Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2015 om 06:54 In reactie op: verlies van stroom, stuurbekrachtiging en moter vermogen #18285253
Ben je al met de multimeter aan de slag geweest?
De accu moet ergens tussen de 11 en 12 V geven. Als de motor loopt moet ie ongeveer 14V geven.
Dat spanningsverschil is het laadspanning van de dynamo.
Kan je idd testen door de motor te starten met een setje startkabels, en de kabels daarna los te halen.Grote kans dat het óf de accu óf de dynamo is die aan zn eind is. Beide kan je zelf prima vervangen..
27 mei 2015 om 06:41 In reactie op: corsa b 2000 1.2 16 v motorlampje gaat branden in zijn 4 #18285343In sommige gevallen kan het zijn dat er een storing van de lambda wordt opgeslagen, maar het defect in werkelijkheid bij de lmm ligt..
Heb je ook dat de motor “hapert” als je optrekt? Toen bij mij de lmm stuk was zakte hij rond de 4000 toeren duidelijk in in vermogen.
Als je dat ook hebt kan je proberen om de stekker van de lmm te halen en dan een stukje te gaan rijden. Is de hapering dan weg, dan ligt het aan de lmm.Maar zoals bart-gsi ook al zegt, even bij de garage checken of ze wel de originele hebben gebruikt, lijkt me een goede actie om mee te beginnen…
@tamiya wrote:
Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
Ik rij bijna vanaf het begin af aan al 1:13 – 1:14 :agent
Alleen als ik echt lange stukken ga rijden (lees: op vakantie ga) wil dat beter worden.@Zakdoekje wrote:
Byjugo, ben er mee eens dat het top spul is voor plastic, het nadeel is alleen dat als je die rommel op je lak heb, dat het er moeilijk af te krijgen is. Het irriteert me dood als ik net me auto heb gewassen en gepoetst. Dus ik heb het weggegooid.Ik heb zo’n fles van Sonax, bandengel.. Dat werkt daar ook perfect op, En je ziet het niet op je lak.
Als je netjes alleen het plastic poetst, komt het ook niet op je lak :jerry
Maar ik weet wel wat je bedoelt. Meestal kan je het met een beetje water gewoon weer wegpoetsen van de lak. Moet je wel direct doen, niet een paar minuten wachten, dan kan je het vergeten. Ik loop dus gewoon met 2 doekjes, eentje met poets, eentje met water.Die bandengel is wel een goeie tip, ga ik naar kijken als dit potje op is ;)
Ik poets die van mij na iedere wasbeurt met “turtle wax black plastic restorer”. Gaat prima. Eerste keer was het resultaat wat matig, maar na 2 of 3 keer wordt hij mooi diep zwart. Dan kan je namelijk gelijk ook al je rubbers en parafaanplaat meepakken.
Kost nog geen tientje, en wat tijd.@ronaldb543 wrote:
Voor zover ik nu zag is het allemaal gratis, ook prima!
Is die Europese site echt sneller of is dat gewoon een of ander trucje van die webshop. Lees hele dubbele verhalen over dx over de betrouwbaarheid. Heb jij er ervaring mee?
Ik heb nog nooit bij die Europese iets besteld. Aangezien je dan een order van meer dan €30.- moet plaatsen voor gratis verzending.
Hebben ze expres gedaan, om om de invoerrechten van de douane heen te komen. Je mag namelijk niet zomaar iets naar europa importeren met een waarde hoger dan €25? euro ofzo. Dan heb je kans dat de douane je pakketje open maakt, en extra belasting gaat heffen. Als je het uit de europese webshop besteld heb je dat risico niet.
Spullen die ze verkopen zijn vaak niet van goeie kwaliteit. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Ik heb een aantal dingen bij ze besteld, en tot nog toe altijd tevreden over geweest. Ik heb bijvoorbeeld ook m’n Op-Com daar vandaan.
Werkt nog altijd prima.. Duurde alleen 6 weken voordat ik hem uiteindelijk binnen had.Het ligt gewoon aan de situatie, wil je het goedkoop en heb je geen haast, dan is het een prima winkel
Wil je kwaliteit, of wil je het snel hebben, dan moet je een andere winkel zoeken.@ronaldb543 wrote:
Ik zie net dat er ook een europese versie is van die website. Dan is de levertijd 5-7 werkdagen. Ik ga de lamp dus op die website bestellen. bedankt!
Klopt, vaak hangen er dan alleen weer (hoge) verzendkosten aan…
Vanuit honkong is de verzending gratis :agent@ronaldb543 wrote:
Goedemorgen!
