Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vroeger ook wel eens zo’n sierstukje gemonteerd,maar als ze ze nog net zo vastzetten op je bestaande demper als 15 jaar geleden dan heb je er maar kort plezier van vrees ik..
Of hoef je niet meer van die m6 boutjes aan te draaien met zo’n u-profieltje er tussen.??
Verkeerde topic
Heb het even aangevuld,bedankt Willem.!
Heb even zitten bladeren en zal het hier voor anderen mensen ook gelijk even vermelden hoe het nu zit mbt het onderhoud.
Ik citeer,
Luchtfilter:
Om de 4 jaar of 60.000 km.
==========================================================================
Bougies: Om de 4 jaar of bij 60.000 km. (Staan geen auto type’s bij vermeld).
==========================================================================
Multi riem inspectie: om de 2 jaar of 60.000 km en na 4 jaar of bij 120.000 km.
Multi riem vervangen bij de volgende type’s, om de 10 jaar of 150.000 km.
Z 13 DTH / Z 17 DTH / Z 17 DTJ / Z 17 DTR / A 17 DTJ / A 17 DTR/ Z16XER / Z16XE1 / Z18XER
Multi riem vervangen bij andere type’s, om de 10 jaar of 120.000 km.
Z 19 DT / Z19 DTL /Z 19 DTH==========================================================================
Distribitie riem en spanrol vervangen: om de 8 jaar of 120.000 (Staan geen auto type’s bij vermeld)?Bij de Z 17 DTH om de 10 jaar of 90.000 km
Bij de overige type’s om de 10 jaar of 150.000 km
Z 16 LET / Z 16 XER / Z 16 XE1 / Z 18 XER / Z/A 17 DTJ / Z/A 17 DTR / Z 19 DT / Z 19 DTL / Z 19 DTH
===========================================================================
Motorolie en filter verversen/verv: Om het jaar of om de 30.000 km.(Globale informatie).
===========================================================================
Klepspeling controleren/afstellen: om de 10 jaar of 150.000 km.
Voor de volgende type’s: Z 16 LET / Z 16 XER / Z 16 XE1 / Z 18 XER / Z 17 DTH / Z 17 DTJ / Z 17 DTR / A 17 DTJ / A 17 DTRUiteraard zijn er nog meer onderhouds schema’s te vinden maar vond dit even de belangrijkste.
Hoop dat iemand anders er ook iets aan heeft.Zoek alleen nog even naar het topic ‘onderhoud Astra ‘ :D
Oke dan..daar had ik uiteraard nog niet in gekeken …Bedankt.! :hmmz
mag 3 keer en mag niet in de buurt zitten je moet de band dellen door 4 en dan mag in iedere kwart van de band eentje zitten dit zeg rema tip top
wij doen het ook alle bij maar die prop is niets is echt voor noot meer niet
die andere zijn echt goed laat ook niet meer losJa das leuk als je op een chopper rijd oid dan zou het mij ook niet boeien, daar rij je ook niet harder mee dan 100 ofzo..
Maar niet op een buikschuiver..Je zou er een belletje aan kunnen wagen bij de verkoper, maar ik vrees dat het weinig zal opleveren.
Jij was het met de prijs eens blijkbaar waar hij voor verkocht is, je hebt er proef in gereden, ofwel je hebt op zakelijk gebied een ‘deal ‘ gesloten met de verkoper.
Wellicht beaamt hij de (gebreken) maar zal dan zeggen, tja daar was de prijs ook naar oid.
Typisch geval van garantie tot aan de voordeur.
Suc6 er mee in ieder geval.!
Ook welkom hier..
9 maart 2012 om 17:46 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004708Mooie auto,vooral de velgen..Alleen de kleur v/d lak vindt ik meuk.
@Esox Lucius wrote:
Bij 100 graden in het koelsysteem kookt de vloeistof niet (druk in het systeem verhoogt het kookpunt).
Wie zegt dat er koelvloeistof in zit dan.? Je wilt niet weten hoe vaak men een auto aanschaft waarbij men de auto op de (goedkope) manier afvult met water bv.
