Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2015 om 19:28 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179204
@gwriemersma wrote:
Jij blijft ook bezig he Tom
haha ja.. stil staan is zo achteruitrijden ;) hopelijk morgen weer 218 paardjes om uit te laten…
@SimpleFace wrote:
Een omega is altijd foto waardig. Zeker met dikke motor.
Daar ben ik het wel mee eens… misschien beter dat hij nog niet c00kie waardig is.. ;)
Hoop hem morgen weer in het daglicht te kunnen rijden dan meteen wat pica’s maken
2 augustus 2015 om 18:07 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179202Ben weer even stil geweest hier maar erg druk geweest. Een kleintje ;) erbij en eindelijk mijn tool voor de achterste krukaskeerring binnen.


Omdat ik toch het vermogen en de zespitter mis maar een kleintje erbij gekocht. Het is een Omega 3.2 V6 Executive geworden. Helaas was ze niet goed onderhouden door de oude eigenaar dus maar even goed onder handen genomen.
Olie lekkage kleppendeksels



Bij het zien van de multieriem en geen historie van de distributieriem alles maar losgetrokken en maar goed ook.





Ook maar meteen de waterpomp en thermostaat vervangen.


Nieuwe schokdempers geplaatst achterzijde. Zoek de verschillen.. ;)

Helaas ook een lekkende radiateur ;) en meteen nieuwe draagarmen aan de voorzijde. Tevens de rechter stuurkogel vervangen


Morgen mijn nieuwe radiateur binnen, beurt verder afmaken en nieuwe banden erop en dan is ze klaar voor de apk en een goede details beurt. (binnen en buiten) Tevens diverse schakelaars/knoppen vervangen door opgelost plakrubber. Deze mooi kunnen regelen bij Berry :thumb Thanks daarvoor..
Foto’s van de auto volgen als ze foto waardig is ;)
Greetz c00kie
Top, bedankt voor de info.
@Chriskeeh wrote:
Ik zal hem vandaag eens omhoog zetten.
Wat jij van mij wilt is dus de hartafstand van de bouten (2 bouten) waarmee het remzadel op de hub is gemonteerd?
Dit valt makkelijker te meten op mijn oude die ik er heb af gehaald, kan ik ook meteen de diameter van de bouten geven.Ja dat is de maat die ik zoek. De maat van de oude klauwhouder zal zeker makkelijker te meten zijn ;)
Dat het niet standaard gaat passen geloof ik meteen maar daar houdt de uitdaging niet op. Heb standaard 314mm op de Vectra en handig genoeg om dingen passend te maken. Daarom toch erg benieuwd naar de bout afstand van de bracket dus als je die voor me zou willen opmeten zal ik je dankbaar zijn. ;)
Ziet er goed uit :thumb Zou jij de steekmaat van de klauwhouder op de hub een willen meten? Ben benieuwd of dit ook op een Vectra C te monteren is.
Greetz c00kie
Nice :thumb
Hier nog wat een voor en na foto :D




Greetz c00kie
Neem alle sleutels maar mee dan kijken we wel met de Tech2 ;)
13 juli 2015 om 18:34 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179201@gwriemersma wrote:
Gaat lekker daar in het zuiden toekomst ziet er zonnig Tom
Draag geen pet maar anders deed ik hem af voor je “diepe buiging”Thanks :thumb ga zeker uit van een zonnige toekomst al sta ik momenteel weer ff on hold. Een mede forum lid helpen om zijn 3 liter bolide weer de weg op te krijgen.
Zodra er nieuwe updates zijn gaan ze hier snel volgen.
Greetz c00kie
1.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)
8.) opeloss (Y30DT)
9.) marbo2 (Z30DT)
10.)daveman (Y30DT)
11.)scrub29 (Z30DT)5 juli 2015 om 21:41 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179198@jraaf wrote:
:wors Gestaag verder Tom.
Groet jraafKlopt en nog een hoop te doen.. zelfs als de motor klaar is ligt er nog genoeg carrosserie werk.. audio.. achteras.. :D
Gefeliciteerd… veel gezondheid toegewenst..
Dat is ook de bedoeling Vannos ;) in ieder geval zo dicht mogelijk erbij
Na bijna een maand druk bezig geweest andere 3 liter rijders rijdend te houden nu weer wat tijd voor mijn eigen project. Eindelijk mijn speciaal gereedschap binnen om ook de achterste krukaskeerring en slinger te kunnen vervangen op de juiste manier. Blok is reeds gewassen, gehoond en opgebouwd met zuigers, krukas, en lagers.



Nu verder met de cilinderkoppen en dan alles weer opbouwen.
Greetz C00kie
5 juli 2015 om 19:26 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179196Na bijna een maand druk bezig geweest andere 3 liter rijders rijdend te houden nu weer wat tijd voor mijn eigen project. Eindelijk mijn speciaal gereedschap binnen om ook de achterste krukaskeerring en slinger te kunnen vervangen op de juiste manier. Blok is reeds gewassen, gehoond en opgebouwd met zuigers, krukas, en lagers.



Nu verder met de cilinderkoppen en dan alles weer opbouwen.
Greetz C00kie
present ;)
1. jraaf Vectra C1 SW
2. speaker Vectra C1 SW
3. NelisZ20LER Insignia
4. c00kie unknown vehicle
5.Veel plezier met je nieuwe monster :thumb
Erg gave kleur.. :thumb
@scrub29 wrote:
Hallo,
ik ben van plan mij vec te verkopen en een signum aan te schaffen, nu dacht ik zelf aan de 3.0l v6.
heeft iemand ervaring met deze motor?
ik dacht aan de 184pk, weet iemand ook het verschil tussen de 177pk?
alvast bedankt
Je hebt een PM ;)
Vandaag het blok schoongemaakt en alle kit resten verwijderd. Zuigers gereinigd en volgende week kan het blok weg naar het revisiebedrijf om volledig te reinigen, honen en krukas balanceren.






Greetz c00kie
4 juni 2015 om 19:53 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179192Vandaag het blok schoongemaakt en alle kit resten verwijderd. Zuigers gereinigd en volgende week kan het blok weg naar het revisiebedrijf om volledig te reinigen, honen en krukas balanceren.






Greetz c00kie
Deze motoren hebben vooral last van het brandstofsysteem. Dit probleem is goed te verhelpen echter in de garage moet je hiervoor diep in de buidel tasten. Maar goed dat is voor bijna alles wat je in de garage laat doen. :puke De prijzen die ze bij de VOD vragen voor deze motoren slaan echt nergens op.
Motor technisch gaat er zelden iets defect behalve het standaard onderhoud. Op tijd zijn onderhoud geven en regelmatig goed uitlaten (zeker als er ook veel mee in de stad wordt gereden).
Greetz c00kie
De brandstofdrukken zou je kunnen controleren met opcom of tech2. Zou het filter wel vervangen als je deze los neemt daar de pakking erg belangrijk. Deze motor heeft geen opvoerpomp dus een gesloten brandstofsysteem is erg belangrijk voor de aanzuiging. Dit om startproblemen en verdere schade door lucht in het systeem te voorkomen.
Waarschijnlijk zal het probleem met enkel de kleppen wel verholpen zijn mits de pomp niet reeds teveel interne schade heeft opgelopen.
Greetz c00kie
-
AuteurBerichten