Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@HardcoreHell wrote:
Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.
Het gaat om een corsa b c14nz automaat.
Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.
Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.
Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.
Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.
Maar kon zo snel niks raars zien.
Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
klinkt als een homokineet die de geest heeft gegeven.
@TedMechanic wrote:
Eigen terrein is eigen terrein. Als er niks vermeld staat over zichtbaar kenteken, dan kun je dat gewoon aanvechten.
In principe heb je ook wel gelijk. Alleen is het losschroeven van je platen 1000x makkelijker dan achteraf je gelijk gaan halen.
Of bouw een adapter om van een oud apparaat. Adapter van een laptop bijvoorbeeld (vaak 12-24 VDC). Gewoon goed lezen welke waardes er op staan en daar de juiste lampen bij kiezen.
@TedMechanic wrote:
Dat is echt onzin. Regels zijn regels. Als er in de wet staat dat die op eigen grond mag staan en er staan geen uitzonderingen vermeld, dan mag die gewoon op je oprit staan. Als je dan toch een boete krijgt, dan kun je dat makkelijk aanvechten, want je overtreedt immers geen regels.
Maar hoe ga jij bewijzen dat je auto al die tijd op de oprit heeft gestaan en niet op de parkeerplaats langs de straat? Als ze met een scanauto langs komen kan die echt het verschil niet zien hoor!
Ik zou de discussie in zijn geheel uit de weg gaan en zorgen dat mn kenteken niet gescand kan worden.Als je hem al helemaal verrot hebt gedraaid kan je het ook nog proberen met een linkse tap.
Maar ik zou gaan voor de wd-40 en een klap met de hamer, meestal is dat genoeg.
Kijk met de wd-40 wel een beetje uit bij je remmerij, en zorg er voor dat je met remmenreiniger de boel netjes ontvet voordat je het er weer onder zet.bij de dealer? eurootje of 1000
Maar het schijnt ook te kunnen door een paar potmeters voor en na de sensor te monteren. Is daar niet ergens een how-to van??

Dat ding met die stekker is de luchtmassameter. Vervangen is heel simpel.
– Stekker eruit
– Slangenklemmen aan beide kanten losmaken (klein schroevendraaiertje er tussen, dan springen ze open).
– Nieuwe lmm er weer tussen (let op de aanstroomrichting!)
– Slangenklemmen weer aanknijpen met een combinatietang oid.
– Stekker er weer in
– tijd voor bier :thumbupHet is waarschijnlijk de EPS die je hoort (Electronic Power Steering). Volgens mij heb je geen pomp.
Revisie is altijd een optie, maar voor dat geld kan je misschien beter een hele motor vervangen.
Of op zoek gaan naar een andere auto.Dat een gescheurde kop een dergelijk bedrag kost is niet heel raar. Er gaat gewoon een hoop tijd en een hoop materiaal in.
Het lijkt me ook belangrijk om er achter te komen waarom de kop stuk is gegaan. Dat moet ook gerepareerd worden.Met een slijptol :jerry
Maar als ik het zo zie zit alles dichtgelast, en is dat rooster ook klemgezet door de felsrand aan het eind van de pijp. Dus tenzij je uitgebreid wil gaan slijpen denk ik niet dat het echt mogelijk is.
Heb ik ook gehad, slangetje was finaal door midden gescheurd op de plek waar hij over gaat in de klep.
Gelukkig kon ik beide eindjes nog te pakken krijgen, dus daar heb ik een slangentule tussen gezet. Werkt weer als een speer.Is de moeite waard om even te kijken of je (met een punttang oid) de slang nog te pakken kan krijgen.
Slangentule is een euro bij de automaterialenzaak.Mooi, hopen dat het zo blijft.
@fernando93 wrote:
http://www.winparts.nl/verlichting/achterlicht/opel/corsa-b–73—78—79—f35—bouwjaar-1993-03-2000-09/c29-588-14691/achterlichtglas-rechts-3-deuren/p5230.html Is dit wat als achterlamp of welke raden jullie aan. Ik zag dat er een kleine beschadiging zat. En voor dat geld is het vervangen een koopje.
Het lijkt er inderdaad op dat je die er zo op kan zetten.
Je kan ook de hele unit vervangen voor 3 tientjes.Lijkt mij handig om de verlichtingsschakelaar er even uit te halen en idd. de stekker te controleren.
Zou me niet verbazen als het gewoon de schakelaar zelf die gaar is.Heb je na het laten vervangen van de krukassensor ook de foutcode laten wissen??
Het zou ook nog de nokkenassensor kunnen zijn…. Dat is ook een hall-sensor….
Heb je ook enig idee welke foutcodes er in stonden??
Lijkt mij inderdaad dat je hiermee terug moet naar de garage waar je hem hebt gekocht. Zeker als je een half jaar garantie hebt op de motor.
Ik zou niet akkoord gaan met enkel het vervangen van de waterpomp. Waarschijnlijk trekt die waterpomp hem wel door de half jaar garantie heen en mag je volgend jaar alsnog je kop laten vlakken.@JeeBeetje wrote:
Heb een vraagje over een Opel Corsa C 2006. Wij hebben een Opel Corsa C van 2002 ingeruild en die had bij de centrale deurvergrendeling dat bij de 1e keer drukken op de sleutel alleen de bestuurderskant open ging en bij de 2e keer alle deuren. Nu heeft die Corsa van 2006 dat alle deuren in 1x open gaan bij 1e keer drukken. Wil dit graag aanpassen maar geen idee of dit kan? Mijn vrouw rijd in die auto en vind het fijn dat alleen haar eigen deur open is wanneer ze alleen in de auto zit.
