Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afgelopen weekend de stappenmotor (die eigenlijk geen stappenmotor is) vervangen.
Vorige week begon de corsa te bokken en storingslampjes te geven. Even de opcom er in, foutcode p0505.
Met behulp van de zoekfunctie het forum snel het probleem gevonden.Auto rijdt weer top! :thumbup
28 augustus 2014 om 13:28 In reactie op: Corsa B slappe vering>nu schijnt het dimlicht er laag…. #18250160Ik heb ze hier http://www.carsupport.nl/ vandaan.
Gewoon vantevoren gebeld en er daarna naartoe gereden om ze op te halen.
Ze fabriceren de veren daar zelf.25 augustus 2014 om 12:54 In reactie op: Corsa B slappe vering>nu schijnt het dimlicht er laag…. #18250157Ik heb er een setje hulpveren onder gezet. Is een wereld van verschil.
Een setje hulpveren hoeft niet duur te zijn en met het monteren ben je de meeste tijd kwijt aan het opkrikken van de auto. ;)Heb je ook de mogelijkheid om hem tijdens het rijden uit te lezen? Misschien dat de foutcode dan wel naar voren komt…
Vaak is het een van de mm-sensors die dit soort kuren veroorzaakt, maar om gewoon maar lukraak te gaan vervangen kan wel een beetje een dure grap worden.
Met zo’n kleine stroom, is het dan niet ergens een relais dat gaar is??
Knipperlichtrelais misschien?Is een gokje ;)
15 augustus 2014 om 09:15 In reactie op: opel corsa c 2001 1.7 ctdi koelvloeistof verdwijnt #18248123@Stephen Veening wrote:
Maar weet iemand misschien waar in de opel corsa c diezel ik de termostaat kan vinden?
[url]
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=139524&start=50″ onclick=”window.open(this.href);return false;[/url]Maar de thermostaat regelt niet direct de fan he? De Fan wordt aangestuurd door de temperatuursensor, die zit volgens mij aan de linkerkant in de radiator.
14 augustus 2014 om 13:05 In reactie op: opel corsa c 2001 1.7 ctdi koelvloeistof verdwijnt #18248119@Stephen Veening wrote:
En nog iets volgens mij wil de ventilator op de radiator niet aan slaan.
De tempratuur is na opwarmen van de moter en nieuw koelvloeistof tussen de 80 en 85 graden maar dat loopt daarna na een paar kilometer op naar rond de 86/89 graden.
Is dit normaal of niet?
En hoe zou ik kunnen testen of de ventilator het doet of niet.
Temperaturen zijn niet raar. Ventilator slaat pas aan als de wijzer bijna in het rood staat. Je kan het testen door de motor gewoon een poos stationair te laten draaien (met de motorkap dicht) dan krijgt hij het vanzelf warm en slaat de fan aan.
Heb je je remvloeistof vervangen, en weet je zeker dat je alles goed hebt ontlucht??
@Kleine-Paul wrote:
@Opeltje17 wrote:
Zou voor hulpveren gaan.
Zijn de hulpveren geworden. Echt ideaal, rijd veel beter zo.
Heb alleen sinds de montage een rammel rechtsachter, hoor je bij hobbelweggetjes enzovoorts. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik kan het niet vinden.
Ik heb ook een rammeltje rechtsachter. Bij mij is het de remverdeler. Ik heb hem gewoon goed schoongemaakt, en nu smeer ik hem zo af en toe met een beetje wd-40 / siliconenspray. Bij mij is het de bevestiging van de veer aan de remverdeler die kraakt. kan volgens mij geen kwaad, alleen beetje irritant.
Dit soort kuren klinkt wel als lmm. Even uitlezen is niet zo verkeerd voordat je een nieuwe lmm gaat kopen.
Op-com kan je voor 2 tientjes kopen, kan je hem zelf uitlezen.Bij die van mij moet je hem er gewoon aftrekken.
