Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Ali-GSI
origineel gepost door gts power
:hmmzdus als ik wissel naar (stalen)winterwielen moet ik deze dus ook laten natrekkken
sorry voor voor de topic vervuiling;)voor staal gebruik ik altijd de luchtsleutel, werkt goed en hoef je eigenlijk niet meer na te trekken.
Als je je wielen wil wisselen mag je ook wel ff hier langs komen joh, gooi ik hem toch ff op de brug, werkt sneller en makkelijker… ;)
stalen velgen mogen/moeten wel met een hoger moment vast.
als je veel wisselt is het verstandig om een KLEIN beetje koperpasta aan de bouten te doen en indd netjes op moment vast.
echter er zijn ook speciale moment doppen te koop voor op je luchttol.
alleen die moet je enkel aanschaffen als je daar dagelijks werk voor heb.voor jou is een goede momentsleutel volgens mij prima.
nou het is gelukt,
alleen toen ik klaar was had ik zoiets van:hmmzis hij lager dan:jerry:jerry:jerry
voor

na

maarja ik kan in ieder geval de auto afmelden want ik heb geen gebroken veer meer:)
nu nog op zoek naar een mooi setje opc wielen 19inch
wie heeft ze over:Porigineel gepost door wim-v6
c-dett16v heeft wel gelijk.lees onderstaand maar eens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning#Tuning_via_een_powerbox
fouten in management worden mindersnel ontdekt, waardoor inderdaad motorschade kan ontstaan.
Willem
inderdaad, duidelijke link!!
Een Powerbox kunt u absoluut niet zien als een uitgebalanceerd professioneel product op maat.
origineel gepost door predator
Ik heb vandaag ook mijn diesel getuned met een powerbox!Plug and race:D
Heb een 120PK diesel met een 6 bak, geen idee hoeveel vermoegen hij nu ongeveer heeft maar je kan het echt vernemen!!
Wat een POWER:D
hoi predator,
ik geef je het advies om direct de powerbox eruit te halen en heel ver weg te gooien(en niet terug opzoeken) voordat je motorschade krijgt.
er is een groot verschil tussen chippen en een powerbox.
bij chippen wordt de software aangepast en blijft de computer 100% actief, dus als bijvoorbeeld je motortemperatuur te hoog wordt spuit hij minder in en verlaagt de turbodruk zodat schade voorkomen wordt.
dit is slechts een klein voorbeeld.bij de powerbox echter wordt een deel van je software omzeild.
de computer wordt voor de gek gehouden.
zo wordt bijvoorbeeld door de box aangegeven dat de motor een aantal graden kouder is dan dat hij in werkelijkheid is, zodat de computer iets verrijkt.
ook geeft de powerbox door dat de turbodruk iets te laag is, waardoor de computer de turbodruk iets hoger laat oplopen.
de computer werkt dus met valse waarden.
hierdoor kan in het geval dat je motor dus door welke omstandigheden dan ook echt te warm wordt de computer dit niet vernemen en hier ook niet op inspelen, en zo kan hij motorschade niet voorkomen.dus wees wijs, en stop met de powerbox.
het werkt wel maar het houd je computer voor de gek, zodat deze niet meer zijn werk goed kan doen.en wil je meer paarden, laat hem dan gewoon chippen, dat is veilig en de computer heeft dan alles in de gaten wat er gebeurt!!;)
nou jongens vanavond is het zover.
dan gaat de vec omlaagking:
zal even een foto voor en na maken!!
greetz
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbupokeej, ik weet waar je het over hebt. Ik heb de 150pk versie met 320Nm. ( en 6 bak ! ) en hij rijdt het lekkerst met 190km/u in zijn 6 ( was natuurlijk wel in Duitsland ! )
Ooit … gaat ie naar de 200pk en 400Nm bij EDS. Moet nog ff sparen en…………………. m’n vrouwtje overtuigen dat we echt nóg meer pk-tjes nodig hebben !! ( dat schijnen vrouwen niet zo te snappen !! ) :P
mijn vrouw vond het wel kicken:)
ach ja.
ik rook niet
drink niet
ga zelden tot nooit uit
werk hard voor het gezindus mag mijn auto best wel wat kosten:D
ik heb hem gekocht.
is een heel mooi stuk gereedschap!
tot hoever ongeveer loopt hij dan?
ik heb die man gesproken en hij zou er even naar kijken.
origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door c-dett16v
das pas mooi uitgewerkt!alleen bij mij is alles voorbereidt alleen de bedrading naar de stoel niet,
is dit niet gemakkelijker op te lossen?
groet
Hallo,
Ja kabelboom kopen waar de kabels inzitten voor de stoelverwarming, de kabels die je nodig bent er uit halen, en overzetten in je eigen Vectra.
Zo heb ik dat toen ook gedaan, is gelijk als origineel.
Groetjes, Joche
ik kan op de sloop de stekkers onder de stoel krijgen waar wel stoelverwarming inzit.
alleen tot waar gaat de bedrading?
ik bedoel dus, hoe lang moet ik de kabel hebben?
moet hij naar onder het dashbord of ligt hij bij de dorpel?groet
foto van mun garage(en vrouw en mun zoontje nathan:angel)

