Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@moppersmurf wrote:
vooropgesteld dat ik dan een nieuwe versie zou hebben. Wat heeft dat voor gevolgen voor deze handleiding?
Dat je uit moet kijken dat als je sensoren gaat wisselen, dat je niet klakkeloos het nummertje uit de handleiding overneemt.
99% zal gelijk blijven.@moppersmurf wrote:
uiteindelijk een duitse handleiding te pakken gekregen via corsa-tigra.de vervolgens registreren en ja wel, een handleiding.
Nu zit ik alleen met de volgende vraag:
Er staatBetroffene Modelle:
Corsa B von 1997 bis 06.1999
Motoren:
X10XE| X12XE
Ursache:
Sensor Mechanik hängt durch falsche Produktionstoleranzen
Produktion:
Ab dem Produktionsdatum 211/99 (30. Juli 1999) sind modifizierte Sensoren in die Produktion eingeflossenNou komt mijn opel uit December 1999, is dit een probleem?
Als je auto geproduceerd is na 30 juli dan heb je dus de “nieuwe” versie van de sensor.
Productiedatum is alleen een beetje lastig te achterhalen. Meestal weet je alleen wanneer hij voor het eerst op de weg komt….Ja, dat kan duiden op een kapotte thermostaat.
Testje wat je makkelijk zelf kan doen:
– Zorg ervoor dat de motor koud is
– Laat de motor stationair draaien
– Voel aan de kvs-slang die van de thermostaat naar de radiator loopt.
– Wordt deze langzaam warm -> kapotte thermostaat (staat open)
– Wordt deze van het ene op het andere moment snel warm -> thermostaat schakelt prima
– Wordt deze helemaal niet warm -> kapotte thermostaat (staat dicht)Als de thermostaat niet schakelt: Thermostaat vervangen
Schakelt hij wel: is waarschijnlijk een van je temperatuursensoren slecht/overleden. Dan kan je hem het beste even uitlezen om erachter te komen naar welke sensor je moet kijken. Op-Com doet wonderen en kost minder dan 1x uitlezen bij de dealer.Kijk even hier…
17 maart 2014 om 10:34 In reactie op: binnenverlichtingsvertrager conrad–hoe/wat weerstand?? #18223988@McKaamos wrote:
Dat is weer een ander verhaal, byjugo ;)
Komt meer vermogen bij kijken enzo, dus of dat kan voor dat geld?Vetrager+dimmen van hemellamp heb ik iig een idee voor. Moet nog even zien dat ik er tijd voor heb.
Wil deze week in ieder geval starten met een prototype. Moet ook nog wat onderdeeltjes bestellen om het allemaal zo compact mogelijk te maken, dus ik ben sowieso deze week niet klaar met een werkbaar product.Meer vermogen?? Zo veel vermogen vraagt dat toch ook weer niet?
Maar het zal wel, ik ben niet zo’n goeie vonkenboer ;)
Was er laatst ook al mee bezig geweest in een ander topic, maar wat er dan allemaal precies nodig is gaat mij echt boven m’n pet.17 maart 2014 om 09:57 In reactie op: binnenverlichtingsvertrager conrad–hoe/wat weerstand?? #18223986@McKaamos wrote:
Moet ff kijken wat onderdelen kosten. Ik maak eerst wel even een prototype, concept testen enzo.
Ik richt op 7.50 tot 10.00 per stuk iig.Als jij voor een tientje kan fixen dat ik met een pwm mijn (led) dashboardverlichting kan dimmen, wil ik er ook eentje!! :)
Ik neem aan dat het om een originele radio gaat??
Controleer ook direct even het rubber. Soms moet je die gewoon weer even goed op z’n plek drukken.
14 maart 2014 om 13:36 In reactie op: Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa? #18106558@Zakdoekje wrote:
1 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.
Luchtmassametert?
@corsaracer wrote:
ff opcom eraan hangen en je kunt zien of de lambdasonde nog werkt.
Nu ik dit langs zie komen…. Mijn x12xe verbruikt ook wat meer de laatste tijd… :hmmz
Wat voor waarde moet de lambda geven? Dan knoop ik de opcom er even aan….@InjectTheVenom wrote:
Dat is lekker dan zo promoten ze dus wel diefstal.
