Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
brieken
DeelnemerOp je bak zit zo’n huis waar je schakelstang ingaat. Daar zit een gaatje in voor het afstellen. Daar zit nu denk ik een plastic plugje in. Die eruit halen en dan een 5 of 6 mm boortje (weet even niet meer welke maat het precies was) er in stoppen. Als het goed is dan gaat het boortje erin als je schakelpook in zijn vrij staat en helemaal naar links.
Ik weet dat bij een B er ook een gat zit bij je schakelpook om daar een boortje te doen. Zodat je dus je bak en pook gefixeerd hebt. En dan je schakelstangen goed vast kan zetten. Maar je kan bijvoorbeeld ook je pook naar links houden met een kabelbinder ofzo natuurlijk.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Veel mensen zeggen dat het een lastig werkje is. Maar als je weet hoe je het moet doen. Dan is het heel simpel. En hebt je het in 5 minuten gewoon goed zitten. Als je dan nog problemen hebt moet je het ergens anders zoeken. bijvoorbeeld die busjes bij je schakelstang omkeerpunt.
brieken
DeelnemerVoor de geïnteresseerden. Het topic over mijn 315pk / 485nm sterke 2 liter 8 klepper vind je hier.
brieken
DeelnemerJa David heeft die ring nog gevonden bij de start. Ik heb dus gewoon mijn Corsa weer naar huis kunnen rijden zonder problemen!
Filmpje is wel leuk misschien ja.
brieken
DeelnemerHet was een super weekend. Lekker constant gereden. Maar zaterdag om iets van 18:15 uur vond mijn homokineet het niet meer leuk om 485nm koppel voor zijn kiezen te krijgen.
Maar dankzij de hulp van veel personen. Had ik in no-time een gerepareerde auto. Iedereen die me geholpen heeft dank daarvoor! Was echt te gek om te zien hoe snel iedereen te hulp schiet!

brieken
DeelnemerVorig jaar was het super goed weer in mei en juni. Hoop dat het nu weer zo wordt.
brieken
DeelnemerHeb je al bij Drenth Gearboxes nagevraagd?
brieken
DeelnemerWat een vette straatauto is dit zeg! Petje af voor de intercooler install. Zo moet het zijn. Helemaal sleeper maar dan wel met turbo EN op kenteken! Dit is gewoon dikke fun. Veel plezier deze zomer :D
22 februari 2010 om 19:32 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372573brieken
DeelnemerJa kom maar op met die zon! Bij het zien van zulke foto’s krijg ik zin in de zomer! :)
6 oktober 2009 om 16:56 In reactie op: 26 juni Street Legal Drachten [Filmpjes Streetlegal 28 Augu #17485631brieken
Deelnemerorigineel gepost door SiDni
Ah, ik weet al waarom ik je niet gefilmd heb…Dat komt door mijn geweldige filmkunsten en mijn nieuwe camera..
Dan zie je eerst een een stukje gras, dan wat benen door het beeld heen slingeren, dan krijg ik jou in beeld, en dan druk ik de camera ”aan”, terwijl deze al aan stond, dus ik drukte hem uit..
Mag ik als excuus gebruiken dat ik vrouw ben, en dat dat niet samengaat met electrische apparaten? :P
Excuses aanvaart hoor. :)
Het is ook maar een beetje gein. Ken mijn 11.9 runs nu wel. :D Volgend jaar worden de filmpjes weer interessanter.
6 oktober 2009 om 04:36 In reactie op: 26 juni Street Legal Drachten [Filmpjes Streetlegal 28 Augu #17485624brieken
DeelnemerHe Jammer. Mijn auto was niet spectaculair genoeg om bij SiDni op de film te mogen… :)
1 september 2009 om 20:14 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372388brieken
DeelnemerZiet er goed uit Marcel. Mooi opgebouwd. Ga zo door!
1 september 2009 om 20:04 In reactie op: 26 juni Street Legal Drachten [Filmpjes Streetlegal 28 Augu #17485596brieken
DeelnemerIk heb een beetje zitten zoeken. Bekijk het volgende filmpje eens.
http://www.youtube.com/watch?v=KhAnH-UTuH4
misschien dat je daar iets wijzer van word.
1 september 2009 om 19:39 In reactie op: 26 juni Street Legal Drachten [Filmpjes Streetlegal 28 Augu #17485595brieken
Deelnemerop 4:3 zetten is een oplossing. Maar breedbeeld filmpjes zijn natuurlijk mooier. (Als ze goed op youtube staan)
Ik kan je alleen niet vertellen hoe je een 16:9 (breedbeeld) film goed op youtube zet. Want ik werk thuis met een Apple computer. En de software die daar opstaat voor het bewerken van films (iMovie) regelt dit 4:3 / 16:9 verhaal voor de eindgebruiker omdat je vanuit dat programma dingen kan uploaden naar youtube.