en ik wel een 6-bak ja!
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
heb hem vandaag trouwens ook nog laten chippen.helemaal top
alleen voor het mooie zijn de versnellingen te kort.het lekkerst rijd hij in zun 4 en 5 tussen 1500 en 2500 toeren.
trekt dan lekker stevig door.
net een stuk snelweg gereden(heb een irmscher dakspoiler gekocht) en dat reed heerlijk.echt een aanrader.
hij is onderin toeren een stuk sterker.
Hoeveel pk’s had je dan?? en heb je nu?? Koppel??
Heb je trouwens geen 6-bak??
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbuporigineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
jij sleutelt ook met tengtools?!Zie je dat aan die ene ratel??
jep.
heb zelf ook tengtools
ik vind vol leer toch mooier
allen dit zijn semi kuipstoelen en dat is natuurlijk helemaal super!!
die in het vol leer:wors
heb hem vandaag trouwens ook nog laten chippen.
helemaal top
alleen voor het mooie zijn de versnellingen te kort.het lekkerst rijd hij in zun 4 en 5 tussen 1500 en 2500 toeren.
trekt dan lekker stevig door.
net een stuk snelweg gereden(heb een irmscher dakspoiler gekocht) en dat reed heerlijk.echt een aanrader.
hij is onderin toeren een stuk sterker.
origineel gepost door speaker
Gister alweer:
Thermostaat vervangen !M’n C-tje werd eigenlijk zolang ik hem heb niet echt heel warm. Hooguit 85 graden bij flinke belasting.
En van de week op de weg terug bij Ronald (Vecstation) vandaan bleef schommelen tussen de niks en de 70 graden !
Niet goed dus ! Dus maar ff advies ingewonnen. En conclusie: thermostaat kaduuk.
Meteen ff een nieuwe gehaald bij de VOD ( koste incl. huis en sensor 74,55 ! Dus dat viel mee )
De nieuwe:

Was een hoop werk om ff ruimte te maken , want hij zit best lastig weggewerkt.

De oude thermostaat:

En de nieuwe:

Wat me op viel was dat het een ander merk was en ook anders in elkaar zit, dus ff anders werkt. De VOD had de oude ook niet meer, dit is een nieuw nummer geworden.Maar… resultaat: de vec is binnen een paar kilometer op temperatuur en blijft netjes rond de 85 en de 90 hangen. ( zowel in de file , met rustig rijden en met volle belasting ! )
Dus weer helemaal tevreden. :thumbup
jij sleutelt ook met tengtools?!
origineel gepost door speaker
Gister alweer:
Thermostaat vervangen !M’n C-tje werd eigenlijk zolang ik hem heb niet echt heel warm. Hooguit 85 graden bij flinke belasting.
En van de week op de weg terug bij Ronald (Vecstation) vandaan bleef schommelen tussen de niks en de 70 graden !
Niet goed dus ! Dus maar ff advies ingewonnen. En conclusie: thermostaat kaduuk.
Meteen ff een nieuwe gehaald bij de VOD ( koste incl. huis en sensor 74,55 ! Dus dat viel mee )
De nieuwe:

Was een hoop werk om ff ruimte te maken , want hij zit best lastig weggewerkt.