Totdat je van de grote weg af gaat. Probeer die vlotte auto dan nog maar eens terug te vinden.
Whauw, beetje interpunctie kan geen kwaad om het verhaal wat duidelijker leesbaar te maken…
Je hebt de koelvloeistof bijgevuld, maar er was geen lekkage? Er zat dus nog altijd even veel koelvloeistof in de motor? Of zie je onder de auto geen plasje liggen?
Heb je de auto al uitgelezen? Welke sensor geeft de foutmelding?Ziet er netjes uit hoor :thumb
Ben benieuwd hoe lang het zo netjes blijft.7 maart 2014 om 09:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302409@corsa14slow wrote:
Volgens mij is er in een Corsa B is ook EPS geleverd… tenminste dat heb ik hier op het forum voorbij zien komen (over potmeters etc.)
Klopt, zit er bij mij in ;)
7 maart 2014 om 09:14 In reactie op: Opel corsa C 2003, MIL gaat aan – auto gaat niet boven 70 #18220125@sjoerdie wrote:
Een defecte Lmm veroorzaakt dit probleem niet.
Zelf met een losliggende Lmm, kun je de normale snelheid rijden
Klopt, maar met een defecte lmm kon ik dat niet….
Misschien is het hier iets anders hoor, maar ik vindt de lmm altijd direct verdachte #1 bij dit soort verhalen.@McKaamos wrote:
Gaatje in m’n achterklep…
mmmm dat ass!
McKaamos, wat gebruik je daar allemaal precies voor? Het ziet er echt weer netjes uit!
En ik heb zelf ook nog wel een paar roestplekjes te vinden die een beetje aandacht kunnen gebruiken :agent7 maart 2014 om 09:00 In reactie op: Opel corsa C 2003, MIL gaat aan – auto gaat niet boven 70 #18220123Stekker van de lmm halen en dan gaan rijden. Als hij er beter van gaat rijden is dat 90% van de keren het probleem.
Verwacht niet dat hij zonder lmm erg lekker rijdt natuurlijk, dat ding heeft wel zo z’n functie ;)Om je alvast op weg te helpen:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=18236320 minuten :jerry
Een op-com is een soort van obd2 reader.
op-com is alleen verder toegespitst op opel.En mocht je tot vervangen over gaan, laat je dan niet verleiden tot een namaak lmm.
Het gebeurt regelmatig dat mensen dan nog niet van de klachten af zijn. lmm van bosch werkt gewoon het beste.Jeffrey, welkom op het forum :)
Grote kans dat het de luchtmassameter is, de problemen zijn zéér herkenbaar. ;)
Wat je vrij simpel kunt proberen is de stekker van de luchtmassameter af halen. Gaat de motor daardoor beter lopen, dan is het vrij zeker de luchtmassameter.Uitlezen kan ook helpen, toch redelijke kans dat er iets staat opgeslagen in de ECU. Even iemand zoeken met een opcom, of zelf voor 3 tientjes eentje aanschaffen (is nog altijd goedkoper dan uitlezen bij de garage). Redelijke kans dat als de lmm stuk is dat er dan in de ECU een foutmelding mbt. de lambdasonde in staat. 9/10 keer is het dan alsnog de luchtmassameter.
Succes!
@Larsdk91 wrote:
Bedankt voor de reacties.
Het blijkt inderdaad een probleem te zijn met het contactslot.
Ik heb dit nu opgelost met wat trekbandjes en nu doet hij het gewoon goed.Alleen mijn zendervoorkeur is elke keer gereset als het contact uit is geweest.
Dit heeft geloof ik met de rode en gele draad te maken. (?)Weet iemand wat een nieuw contactslot kost voor een Corsa B ?
3 tientjes
[url]
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/contactslot-opel-astra-f-astra-g-corsa-b-corsa-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;[/url]Probleem is dan alleen dat je een andere sleutel hebt voor je deur en je contactslot.
Als je de sleutel hetzelfde wil houden moet je naar de dealer en dan kan het toch een redelijk kostbare grap worden.
Het scheelt wel als je het sleutelnummer ergens uit de papieren kan halen. -
AuteurBerichten