Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2014 om 12:47 In reactie op: AFL koplamp modifcatie UK>EU Vectra C1 – Update 01-06-2013 #18234108
Niet iedereen mag het geluk hebben.. Hoop dat je spullen snel binnenkomen.. Doe dagelijks import en export van onderdelen en weet wat voor ellende het kan opleveren.
Uiteraard ben ik er de 24e bij :thumb
16 mei 2014 om 11:34 In reactie op: AFL koplamp modifcatie UK>EU Vectra C1 – Update 01-06-2013 #18234106Het voordeel is dat deze er standaard ook inzitten dus kan alles om schroeven inclusief het AFL frame wat erg krap gemonteerd zit.
Zo hoef ik geen aanpassingen te maken in het AFL frame of de shroud.16 mei 2014 om 10:21 In reactie op: AFL koplamp modifcatie UK>EU Vectra C1 – Update 01-06-2013 #18234104Thanks voor de info maar we gaan voor de Hella Evox R :thumb
16 mei 2014 om 06:43 In reactie op: AFL koplamp modifcatie UK>EU Vectra C1 – Update 01-06-2013 #18234102@jraaf wrote:
Netjes C00kie,
Gelukkig zo te zien geen permaseal maar dat plakspul :thumb
Kun je volstaan met het vervangen van de ‘dotcut’ plaat? Oftewel los schroeven en omdraaien of moet je de gehele lens vervangen?
If so dan staan er op ebay de enkele setjes. Zo als je al weet kun je ook bij de retrofitservce.com sets kopen maar let dan wel goed op de afmetingen voor het monteren.Succes met de mod. :thumb Gaat een mooie worden.
Groet jraaf
Hey jraaf, helaas was het geen van beide… Kit was volledig uitgehard en wilde niet echt los met föhn dus uiteindelijk de oven in (3x 10min) en heel veel geduld en wat snijwerk toch los gekomen.
Helaas is plaat niet symmetrisch dus omdraaien is geen optie. De kans dat deze, als ik hem ga verbouwen, niet 100% gecentreerd krijg er ook geen fatsoenlijk beeld ontstaat.
Ben al bezig met nieuwe Hella Evox-R projectoren.Groet C00kie
15 mei 2014 om 11:34 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208636Ben erbij :)
Is van een Saab onderstel en komt van KC performance af
Is van een Saab onderstel en komt van KC performance af
Hier het resultaat na het verwarmen.

Het is een stuk makkelijker om de reactiearm af te steken en dan middendoor te sluipen net zoals de kop van de bout en uitstekend draadeind. Met wat creatief slijpwerk kun je het vrij snel losmaken en heb je geen brander nodig zoals op de foto. Heb helaas geen foto hoe ik die destijds geslepen heb maar ging een stuk sneller alleen de reactiearm kun je weggooien.
Misschien wel meteen vervangen door volgende onderdeel. Geeft meteen meet stabiliteit en de stelbouten goed invetten zodat deze in de toekomst niet weer vastroest.

Draagarm heb ik nog geen ervaring gehad dat deze vast zat.
Greetz C00kie
Heb even het eea voor je uitgezocht maar gaat denk ik niet werken. Je kunt met zekering no.37 het licht wel symmetrisch zetten maar de units voor links en rechts rijdend verkeer zijn wel verschillend. Helaas dus niet een kwestie van programmeren.
Net ff met eigen auto geprobeerd en het symmetrisch zetten werkt wel perfect weet alleen niet in hoeverre het licht voor apk asymmetrisch moet zijn.
Het genoemde metalen schuifje kun je bij de AFL niet zomaar bij en wordt elektrisch bediend, bij de standaard lampen is deze handmatig te verstellen. Misschien zou je deze verstelling kunnen 180 graden kunnen verdraaien maar dan zal je toch het binnenwerk van de AFL moeten verwijderen/demonteren.