In de hemelverlichting van mijn Opel Corsa B zit een zwak geel lampje die ik wil vervangen door een Led lamp. Ook zit een degelijk lampje in mijn kofferbak die ik ook wil vervangen. Nu wil ik een groene led lamp erin, een c5w led. Moet dit precies dezelfde maat zijn als de lamp die nu in de auto zit? Er zit nu een lampje van 41mm in (gemeten met een geodriehoek, dus er zou nog verschil in kunnen zitten). Ook heb ik de vraag of het een lamp moet zijn met canbus?
En heeft 1 van jullie een tip waar ik deze zou kunnen kopen? Ik ben aan het zoeken, maar kan geen groene c5w led van precies 41mm vinden met canbus. Of ik moet helemaal verkeerd aan het zoeken zijn, kan ook nog haha
Canbus is niet nodig, heeft een b-tje niet.
Volgens mij zoek je zoiets:
http://www.dx.com/p/honsco-festoon-41mm-2w-150lm-9×5050-smd-led-green-light-dome-license-plate-bulb-for-car-dc-12v-342712#.VUHh1pNRaiw
Kost niet duur, maar moet je wel een maandje geduld hebben voordat het vanuit hongkong je brievenbus heeft bereikt.Heren,
Even een oud topic opgegraven uit de archieven, ik lijk namelijk last te hebben van hetzelfde probleem…
Bij koud starten maakt de motor flink toeren, zo tussen de 1500 en 3000, dit is soms een paar keer een dot gas, soms duurt het een minuutje.
Binnen het afgelopen jaar heb ik al diverse sensoren vervangen (lmm, gasklepsteller, krukassensor), maar ik heb dus het idee dat er nog eentje gaar is.
Waar moet ik gaan zoeken?
Ik krijg geen mm-lampje, en als ik hem uitlees staan er dus ook geen foutcodes.
Ik heb zelf de neiging om het te zoeken bij de temperatuursensor, want hij lijkt het vaker/erger te doen als het koud is buiten. Er staan op het forum ook verhalen over de nokkenassensor en lambdasensor. Maar ze allemaal vervangen is toch wel een kostbaar grapje.Ik hoor graag wat jullie denken!
Byjugo
@champo wrote:
Dag heren,
het linker achterlicht van mijn B Corsa doet het niet, want ik heb geen spanning op de nodige draden. Knipperlichten en de rest doet het wel gewoon alleen het achterlicht zelf niet. Is er een bekend knelpunt in de bedrading die ik kan bekijken, of zal ik maar gelijk een draad van rechts naar links trekken?
Groeten
EricHet rechter knipperlicht wordt gevoed vanuit de linker lamp.
Dus als je rechts voeding hebt, moet je die links ook hebben…@Aapje wrote:
Volgens mij is puur de thermostaat gaar…
gezien je dit zei:Oja dit viel me vandaag op, de temperatuurmeter van de koelvloeistof komt nu niet hoger dan 90 graden(voorheen stond ie tussen de 90 graden en het eerst volgende streepje).
Niet de sensor voor de motor dus, de meter op je dash gebruikt een andere sensor. Dus hoge verbruik + meter die een lage temp aangeeft? Is in mijn ogen een thermostaat die open staat.
De thermostaat hoort toch op 89°C te openen? Dan is het toch niet raar dat hij deze waarde aangeeft?
Hoe heb je je verbruik nu berekend?
Met een grotere band lijkt het op je teller inderdaad alsof je minder kilometers hebt gemaakt, terwijl in werkelijkheid de afstand gelijk is…
Misschien de afstand een keer checken met een gps ;)@corsalou wrote:
Maar 1 probleem is nog altijd gebleven: hij schokt en houd in bij accelereren.
Dit kan natuurlijk ook gewoon met iets anders te maken hebben.. Een sensor die de geest begint te geven?? Misschien de moeite waard om hem even uit te lezen voordat je dingen gaat vervangen…
@hendriv wrote:
Dankje.
Vind hem op zich wel prima zo.
Wil hem nog laten uitlijnen, want hij stuurt makkelijker naar links en zwaarder naar rechts.
Maar nog tips wat ik zou kunnen veranderen?
(Niet te hoog in de kosten haha)Zit het verschil van naar links en rechts sturen niet in je stuurbekrachtiging?? Is een bekende kwaal.
Mooi karretje verder :thumbupWaarschijnlijk wordt die dikke slang vanzelf een stuk schoner als je de dunne slang schoon hebt gemaakt.
Dan kan de condens namelijk gewoon weg via de route die er voor gemaakt is.Gewoon schoonmaken en dan nadat je een goed stuk hebt gereden nog een keer kijken.
carterventilatie loopt van je kleppendeksel naar je gasklephuis.
is een korte slang met twee slangenklemmen…@tamiya wrote:
Ik heb een vraagje over het verbruik van mijn Corsa B met x12xe motor. Ik reed (voordat ik verhuisde) altijd 110 km op een dag, waarvan 90% 80km-weg kilometers. Verbruik lag toen rond de 1 op 15/16, dit deed ik met 165/65/r14 bandjes.