Ik heb hem af en toe in m’n hand als ik iets te enthousiast ben met het aanzetten van de airco xD@tamiya wrote:
Vandaag is m’n corsa bij de garage om te achterhalen waarom mijn airco het niet doet. Conclusie; Aircopomp is overleden. Reparatiekosten a 800 euro :argue Dat gaat hem niet worden, aangezien de dagwaarde van mijn auto niet eens het dubbele is.
Heb eens even gekeken wat een aircopomp kost, de goedkoopste die ik kon vinden is 360 euro. Is zo’n aircopomp zelf te vervangen? Weet eigenlijk niet of er nog aircovloeistof/gas in de leidingen zit :hmmz
Denk wel even goed na voordat je met de airco aan de slag gaat. Bepaalde types aircovloeistof kunnen brandwonden veroorzaken als ze op je huid komen.
Ook staat een deel van het systeem op druk, en zou er dus vloeistof uit kunnen spuiten als je hem zomaar open draait.Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar enige voorzichtigheid is wel gepast.
@robert86 wrote:
Op de snelweg gaat er soms ook een lampje branden, waarna er geen kracht meer in de auto zit. Even het gas loslaten helpt dan vaak. Heeft dat te maken met de nokkenas en/of tikkende klepstoters? Of ligt dat probleem alleen bij de luchtmassameter?
Dit weekend wilde ik eigenlijk de olie vervangen, maar ja, als de nokkenas of klepstoters al zo naar hun grootje zijn, dan kan ik die beter eerst vervangen. Geen idee of zoiets te doen is voor een redelijke beginner met een Haynes handleiding…
Klinkt inderdaad als luchtmassameter, maar misschien is het wel zo verstandig om eerst de boel eens uit te laten lezen.
Dan weet je waar je aan toe bent.@eerste-opel wrote:
Weet iemand of de richtingaanwijzer linksvoor van een Opel Corsa C uit 2001 de zekering deelt met iets anders?
Zo ja, wat zit er nog meer op dezelfde zekering?
Mijn richtingaanwijzer werkt namelijk niet meer en ik weet 1000% zeker dat het niet aan het lampje ligt (zelfde lampje doet het rechtsvoor wel). Nou heb ik wel eens vernomen dat de richtingaanwijzer (bij deze auto) geen eigen zekering heeft, maar deze deelt. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? Als jullie dit kunnen bevestigen, dan kan ik namelijk ook uitsluiten dat het daaraan ligt.waarom vervang je de zekering niet gewoon? :angel
Al langs de dealer geweest??
Dit soort specifieke dingen kan je vaak het beste bij de dealer zelf halen.Ziet er inderdaad wel netjes uit!
En voor dat geld…. :agent@Kadett 1.5-TD 4Deurs wrote:
Waar ik net ook aan dacht, zou het tank ontluchtingspijpje misschien verstopt kunnen zitten?
Of kan dit niet?Dat kan
Heb je een foto van hoe het eruit ziet in de auto?
Ik heb er ook wel naar zitten kijken, maar het lijkt mij zo lelijk, zo’n schermpje voorin…Niet ergens een lager oid. dat te veel speling begint te krijgen?
Als je eens onder de motorkap luistert, kan je dan niet wat meer gevoel voor richting krijgen?Hobbelen zou je idd. zeggen doordat de wielen niet goed rollen/rond zijn. Maar als je daarvan 100% weet dat ze goed zijn….
de beller is sneller :jerry
Het klinkt inderdaad alsof er iets is met de schokdempers. Schokdempers zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen.
Als je naar rechts stuurt, hoor je het dan aan de linker of rechter kant?
Hoor je het ook als je over een drempel rijdt? Dan zou het ook een gebroken veer kunnen zijn.Krukassensor of nokkenassensor
Ik zou hem eerst even uit laten lezen…
Welke auto heb je precies?
Bouwjaar??En ik neem aan dat je al met een multimeter de stekker op de auto hebt getest??
-
AuteurBerichten
