Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2013 om 18:40 In reactie op: Voorjaars fotoshoot Vectra C / Signum (data toegevoegd! #18179385
Thanx! ik zag net dat je zelf een zwarte opc hebt?
Dat is toch ook wel ultiem.. Ik voel een zwarte-vectra-C-Fotoshoot aankomen :D
@ de rest: bedankt voor de leuke reacties!
gr jeroen
Hoeveel zwarte veccies wil je op die shoot hebben en zijn sw’s ook uitgenodigd? :D kan er wel een paar opnoemen op dit forum ;)[/quote]
Hier nog een zwarte GTS om bij de shoot aan te sluiten :D
Haha de houthakkersbroek denk ik :jerry
Exacte waardes kan ik je niet geven maar weet wel dat je ver kunt gaan met deze motoren. Heb hem zelf in een Corsa b gehad. Heb daar bijna 300dkm op 1,5 bar gereden. Pomp aangepast, compleet open uitlaat, ligt vliegwiel, HKS dumpvalve (just for fun :thumb ) Had ruim 110pk op 1,4 bar :D Toen de motor in totaal 580dkm had gelopen is er een drijfstanglager uitgelopen maar voor die tijd is de motor nog nooit open geweest.
Mocht jij of andere hier nog onderdelen willen hebben voor een X17DT dan kun je me altijd mailen. Heb 3 blokken in onderdelen en nog een set geteste complete verstuivers.
@lucas1975 wrote:
kleien kan idd ook, wasbenzine haalt ook teervlekjes weg en is 100% veilig op lak, het is een parafine en bevat geen oplosmiddelen. WD40 werkt ook goed op teervlekjes, olie op olie lost op, dat is het idee erachter.
dreft is een goede ontvetter en cleaner, maar minder geschikt voor de lange termijn, even op carclean forum gekeken, ze hebben er best wel kijk op daar.
1) Het ontvet sterk, al je bescherming zal aangetast worden (wax etc.)
2) Het bevat zuren, de lak zal langzaam matter worden
3) Het bevat geen ‘gladde’ eigenschappen, vuil wordt minder veilig afgevoerd
4) Het oppervlak wordt stroef, snellere aanhechting van vervuiling, meer kans op vastzittend vuil
5) Afwasmiddel kan de lak na lang gebruik de lak ‘openen’, je krijgt dan poreuze eigenschappen die je niet wilt hebben.groetjes
Lucas thanks voor de info. De jongens daar zullen de ervaring wel hebben.
Voor extreme ingevreten wielen (veel teer en andere meuk) gebruik ik al jaren een industriële tegelreiniger. Deze mengen met veel water (1/10).
In borstelen met:
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_117&products_id=100157
en dan direct met veel water afspoelen.Velgen zijn dan echt als nieuw maar niet voor wekelijks gebruik ;)
Daarna wekelijks bijhouden met gewoon wat warm water en wat Dreft.
13 oktober 2013 om 11:07 In reactie op: Voorjaars fotoshoot Vectra C / Signum (data toegevoegd! #18179373Complimenten ook van deze kant.. zeer nette auto en mooie foto’s :thumb
Moet ook nog eens een goede shoot van mijn 3L maken
12 oktober 2013 om 22:02 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178903@wagnas
De EGR is niet schoon gemaakt maar vervangen. De aanslag/roet op de foto was mijn inlaatspruitstuk. Daar waar de uitlaatgassen vanaf de EGR het inlaatspruitstuk in komen. Het resultaat van roet, onverbrande diesel en olie van de carterontluchting.De bedoeling is om de hele EGR weg te schrijven en katalysator te verwijderen maar dit gaat helaas niet zo makkelijk als bij de 1.9
Auto is standaard af fabriek +/- 2cm lager maar ik heb er verder nog niks mee gedaan
12 oktober 2013 om 20:37 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178901Me too.. maar met de kennis en positieve instelling van de jongens bij KC en mijn vrienden bij Isuzu Japan en Duitsland hoop ik toch een eind te komen. In Azie rijden deze 3L rond zonder al die eco/milieu shit.. Druk opzoek naar zo’n ecu gaan. :D
12 oktober 2013 om 16:01 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178897Vandaag een goed bezoek bij de jongens van KCPerformance gemaakt. :thumb
Goede adviezen en weer nieuwe dingen in de planning. Maar eens kijken of we software matig mijn beest nog wat jus kunnen geven… Bye Bye Den haag en puur engine fun daar waar een motor eigenlijk voor bedoeld is :D
11 oktober 2013 om 14:15 In reactie op: juiste benaming onderdelen en vervangen distributieriem #18177938FYI
Gates K035453XS:
http://www.gatesautocat.com/drive/OPEL/Vectra/F35/Z32SE/07-03_07-05/26389Contitech CT990K2
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/42013/31/TN_13_037%20(EN).PDF11 oktober 2013 om 13:57 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178895Thanks voor jullie reacties jongens.. Fijn een forum te hebben met hoop enthousiaste vectra/signum rijders.
Wil morgen ff bij KC langs gaan en een kijken wat ze voor mijn onderstel kunnen betekenen.