Sinds kort rijdt ik alleen nog in het weekend(kan op de fiets naar mijn werk). Dit is dan ongeveer 80% snelwegkilometers. Alleen nu heb ik een verbruik van 1 op 12/13, met 175/65/r14. Is dit een normaal verbruik?
Ik begrijp dat de nieuwere bandjes er voor zorgen dat het verbruik iets hoger ligt, maar zoveel hoger? :hmmz
De buitentemperatuur speelt ook mee he? ;)
Mijn verbruik wisselt ook tussen de 1:15 en 1:12 afhankelijk van de temperatuur. Zeker nu het ’s ochtends erg koud is merk ik dat hij meer verbruikt..
Maar misschien is mijn temperatuursensor ook niet helemaal goed meer.Weet iemand of de motor ook de temperatuurwaarde van de TID gebruikt? Die klopt bij mij namelijk niet meer…
– edit – mocht iemand dit terugvinden via de zoekfunctie: problemen zijn bij mij opgelost na het vervangen van de krukassensor…
Het beste is natuurlijk om je carterventilatieslangen te vervangen. Is geen erg kostbaar/moeilijk klusje en dan zijn ze echt weer netjes.
Je kan ze ook los halen en in een bak met sop/onder de kraan schoon spoelen. Moet je daarna wel zorgen dat ze weer goed droog zijn.
Liever geen sterke ontvetters ed. gebruiken. Het rubber van de slangen wordt vaak al behoorlijk aangetast door de sludge zelf, een sterke ontvetter (remmenreiniger oid) kan dat proces versnellen.@nielstheto wrote:
dag mensen,
heb eerder een corsa b gereden en rij nu een corsa c.
nu had ik bij mijn vorige een leuke sub achterin liggen en wou dat ook bij deze alleen weet ik niet waar ik de voedingskabel kan gaan leggen want zie nergens een goeie ingang van de motorruimte naar binnen !
Je kan achter het dashboardkastje naar de accuruimte toe. Dan kan je hem in de auto onder de drempels door naar achteren leggen.
Eventueel kan het ook langs de linkerkant, alleen daar ligt al een stevige kabelboom, en dan moet je langs de zekeringenkast.Ik heb de originele osram fittingen gebruikt, en daar t5 lampjes in gezet. Past altijd :thumbup
Hallo Allemaal,
Even een kleine vraag.
Is het nodig om de Multi-riem preventief te vervangen?Het gaat om een x12xe, en het blokje heeft sinds ik hem heb al een goeie 20dkm gelopen.
Geen flauw idee hoelang daarvoor de multiriem voor het laatst is vervangen.
Van het weekend wel even gekeken, en er is geen zichtbare/voelbare slijtage aan de riem..
Ik ga hem binnenkort een beurtje geven, en dan wil ik weer een jaartje klaar zijn.
Geen zin om tussendoor aan de kant van de weg te komen te staan.Ik heb dus een beetje twijfel tussen noodzaak / k*tklus om zelf te doen / duur om te laten doen.
Wat vinden jullie?
Met dit verhaal is direct de luchtmassameter verdacht.
Als je zoekt op luchtmassameter (LMM) vindt je genoeg onderwerpen ;)
Een van de dingen die je eenvoudig kan proberen is het loskoppelen van de lmm. Als je daar de stekker uittrekt, en de motor gaat beter (constanter) lopen, dan is het zeer waarschijnlijk dat het de lmm is.
Verder kan ook de stappenmotor dit soort problemen veroorzaken.
Deze blokjes willen wel graag de originele sensoren, als je vervangt voor namaak, heb je grote kans dat de problemen blijven/snel terugkomen.Uitlezen is wel handig, geeft je meer zekerheid voordat je (dure) onderdelen gaat vervangen.
Succes! :thumb
Wanneer gaat de radio weer uit?
Bij mij gaat de radio aan bij “on” en weer uit zodra de sleutel uit het contact wordt getrokken. Dus als je hem eerst doordraait naar “on” en dan terug naar “0” blijft de radio aan.Maarja, die van mij is uit ’99 :P
Als je de auto stationair laat draaien, bij welke temperatuur slaat dan de fan aan? (kan best rond de 105°C zijn)
Als de fan aanslaat, is de slang naar/van de radiator dan ook warm/heet?Het lijkt alsof hij gewoon überhaupt niet actief wordt gekoeld…
-
AuteurBerichten