Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door corsaagsi
Uhm, check de datum van het topic eens.. :hmmz Wel een schitterende auto, daar niet van..dergelijke aanpak is tijdloos…………;)
17 maart 2010 om 11:09 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625173origineel gepost door pipo
hee leuk nog een c kadett station met een v6 er in:P:thumbup
maar je hebt nog aardig werk dan
word vrij krap met en v6 in de c kadett
spruitstukken maken
carterpan zelf fabriceren
motorsteunen maken
oliefilter zit in de weg moet je adaptor voor maken of de motor verder naar voren
stuurhuis laten zakken
weinig plek voor je rembekrachtiger
dan is een lijn 6 er makkelijker in te bouwen
tunnel uitslijpen kachel verplaatsen
en verderest alles van een 2,0 in combinatie met 2,5 3,0hoi pipo,
wat is het probleem met het oliefilter dan??
en verders,
alles is te doen!!sommige dingen kosten alleen veel uitvogelwerk en veeeel tijd….
origineel gepost door hanskadett
klinkt dom maar weet je wat het is als ik die stoelen verstier heb ik er geen meer velgen heb ik zo bij gehaald op de sloop stoelen van een kadett c zijn niet op iedere hoek van de straat te krijgen en ik maak die velgen op het werk daar kan ik helaas niet de wagen binnen zetten om even alles pas te maken ik moet dan ik weet niet hoe grot machine park verplaatsen denk dat mijn baas dan wel gaat klagendus je heb kuipstoelen?
heb je sledes?
en je wilt ze in een c-kadett plaatsen?
:thumbup:thumbup:thumbup
16 maart 2010 om 07:56 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625166hoi erwin,
welke onderdelen heb je er al bij?
zoals een dikke achteras?
zware vooras
zware remmen enz………..15 maart 2010 om 10:34 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625164gaat die 6lijn erin:kewlpics
ga zo door:thumbup
ik wil niet lullig doen hoor, maar je kan wel velgen verbreden maar een kuipstoel pluitsen is opeens te moeilijk:hmmz
:P:P
deze station staat al erg lang te koop…………..:thumbdown
afgrijselijke motorkap…….
mu nog met alu velg:P
11 maart 2010 om 13:33 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625154origineel gepost door schuitje
origineel gepost door c-dett16v
je zit trouwens ook met een code in je sleutel bij deze auto’s, voor zover ik weet:thumbdownklopt, werk zelf bij opel dus onderdelen is niet zo’n punt. en een monteur bij ons die veel in die auto’s heeft gedaan wil me graag helpen. maar ik ga vorlopig eerst de carrosserie hard maken en dan kijken wat er aangepast moet worden. en rustig opzoek naar onderdelen king:
ik geloof heel graag dat het leuk zal rijden:o kan niet wachten maar ja, zal nog wel even duren.
bedankt voor de info:thumbup
bij de dealert ga je niet veel c-kadett spullen vinden, zelfs omega spullen zijn daar al schaars…………
origineel gepost door hanskadett
volgens mij heeft dot 5 een hoger kook punt dus je kunt je remmen warmer trappen zeg maar als je toch zoveel vervangt heb ik ooit ook gedaan gewoon alle olie eruit pompen en vervangen door dot5 remt net zo hard geen verschil alleen hoger kookpuntstelt dot 5 geen hogere eisen aan het systeem?
omdat het agressiever is?!
een tip van mij,
als je toch alles nieuw heb gemaakt, zoals schijven rondom en voor alles nieuw,
vernieuw dan ook gelijk al je remvloeistof!!
dan is je remsysteem weer compleet up to vandaag;)
remvloeistof trekt op den duur water aan en wordt onder andere daardoor donkerder van kleur,
water kan verdampen in je leidingen als je veel en hard remt, dan wordt het stoom, en stoom is in tegenstelling tot water wel comprimeerbaar, dat wil zeggen dat wanneer dit gebeurt(Vaper Lock) dan heb je geen remmen meer:agentdus doe wijs, vervang gelijk alles, ben je in 1 keer klaar!
een tip van mij,
als je toch alles nieuw heb gemaakt, zoals schijven rondom en voor alles nieuw,
vernieuw dan ook gelijk al je remvloeistof!!
dan is je remsysteem weer compleet up to vandaag;)
remvloeistof trekt op den duur water aan en wordt onder andere daardoor donkerder van kleur,
water kan verdampen in je leidingen als je veel en hard remt, dan wordt het stoom, en stoom is in tegenstelling tot water wel comprimeerbaar, dat wil zeggen dat wanneer dit gebeurt(Vaper Lock) dan heb je geen remmen meer:agentdus doe wijs, vervang gelijk alles, ben je in 1 keer klaar!
origineel gepost door pipo
origineel gepost door c-dett16v
:wtf:kewlpics:kewlpicsstaat nog ergens een topic va:hmmz
heb je een link voor me?
origineel gepost door manta2
Kijk eens op het OHF forum. http://www.opel-hecktriebler-forum.de
Is een duitse site met zeer veel infomatie over achterwiel aangedreven Opel’s.
Voor een behoorlijke tijd terug stond er een handleiding van demontage/montage van de Getrag 240 met foto’s erop.ik heb eens rond gekeken op die site, maar ik kom er niet uit, mijn duits is net echt zo goed……..:thumbdown
origineel gepost door manta2
Kijk eens op het OHF forum. http://www.opel-hecktriebler-forum.de
Is een duitse site met zeer veel infomatie over achterwiel aangedreven Opel’s.
Voor een behoorlijke tijd terug stond er een handleiding van demontage/montage van de Getrag 240 met foto’s erop.ik heb eens rond gekeken op die site, maar ik kom er niet uit, mijn duits is net echt zo goed……..:thumbdown
:wtf:kewlpics:kewlpics
zat er nog een 1200 as onder?
en geen uitlaat?
ohw, leg uit, was het zoon ramp die kadett??
is dat jou nieuwe project pipo?
hoe is het btw met de station 6pitter, daar was jij toch mee bezig?!
of vergis ik me nu:hmmz1e zuiger is de eerste vanaf de riem gezien, bougie eruit en zachtjes omhoog draaien, als hij excat op het bovenste punt staat, ook wel BDP genoemd, dan staat de krukas en dus het onderste tandwiel ”op tijd” dan nog de nokkenas op tijd zetten en dan riem erop, gelijk ook nieuwe loop en spanrollen erop zetten he!!
of als hij erin zit bij distr. ook je waterpomp
kan zijn dat je trouwens met je pomp moet spannen!
je gaat van het ene project naar het andere………….
mooie a manta’s genoeg.
bedoel je de 6cilinder automaat?
rode verf wil niet alles zeggen, kan eens door een monteur zijn neergezet voor het gemak.
hoelang heb je hem dan???
-
AuteurBerichten