Heb nog een compleet aquamist systeem liggen maar wil eerst ff een dynorun maken na alle reparaties om te zien hoeveel leven mijn Vec weer heeft en of ik mogelijk nog meer moet doen. (don’t hope so) :D
Gr..
11 oktober 2013 om 12:14 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178892Ja je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat.. Als je goed rondzoek kun je onderdelen voor een zeer schappelijke prijs kopen. Zoals Bosch bij Bosch.. Isuzu bij Isuzu.. en Denso bij Denso..
Deze onderdelen gaan vaak over diverse schijven voor ze bij de klant zijn en al die mensen willen geld verdienen. Directe “sourcing at manufacturer” kost vaak maar een fractie van de prijs. Je moet soms ff geduld hebben en goed zoeken voor een 3L maar geduld wordt beloond.
Hoop ook vele snelle kms met haar te maken. Ben nog bezig met het uitzoeken of ik voordeel met een waterinjectie systeem kan behalen. Binnenkort maar eens goed alle waardes en tempraturen meten en mogelijk een dyno run maken met het systeem.
Ja Andre.. uitvoeringen kunnen afwijken alleen codes van Duitsland en Nederland komen wel overeen.
Hecht er niet teveel waarde aan maar wel leuk om eens door te lopen.
Hoi Johan,
De minimale velgenmaat voor V6 is 16 inch ivm remklauw echter is dit wel afhankelijk van model velg. Als het goed is staan de correcte maten van banden voor jouw type ook op een sticker aan de binnenkant van de brandstoftankklep. Voor zover ik het weet zou er origineel 215/50/R17 op horen.
Andere maat die je zou kunnen gebruiken is 225/45R17. Deze zijn vaak goedkoper dan de standaard maat. Heb altijd op Nokian banden gereden er zeer tevreden geweest over de eigenschappen van die band in de winter en voor een goede prijs.
Inmiddels een set op marktplaats gekocht met Continental 225/45R17 dus ben benieuwd hoe dat gaat rijden.
Groet Tom
Koste me EUR 75,00 incl. voor beide dus zeer nette prijs. Helaas hebben bijna alle C1 er last van.. en dat terwijl wij niet eens een echt zonnig klimaat hebben.
In landen als Spanje kun je blijven polijsten
Koplampen zijn bij mij op het werk gedaan door http://koplampalsnieuw.nl/ geen voorrijkosten omdat hij in de buurt woont maar je kunt ook bij hem langs of de koplampen los aanleveren.
Ik weet dat er mensen zijn die dat goedkoper doen maar voor mij het resultaat is het geld helemaal waard. Hij werk erg netjes en heeft ook goed advies gegeven over complete onderhoud van het lakwerk en interieur.
Groet Tom
Ben niet bekend met de combi van een 2.2 met een automaat maar het zijn vooral de 2.0 motoren die de meeste problemen met de pomp hebben. Voor de 2.0 motoren zijn diverse reparaties (vervangen stuurregelapparaat) mogelijk maar voor zover ik het weet kun je bij de 2.2 enkel de hele pomp vervangen.
Heb zelf een 2.2 gehad met ruim 300dkm op de klok en doe ook onderhoud aan 2.2 voor diverse mensen en ook die zitten ruim boven de 200dkm en geen pomp problemen. Wel heb ik er eigenlijk al “teveel” brandstofpompen van een 2.0 moeten vervangen.
Verder wel een nette auto. Aparte kleur met mooie opties.
Groet Tom
Hoi Jan..
Signum is niet geleverd met een 2.5 diesel. Enkel de 2.0 (Y20DTH) 2.2 (Y22DTR) en 3.0 (Y30DT/Z30DT) dieselmotoren. Welke motor kijk je naar en wat verwacht je van je Signum?
Groet Tom
Thanks Jeroen.. zal mooi staan onder mijn 3L alleen zie dat ze die niet in de juiste steek leveren :???:
Weet iemand wat voor type/merk velgen er onder de SW zitten?
Kan zijn dat de veer toch in de schotel verdraaid. Sommige veren hebben ook een beschermplastic of rubber maar weet niet of jouw auto dat ook heeft. Zou ook zeker controleren of je veerpoot lager wel meedraait.
Succes ermee
Als het een eenmalig geluid is bij het insturen zou mogelijk de schokbreker veer kunnen verschieten. Dat kan komen door vervuiling, gebroken veer of veerpoot lager dat vast zit. Het geluid kan ook van de schokbreker zelf komen.
Woon in Cuijk en heb opcom. Wil best eens met je controleren wat het probleem is.
Groet Tom
Kan een vocht/nat interieurfilter zijn maar de airco kan ook erg stinken door bacterien. Het filter is makkelijk te controleren via opening in parafaan en airco kan bij bijna ieder autobedrijf wel gereinigd worden. De kwaliteit en prijzen van reiniging zitten wel verschillen in dus wel slim om eerst goed te informeren.
Hoi Kimmie.. Heb 2 weken geleden alle software bij Opel wederom laten vervangen. Dit was ook al 1,5 maand geleden gedaan en hier waren verder geen wijzigingen in gevonden.
Wel heb ik het probleem sinds ik de originele software van de auto (waarschijnlijk nog uit 2005) heb laten vervangen door de laatste versie.
-
AuteurBerichten