Misschien een Windows XP / Vista gebruiker op het Opel-forum die een 16:9 camera heeft en films op youtube zet!?
30 augustus 2009 om 18:03 In reactie op: 26 juni Street Legal Drachten [Filmpjes Streetlegal 28 Augu #17485592brieken
DeelnemerSidni. Probleem met die filmpjes is volgens mij dat je camera een 16:9 (breedbeeld) camera is. En dat de filmpjes door een of andere applicatie in 4:3 verhouding op youtube zijn gezet. Of je hebt ze via youtube geupload. En youtube ziet niet aan dat filmpje dat het een breedbeeld film is.
brieken
DeelnemerGoed bezig. Straks een mooi turbo blok erin. En we hebben er weer een snelle drag corsa bij in nederland.
brieken
DeelnemerMooie auto! En de 2 liter op kenteken maakt het helemaal af. Hele mooie straat auto. Goed gedaan.
brieken
DeelnemerHet ziet eruit dat hij met een c20xe lmm rijd en een losse inlaat temp sensor.
brieken
Deelnemer
brieken
DeelnemerWij (vrouw, dochter en ik) gaan morgen ook gewoon naar Bitburg rijden. Zie jullie daar!
brieken
DeelnemerGewoon niet doen. Geld in je zak houden. En sparen voor echte tuning.
brieken
DeelnemerMaar ik zie dat Sjoerdie nu met een C20NE turbo rijd in een Corsa. En hij wil een v6.
Had jij nu geen V6 Cabriobully?
Ik zeg, die C20NE turbo van Sjoerdie in de Calibra. En de V6 naar Sjoerdie toe!? Of is dat een 2.5 V6? Maar dan nog. Leg lekker dat blok van Sjoerdie in de Calibra zou ik zeggen.
brieken
DeelnemerIk zou niet moeilijk gaan doen met een 16v ecu. 16v is heel anders. Heeft dan welliswaar een knocksensor. Maar ook een hall sensor op de nokkenas voor sequentiele injectie. Luchtmassameter werkt anders, gasklep werkt anders. En de ontsteking en inspuitmappen zijn anders dan voor de 8v.
En dat allemaal voor een knocksensor. Niet doen.
brieken
Deelnemerblok in de calibra hangen. uitlaatspruitstuk maken voor die turbo. downpipe maken. intercooler monteren. mbv buizen en slangen, turbo, intercooler en gasklephuis met elkaar verbinden. Zorgen dat er een blow-off valve ergens tussen turbo en gasklep zit. Zorgen dat je mbv een octaangetal stekker de ontsteking later zet. motor starten. zorgen dat er niet teveel boost wordt gemaakt. en met wideband lambda sensor afr in de gaten houden. zo simpel kan het zijn.
En of je 200pk gaat maken dat zie je dan wel. Is van veel dingen afhankelijk. Als je klaar bent zet je hem gewoon een keer op de bank. Heb je dan geen 200pk. Dan ga je dingen verbeteren of niet.
ik bedoel. ik had ook niet zoiets van. Laat ik eens een 8v bouwen met 315pk. Je gaat gewoon iets bouwen. En dan is het spannend wat hij op de bank doet. Vaak loop je dan ook tegen bottlenecks aan. Maar dat kan je niet altijd van te voren zeggen. Tenzij je exact nadoet wat iemand anders al heeft gedaan. Maar dan moet je, omdat je het goedkoper wil doen, zoals al eerder gezegd, contact opnemen met hg-motorsport. Maar dan moet je dus wel alles bij hun kopen. Ook de turbo. Dan kunnen ze aangeven wat je voor een vermogen gaat maken. Niemand zal nu kunnen zeggen wat jou turbo op een c20ne gaat doen.
brieken
DeelnemerTurbodruk waarmee je gaat rijden bepaal je eigenlijk pas als de motor loopt. In eerste instantie gewoon niet hoger dan 0,5 – 0,6 bar gaan. Kijken of alles goed gaat. Of er geen problemen zijn. Beetje inrijden misschien. Dan ga je rustig de druk hoger zetten en de boel afstellen voor die druk. en of dat nu een hele ecu is. Of misschien alleen andere injectoren en/of brandstofdruk regelaar instelling dat ligt aan wat je gebouwd hebt.
Met andere woorden. Op hoeveel turbodruk je gaat rijden. Is iets waar je nu nog niet mee bezig hoeft te zijn. Je moet eerst voor jezelf duidelijk maken hoeveel geld je wilt uitgeven. En dan gaan kijken wat je allemaal nodig hebt en of je dat voor je budget kunt aanschaffen.
Zoals al eerder gezegd. Neem contact op met hg-motorsport. Vertel hun wat je te besteden hebt. Dan kunnen hun een set samenstellen voor jou budget. En aangeven wat je van die set kan verwachten. Vervolgens kan je voor jezelf beslissen of je een 8v turbo gaat bouwen of niet.