16 93177620 1216558 HEADLAMP,ASSY.,RH-RH TRAFFIC (IDENT BA) 1
16 93177619 1216557 HEADLAMP,ASSY.,LH-RH TRAFFIC (IDENT BA) 1
16 93177614 1216548 HEADLAMP,ASSY.,RH-RH TRAFFIC (IDENT BC) 1
16 93177613 1216547 HEADLAMP,ASSY.,LH-RH TRAFFIC (IDENT BC) 1
16 93177616 1216554 HEADLAMP,ASSY.,RH-LH TRAFFIC (IDENT BB) 1
16 93177615 1216549 HEADLAMP,ASSY.,LH-LH TRAFFIC (IDENT BB) 1
16 93177618 1216556 HEADLAMP,ASSY.,RH-LH TRAFFIC (IDENT BD) 1
16 93177617 1216555 HEADLAMP,ASSY.,LH-LH TRAFFIC (IDENT BD) 1Greetz Cookie
27 april 2014 om 10:11 In reactie op: Signum c2 1.9dth Dennisd. Update 19-8-2016, kuch kuch stof #18151991weer een mooie update :thumb
25 april 2014 om 12:46 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #179938283620
Ziet er top uit… Mooie kwaliteit foto’s… als je er nog een keer een zwarte gts bij wil hebben hoor ik het wel ;)
Hele mooie sw van gemaakt.. :thumb
Het is maar hoe je het ziet.. bestuurderskant is links en bijrijderskant is rechts van de auto. Links en rechts van de auto is voor mij altijd gezien zittend vanuit de bestuurderstoel. Maar goed als je vanuit de voorkant naar je auto kijkt ja dan zit die links ;)
Afhankelijk van de dikte van je kabels zou je dit gat kunnen gebruiken en anders ff dashboardkast verwijderen en kijken of je in de buurt een gaatje kunt boren om met een doorvoertule je kabel naar binnen te laten gaan. Deze tule evt nog extra afkitten om te voorkomen dat het water mee naar binnenkomt.
Greetz C00kie
Hoi Sven,
Heb de dop gebruikt aan rechterkant paravaan.


Groet C00kie
Ingevoerde zwarte Vectra C2 SW OPC/OPC Line A73 afslag Wijchen.. ?-hg?-??
Proficiat en veel plezier en gezondheid toegewenst aan jullie en die kleine man :D
LOL :thumb
BAD ASS!!
Als deze verstopt zit zou deze ook invloed hebben op het gehele rijgedrag van de motor. Aangezien je zelf opcom hebt maakt een een snapshot van enkele seconden van meetwaardeblokken 2 en 3 op het toerental dat de motor zo trilt. Als je die naar me stuurt zal ik ze wel controleren.
Ja die sticker fabriek mag er van mij ook wel af…
Kwam er een paar tegen of FB




Met op-com kun je alle waardes van deze Y-serie motor perfect uitlezen al is deze erg beperkt bij deze motorenserie.
Bij de Z-serie is deze ECU data veel ruimer beschikbaar daar bij deze serie er ook meer milieu calibraties aan de ECU zijn toegevoegd waaronder bijvoorbeeld de injectoren. De Y30DT is nog een Euro 3 motor die een hogere uitstoot mag hebben en daarom ook nog niet uitgevoerd met een roetfilter.
Het stationair toerental is in ieder geval al te hoog daar deze rond de 700 +/- 30 rpm moet liggen.
Loopt de auto verder wel normaal of heb je ook vermogensverlies/roken etc of is het enkel het schudden? Vacuüm probleem kan het niet zijn ar deze enkel voor de turboactuator en motorstop gebruikt wordt. Lijkt meer op een brandstof probleem, mogelijk brandstoffilter of injector die niet lekker meeloopt anderzijds misschien wel een motorsteun kapot zeker omdat je geen foutmeldingen kunt vinden. Hoeveel toeren draait die stationair?
Als je een V6 wil rijden zal je zeker rekening met een dikke portemonnee moeten houden als het mis gaat. 2.2 is wel een zeer betrouwbaar ja maar qua rijden niet te vergelijken met een V6. Het blijft altijd een kwestie van geluk met wat je koopt en als jezelf wat handig bent kun je veel zelf doen om de kosten beperkt te houden.
Succes met je keuze :thumb
14 april 2014 om 17:02 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179048@arjontje wrote:
Mooi dat het opgelost is.
Maar moet zeggen voor zo’n dikke 3 liter.
Lijkt het een kleine turbo te zijn.Misschien kun je hier beter zien hoe groot die is…

Greetz C00kie
-
AuteurBerichten