C00kie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 591)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: turbosix zijn Vectra C2 GTS: (plastidippen) #18154816

    Thanks.. met die strip chroom lijkt de auto wel breeeeder ;)

    In reactie op: turbosix zijn Vectra C2 GTS: (plastidippen) #18154813

    Ziet er top uit :thumb zou je eens een foto kunnen plaatsen recht vanuit de achterkant genomen? Ben namelijk aan het kijken mijn auto matt grijs metallic te maken en al het “nep” chroom ook zwart te maken. Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.

    Succes met je overige mods :D

    In reactie op: Xenon inbouwen Zafira B #18174129

    Kost je niks meer dan een goed set kopen, wat gereedschap als doppenset, schroevendraaiers, tang en stukje tape om de stekkers te isoleren ;)

    Niks ingewikkeld dus. Heb het nu al diverse malen bij een Zafira B (maar ook Astra G-H, Vectra C/Signum, Zafira A) gedaan maar zag deze topic dus vandaar de foto’s om het een en ander duidelijk te maken.

    In reactie op: Xenon inbouwen Zafira B #18174127

    Vandaag ook xenon set ingebouwd. Einzelmann xenon perfect set, geen can-bus problemen goede garantie en speciale lens waardoor er weinig strooilicht ontstaat en mooi strak beeld ook zin standaard reflector lampen
    Alles kopiëren aan de rechterkant en alles weer opbouwen :D

    In reactie op: y20dth in station en sedan verschil? #18182959

    Y22DTR is ook een betere motor. Succes met je zoektocht :thumb

    In reactie op: Foto’s gezocht van verlaagde vectra/signum #18182776

    De meeste schroefsets hebben een minimale verlaging van 20-30mm dus zou met eigenlijk gewoon met 20″ moeten passen.

    Wat daarmee bedoel is dat, als je Signum nu zeer laag is hij waarschijnlijk op zijn maximale verlaging staat, je door de veren naar zijn minimale stand te draaien het schroefset icm 20″ wel moeten passen.

    Volgens de FK spec is de verlaging: voor 25-65mm / achter 25-65mm op basis van de standaard hoogte. Bij de originele veerpoten heb je ook kans dat je met de band tegen de veerschotel aankomt daar deze veel groter is dan bij schroefsets maar dit zal afhankelijk zijn van de breedte en ET waardes van de velg en de banden maat/merk.

    Hier staat een Astra H op met 20″en schroefset. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=175896&start=4100

    Succes met je setup :thumb

    In reactie op: Foto’s gezocht van verlaagde vectra/signum #18182774

    Mag ik vragen wat voor schroefset je nu gemonteerd hebt. De meeste schroefsets hebben een minimale verlaging van 20-30mm dus zou met eigenlijk gewoon met 20″ moeten passen.

    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784202

    Nice :thumb

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039149

    Afbreken van de inlaatspruitstuk bouten zal niet snel gebeuren. De uitlaatbouten/tapeinden daar in tegen wel. Als het echt niet lukt met de tools die je hebt kun je altijd (zoals Wim al had aangegeven) het spruitstuk delen en de verstuiverleidingen te demonteren.

    In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178905

    Weer kleine update.. Interieur een opfrisbeurt met Gliptone gegeven. Geweldig spul voor je lederen interieur.

    Start gemaakt met het testen van EGR. Diverse blindplaten gemaakt om zo onder alle omstandigheden de motordata te kunnen uitlezen met doel software te schrijven om het volledige EGR systeem van de auto te kunnen verwijderen. :D

    Origineel

    Eerste plaat met 6mm gat.

    Eerste resultaat is een motor die stationair een stuk rustiger loopt. Hogere uitlaatgas temperatuur daarmee en gevoelsmatig een soepelere (en iets eerdere) spoeling van de turbo. Merk wel dat de turbo in het begin wat problemen had met het afregelen van de druk maar na een tijdje rijden werd dat stukken beter. Ook een stuk minder uitlaatgassen (roet) tijdens accelereren. Volgens de BC ook een iets gunstiger brandstof verbruik.

    Morgen een uitvoerige data test doen ook met een volledig afgesloten EGR. Germany here I come ;)

    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784194

    Met 800 is goed genoeg en maakt het niet te glad. Afhankelijk van de stukheid van de lak nu zou je eerst met wat groffer kunnen beginnen maar kijk uit dat je niet te grof neemt anders trek je krassen in het plastic. Je zou 240 droog kunnen beginnen en anders ff testen op de achterkant van de reflector.

    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784193

    Hoi Jraaf.. ik heb ze bij mij met waterproof mat geschuurt en daarna direct gespoten zonder grondlak. Wel de eerste laag fijn vernevelen zodat deze een goede hechting krijgt. Als je het tot het plastic opschuurt zou ik wel een plastic primer gebruiken. Deze zorgt voor een goede hechting aan blank plastic en ondergrond voor lak.

    Succes ermee :thumb

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039147

    Spuit de leidingen op de verstuivers wel ff in met kruipolie en niet meteen losdraaien. Zorgen dat de wartelmoer los van de leiding draait anders kun je ook nog nieuwe leidingen kopen.