Stel je hebt veel geld te besteden. En je wilt alles heel mooi doen. Nog veel mooier dan wat ik heb. bel of mail dan met de mannen van http://www.dp-engineering.nl en zeg dat je een c20ne turbo wil die mooier en sneller is dan die van boris. :D (Ben je alleen voor 10.000 euro zeker nog niet klaar. hahaha)
brieken
DeelnemerCabriobully heeft mij via pm ook om advies gevraagd. En eigenlijk denk ik dat er twee manieren zijn om een turbo op een 8v te zetten.
1e manier is gewoon goedkoop ghetto stijl. Origineel blok. Turbo erop, paar grotere injectoren, rising rate fuel pressure regulator en een wideband lambda sensor om de boel beetje aftestellen / in de gaten te houden. Eventueel kan je een decompressieplaat gebruiken om iets meer druk te draaien. Maar echt veel vermogen zal je niet maken met deze setup. (Maargoed. Wat is veel vermogen. Dat is maar net wat je gewend bent.)
Voor spullen en info kan je terecht bij http://www.hg-motorsport.de2e manier is meer de manier hoe ik het gedaan heb. (Alhoewel het natuurlijk altijd nog beter kan ;) ) 8v blok kopen. Helemaal uit elkaar halen. En opbouwen met gesmeede lage compressie zuigers. Betere drijstangen (XE/LET of gesmeed). Nieuwe lagers, pakkingen en (sterkere) bouten. Grote injectoren, Dis ontsteking, programmeerbare ecu. Een hoop sensoren, waaronder map sensor. Luchtmassameter de prullenbak in. Goeie grote aftermarket intercooler. Afstellen op de bank. Enz enz.
Hou er alleen rekening mee dat manier 2, duizenden euro’s kost. En veel tijd. En als je zelf geen tijd hebt. En dingen gaat uitbesteden kost het nog meer euro’s. Mensen vergissen zich hier volgens mij snel in als ze een 8v met turbo zien. “Een c20ne is goedkoop. Dus zal het ook wel goedkoop zijn om er een turbo op te zetten.” Maar geloof me de kosten van een c20xe vallen in het niets als je kijkt naar wat een goeie turbo ombouw kost voor een c20ne. Een c20xe turbo bouwen zal dus ongeveer het zelfde kosten als een c20ne turbo bouwen.
En waarom zeg ik c20xe turbo. Omdat ik persoonlijk denk dat een LET een dure basis is voor een mooi 16v turbo blok. En met mooi bedoel ik. Geen motronic maar programmeerbaar management. Andere turbo erop. Andere drijfstangen en zuigers. DIS ontsteking. XE nokkenas enz. Als je dus ver wil gaan met een 16v moet je bij een LET een hoop spullen wegdoen waar je net veel geld voor betaald hebt.
Maargoed het gaat over de 8v motor. Hoe dan ook. Hoe je het ook gaat doen. Weet waar je aan begint. Want als je eenmaal begint heb je een lange weg te gaan. Heb je een hoop tegenslagen te verwerken en is doorzettingsvermogen gevraagd. Maar dat geld natuurlijk voor elk project dat niet standaard is. Zulk soort projecten gaan nooit in 1 keer goed. Je hebt altijd problemen. Volgens mij heeft het mij uiteindelijk 2 jaar gekost van spullen verzamelen tot starten van mijn auto. En ik kan me nog goed herinneren dat toen mijn auto net reed, een paar jaar terug, ik 14.0sec reed op Drachten. En dan begint dus het finetunen en de puntjes op de i zetten. En dan na veel getweak en kinder ziektes oplossen rijd ik 11.9 met de 8v. En dan ga je opeens opvallen. En gaan mensen zoiets hebben van. Dat wil ik ook. (Wat heel leuk is) Maar dan moet je dus wel weten dat ik eind 2005 begonnen ben met dit turbo project ;)
Wat ik als laatste nog even kwijt wil. En dit is niet lullig bedoeld tegenover jou cabriobully. Maar volgens mij zijn er twee soorten mensen. Mensen die heel veel vragen stellen op forums maar nooit ergens aan beginnen. En mensen waar je weinig/niks van hoort en die gewoon ergens aan beginnen en dingen doen. Leren en steeds slimmer worden en zo steeds betere/mooiere dingen bouwen.
Volgens mij heb ik in een pm ook gezegd. Zo’n turbo ombouw is gewoon een avontuur waar je voor kiest of niet. Er is geen standaard recept voor om zo iets te maken. Er zijn meerdere manieren om het (goed) te doen. Je moet er gewoon aan beginnen en al doende leer je steeds meer. En wees niet bang dat je blok een keer stuk gaat. Daar leer je alleen maar van.
-
AuteurBerichten