje… enkel met beetje lef klein stukje onderblok weggeslepen… was een loos montage punt maar gruwelijk in de weg… na wat creativiteit met de slijptol werd alles perfect toegankelijk.

    Morgen nieuwe pakkingen bij de Opel ophalen en dan hopen op goed geluk..

    In reactie op: Wie heeft er een Y30DT of Z30DT? #18154038

    Het is wel degelijk een Isuzu motor. Dit type motor heeft officieel 6DE1 en in geïntroduceerd in de D-Max.

    The DMAX V6 engine is a 2,958 cc (2.958 L; 180.5 cu in) Diesel engine.

    It was designed, and is produced by Isuzu in Fujisawa, Kanagawa, Japan but the design rights to the engine are now owned by General Motors. It uses high-pressure common-rail direct injection with a 24 valves cylinder head. A turbocharger and intercooler are also used.

    Output is nominally 125 kW (176 hp) at 4000 rpm and 350 N·m (258 ft·lbf) at 1800 rpm. The engine’s internal name is 6DE1.

    Applications:
    Saab 9-5:
    2001-2005 internal engine’s name D308L (177hp).

    Opel/Vauxhall Vectra and Signum
    2003-2005 internal engine’s name Y30DT (177hp).
    2005-2008 internal engine’s name Z30DT (184hp).

    Renault Vel Satis
    2000-2010 internal engine’s name P9X 701 (177hp).
    2005-2010 internal engine’s name P9X 715 (185hp).

    Renault Espace
    2002-2006 internal engine’s name P9X 701 (177hp).
    2006-2010 internal engine’s name P9X 715 (185hp).

    Bedankt voor jullie reactie echter had ik deze topic gestart om een lijst te kunnen maken van alle 3L rijders.

    Kwestie van knippen en plakken en samen een lijst maken van alle rijders.

    1.) C00kie
    2.) Kimmiej666
    3.)……
    4.)……
    :D

    In reactie op: GTS Vectra Revisie M32 Versnellingsbak #18068280

    ATD International in Vessem verkoopt ze ook.. goed alternatief is Formel.

    Nice upgrade trouwens

    Greetz..

    In reactie op: Draagarmen achter Vectra C GTS 2004 #18147931

    Controleer ook ff je ophangrubbers van je stabilisator stang achterzijde. Die geven vaak een vervelend geluid als ze wat uitgelubbert zijn. Tevens is er een modificatie op de bevestigingsbout van de stabilisator tegen het achterwiel hub.

    Deze kun je controleren door met momentsleutel (dacht 50nm). Als die dan aangedraaid kan worden moet je hem vervangen door nieuw type bout. Deze aandraaien in 3 fases. (moment en graden). Hiervoor is technische documentatie bij de Opel dealer beschikbaar.

    Voor krakend geluid in de vooras is een modificatie voor het isoleren van de onderste spoed van je schokbrekerveren.

    Hopelijk kun je hier iets mee..

    Ja het zoeken van een plek viel niet mee :???: .. heb de oil-cath can al meteen geplaatst maar dat doe ik standaard op iedere auto.

    Volgende week zijn de kleppen binnen en dan zullen we zien.

    Wil de EGR ook niet volledig afdichten. Dat zal zeker storingen geven. Bij de Isuzu Dmax heeft het ook goede resultaten als je een blindplaat monteert met een gat van 6mm. Hier gaat de motor niet van in noodloop maar de hoeveelheid uitlaatgassen worden wel beperkt.

    Toch bedankt voor de info :D

    Oké dus ze zitten vast met inbusbouten. Daar is wel iets voor te maken, ben handig genoeg.

    Ga ook eerst de kleppen vervangen en meteen de EGR schoonmaken/deels afdichten. Heeft er iemand toevallig van die afdichtplaten te koop?

    Zal wel wat info posten tijdens de “verbouwing” en mijn ervaringen nadat het gebeurt is.

    Hoi Kimmie,

    Had al van de kwalen gelezen voor ik de auto kocht maar hier worden prijzen genoemd waar ik stijl van achterover sla. De 2 kleppen heb ik na wat speurwerk voor slechts EUR 110,00 en nieuwe verstuivers voor EUR 200,00 gevonden. Allemaal origineel Denso en vind dat voor zo’n auto niks geks of weet iemand nog beter prijzen? Het vreemde bij mij is wel dat de auto perfect start en de rail druk ook geen afwijkingen vertoond, dus mogelijk is het enkel een slechte verstuiver. Maar gezien de kosten en de gelezen problemen vervang ik die kleppen ook meteen.

    Wil de motor meteen een volledige Forté flush geven en verwacht dan wel dat alle problemen over zijn. Ik merk vooral dat hij stationair soms wat onregelmatig loopt en soms tussen de 2000-3000 toeren inhoud en dan ineens doorschiet.

    Wat voor tool heb jij gemaakt voor die onderste bout van de klep? Heb je een voorbeeld?

    Hoi Kimmie nice topic.. Vec ziet er goed uit.. ben hier net nieuw en sinds korte tijd ook in bezit van een Vectra GTS 3L. Waarschijnlijk ook met enkele kwaaltjes zoals de brandstofpomp, maar verder een dijk van een auto. Na een weekje speuren nieuwe verstuivers pomp kleppen voor zeer schappelijke prijzen. Zou graag een keer in contact komen om voor adviezen voor ik aan de klus begin. :D

16 berichten aan het bekijken - 576 tot 591 (van in totaal 591)