Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@StinG wrote:
Byjugo, zou handig zijn als we je een PM konden sturen, staat dat wel aan bij je ?
Hij stond uit inderdaad.. Nooit doorgehad dat dat kon.
Als je alsnog een PM wel sturen, graag! :)Heren,
Ook hier een nieuwe clone op-com met software problemen…
Heeft iemand de software voor mij? :angel
31 januari 2014 om 10:05 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208079Dealer..
Universele autozaken hebben vaak niet dit soort merkspecifieke onderdelen op voorraad.
Ook al kunnen ze het vast bestellen voor je…..Zou allemaal aan moeten gaan op contact…
Is altijd een leuk klusje om de boel los te halen..
Ga ik binnenkort ook weer doen, de LED lampjes zijn onderweg :DSigarettenaansteker/asbak lampje is trouwens echt makkelijk. De asbak zit vast met 4 parkers. Even losschroeven en je ziet zo het lampje zitten achter de sigarettenaansteker.
@juruca wrote:
Tja ik moet binnenkort ook ALLES vervangen want nix brand er meer…. :(
Kan iemand misschien zeggen hoe je de alarmlicht schakelaar demonteert want hier is het lampje ook van defect.
Thx ! :agent
Alarmlichten aan zetten en dan vanaf de onderkant met een klein schroevendraaiertje loshalen.
29 januari 2014 om 14:23 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208077Beide ;)
Maar daarom moet je dus eerst even de koelvloeistof gecontroleerd weg laten lopen tot onder het niveau van de EGR.
Makkelijkste is om de onderste slang van de radiator los te koppelen en de kvs in een teiltje te laten lopen.29 januari 2014 om 12:49 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208075Bij de x12XE en de X10XE is het een ander type klep dan hierboven afgebeeld.
De klep zit aan de zijkant van het blok (als je voor de auto staat aan de rechterkant). Het is altijd de moeite waard om hem eraf te halen en hem van binnen goed schoon te maken met remmenreiniger/EGR-cleaner. Doet ie het dan nog niet, kan je hem altijd nog vervangen. De pakking die erachter zit moet je wel vervangen, kost een paar euro bij de dealer.
De EGR zit wel gekoppeld aan je koelvloeistofsysteem, je moet dus de koelvloeistof voor ongeveer de helft weg laten lopen voordat je hem eraf kan halen. Had ik de eerste keer niet goed naar gekeken en dat gaf een waterballet :jerry
Blinde pakking voor een X12XE is ook niet echt gemakkelijk te vinden…


Weet je zeker dat het niet aan de startonderbreker ligt?
Misschien even het gasklephuis schoonmaken?
Is klusje van niks, en als het niet helpt is het iig weer netjes :jerry@lotusforyou wrote:
Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.
Foto? :wtf
Even in de spiegels kijken kan natuurlijk geen kwaad.
Je kan het spiegelglas eruit klikken door met een metalen strip langs het glas te gaan en hem er voorzichtig uit te wrikken.
Kijk alleen uit met schroevendraaiers, omdat je dan het glas makkelijk kan beschadigen.Wat werkt er niet meer? De verwarming of het verstellen van de spiegel?
Of allebei natuurlijk :p@robin6833 wrote:
dat lampje wat in het dashboard zit bij een astra en corsa, dat lijkt op een trekhaak, is dat makkelijk werkend te krijgen?
En wat wil je daar dan precies op aansluiten?
welk model heb je?
Als je bezig bent misschien een idee om meteen het interieurfilter mee te nemen.
14 oktober 2013 om 08:33 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157433Ik heb het nu opgelost door er gewoon een dubbele slangentule tussen te zetten.
Nu alleen afwachten of hij na verloop van tijd niet op een andere plek afscheurt..Maar voorlopig sproeit ie weer als nooit tevoren :)
Duidelijk, dat verklaart wat. Dan nog maar wat dieper in de portemonnee graven. Wel raar dat er dan toch zo veel aanbieders zijn van die namaak.
Kennelijk trappen er genoeg mensen in…11 oktober 2013 om 09:09 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157431@joop1970 wrote:
Die zijn vaak gescheurd net voor je zwarte doorvoerthule naar de achterklep toe. Kun je repareren met een dikke penvulling en een aansteker. (wel eerst inkt uit vulling halen…)
Ja, de slang is finaal doorgescheurd in het flexibele deel tussen de deur en de auto. Ik zie alleen niet helemaal hoe je dit met een pen op wil gaan lossen :???:
Ik moet zo toch even langs de dealer, haal ik meteen een stukje slang en 2 verbindingsstukjes als ze die hebben.. En anders langs de vijverafdeling van het tuincentrum ;)
10 oktober 2013 om 19:17 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157429@wim-v6 wrote:
flatblades gemonteerd, en achter sproeier weer op gang geholpen (slang gebroken bij overgang van auto naar kofferklep)
WillemHey Willem,
Hoe heb je die sproeier slang naar achter gefikst? Ben er zojuist achter gekomen dat die van mij ook finaal door is…
Moet je daarvoor een complete nieuwe slang van voor naar achter trekken? :hmmzGrtz
Kan je hem uit laten schrijven bij een Corsa B? Ik betwijfel het…
Ik heb hem gewoon geknipt, ik ga daar geen 50+ euro voor neerleggen.
Mocht ik hem later toch heel graag er nog in hebben, dan kan je hem altijd met 2 adereindhulsjes weer verbinden.EDIT: Het is het rood/grijze draadje btw….
En als je wilt dat de display wat blijft doen moet je het juiste kabeltje even doorknippen.
Een pioneer kan namelijk niet communiceren met de TID van een corsa. Dus dan gaat het schermpje uit zodra er spanning op dat draadje komt.
Welke het precies was weet ik zo niet meer, maar dan moet je even de zoekfunctie gebruiken.Misschien toch maar eens een alarm in gaan bouwen 8)
2 oktober 2013 om 08:47 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177244Inhouden geeft inderdaad direct vermoeden van problemen met de luchtmassameter met deze blokken.
Maar als de teller is terug gedraaid zou ik toch zeker verhaal gaan halen!Sowieso goed uitkijken of er niet nog meer punten zijn waar aan is gerommeld…
@Muppetnl wrote:
Nee is geen fout komt omdat sommige ontwerpen van sluitels zo op elkaar lijken en daardoor kan het soms zijn dat die sleutels passen en ook nog omdraaien bij die kadet konden ze zelfs sleutel bij stuur omdraaien maar zat start onderbreking op dus kon geen kwaad
Waarschijnlijk cilinder die op elkaar lijken
Maar dan zou de sleutel toch ook moeten werken op de deur aan de passagierskant?
Tenzij de bestuurderskant verder is uitgesleten natuurlijk.. :hmmzJa, alleen wordt veilig opbergen wel lastig als alle sloten open springen.
Spulletjes dus maar niet meer in de auto laten liggen… :???:Maar ik blijf het leip vinden. Is dit een ontwerpfout, of is het expres gedaan door opel?
Kijk dan komen we al een stuk verder.
Wellicht een van de sensoren mbt. de ontsteking?
Labda sonde? -
AuteurBerichten