Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals ik al zei, als je het echt wil weten, moet je alle componenten stuk voor stuk af gaan.
Mogelijk is ergens een sensor of een relais gaar, en geeft die de verstoring.
Eventueel ergens wat corrosie tussen een vaste voedingskabel en je massa (lampje kofferbak oid?)[quote quote=18353240]Ik heb ook een probleem met mijn opel corsa 1.3 d (2006). Hij start heel slecht vaak pas na twee keer proberen wil hij aanslaan. Ik moet ook altijd een beetje gas bijgeven. Ik ben al bij de garage geweest omdat ik dacht dat het de gloeibougies waren maar dat is niet zo. Hij is ook helemaal uitgelezen maar er was niks speciaals te zien. Weten jullie meer? Ik weet ook niet goed of deze vraag hier thuis hoort. Groet, Halewijn[/quote]
Misschien beter om even een eigen topic aan te maken.
Ik denk dus dat het gewoon bij je stroomverbruikers vandaan komt.
Spanning van 12.5V is mooi voor een accu, zeker met dit weer.
Geeft de dynamo netjes een laadspanning van 13.5-14V?Aan de andere kant: waarom zou je je zo druk maken?
0.14A op een 40Ah accu, is 285u, oftewel 11 dagen voordat de accu leeg is.
Ok, misschien is dat wel een beetje vlot, maar dan nog.. Als je de auto iedere week een keer gebruikt, is er niks aan de hand.Als je toch persé wilt weten waar het vandaan komt, moet je één voor één alle zekeringen eruit gaan trekken.
En dan niet steeds weer terugsteken, maar echt allemaal eruit halen.
Er zijn namelijk een paar systemen die via verschillende zekeringen gevoed kunnen worden.
Dan kan je erachter komen in welk onderdeel de lekstroom zit.26 februari 2018 om 11:36 In reactie op: Probleem met centrale deurvergrendeling na vervangen lampje van kachel bediening #18353221Zitten er voorschakelweerstanden in je LED-lampjes?
Als die er niet in zitten kan het zijn dat de LED’s daardoor overbelast worden. Doen de lampjes het nog, of zijn die ook kapot?
En idd, met LED’s altijd goed kijken naar de + en –Ik denk dat de lekspanning die jij meet, helemaal niet zo raar is.
Er zijn verschillende componenten die altijd voeding nodig hebben: boordcomputer, radio, alarm, etc.Als de auto enkele weken stil staat bij de garage, kan dat genoeg zijn om hem leeg te trekken.
[quote quote=18353124]Dat klopt inderdaad. Nee die heb ik niet gecheckt, waar zit dat? Ik ben geen kenner..[/quote]
Ik ken de motor persoonlijk niet, dus even plaatje van internet gekeken.
Ik denk dat het de dop links bovenaan de foto is, vlak onder de ruitenwissers.
[quote quote=18353119]Hoi! Ik heb een vraagje. Het olielampje van mijn opel corsa B 1.4 istrada uit 1999 brandt als ik een bocht neem. Alleen in dezelfde bocht en maar heel kort. Oliepeil is in orde, meerdere keren gecheckt. Wat kan het probleem zijn? Hoop dat iemand het weet![/quote]
Klopt het dat je hydraulische stuurbekrachtiging hebt?
Heb je daar het vloeistofpeil van gecheckt?Standaard lampjes zijn inderdaad T5.
Je kan ook overwegen ze gelijk te vervangen voor LED; dan gaan ze nooit meer stuk.
Je kan even hier kijken:
[quote quote=18353025]temperatuur is na 10 a 15 minuten ongeveer 80 graden op de auto snelweg daarna 90 graden[/quote]
Als hij op de snelweg constant op 89 blijft staan, is de thermostaat goed. Als hij schommelt (meer dan een paar graden) dan moet je de thermostaat toch echt vervangen.
Eigenlijk denk ik dat er niks met je thermostaat aan de hand is, als ik het zo hoor.
Je kan het vrij simpel testen: Auto af laten koelen, vervolgens stationair laten draaien. Dan je hand op de de slang van de radiator houden en kijken wat hij doet:Wordt de slang geleidelijk warm: thermostaat staat open
De slang blijft lang koud (ca 5-15 min afhankelijk van buitentemp), en wordt dan binnen enkele seconden tot een minuut snel warm: thermostaat werkt goed
De slang blijft koud, en wordt helemaal niet warm, motortemperatuur loopt op naar 100+ graden: thermostaat staat dicht.Heeft de GSI een ketting dan? Ik dacht dat die ook een riem had??
Standaard interval is 80.000km.
Meesten kunnen prima mee tot 100.000km, maar dan uiteraard geen garanties.
Leeftijd is bij de distributieriem meestal niet het belangrijkste, km’s (draaiuren) wel.Je zal dus over een jaar (of twee) de distri een keer moeten (laten) doen.
Als je grofweg rekent op €700- €1000.- dan kom je daar sowieso mee weg.
Als je het zelf doet kost het ergens rond de €150,- aan materiaal, maar dan moet je wel weten wat je doet.Kleur maakt niks uit.
Als de thermostaat goed is loopt de temperatuur op naar 88-89 graden.
Als het echt lang duurt voordat hij warm wordt, moet je even checken of je thermostaat nog werkt.