De oude thermostaat:

En de nieuwe:

Wat me op viel was dat het een ander merk was en ook anders in elkaar zit, dus ff anders werkt. De VOD had de oude ook niet meer, dit is een nieuw nummer geworden.Maar… resultaat: de vec is binnen een paar kilometer op temperatuur en blijft netjes rond de 85 en de 90 hangen. ( zowel in de file , met rustig rijden en met volle belasting ! )
Dus weer helemaal tevreden. :thumbup
hey peter,
dat heb ik ook met mijn vectra.
komt nooit boven 85
en smorgens in de kou nooit boven 80duurt sowieso 5-10 min voor dat de wijzer loskomt.
moet dus ook een nieuwe monteren
alleen bij de h-base kost hij al 118,- bruto
zal zo rond de 70 netto ex zitten.groeten
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
dankje.gekocht bij een sloper bij alkmaar in de buurt voor 950
mijn eigen interieur waarschijnlijk verkocht voor 300 incl montage.
dus voor 650 leer, leek mij niet slecht.kwam uit een engelse auto, vandaar dat ik het lijstje op het dashbord mis.
Oow, dat is van die gast uit Schagen.
Ik had er ook voor gebeld , maar ik was niet van plan om 1000 euro te betalen voor een setje.
( haal er liever eentje uit Engeland zelf voor 300 euro ! )Jammer van die lijst ,ja . Maar die kan je bij Opel bestellen !
Is een donkere/grijze houtlook !
In de C2 zit er zo’n strip:Maar ziet er netjes uit hooor !! :thumbup
oke,
dus jij wilt ook wel leer in je station?
ik belde een stoffeerder en bij hem moesten allleen de stoelen en achterbank al 1300 kosten om in het leer te zetten:o
dus vandaar dat ik dacht dat ik het niet slecht had gedaan:)
alleen 300 is nog mooier ja:thumbup
origineel gepost door speaker
origineel gepost door Spacejam
Er is een blaupunkt cd70 en een vdo-siemens cd70, ik weet zo niet welke waar is geleverd etc. Als een je een verloopkabeltje haalt is een parrot ook enorm makkelijk in te bouwen (gewoon letterlijk plug & play), dit heb ik namelijk onlangs in mijn astra h gedaan met een cd70 (zelfde systeem als de vectra).De bluetooth module van opel zelf schijnt namelijk slecht te werken boven de 120km/u.
Heb hem toch liever in mijn scherm dan zo’n losse pappegaai ! :P
En je mag hier toch maar 120km/h :angel
En in Duitsland bel ik niet zo vaak tijdens het rijden ! :Phet liefst hou ik het origineel.
als dat kan ga ik dat zeker proberen.
even kijken wat die kerel van ebay hebben wil voor zijn setje
want daar zit dus een kabel bij.
ben ik in 1 keer klaar.en boven de 120 kom ik ook heeeeeeeeel zelden
origineel gepost door gts power
ziet er goed uit:thumbupmaar wat voor kleur en soort sierlijst is dat eigenlijk:hmmz
dankje.
die lijst; tja wist ik dat maar……?!
dankje.
gekocht bij een sloper bij alkmaar in de buurt voor 950
mijn eigen interieur waarschijnlijk verkocht voor 300 incl montage.
dus voor 650 leer, leek mij niet slecht.kwam uit een engelse auto, vandaar dat ik het lijstje op het dashbord mis.
origineel gepost door Ali-GSI
ik ben ali-gsi :PAlleen veren is nooit goed, op termijn gaan je originele schokdempers er ook aan verrot, en kan je een vermogen uitgeven aan sportdempers…
Sportschokdempers icm veren is altijd de beste oplossing, of een schroefset o.i.d.
Maar alleen veren zal denk ik hier je 80% van de mensen die al jaren verlaagd rijden afraden….
je originele dempers zorgen er toch nog enigszins voor dat je een beetje het schommel idee krijgt….
dat verhaal hoor ik vaker, en eerlijk gezegt geloof ik het ook wel!
maar jij verkoopt dus schroefsetjes?!
hierbij de foto’s
voorstoelen

de achterbank

en de verschillende kleuren van de sierstrip.
zoek dus de bij passende op het dashbord

das pas mooi uitgewerkt!
alleen bij mij is alles voorbereidt alleen de bedrading naar de stoel niet,
is dit niet gemakkelijker op te lossen?
groet
-
AuteurBerichten