Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had laatst ook water in mn linker achterlicht.
Bleek dat er een dikke centimeter prut onder het rubber van de achterklep zat (op de linker bovenhoek). Het rubber dus eens fijn door een sopje gehaald, en meteen de doorvoerthule voor de kabels schoongemaakt, en met wat siliconespray weer teruggestopt.
Sindsdien geen water meer gezien. Moet zeggen dat het ook niet echt hard meer heeft geregend, nog maar even in de gaten houden dus.@Berrus81 wrote:
Ik ben net bezig geweest maar voortijdig gestopt. Had alles verder los en kon de unit naar voren schuiven maar dan zitten daar die klemmetjes van de kachel. Als je die achterste los maakt dan krijg je die er nooit meer op ja. Daar kun je helemaal niet bij???
Het is toch echt mogelijk, want ik heb het ook gedaan ;)
Het is wel even pielen, het wil inderdaad niet allemaal in een keer. Geduld, en niks forceren.27 februari 2014 om 14:49 In reactie op: Opel corsa C 2003, MIL gaat aan – auto gaat niet boven 70 #18220113Inderdaad, nog even een keer uit laten lezen.
LMM is altijd een berucht onderdeel.Maar er zijn nog een heel aantal onderdelen die deze klachten kunnen veroorzaken. Dus beter eerst uitlezen, dan verder kijken.
@Berrus81 wrote:
Ook een vraag van mij:
Mijn vrouw haar Corsa van 1999 heeft naar mijn mening wel erg weinig dashboardverlichting. Dus de vraag: De draaiknoppen voor verwarming (warm/koud en kracht e.d.) horen toch ook voorzien te zijn van verlichting?
Want als je in het donker rijd, moet je de verwarming op de gok bedienen. Aleen de tellerhuis en boordcomputer zijn verlicht.
Er zitten inderdaad lampjes achter, maar die willen nog wel eens stuk gaan.
Kijk eens hier:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=168916en hier:
http://steve010.nl/ (-> tutorials -> Corsa b)Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Het lijkt mij een voorbereiding voor het een of ander, maar ik kan niet bedenken wat :P
Het is een x12xe..
Is het niet de hendel aan je stuur die een beetje gaar is? :jerry
@VideoRipper wrote:
En dan eentje die we direct kunnen aansluiten tussen dimmer-uitgang en LEDs. king:
Precies, dat ja :P
Want alles wat je vertelt klinkt heel mooi (geloof je direct), maar ik kan er helemaal niks mee xD
Maatje van me is elektrotechnicus, zal het hem ook eens voorleggen. T zou toch moeten kunnen….@VideoRipper wrote:
Volgens mij (het is alweer lang geleden dat ik écht met mijn oorspronkelijk
vak bezig ben geweest) bestaan/bestonden er gewoon U->PWM IC’s.Je zou zelfs een 555 timer IC kunnen gebruiken in astabiele multivibrator
configuratie; ben je voor een paar euri klaar. ;)Greetz,
Peter.
Ik zat nog even te kijken wat er inderdaad mogelijk is om de dimmer toch te laten werken. Ik ben alleen niet zo onwijs sterk met elektra..
Als ik er zoiets tussen zet, gaat het dan werken?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/177090/DCDC-LED-driver-serie-AMLDLW-Z-Aimtec-AMLDLW-3035Z-Uitgangsstroom-350-mA-Voedingsspanning-7-30-V?ref=searchDetailIk kan er maar nergens achter komen of die PWM fuctie er nou wel of niet in zit… Vermogen 350mA zou ongeveer goed moeten zijn, misschien voor de veiligheid 1 maatje groter..
Misschien is het handig als je verteld om wat voor auto het gaat.
Welk bouwjaar, welke uitvoering?Het klinkt inderdaad wel alsof je de knop heb geforceerd, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf
25 februari 2014 om 08:58 In reactie op: Opel corsa C 2003, MIL gaat aan – auto gaat niet boven 70 #18220109De bobine zorgt voor de spanning die nodig is om een vonk te genereren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BobineDe bobine wil nog wel eens stuk gaan door ouderdom of vocht.
Wat het grapje je kost ligt er een beetje aan het type motor.
€200.- is denk niet raar (€125.- materiaal, €65 uurtje monteur, beetje winst)Eeuhm, dit is een topic uit juli 2012? :???:
Knipperlichtrelais zit op 2 zekeringen.
Op die van het alarmlicht en die van de knipperlichten…Als je de 2 schroeven van de zekeringenkast eruit haalt, kan je het hele gebeuren er zo uithalen.