Maar ik zie dat een deel van de vraagsteling verdwenen is in het 1e bericht..Zeker al opgelost.? king:
@snurk wrote:
Merk dat de temperaturen bij langzaam rijden vrij snel hoog richting de 100graden gaan. Heb even opgezocht dat 5w40 dikker blijft bij hogere temperaturen, vergeleken met de 5w30, dus dat zal wel goed zitten denk?
Slaat je koelfan wel aan als tie zo warm wordt.? Denk zelf van niet. Bij 100 gr kookt de boel namelijk..
Heb zelf ook zo’n type gehad en gooide er gewoon 10w40 in zonder problemen.
Mijn velgen zagen er niet zo uit,of er moeten meer soorten zijn.? Waren wel 16 inch overigens..
Wat is de onderhouds historie van de auto..? Kan van alles zijn natuurlijk.
@Mr.F wrote:
Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.
3 tientjes.. king:
Wacht maar tot je een spijker in de band van je motorfiets hebt..No way dat ik daar een prop ik laat schieten,of een paraplu in laat zetten/lijmen…
Door de middelpunt vliegende kracht kan het dan wel eens fout aflopen.. :thumbdownVoor de auto vnd ik het eigenlijk ook een goedkoop lapmiddel..
5 maart 2012 om 18:13 In reactie op: ASTRA H 2006 APK AFGEKEURD – REMKRACHTVERDELING VOOR 52% #18001829Auto rijden kost nu eenmaal geld…Veel mensen snappen dat niet helemaal..
Suc6 bij de apk iig.!
Chippen is niets anders dan een ander stukje software in je board computer te stoppen.
Kan in principe bij elke auto gedaan worden,echter gaat het er bij chiptuning meestal om om meer vermogen te krijgen, en dan werkt dit trukje het beste bij diesels en auto’s met een turbo..Bij mij ging het daar niet zozeer om in dit geval,mijn motor loopt nu beter dan daarvoor..
Prijzen varieeren denk ik nogal, ik ben bij ATM tuning geweest in R.dam en was ongeveer 300 euro kwijt.
Hangt er wel een beetje vanaf welk type computer je hebt (Siemens,Delphin of Bosch chip) werdt mij verteld.Bij mij kon het gewoon via de service stekker gedaan worden in dit geval.
Misschien had het slimmer geweest eerst navraag te doen mbt die caps en dan pas de velgen kopen evt.?
@wim-v6 wrote:
@breezer wrote:
Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.
Gelukkig gaan die van een Polo nooit kapot :jerry :jerry :jerry
Geen idee of die vaak stuk gingen, versnellingsbakken wel. :D Polo kwaaltje..
En en en.?? king: Was het de bobine.?
Had het zelfde probleem,komt deels door de magere afstelling heb ik een vermoeden,emissie eisen,groene labels, je kent het wel..
Heb hem laten chippen ism een open luchtfilter en violla,loopt als de brandweer nu..
Maar het hoeft niet perse met jou probleem te maken te hebben natuurlijk,tis slechts een voorbeeld.
Vind het een nogal wat vage omschrijving van je probleem..
Komt het echt van je remschoenen vandaan, of zit het in je vering,achterbrug of wielllager.?
Wat voor geluid hoor je dan precies.?
3 maart 2012 om 16:37 In reactie op: ASTRA H 2006 APK AFGEKEURD – REMKRACHTVERDELING VOOR 52% #18001824@GSI Racer wrote:
remblokken mogen ze niet afkeuren op dikte, zeker niet als er echt nog de helft op zit.
Dat zegt helemaal niks,als ze verglaast zijn bv dan kan je het schudden want dan gebeurt er weinig als je remt.
Je zou ze wel kunnen opschuren om geld te besparen..Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.
@quatsch wrote:
belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …Waarom niet.? Hier zit een officele Opel dealer en die snapt er al niks van, dus dat zegt ook niks.
Belachelijk..
-
AuteurBerichten