    Als je niet te grote handen hebt kun jet het spruitstuk demonteren zonder de leidingen te demonteren en het spruitstuk te delen. Handig gereedschap is hiervoor een ring/steeksleutel daar de ringsleutel ook 12 kant bouten aan kan.

    De keus is helemaal aan jezelf.. alles demonteren en ruimte maken of alles laten zitten en wat langer met de bouten bezig.

    Weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij kun je de onderste bouten een stukje losdraaien en het spruitstuk eraf schuiven maar dat kun je zelf zo zien of er een sleuf zit :D

    Succes ermee

    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784190

    Een normale lens uit een H7 vectra lamp gaat prima passen. Je hebt alleen een adapterplaatje nodig voor de bevestiging

    Hey jraaf.. bedankt voor de tip maar is dat bij een C1 of C2 bumper?

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455988
    In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784188

    Looking good.. :thumb ben ook met een soort gelijk iets bezig echter voor de bumper mistlamp. Combi van originele xenon lenzen van Vectra B en astra G.

    Succes ermee

    In reactie op: Wie heeft er een Y30DT of Z30DT? #18154043

    1.) C00kie (Y30DT)
    2.) Kimmiej666 (Y30DT)
    3.) Hans Schoeber (Y30DT)
    4.) lucien (Z30DT)
    5.) Nor (Y30DT)
    6.) Zeke (Y30DT)
    7.) ……….

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039143

    Jup, als ik er een sigaret boven hou, blaast ie de aspunt ervan af als ik wat gas geef.

    Als je de sigaret boven het inlaat kanaal houd wordt deze omhoog of richting de kleppendeksel geblazen?

    Olie kan ook via de carterontluchting meegezogen worden door de turbo en uiteindelijk via een lek naar buiten komen. Dit hoeft niet perse van de turbo afkomen.

    Controleer het oliepeil en ook of de motor veel overdruk heeft. Om alles uit te sluiten de turboslangen reinigen en de carterontluchting van de aanzuigbuis loskoppelen en de carterontluchting via een catch-can laten lopen. Die ontluchting geeft alleen maar vervuiling door olie in de motor/verbranding.

    In reactie op: Koplampen polijsten C1 GTS #18178533

    Klopt alleen dit resultaat is stukken beter en aangezien ik AFL xenonlampen heb laat ik het liever over aan de expert. Beetje te dure lampen om te verknallen.

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039137

    Het probleem zal niet in je boost controller zitten. Het enigste wat die doet is zorgen dat er minder druk naar de actuator (waste gate) gaat waardoor de turbo een hogere druk kan opbouwen. Als je de slang zoals vermeld in eerdere post er helemaal afhaalt wordt deze helemaal niet meer aangestuurd en zal de turbo zin maximale druk opbouwen. Dit had bij jou dus geen enkel resultaat dus het probleem zit hem in de aanvoer (luchtinlaat of uitlaatgassen), lekkage inlaatsysteem of in de turbo zelfs.

    ps klopt je turbometer wel??

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039135

    Voel je de lucht daar echt tussenuit drukken? Is namelijk een pakking die niet snel defect gaat. Volgens mij zelfs een stalen Pakking.

    Om die pakking te vervangen heb je enkel die pakking en de inlaatbuis pakking nodig. Deze zou ik gewoon origineel bij Opel halen. Dat zijn de kosten niet.

    Hij moet wel erg kapot zijn wil daar alle druk verloren gaan waardoor je slechts 1 bar maakt.

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039133

    Hmm dat is vreemd.. moet zonder sturing makkelijk richting de 2 bar oplopen. Kun je een foto van je turbo plaatsen.. ben even benieuwd welke erop zit.

    De olie lekkage kan van je carterontluchtingsslang, aansluiting luchtbuis op inlaatspruitstuk (onderzijde), kleppendekselpakking.. beetje moeilijk te zien op enkel deze foto.

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039131

    Wil je altijd wel mee helpen maar heb je nog geprobeert wat de turbodruk is zonder te de slang aan te sluiten op de actuator?

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039128

    Daar lijkt het wel op Wim.. In goede staat kon ik zelfs pieken tot bijna 2 bar…

    Wat doet die als je de actuator slang er helemaal af laat? komt die dan wel hoger, ligt het in ieder geval aan je boost controller.

    Als het dan nog niet lukt kan het ook aan de turbo zelf liggen. Heb in der tijd 2x mijn turbo moeten vervangen. Daarbij is een goede luchtaanvoer van zowel het luchtfilter als de uitlaatgassen erg belangrijk om te kunnen opspoelen.

    In reactie op: Trage Vectra 1.7TD #18039124

    Klinkt goed Willem.. heb helaas geen corsa meer maar wel hele goede tijden mee gehad.. leuke motor om mee te spelen en een X15DT kun je makkelijk vervangen door X17DT. Lichtvliegwiel en motorsteun van X17D (combo) en F13 bakkie erachter en knallen maar..

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 591)