Dan kan je bij je relais. Als je die eruit trekt en het is over, dan weet je waar het zit.Zo, die staat er weer knap bij :thumbup
Ik vraag me alleen wel af of er niet snel een hoop vuil aan die velgen blijft hangen. Hammerite zoals ik het ken is niet glad, maar een beetje ruw oppervlak.
Of heb je er nog blanke lak overheen gespoten??@Corsa1200 wrote:
Klein vraagje,
Vandaag is er een stuk van mijn linker voor veer afgeknapt, ongeveer een centimeter of 8 van de onderkant.
Niet heel dramatisch misschien, maar ik wil er geen risico mee lopen dus ga ik er een nieuwe veer onder zetten.
Iemand enig idee wat een losse veer kost? Ik ben zelf niet zo’n groot voorstander van sloop onderdelen.
Beter bij de dealer kopen, of maakt dat niks uit? Bij voorbaat dank!Google is je vriend ;) http://www.mister-auto.nl
Dealer of aftermarket maakt niet zo veel uit. Behalve de prijs ;) Ik zou wel meteen links en rechts tegelijk vervangen.
Heren,
Even een vraag:
Ik heb ook een serie leds besteld (uit china, dus duurt nog even..). Maar normaliter is led niet dimbaar. Geeft dat geen problemen met de standaard dimmer die in de lichtschakelaar is ingebouwd??Volgens haynes is het relais positie 7 (K8). Onderste rij, meest links.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/knipperlichtrelais-opel-astra-f-corsa-b-omega-b-t.html
Je kan het relais ook direct vervangen voor een relais uit een VW.
Dan kan je je interval regelen door 2x kort tegen de hendel aan te tikken.
Weet alleen niet meer precies welke dat was… :hmmz
-update: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m775146308-relais-99-interval-wisser-variabel-maken.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
en… ik zag net pas dat je een Corsa A hebt. info hierboven is voor de B.@StinG wrote:
heb op het forum ergens gelezen dat de lamp uit elkaar halen en
andere ledjes erin makenDat dus :D
Als je geen moeite hebt om een paar weekjes te wachten:http://dx.com/c/car-accessories-799/car-lights-723/car-led-bulbs-712Klinkt mij in de oren als een defect relais….
@juruca wrote:
Dus met de punt van de priem het ronde rooster naar beneden duwen ?
Ja dat andere had ik al gelezen maar ik wil toch wat licht in het donker :D
In plaats van hem met kracht naar beneden drukken kan je ook aan de zijkant van het rooster er een dun plaatje tussen schuiven . Dan kan je (met een beetje voorzichtig buigen) het rooster uit z’n schanierpunt klikken. Moet je alleen wel uitkijken dat je de rubbertjes in het schanierpunt niet (te erg) beschadigd, anders zakken ze met iedere hobbel naar beneden… ik heb het met een schroevendraaier gedaan, maar is eigenlijk al te dik/lomp.
Zelf (nog) nooit gedaan, maar als het goed is heb je zoiets nodig.
Ziet er knap uit! heb je vlot voor elkaar! :thumb
Wat heeft dat hele geintje nou gekost? :angel
Mij lijkt het het makkelijkste om gewoon een draad te trekken.
Hij wordt inderdaad via de massa geschakeld.Heb je wel een vaste voeding (rood) achterin?
@SuperR wrote:
Dan wordt stap 1 de bobine
En waarom niet stap 1 uitlezen?
Hoe oud zijn je filters? Lucht/benzine?
@SuperR wrote:
@Thaitanium27 wrote:
Kijk eerst eens naar je onderdrukleidingen (die rubber slangetjes), mijn B’tje (1.4 1998) had ook last van bokken rond de 2000 tr/min…bleken die slangetjes volledig verduurd (bros en hard geworden….met gevolg dat er steeds valse lucht aangezogen werd). Kost bitterweinig moeite en indien het dit was….ook al spotgoedkoop te repareren.
Ik had je berichtje een paar dagen geleden al gelezen dus ook dat staat op het to-do lijstje voor dit weekend. Al ben ik geen auto-guru dus ik moet letterlijk gaan googlen om de locatie van de MAP sensor te vinden.
Locatie is R’dam
MAP sensor zoeken bij een X12XE gaat lang duren, die zit er namelijk niet in :jerry
Daarvoor in de plaats zit er een luchtmassameter in, en die heb je al vervangen.Uitlezen lijkt mij een goeie stap. EGR klep schoonmaken kan nooit kwaad, maar het kan echt vanalles zijn…
(om de EGR schoon te maken moet je trouwens ook de koelvloeistof aftappen, en zorgen dat je een nieuwe pakking klaar hebt liggen…)Gisteren naar de garage geweest om de airco een beurtje te geven.
De pomp begon spontaan geluidjes te maken.. Gelukkig was bijvullen genoeg :) -
AuteurBerichten
