Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@RISL: dan gewoon aanmelden bij facebook… :jerry :jerry wie weet wie je daar nog tegen komt van vroeger… :D
en ook toegevoegd
BPR
ja ik heb het ook gehad, daarna olie en het filter vervangen nadat ik een stukje met sludge reiniger gereden had maar met de nieuwe olie had ik het ook weer terug en nu dat er een paar mooie dagen zijn geweest is het bij mij nu helemaal weg en is de olie weer zwart zoals het eigenlijk hoort te zijn…… ging om een c14nz blokje in corsa b
dus conclusie zoals het ook al word aangegeven, gewoon doorrijden en zorgen dat alles goed warm word
BPR
is maar goed dat iedereen zijn eigen smaak heeft met auto aanpakken…..
vanmorgen nieuwe apk erop gekregen tot 05-04-2013 in een recordtijd van 10 á 15 minuten was het klaar met de opmerking zulke corsa’s b willen we wel vaker…. :thumb en dat voor een corsa van 19 jaar oud.
meteen goeie basis voor een c20xe die er voor de zomer inkomt te hangen..!!!BPR
gister tegen ongeveer 11:45u op het streperkruis in Brunssum een bordeu rode corsa b gespot die ook lekker plat lag op winterbandjes en geblindeerde achter ramen en ovaal dtm-uitlaatje zag er leuk uit leek beetje op die van mij… :jerry :jerry
misschien iemand van hier??BPR
15 november 2011 om 10:25 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847538heb de rechter pijpjes mooi schoon gekregen met cillit bang (en het vuil is weg).
nu komt er in de lente een ander mooi blokje erin waar ik nu voor aan het sparen ben want de auto ziet er toch wel snel uit (denk ik) maar snel is ie zeker niet met de c14nz, dus gaat er een c20xe in komen die ik samen met een maat erin ga leggen en ben eerlijk gezegt wel benieuwd hoe snel dat het corsatje gaat worden met dat blokje, zodra de spullen binnen gaan komen zal ik deze post gaan gebruiken om de foto’s en werkzaamheden netjes te verwoorden en uit te beelden.. ;)
mochten er mede-forumleden zijn die leuke spullen hebben liggen om dit te kunnen verwezelijken en niet te snel van de spullen afwillen, laat het me maar weten… :thumb
maar weer verder met het geld bij mekaar te sparen
BPR
5 november 2011 om 09:37 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912767nou gelukkig is het nu allemaal verleden tijd nu ik nieuwe kabels heb.
het bleek dus dat er 1 kabel toen ik die van de bougie af haalde dat ik de kabel in mijn hand had maar het metalen ding nog op de bougie zat…. was de metalen kabel binnenin gebroken was.
BPR
anders eens kijken of die 35kwadraat wel dik genoeg is voor de power die de versterkers nodig hebben
bedoel ermee dat je alle zekerigen bij mekaar moet optellen want dat staat ook allemaal in verhouding met mekaar..en zeker eens kijken naar je massa kijken naar verschillende punten om je massa te maken en nameten met een mutimeter
kijk ook eens met een mutimeter wat je accu aangeeft met draaiende motor in volt en doe daarna eens hetzelfde op je versterker en als het minder is dan je accu heb je ergens in de kabel een stroomlek zittenheb ik ook een keer gehad zat er een verschil in van bijna 3 volt bleek bij mij dat de hoofdzekering tegen de carrosie aankwam en bijna helemaal weggefik was (heb ik super veel geluk bij gehad dat het geen kortsluing was) en zorg dat je pluskabel “soepel” door je auto loopt zonder knikken in de kabel
weet niet of je hier iets aan hebt maar als je het gemeten heb weet je wel of je ergens stroomverlies heb of dat je een slechte massa heb
en in het ergste geval een min-kabel leggen van versterker naar je accuBPR
25 oktober 2011 om 21:56 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912766super bedankt voor jullie reacties/advies zal zeker eens gaan kijken dit weekend
dankje jullie wel
BPR
25 oktober 2011 om 09:46 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912762dan zal ik eens kijken voor andere kabels, maar waarom doet de motor het alleen als het koud is?
BPR
24 oktober 2011 om 09:48 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912758gaat trouwens om een corsa b c14nz en heb na mijn weten alles goed aangesloten, (had de kabels 1 voor 1 losgehaald en meteen op de nieuwe verdeelkap vast gemaakt) want hij doet het alleen als ik de auto net gestart heb en na een kleine 5 minuten is het weg en loopt hij weer als een zonnetje en heb alleen de bougies, verdeelkap en rotor vervangen de kabels zagen er nog goed uit
en had een week voordat ik deze onderdelen had vervangen de vacuumslag die van de inlaat naar het filterhuis loopt vervangen want die was gewoon weg en heb die ook getest en die werkt want tijdens lopende moter bij het filter los gehaald en meteen ging die klep die in het huis zit open staan en toen de slang weer terug vastgezet ging die ook meteen weer dicht want dat was het eerste waar ik aan dacht.
maar heb hier op het forum wel eens iets gelezen over contactspray, zou dat iets kunnen helpen?
