Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hij doet het zelfde als ik hem 1 week laat staan.
en het oliepeil staat ook niet boven de max.
dat had ik toen met de a wel dat er benzine bij de olie zat.maar of hij gelijk verzuipt bij het starten weet ik niet.
het klinkt niet zo dat hij smoort of zo.je hebt ook een momentsleutel nodig neem ik aan om de kop weer vast te zetten.
zet er een complete andere injectie op.
van ecu tot lmm en aanzuigbuis en relai.
ik heb een leuk setje gevonden.
mag het niet helpen heb ik het dubbel.
en dan weet ik het ook niet meer.
dan moet het de pomp zijn maar die werkt wel.
ff afwaschten met een beetje geluk heb ik het setje volgend weekend.wordt zeker gewerkt hier.
ff een halve weekend vrij.
ik heb het oude blok compleet uit elkaar.
er zat zeker iets vast in het blok maar heb het niet kunnen vinden.
geen zuigerveren gebroken geen krassen.
heel vreemd.
ik zelf denk dat de nokkenas het is.
nu ff wachten op een takel en blokje.nope de manta staat buiten heb de kadett in het hok.
blokje is er uit.
maar alles wat er aan zit is nieuw.
onsteking kopeling.
kop ziet er erg netje’s uit.nee de b loopt nog niet staat wel buiten.
ben nu met de kadett begonnen.
ik wacht op ander inspuit delen voor de b.
zet alles er opnieuw op.ik ga zo mijn kadett in het hok plaatsen.
ik ben benieuwd.ik heb wel een multi meter.
heb op de bobine 12v
maar weet niet zeker of ik hem goed heb staan.massa moet ik wel hebben neem ik aan heb extra kabels voor de massa getrokken.
alles is verder wel aangesloten.voor een goed bod heb ik ook nog wel een blauwe b1 staan.
mischien kan ik dan mijn a weer terug kopen.ja ik baal ook ontzettend.
ben bang dat ik het hele injectie systeem kan vervangen.@postbusmanta wrote:
GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin…………..en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)
Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.
Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:
Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.
Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt……..)
EVEN PROBEREN DUS!!!
werkt ook niet.
:wtf wat is daar mee gedaan.????
@*Jurgen* wrote:
Gewoon alles alvast loshalen, zodat het blok alleen nog in de steunen hangt. Weekje de takel lenen, dan heb je binnen 2 uur het blokje eruit en het nieuwe blokje erin. Stelt echt niet zoveel voor. Daarna kun je alles weer op je gemak opbouwen, daar heb je de takel niet voor nodig.
ja zit wel wat in.
maar heb mometeel de manta in het hok die niet loopt.
en daarachter de kadett.
ik hoop de manta aan de praat te krijgen. ( is 1 auto minder duwen)
mgt ik eerder een blok hebben dan ga ik de kadett maken.
maar ik moet ook de tijd hebben.@folkyc20xe wrote:
je mag eventueel mijn motortakel wel een weekje gebruiken, staat nu vlakbij sneek maar kan m meenemen naar mn werk in drachten, das al heel wat dichterbij voor jou. pm me maar als je interesse hebt.
ty voor het aanbod.
maar ik weet niet of ik het in 1 week redt.
maar als ik een beetje geluk heb.
ga ik deze week een takel halen.kiss
oude metallica
oude guns and roses.
volbeatzit veel op de weg zal eens opletten.
ok ik dacht hij pakt massa van het chassis.
dan laat ik hem daar mooi zitten.
was het maar zaterdag.
dan ga ik ff proberen wat postbus zegt.
hopelijk werkt het.
ik hoop dat ik geen andere injectoren of cpu weer moet monteren.
het wordt wel weer tijd dat de manta gaat lopen.
dan kan de volgende in het hokmaar hij had daar geen massa.
wist niet dat de cpu ook massa nodig had.
dus maar ff een kabeltje extra trekken.
zaterdag weer wat te doen.ok gaan we proberen.
en ga dan ook de computer op een andere plaats zetten dus.
want deze hangt onder het dashbord kastje. (daar heb ik hem niet geplaast)witte smurrie is olie met water.
kan komen door lang stil staan.
of koppaking stuk.witte smurrie???
het eerste klopt ja.
maar de pomp sloot ik gelijk aan de stroom.
zo dat die constant loopt.
maar met de kleine witte heb ik niets gedaan.
groen kom ik verder niet aan.de 3 polige stekker waar brandstofpomp op komt.
contact en startmotor.
daar zit ook de witte aanrelai haal ik er uit.
de dikke rode van rela met dikke witte van 3 polige stekker.
pomp werkt wel via relai.@Stender wrote:
Anti Fries koelvloeistof? Helpt dat tegen Friezen? Dat is handig!
lol nee helpt niet tegen friezen worden ze alleen maar sterker van.
maar heb je nu antievries mel koelvloeistof gemengd.
ik heb wel eens gehoord dat dat niet kon.
dan ging het schuimen of zo. -
AuteurBerichten