Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
de mijne is gechiped bij dtctuning.
zou nu 150pk en 350Nm moeten hebben.De mijne , nog ongechipped , heeft 150pk en 320Nm.
Dus dat is het verschil tussen een 120pk gechiped en een 150pk ongechipped.
En als ik hem laat tunen bij EDS dan zit ie op +/- 200PK en 400Nm.wat houd je tegen:o :D
origineel gepost door janneman vectra c
Hoeveel pk en wat voor koppel heeft de 120 pk versie als ie gechipt is?
Ik bedoel is ie dan te vergelijken met de ongechipte 150pk?Jan
de mijne is gechiped bij dtctuning.
zou nu 150pk en 350Nm moeten hebben.dat kan ik natuurlijk niet zelf controleren.
maar de motor pakt onderin wel veel beter op na het chippen en rijdt een stuk soepeler!
wat mij betreft een aanrader dus.
mijne heeft nu 188000 op de klok.
altiijd zijn beurten bij opel gehad.origineel gepost door Pantera90
Oke is dat een duur grapje of niet?Ik draaide ook de oliedop los van de motor en zag een grote witte/doorzichtige vlek in het midden van de dop. Koppakking toch wel lek?
dat zal waarschijnlijk sludge zijn.
teken dat je geen coureur bent:P
en weinig lange afstanden rijd.
maar je kunt ook een co tester boven je koelvloeistofreservoir hangen, dan weet je gelijk of je koppaking lek is.
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
– Het stangetje dat de wervelkleppen aanstuurd ligt er naast ( niet ernstig, want de mijne schiet niet in storing ) maar wel iets om op te letten. Het is ook vrij simpel weer te maken ( ga ik binnenkort doen en volgt wel een how2tje ) tenzij je naar de Opeldealer gaat, dan kost het je 1000 tot 1500 euro omdat ze er niet echt raad mee weten.
Ben toch heel benieuwd hoe die how to er uit komt te zien. De mijn schoot ook niet in storing maar na reparatie heb ik toch duidelijk meer vermogen onderin dan voorheen. Het was idd vrij eenvoudig om het stangetje er weer op te klikken. Hij lag er echter na een paar maal flink op trekken al weer af. Dat kwam idd doordat twee van de vier wervelkleppen zo dicht gekoekt zaten dat er ook met de hand geen beweging in te krijgen was. Daar de actuator ook no eens zelflerend is deed deze ook niks meer en diende dermate ook vervangen te worden. Ik was dus een kleine 1300 euri kwijt.
Als jij dat heel simpel kan repareren voel ik mij door de vod dan behoorlijk in mij hemd gezet. Zie bijgevoegde foto van mijn oude inlaatspruitstuk. De nieuwe die er op zit is een gemodificeerde waarbij dit euvel niet meer voor dient te komen volgens de Engelse mannen.
Other then that kan ik alleen nog maar melden dat de schokbrekers achter en de hydraulieke bak een aandachtpunt zijn. Schokbrekers heb ik preventief vervangen en hydrauliek zit er aan te komen.

Safe driving Jurgen
hey,
heeft de 120pk versie ook van die wervelkleppen?
mijne trekt namelijk onderin ook niet zo bar door.
na het chippen een stuk beter, dat wel!!groet
origineel gepost door Rubyvectra_A
In een woord prachtig :wors:worsNu lekker ieder weekend poetsen……… :D
Enne ik vind hem laag zat eigenlijk,
Groet Tim
ja ik ook,
hij hoeft ook niet lager, alleen met de originele schokbrekers er nog onder rijd niet echt lekker,
het is wel te doen m aar ik kijk toch wel naar een bilstein b12 set of een kw schroefset voor ietsje meer comfort.sow man, dat is ook niet leuk:thumbdown:thumbdown
origineel gepost door rickytt3
:wub Erg mooi man, je bent lekker bezig zo :kewlpics:kewlpicsnu alleen nog een echt verlagings set eronder,
wat was jij voor het jouwe kwijt?
greetz,
moshe
:wub:wub
30 oktober 2009 om 11:55 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523876origineel gepost door rickytt3
Degene die ook een C heeft weet dat de wegligging op z’n zachts gezegd discutabel is. Comfortabel rechtdoor maar bochten… Daarbij maakt het onderstel altijd een hoop geluid om te protesteren tegen alles wat niet vlak en strak is.Na heel veel twijfel over wat de oplossing zou zijn heb ik nu de knopen doorgehakt en ondergaat het onderstel de 28e een stevige modificatie.
Dan komen er Bilstein B4 dempers en Eibach Pro-Kit veren onder. Ook wordt er een Wiechers-Sport Racingline veerpootbrug gemonteerd.
Omdat je nergens proef kunt rijden met dit soort spul ben je geheel afhankelijk van je eigen voorstellingsvermogen en van ervaringen op diverse vectrafora. Ik hoop met deze combinatie de wegligging en het stuurgedrag substantieel te verbeteren met behoud van genoeg comfort op slecht wegdek. De ervaringen op de fora met B4/Eibach zijn in ieder geval zonder uitzondering positief.
En 3 cm omlaag doen de looks natuurlijk ook geen kwaad :P
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
hoi eric,
bij wie heb jij het vandaan?
en wat heb je ervoor betaald?groet,
mosheorigineel gepost door Spacejam
Sodeju wat een goede photoshop :oDe multispaaks velgen vind ik overigens het mooiste.
even lekker een stukje topic kaping :angel ==> hopelijk niet zo erg en dan haal ik hem meteen weer weg :)
kan je voor mij de velgen onder de auto shoppen:
velgen:

auto:

Alvast bedankt!
vind ik niet erg hoor:P
maar mijn velgen zijn te koop,
zie foto onder mijn naam (avater)500,- vaste prijs. (schijntje)
banden zo goed als nieuw.zeer lichte beschadigingen, verder erg mooie velgen hoor!!
misschien een idee om je bougies even te bekijken
origineel gepost door Peter uit Soest
Er zijn ook een soort rubberblokken die je tussen je veren kan monteren. En inderdaad hulpveren. Het merk “MAD” schijnt aardig goed te zijn.rubber blokken tussen de veren is geen mooie optie.
zoals al gezegd is, nieuwe schokbrekers en verzwaarde of hulp veren monteren doet een hoop!!!
origineel gepost door XeRo
c-dett16v waar heb je die tweede set gevonden?op google:jerry
origineel gepost door chrisvocht
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
Maar verlagen én 18″ er onder? Wil je dan helemaal geen rij-comfort meer hebben??Nu hoor en lees ik dat wel vaker…. “rij-comfort” Het is natuurlijk aan ieder z’n smaak maar het moet gezegd; met de juiste spullen, schokbrekers en veren vervangen, boet je mijns inzien echt niet in aan rij-comfort. of je moet van franse auto’s houden:thumbdown. Vec stuurt en licht gewoon met een goede set veel beter op het asfalt, alleen dwars geplaatste richels ‘bokken’ wat meer. Maar hoe vaak kom je die nu tegen?
Safe driving Jurgen
Hier ben ik het voledig mee eens.
Met mijn koni set is de vec niet enorm stug geworden.
(veren + schokdempers)O let op, de veren zullen nog wel wat na zakken.
Maar dit zou hooguit tussen de 5 a 10 mm zitten.ik wilde het net zeggen
maar hij zou nog wel 2 cm omlaag kunnen jah:jerry
met deze wielen nog wel ja, maar er komt naar alle waarschijnlijkheid 18inch onder en dan is het denk precies goed.
omdat ik de originele schokbrekers er nog onder heb zitten valt het stuggere best wel mee.
het is eerder dat hij minder stug is.in de toekomst wil ik toch wel een keer een goed schroefset, van KW bijvoorbeeld.
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
Maar ik begin me nu wel af te vragen wat voor kleur jij hebt !!
Ik dacht steeds zilver/grijs, maar nu begint ie toch wel op die van mij te lijken ! mede omdat het óók een V-line is ! :omisschien datie verandert:P
is toch echt zilver:wub
tja ik heb iets met zilver…….tijdloos en altijd netjes.
Dus niet Panacotta ??
neej, geloof van niet:hmmz
panacotta is toch met iets gelere gloed?!
origineel gepost door martklanderman
Niet zo mooi als de vorige maar:5-spaaks (want ik had de verkeerde gephotoshop:P):

6-spaaks ( die wie jij liet zien):
je bent hier echt goed in he:wors:wors
origineel gepost door speaker
Maar ik begin me nu wel af te vragen wat voor kleur jij hebt !!
Ik dacht steeds zilver/grijs, maar nu begint ie toch wel op die van mij te lijken ! mede omdat het óók een V-line is ! :omisschien datie verandert:P
is toch echt zilver:wub
tja ik heb iets met zilver…….tijdloos en altijd netjes.
durf het bijna niet te vragen,
maar zou je het nog 1 keer kunnen doen met deze:
http://aycu02.webshots.com/image/40521/2005461635812509799_rs.jpgBVD
origineel gepost door martklanderman
Zoiets? Dat is dan €25,-:jerry Grapjuuuuhking:
Groeten Mart
:o:o:o:o:o:o
ik heb weleens een fotoshop gezien, maar dit……….:wors
ik word er gewoon stil van
:thumbupklasse!!!!!
en heel erg bedankt:D
kan dit set nieuw kopen voor 800,- met nieuwe michelins:cool:
origineel gepost door Cespi
is toch duidelijk iets naar het wegdek toegekomen :thumbup, maar had idd (wat mij betreft) nog wat verder gemogen, maar met grotere velgen erop oogt het ook weer anders, en is het misschien wel precies goed zo
volgens mij beter ook eerst velgenwissel en dan pas verlagen naar gewenste hoogte of beter gezegd diepteja.
ik kan nu een heel mooi setje krijgen voor weinig
is 18inch et 44 8j breedorigineel gepost door Opel4all
origineel gepost door c-dett16v
tot hoever ongeveer loopt hij dan?ik heb die man gesproken en hij zou er even naar kijken.
Hallo,
Deze kabelboom loopt ook naar je REC, dit is de achterse zekeringskast.
Ik heb nog diverse kabelbomen te koop, ook met stoelverwarming.
Ook diverse stekkers, kan ik je leveren, niet alles maar wel bijna alles.
Groetjes, Joche
hoi joche,
kan jij mij alle missende delen leveren dan?
ik heb dus wel een stekkerv oorbereid in mijn dashbord maar niet onder mijn stoel.
groet,
mosheorigineel gepost door jsgsi
Brand het storingslampje wel eens?
Zo ja heeft de garage ook foutcodes uitgelezen?
Bij de 3.0 V6 diesel willen de regelkleppen op de brandstofpomp wel eens defect raken (is volgens mij een schrijven van opel van).
De kleppen zelf zijn niet zo heel duur maar het vervangen is wel even werk.het verhaal van die regelkleppen heb ik vaker gehoord
origineel gepost door wim-v6
Nope, bij opel word voor zowel STAAL als Licht metaal 110Nm opgegeven!!ook nooit problemen mee gehad.
Willem
oke dat wist ik niet.
ik zet zelf staal zonder moment sleutel vast.
zoals jullie ondertussen wel weten is het toch de 1900 cdti geworden:)
ook een fijn werkpaard hoor,
zeker een aanrader:thumbup -
AuteurBerichten