Bij mijn Seat kan ik van allerlei dingen doen met instellingen al dan niet met een kabel via de laptop maar ook doormiddel van de deur open zetten en een bepaalde knop in te drukken om dit bijv. aan te passen. Kan dit bij Opel ook, moet je er een kabel aan hangen of gaat het überhaupt niet?
Of het kan weet ik niet, ik weet wel dat je meer kans hebt om antwoord te krijgen op je vraag als je dit post in het OP-COM gedeelte van dit forum.
(OP-COM is het meest gebruikte uitleesapparaat voor opels ;))10 april 2014 om 13:43 In reactie op: 1 sleutel verloren, nieuwe code nodig voor nieuwe sleutels #18228370Met een kleine portomonnee: niet.
Alleen de dealer kan dit soort geintjes voor je doen. En dan ben je inderdaad €100+ kwijt.
Natuurlijk zijn er winkeltjes waar je je autosleutel kan laten kopiëren. Die kunnen alleen niet de transpondercode wijzigen. En ik betwijfel ook of de verzekering het goed genoeg vindt als je een aftermarket sleutel als reserve hebt…@ma roos wrote:
Heb eigenlijk 2 vragen over mijn Corsa D van 2011.
1e vraag : Als ik de auto ontgrendel met de de afstand bedienbare sleutel gaan de binnenverlichting en de lampjes onder de buitenspiegels aan. Sinds een week doen de lampjes onder de buitenspiegels het niet meer. Is het een kapotte zekering?
2e vraag : Heb bij het instellen van de zomertijd per ongeluk het jaartal ook veranderd. Het jaartal kan alleen omhoog en staat nu op 2018. Hoe kan ik het jaartal omlaag zetten?
Moet ik voor beide, eigenlijk kleinigheden, naar een garage?
Bij voorbaat bedanktVoor de zekering moet je even in je boekje kijken, welke zekering het zou kunnen zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon een kapot lampje zijn..
Jaartal gewoon door blijven klikken, op een gegeven moment begint hij weer opnieuw met tellen. Je kan ook de accu los halen, dan is het jaartal ook gereset. Ben je alleen verder ook al je instellingen kwijt (radio ed.).
succes :thumbup
Er is wel een foutcode voor de LMM, die gaat vaak gepaard met de foutcode van de lambda sensor.
Maar die foutcode wordt pas gegeven als de lmm echt helemaal stuk is. Het kan zijn dat de lmm al wel gaar is, maar nog niet helemaal stuk. Geeft ie geen foutcode, wel problemen…Hier schiet jij alleen niks mee op, want je wil het natuurlijk graag zeker weten voordat je een dure sensor aanschaft. Het mooiste zou zijn als je je lmm uit kan wisselen met een andere waarvan je zeker weet dat ie goed is (dus niet eentje van de sloop, maar bij voorkeur van een goed lopende auto).
Misschien dat als je aangeeft waar je woont, dat iemand van het forum hier je kan helpen.Is de foutmelding van de krukassensor inmiddels weg? of blijft die terugkomen?
@TedMechanic wrote:
@Byjugo wrote:
Pollenfilter hoeft niet ieder jaar, lucht en oliefilter wel.
Vervang jij ieder jaar je luchtfilter? Ik heb nog nooit een luchtfilter vervangen bij een kleine beurt. Tenzij je in de sahara woont kun je prima je luchtfilter alleen bij grote beurt vervangen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Opel adviseert om dat bij een kleine beurt te doen.
Jep, ik vervang hem met iedere beurt. Kost niet de wereld en aangezien de lmm van een x12xe een beetje kritisch is met de lucht die hij krijgt, krijgt ie van mij mooie schone lucht. Uitblazen van het luchtfilter met een compressor heeft weinig zin. De vervuiling die het filter verstopt is fijnstof, niet het spul wat je eruit spuit met je compressor.
Alles kan gelast worden :jerry
Maar om er een iets degelijker advies over te kunnen geven is er denk ik wat meer informatie nodig.
Ligt er denk ik heel erg aan hoe vergevorderd de roest is.Maar in het geval van de achteras… Kan je hem dan niet beter in zijn geheel vervangen voor een exemplaar van de sloop?
Waarschijnlijk geven ze dat advies omdat het voor de pomp beter is om regelmatig te draaien dan om altijd stil te staan.
Als je zelf regelmatig de airco gebruikt moet het geen probleem zijn. Maar kennelijk laat je hem de hele winter uit staan, dus dan is het wel handig ja :pEn wélke 1.4 dan precies? Er zijn nogal wat verschillende corsa’s op de weg…
Pollenfilter hoeft niet ieder jaar, lucht en oliefilter wel.
Over het algemeen kom je goed uit als je 1x in de 2 jaar een grote beurt laat doen en het andere jaar een kleine beurt. -
AuteurBerichten