Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En als je hem toch wil gaan bewerken met folie het gat zeker opvullen met 2K filler.. anders zal de folie wegzakken in het gaatje en zie je hem nog steeds..
Hoger verbruik zal vooral komen door mogelijk hogere weerstand in de uitlaat.. hoe minder weerstand hoe makkelijker en soepeler een diesel zal rijden.. merk je ook iets aan het vermogen?
Diesel heeft geen lamdba daar deze enkel invloed heeft bij benzine brandstofsysteem. Brandstofinspuiting bij deze motoren worden geregeld door combinatie van temperatuur (motor en inlaat), inlaatdruk, luchtmassameter en uiteraard je rechtervoet ;)
15 februari 2014 om 10:19 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178989Onderstel mod dag KCP.. was een gezellige dag met helaas wat tegenslag maar het zit eronder :)

De oude trekarmen achterzijde.

Nieuwe bus en whiteline rubber in trekarm


Oude draagarmen voorzijde

Nieuwe Febi draagarmen met Whiteline rubbers voorzijde




Spoorstang modifcatie achterzijde met behulp van Saab ;)





Uitlijning powered by Pieter



http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZYYPQLGR.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Helaas was het weer op terugweg niet echt geweldig om de auto eens goed te testen maar voelt zeker een stuk strakker.. vandaag maar eens goed gaan testen.. Nu maar eens goed gaan nadenken over mijn schokdempers :???:
Greetz Cookie
14 februari 2014 om 22:33 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178988@Helmer opelfan wrote:
upload jij nog met een 56k modem ? :???:
Wij willen geluid horen king: :jerryHahha nee hoor.. alleen weinig tijd en slecht weer gehad om een goed filmpje te maken.. Vandaag de hele middag en deels avond bij KC geweest om mijn onderstel te laten aanpassen.. zal morgen ff wat posten..
14 februari 2014 om 19:36 In reactie op: Voorjaars fotoshoot Vectra C / Signum (data toegevoegd! #18179444Goed hoor.. ben erbij ;)
Controleer ook eens je kofferbak verlichting. FF hoedenplank eruit en klep dicht.. makkelijk te testen en kleine moeite..
Contact bij GTS maakt wel eens sluiting en daardoor blijft deze continue branden.. dat is genoeg om je accu leeg te trekken…@kadettgte@freeler.nl wrote:
:kewlpics :kewlpics
:thumb :thumbBeunigen.. dan had je wel ff een bakkie kunnen doen ;)
@Opel_Vectra_GTS wrote:
@C00kie wrote:
De verstuiver ringen tussen de verstuiver en verstuiver connector (rood in de foto) kun je vervangen zonder de nokkenas te verwijderen. Enkel de torx verwijderen. Meeste startproblemen zijn vaak wel te herleiden aan deze ringen of poreuze brandstofretourslangen.

Verstuiver connector wel op moment terug monteren om de ringen niet plat te drukken. Je zou de brandstofretourslang op de pomp los kunnen trekken en op een wit stuk papier laten druppen.. als er zwart (olie) zichtbaar is kun de ringen zeker aan vervanging toe. Meteen dan ook de o-ring van de connector en brandstofretourslangen + T-stukken vervangen en voorzichtig met de inspuitleidingen. Deze willen nog al eens scheuren. Mocht het niet lukken kan ik je altijd helpen.
En een nieuw brandstoffilter kan nooit kwaad.
Greetz Cookie
Weet je zeker dat je het over de juiste verstuiverringen hebt? Want volgens mij hebben we het over twee verschillende ;)
Ik heb het over die rubbere waar de verstuiver inligt.
En na mijn ervaringen moet dan toch echt de nokkenas eraf.
Ma ik maak graag gebruik van je aanbod om het dan samen een keer te doen op jou manier :DDe verstuiver bij deze diesels bestaat uit 2 delen. 1x connector en 1x verstuiver. Tussen deze 2 zit een metalen ringen gevulcaniseerd met rubber en deze gaan lek. Op de plek waar jij bedoeld zitten enkel verstuiver brandsplaatjes (koper) en ja als je die wil vervangen zal de complete verstuiver eruit moeten en dus ook de nokkenas verwijderen. Als deze lek zouden zijn zal je ook een ontzettend hoge carterdruk opbouwen.
Zoals je op de foto kunt zien is de connector maar met 1 bout bevestigd en aan de andere kant rust deze met een o-ring in de kop. Bij het verwijderen kan deze dus onder de nokkenas uit geschoven worden.
De verstuiver ringen tussen de verstuiver en verstuiver connector (rood in de foto) kun je vervangen zonder de nokkenas te verwijderen. Enkel de torx verwijderen. Meeste startproblemen zijn vaak wel te herleiden aan deze ringen of poreuze brandstofretourslangen.

