Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 december 2013 om 10:55 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302389
hallo,
ik heb een vraag over de versnellingen/schakelen…: heb topic doorgelezen maar of niemand heeft er last van gehad of ik heb er overheen gelezen?
Maar mijn corsa is omgebouwd na een c20xe met een f20 bak maar nu krijg ik hem bijna niet in de 2e versnelling, voor mijn gevoel lijkt het of de pook net niet ver genoeg na links kan(bestuurderskant) want dan als ik de 2e versnelling probeer gaat ie 99% van de tijd na de 4e versnelling.
schakelmechanisme is aangepast met laswerk en de plastic dopjes zijn allemaal vervangen maar weet niet wat het kan zijn en aangezien ik woensdag de RDW afspraak heb staan moet ik het voor woensdag opgelost hebben en ben ten einde raad wat het is, hoop dat iemand mij kan helpen.alvast bedankt,
BPR5 mei 2013 om 05:54 In reactie op: 5 mei, 1ste internationale meeting Opel team zuid oost (OPD) #18116984kick…
18 april 2013 om 13:55 In reactie op: 5 mei, 1ste internationale meeting Opel team zuid oost (OPD) #18116983:thumb
hey kerel,
staat mij iets bij dat je een infopanel van een astra g wou inbouwen in je corsa…
hieronder ff linkje geplakt miss heb je hier iets aan????corsa b 1.4i swing uit 06-93 met 129.788 km alle km’s trouwe dienst bewezen maar toch toe aan iets sneller dus dat werd een c20xe uit 91 met om en nabij 110.000 km.
BPR
ik zou gaan voor een schroefset want, dan kan je zelf je verlaging aanpassen aangelang wat je wilt… en wat je mood is… :-)
@Taco Walter wrote:
Hallo,
Heeft iemand ervaring?
Groet,
Taco
Taco,
deze lampen heb ik ook een keer besteld gemonteerd en alles en wat bleek…. het waren lampen voor de engelse markt dus vraag voor de zekerheid na voor welke markt deze zijn
zodat je niet hetzelfde probleem hebt als ik. mijn fout was dat ik telang gewacht heb met inbouwen waardoor ik ze niet meer kon ruilenBPR
hey, jij ook hier…..
16 december 2012 om 12:33 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847551ja hier heb ik dan een aantal foto’s van hoe het tot nu toe allemaal gelopen is:
laatste dag dat de auto nog reed:

de kilometerstand na 19jaar trouwe dienst van de c14nz:

blokje voordat het eruit gehaald werd:

motorruimte na verwijdering van:

na het schoonmaken:

het c20xe blokje zoals het ernu bij staat na het schoonmaken en vervangen van alle pakkigen en keerringen:

achteras na aanpassingen en bevestiging van stabistang onderlangs:

de F20 na het schoonmaken:

dat was het wel een beetje met de foto’s, er zullen er snel weer een aantal volge
BPR
25 augustus 2012 om 13:21 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847549ja eindelijk is daar de tijd gekomen voor de verbouwing….
motorblokje met toebehoren is eruit, motorruimte is gereinigd zodat de kleur weer als nieuw uitziet maar door het grondige reinigen is op een aantal plaatsen de kleur ook weggepoetst, tevens zijn er gister de verstevigingen erin gelast tussen de kreukelzone en metalen plaat waar de radiator ingestoken word.
volgende week zal de motorruimte geschuurd gaan worden en een andere kleur krijgen dan het nu is kleur zeg ik nog niet maar het komt wel overeen met het kleppedeksel en steekt lekker af tegen de rest van de auto.
BPR
7 augustus 2012 om 07:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302290tot nu toe alle onderdelen die ik heb zoals,
complete achteras met schijfremmen en onderlangse stabistang
motorsteunen
sfi vervanger
assen compleet met homokineten
verstevigingsplaten
stabiblokjes
pu-bussen
onderlangse stabistang voorzijde
en verschillende kleine dingetjes
heb ik allemaal voor een mooi prijsje van MP dus als je goed zoekt vind je genoeg op het internet is wel 2e hands maar dat maakt mij niet uit alles schoonmaken en waar nodig kleurtje geven en ziet er weer als nieuw uit.
en de rest word ook allemaal 2e hands, enigste wat ik nieuw zal moeten kopen zijn natuurlijk de pakkingen voor de motor, schijven met remblokjes als ook de wielnaven en afstandsschijven voor op de homokineet.
ik denk als ik klaar ben dat ik inclusief de motor en toebehoren op een 1500,- zit vind ik nog wel meevallen!!BPR
4 augustus 2012 om 08:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302286hey mede opelers,
heb een groot aantal pagina’s doorgenomen van dit topic maar kan het nergens vinden of ik ben gewoon scheel en heb er overheen gelezen maar heb 2 vragen:
1- bij de ombouw van corsa b c14nz naar c20xe met nieuwe type sfi-vervanger (rubbere versie) dient daar het gat in het schutbord alsnog gedaan te worden??
2- kan ik de radiateur van een c14nz gebruiken voor de koeling van een c20xe??alvast bedankt
BPR
@McKaamos wrote:
@bpr wrote:
heb ik ook even een vraag over verlagen van de corsa B: (weet niet of het hierbij kan maar toch erbij gezet :???:
ik heb er een schroefset van VMAXX onder zitten die niet instelbaar is in stugheid maar als de wielen recht staan hebben ze een beetje een negatieve camber maar als ik naar links stuur dan heeft het wiel aan de rechterzijde een positieve camber… geld natuurlijk ook als ik naar rechts stuur dat dan het linker wiel een positief camber heeft.
hoe kan ik dit verhelpen????BPR
Lekker laat, maar laat hem even uitlijnen.
Helpt dat niet voldoende, misschien dat je dan camber-adjust bouten nodig hebt.
O.a. H&R en Eibach maken die dingen, maar ze zullen er allicht ook van andere merken zijn.heb hem vorig jaar meteen toen ik klaar was met het eronder bouwen de wielen laten uitlijnen, en het camber kan ik ook aanpassen door de bovenste bout die door de veerpoot gaat los te draaien en dan het wiel positief of negatief te zetten vanwege een sleuf in het bovenste gat van de veerpoot….. zou dat misschien helpen of zou ik iets moeten doen met stabi stang of trekstang……
BPR
@BlueAstraG wrote:
@*Jurgen* wrote:
setje koni dempers met weitec veren nemen ofzo, prijzig spul maar wel goeie kwaliteit. Ook een veerpootbrug voor (boven en onder) en achter helpen mee aan een betere wegligging. Als laatste kun je ook nog PU bussen nemen in je draagarmen, trekstangen en stabilisatorstang alsook de achteras.
BAM!
Kan hier niets aan toevoegen :thumbup
veerpootbrug heb ik er al op zitten en denk niet dat PU-bussen veel doen aan de stand van de wielen…. is eerder voor de stugheid
BPR
heb ik ook even een vraag over verlagen van de corsa B: (weet niet of het hierbij kan maar toch erbij gezet :???:
ik heb er een schroefset van VMAXX onder zitten die niet instelbaar is in stugheid maar als de wielen recht staan hebben ze een beetje een negatieve camber maar als ik naar links stuur dan heeft het wiel aan de rechterzijde een positieve camber… geld natuurlijk ook als ik naar rechts stuur dat dan het linker wiel een positief camber heeft.
hoe kan ik dit verhelpen????BPR
14 juni 2012 om 21:53 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847547oja brandstofpomp kon ook van verschillende motortyes gebruik worden toch, hoef ik niet speciaal 1 voor een 2.0 te halen toch?
14 juni 2012 om 21:52 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847546laat ik die nu ook allemaal al hebben…
maar zal eens kijken op die site, dankje
BPR
14 juni 2012 om 21:07 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847544heb je misschien nog meer tips voor een leek voor iemand die nog nooit een blok heeft omgebouwd….. :thumb
BPR
14 juni 2012 om 21:00 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847542komt een f20 bak onder maar kon voor een mooi prijsje die assen overnemen, maar ben nog steeds opzoek naar naven want 190 voor 2 naven is best wel prijzig…
en de knowhou van dat andere merken passen heb ik niet…. moet het doen met de kennis van iemand anders en andere
BPR
12 juni 2012 om 08:06 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847540zo na een ritje gemaakt te hebben afgelopen zondag de eerste onderdelen al binnen,
met meteen een vraag, heeft er iemand 2 wielnaven 4×100 om de motorsportassen met homokeneten te bevestigen voor de ombouw naar een c20xe liggen??? laat het me weten en we komen er samen dan wel uitBPR
corsa b c14nz 06-1993 3 deurs 125XXX km
BPR
26 mei 2012 om 07:23 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847539jaja het gaat eindelijk beginen, blokje met alle toebehoren ligt al klaar om aangepakt te worden volgend weekend ritje maken naar de andere kant van nederland om alle toebehoren te halen om c20xe in te kunnen bouwen en dan hoop ik eind juni begin juli klaar te zijn en me wegracer klaar te hebben…. zal de foto’s droppen van de werkzaamheden.
ben alleen op zoek naar adapterplaten voor de achteras om schijfremmen te monteren, als iemand van jullie die in de aanbieding heeft laat even weten, kan ik achter ook schijfremmen gaan monteren
BPR
gelukkig heeft mijn corsa b uit 06-1993 geen roest behalve een paar bultjes op het horizontale randje aan de voorzijde van de motorkap net boven de gril, heb ik egt wel geluk mee is ook 1 van de redenen dat er in juni een c20xe in gaat komen met alle bijbehorende zaken…..
helemaal :thumbup van me corsa
BPR
@Carpento wrote:
(1 leeslampje aan = goed licht, 2 leeslampjes aan = 2 zwak brandende lampjes :( )
dan zijn de lampjes volgens mij in serie aangesloten en niet parralel.. kijken dat je ze dan parralel aansluit denk ik.
BPR
nog ff -offtopic maar zit er trouwens verschil in de ophangpunten van alle corsa bumpers van type 1 tot en met de facelift????
BPR
-
AuteurBerichten