Zou kunnen dat die open blijft staan.[quote quote=18352838]Wel bedankt Jasper maar alles is goed dicht (had al en nu opnieuw nagekeken). Ik heb gezien het kan komen van een vijs niet goed gedraaid (ik heb de goote ouderhoud moeten doen enkele weeken geleden) maar ik ziet niks en weet heel weinig van mecanika. Ik wil niet opnieuw bij mijn Opel garage gaan omdat zij zullen vragen voor betalen (en het kan komen door de onderhoud dus hun fout). Kan u helpden ?
Rick[/quote]Als het sinds het onderhoud is, dan hebben ze waarschijnlijk ergens een fout gemaakt, en dan moeten ze dat dus herstellen.
Gewoon teruggaan naar de garage waar je de beurt hebt laten doen, en eisen dat ze het herstellen.
Daar mogen ze je niet extra voor laten betalen.Als het is vervangen, dan is het toch opgelost?
Iedere auto heeft onderhoud nodig, en gaan er componenten kapot. Als je een auto wil waar niks van is vervangen, moet je een nieuwe kopen.
19 februari 2018 om 10:22 In reactie op: Corsa E 2015 95pk 1.3cdti Brandstofmeter probleem #18352951Ik neem aan dat je een 45L tank hebt??
Dan is het normaal dat je bij de pomp ongeveer 30-35liter kan tanken.
Dat is ook afhankelijk van het pompstation (hoe snel de pomp afslaat) en uiteraard hoe leeg de tank is.Hoe het met je verbruiksmonitor zit hoe ver je nog kan rijden weet ik niet.
Ik vertrouw die dingen toch nooit, ik reset na iedere tankbeurt mn dagteller en dan weet ik hoe ver ik kan.Is inderdaad een corsa B.
De B is voorbereid met Iso-stekkers voor de radio, dus (bijna) alle aftermarket 1-DIN radio’s zijn gewoon plug & play.
Zoals wat Pieter zegt, de constante en geschakelde plus willen wel per radio merk nog eens verschillen. Dit zijn de oranje en rode draad achter de radio. Er zijn al stekkertjes voorbereid die je eventueel kan omwisselen als het niet werkt. Is een kwestie van proberen.
Als de constante en geschakelde plus niet goed zitten, kan het zijn dat de radio niet uit gaat als de sleutel uit het contact wordt gehaald, of dat alle instellingen van de radio iedere keer wordt gewist (zoals oa. je ingestelde radiozenders).Succes en veel plezier met je crossa
[quote quote=18348282]Hallo Allemaal, Ik ben al wat langer op het forum actief echter laatste tijd niet zovaak meer geweest. Het motorblok van mijn Astra-G is er mee opgehouden, daarom heb ik een andere auto gekocht. Een Corsa-D uit 2010 (1.3cdti) daarover gaat mijn vraag. Ik wordt totaal niet wijs uit de gebruiksaanwijzing, over welke functies er wel en niet in deze auto zijn ingebouwd. Is er een manier waarop ik kan achterhalen welke uitvoering ik van de Corsa-D heb gekocht. Ik weet zelfs de motorcode niet. Graag jullie hulp. mvg Marcel[/quote]
Plaatje in motorruimte staat je motorcode op…
Corsa’s doen alleen broemmm en nooit rrrrrr, dus kan nooit goed zijn.
Er loopt ergens iets aan. OF in je wielkast, OF in je EPS.
Gelukkig heb je vermeld wélke corsa je hebt, dus dan weten we precies of dat erop zit.
Dan zou je inderdaad verwachten dat het daar niet aan ligt.
Makkelijk testje wat je eventueel kan proberen of de LMM/MAP de storing veroorzaakt:
Stekker, en dan starten. Hij geeft uiteraard een lampje dat hij een sensor mist, maar hij zou daarmee wel “normaal” moeten kunnen draaien.
Als je verschil merkt, dan weet je wat. Merk je geen verschil, moet je verder zoeken.Andere brainwave: Als de uitlaat verstopt zit (katalysator) kan je ook dit soort klachten krijgen.
Vertel even welke auto je hebt, maakt het makkelijker om een nuttig antwoord te geven.
Weet je zeker of de koppakking nog goed is?
Het klinkt bijna als een motorisch/mechanisch probleem, en niet als een storing in de ECU (dat heb je inmiddels wel zo’n beetje allemaal vervangen).
Luchtmassameter heb je nog niet gehad, maar denk niet dat die dit probleem veroorzaakt.Al een compressietest gedaan?
11 april 2016 om 09:22 In reactie op: Koelvloeistof corsa C 1.0 uit 2006 wordt bruin na verversing #18315652Heb je wel de goede (rode) koelvloeistof gebruikt?
En heeft die er ook altijd in gezeten? Als er een keer blauw in is gegooid, dan blijft ie daarna altijd bruin…@Rayrast wrote:
Ik zal de zekeringen nogmaals nalopen…. maar ik hoor vaak over een zwartkapje. In de zekeringkast is alles zichtbaar. dus geen zwart kapje. of zit het kastje ergens anders?
Er zitten ook nog een paar zekeringen in de motorruimte…
Paar jaar geleden met die van ons met 4 pers + aanhanger (ca. 500kg) ook de alpen in geweest.
Hij moest wat harder werken, maar geen enkel probleem.Je moet gewoon een beetje geduld op hebben de berg op. Niet bang zijn om terug te schakelen naar zn 2 als dat nodig is.
-
AuteurBerichten