Verstuiver connector wel op moment terug monteren om de ringen niet plat te drukken. Je zou de brandstofretourslang op de pomp los kunnen trekken en op een wit stuk papier laten druppen.. als er zwart (olie) zichtbaar is kun de ringen zeker aan vervanging toe. Meteen dan ook de o-ring van de connector en brandstofretourslangen + T-stukken vervangen en voorzichtig met de inspuitleidingen. Deze willen nog al eens scheuren. Mocht het niet lukken kan ik je altijd helpen.
En een nieuw brandstoffilter kan nooit kwaad.
Greetz Cookie
2 pijpen geeft de auto meteen meer body.. ziet er goed uit :thumb
10 februari 2014 om 21:48 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178986Ik upload altijd via mijnalbum.nl en net een film geprobeerd maar film was erg zwaar in HD gefilmd.. morgen ff nieuwe proberen te maken als het weer mee zit van wat minder mb’s en anders ff fotobucket proberen :D
10 februari 2014 om 14:12 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178982@Bartjex88 wrote:
FILMPJE??? :kewlpics :kewlpics
Is me nog niet helemaal gelukt dat te regelen. Zal denk ik toch een UtUbE account moeten maken of iemand een ander idee hoe ik een film hier gepost krijg?
10 februari 2014 om 10:14 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178980@Helmer opelfan wrote:
Nice :wub ben wel benieuwd naar het geluid king:
Het geluid is precies wat je wil horen van een dikke 6 cilinder met turbo.. onderin het zwwar donker v6 geluid en vanaf 2200rpm hard geblaas van de fohn.. Geluid is beter dan ik had mogen dromen en niet te overdreven..
Lijkt mij ook een bak probleem, of je kabel bediening is los geschoten, fixeer koppeling kapot.. maar heeft de ANWB geen idee gegeven daar hij het er ook mee bezig is geweest..
Maar van die prijzen krijg ik kippenvel
9 februari 2014 om 20:52 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178976Nee hoor geen enkele storing. Wat voor storing kreeg je dan want er zit niks in de uitlaat dat meet.. puur 2x een kat en 2x einddemper…
9 februari 2014 om 19:33 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178971Einddempers? Geen dempers!! Of kat..
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Hele mooie Vec.. zijn de AFL koplampen makkelijk uitmekaar te halen?
9 februari 2014 om 15:29 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178886Uitlaat zit eronder dankzij Kiwi Parts :thumb Thanks








Greetz C00kie
6 februari 2014 om 19:57 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18178964Voorbereidingen aan het treffen voor een weekje GTS modden ;)
Nieuwe draagarmen ontvangen.. morgen de rubbers verwijderen…

Volgende week bij KCP complete Whiteline pakket erop met Saab mod. draagarmen achterzijde…. morgenavond beginnen met compleet open custom RVS uitlaat.. pica’s volgen later dit weekend.
Greetz C00kie
APK zal het probleem niet zijn maar zou wel eens de kleine letters in je verzekeringspolis lezen. Weet niet of hier iets van in staat maar die dieven proberen altijd onder vergoedingen uit te komen, dus sta er niet van de kijken dat er ergens wat van in je polis beschreven staat. Zeker als het bij je APK vermeld wordt staat het dus ook centraal geregistreerd.
Nooit eens gecontroleerd of deze veiligheid systeem onderdeel uitmaken van je verzekering maar misschien dat er iemand hier ervaring mee heeft.
Misschien een gekke opmerking maar je zegt dat je 2 weken geleden nieuwe motorolie “met nieuw filter” in de auto hebt gedaan. Heb je toen wel het oliepeil gecontroleerd nadat de motor eerst gestart is zodat het filter kan vullen? Als de olie en filters pas 2 weken oud zijn waarom deze dan weer vervangen?
De lekkage aan de versnellingsbak heeft dan ook niks met motorolie te maken. Bakolie en motorolie zitten gescheiden.
Een nieuwe keerring met bakolie kan nooit geen kwaad maar zal het oliepeil van de motor niet doen veranderen. Zou het blok gewoon schoonspuiten en olie aanvullen tot max en dan eens goed kijken waar het vandaan komt.
Greetz C00kie
Uitkijken met de krukaspoelie bouten, deze willen snel afbreken. Er zijn 2 riemen mogelijk dus goed controleren dat je de juiste riem monteert.
Motor op tijd zetten.. 2 bouten om de pomp en nokkenas te borgen en verder met wat technisch inzicht is het allenmaal heel goed te doen.Succes met vervangen
@jraaf wrote:
Wordt meer iets in de trant van:
Zonder sportknop 420 NM met 200 PK als standaard.
500 NM met 240 PK met sportknop.Kan ik er in de vakantie met de wagen er achter of op een familie uitje ook nog rustig mee rijden :puke
Whoeha!!!! :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
Kijk dat zijn waardes waar je mee van huis kunt gaan :thumb
@lucas1975 wrote:
Voor een goede prijs 3 bobine’s, doorgaans 3 of 4 tientjes duurder per stuk. En beter mee verlegen dan om verlegen. Dus op de oem stock pile!
http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/opel-vectra-c-stationwagen-2-8-v6-turbo-280pk_v23276_g689.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier bij de groothandel Bosch 53,60 en NGK 48,75
-
AuteurBerichten