BPR
ja je spreek de mm uit als kwadraad maar het is geen 5 cm
de kabels omdraaien wil ook nog wel eens helpen zoals Makko zegt,
maar zijn de plus en min kabel dik genoeg (denk gezien de vermogens een dikke pluskabel van minimaal 25mm en OOK een minkabel van 25mm of hoe heb je de versterkers aangesloten op de accu) en heeft de min kabel een goed massapunt in de auto waar die vast zit??
maar zoals het hier staat heb je gewoon te weinig vermogen van een sub van 250rms:
Continuous power output (RMS) • 14.4V (20Hz-20kHz/4Ω): 2 x 60W / 1 x 175 W (bridged)staat er trouwens op je versteker geen tekeningetje van hoe je die kan brugge of in de papieren?
weet uit eigen ervaring dat als de plus kabel te dun is dat het dan niet snel genoeg de voltages krijgt die het nodig heeft en kan volgens mij ook schadelijk zijn voor je sub.
ik was met de pluskabel van 25mm naar 50mm gegaan (de min kabel trouwens ook anders heeft het geen nut, plus en min kabel moeten wel dezelfde dikkte hebben) en had toen nergens meer last van en heb nog wel eens het gevoel dat die kabel te dun is. (heb wel bij mekaar 3500rms op 2ohm)BPR
@dillenvd mooie corsa alleen zou ik hem nog wat verlagen.. en heb je misschien een paar foto’s van je achterlichten als de lampen aan staan want wil die ook gaan haln maar de verlichting moet wel leuk zijn, zou je mij een paar foto’s kunnen sturen van e achterichten at work by night?
BPR
meteen goed begonnen zie ik.. :thumbup
heb dezelfde auto en hou jouw project in de gaten om te kijken wat jij van de swing maakt…. :jerry
veel plezier en succes met je projectBPR
8 blijven toch leuke autotjes die astra’s…
BPR
zal zeker de middendemper eronder uit halen heb ik ook gedaan en heb ook een corsa b 1.4i (de sloomste versie) had er eerst een sebring onder en die hoorde je alleen lichtjes als je stil stond en erachter pal naast stond, daarna is er een andere sportdemper ondergekomen die al iets meer geluid gaf bij stationair maar tijdens rijden bijna niks tot helemaal geen sporttief geluid, dus afgelopen weekend de middendemper eronder uit gehaald en heb nu tenminste het geluid zoals het hoort( middendemper had toch een gaatje erin zitten dus moest toch vervangen worden) heb de kat nog wel laten zitten voor de apk maar is al een hele verbetering!
BPR
19 september 2011 om 14:19 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847536nee ik niet heb hem pas sinds zaterdag erop zitten….
BPR
19 september 2011 om 13:59 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847534ik sta der wel niet kaarsrecht achter misschien is dat het maar ga zeker ff opmeten hoe en wat…..
BPR
19 september 2011 om 13:50 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847532ja ze werken allemaal de linker iets meer dan de rechtse bij stationer lopen maar als het wat kouder word zal ik een plaatje schieten en dan is er best wel een verschil zichtbaar.
misschien heeft het er mee te maken dat de rechtse minder blaast en daardoor de roet niet hard genoeg eruit gooit en dat het daarom zwarter is…. :hmmz
@Fearless: momenteel even geen geld voor.. en weet eigenlijk wel zeker dat de pijpjes beter tot hun recht komen maar eerst kijken voor een middendempervervanger voor toch net dat beetje meer geluid (demper is toch aan vervanging toe)BPR
gister over de 120000 gegaan met me corsa van ’93
BPR
18 september 2011 om 08:48 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847526na een rit door het hobbelige België naar kapelle gereden voor een leuk dempertje…. na thuis gekomen te zijn meteen begonnen met het verwijderen van de niet zo leuk staande sebring…. de links-rechts demper gemonteerd en staat naar mijn mening vele malen beter met dank aan Kapelleboer!!
alleen binnenkort kijken voor een middendempervervanger want die werkt veel te goed….. :jerry
foto’s zeggen meer dan woorden he dus bij deze:

en

BPR
17 september 2011 om 05:23 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751746netjes gedaan man!!!!!! :thumb :thumb
-
AuteurBerichten