Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 november 2007 om 18:14 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309689
verwarming van de inlaatlucht:)
20 oktober 2007 om 17:28 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310003:hmmz ik haal altijd de vervroeging er af op lpg auto’s en dan ook geen backfire problemen
8 oktober 2007 om 15:48 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309995;)ik heb al eens iemand gezien met carburator op een 2.4 kop en hij had de pinnetjes er af geslepen en de zaak goed verdeeld
7 oktober 2007 om 20:53 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309987pak een kop van een 2.4 desnoods van een 2.0
6 oktober 2007 om 17:02 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309984:agent tevens is de vraag hoeveel staat er nog overeind van de cilinderwanden aan de onderkant , ik denk dat je beter een 2.0E blok had gepakt om daar de zooi van de 2.4 in te mikken
6 oktober 2007 om 16:59 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309983Origineel gepost door mrah
Hoi,Wie weet iets van de zuigers van een 2400 c24ne motor.
Ik heb een origineel 1900 blok op laten boren naar 2400. Daar heb ik krukas en zuigers van een 2400 in gemonteerd en al voor de tweede keer is er een zuiger defect. De gewone 1900 cilinderkop zit er op dus geen injectie.
Het defect is dat de rand onder de eerste zuigerveer afbreekt en daardoor compressie verlies.
Zijn die zuigers zo slecht en wat doe ik er aan? Moeten er gesmede zuigers in of zo en hoe kom ik hier aan. Welk merk zuiger kan hier wel tegen. De ontsteking is perfect dus geen last gehad van pingelen en ik rij alleen op gas.
Wie heeft dit eerder gehad en kan me raad geven , is de compressie misschien voor deze zuigers te hoog.?
Ik heb wel eerder gehoord dat de zuigers van een 2400 bagger zijn, is dit echt zo?
Groeten,
Harm
hoe bedoel je met opboren, de zuigers van een 2.4 zijn kwa dia net zo groot als een 2.0 dus 95mm. een 2.4 heeft gesmede zuigers en is geen bagger. de vraag is nu ; op wat voor diameter heb je het blok laten boren?
Origineel gepost door Tafkam
Origineel gepost door henk 400rr
Het probleem is dat de motor door “een oorzaak” niet goed reageert, dat probleem kan erg simpel zijn, bijv. valse lucht of te arm afgestelt maar in het slechtste geval ligt het aan de kleppen of is de motor gewoon versleten (compressieverlies).Wat de oorzaak nu is, is niet goed te beoordelen, misschien dat iemand met kennis van zaken die daadwerkelijk de motor en zijn gedrag even lijfelijk aanschouwt het beter kan beoordelen wat het is.
Koprevisie is altijd vrij prijzig, zeker als je het ook nog moet uitbesteden en is daarbij geen garantie dat de rest ook goed is, ik heb wel mensen meegemaakt die tot 3x toe de kop vlakten en de kop afpersten terwijl men wist dat de motor vastgelopen was, maw: soms is het beter om dan een ander blok op te halen.
Maar voordat je daar op vooruit loopt, kun je beter iemand dit even laten nakijken, dan weet je beter wat je daarna moet doen.
Ok, thanx
zoals ik je reactie lees denk ik bijna dat je vaste stoters heb, ook vanwege het feit dat je een aantal los had staan bij het open gooien van je kleppen deksel
:hmmz indien je stoters vast staan hoef je ook niet veel meer te draaien, dus kan zwaar vervuild zijn:hmmz
20 mei 2007 om 17:02 In reactie op: Goed nieuws voor eigenaars klassieke auto Oldtimer-apk op lo #17352370:thumbupgoed plan, dan heb ik ieder jaar niet zoveel werk voor de apk
Origineel gepost door blitznl30
effe een vraagje hoeveel pk kan een getrag 240 bak eigenlijk hebben????er vertelde iemand me dat een 240 tot 240km/u en een 265 tot 265 km/u zou zijn en het verhaal over nm klopt niet:hmmz
Origineel gepost door Manta-aero
Is dit die Manta met kuipstoelen met 400 stof? Zoja, dan heb ik die ooit bij iemand in rotterdam in de garage zien staan. Deze persoon ging echter naar het buitenland emigreren.Originally posted by Jo
De volgende bestaat ook al een tijdje
Nadat een hele poos verdween, dook ze in ene keer weer op bij een andere eigenaar.
Waar ze nu is weet ik even niet, ik dacht dat de laatste eigenaar ging emigreren.
klopt, hij deed toen ook onderdelen weg en de 400 set mocht geruilt worden tegen een gewone set(wel 400)
Origineel gepost door mantadevil
Originally posted by The_Undertaker
Is ie echt roze???:Pja
hans laat nu zijn ware ik zien:P;) nu nog bloemetjes erop schilderen:P
;) vanmiddag op de A27 op een ambulance een C-coupe gespot, die gasten keken naar mijn auto maar stopten niet voor een opelrijder met een probleemje.
;)goud,bronskleurige B gespot op de A 27 richting gorkum om ongeveer 1600uur vandaag
:hmmz er zit in m’n 2.4 voor 600 euro aan onderdelen, zuigerveren, lagerschalen, keeringen en pakkingen
:thumbup zwarte B2 gespot in de kruisstraat (belgie)
Origineel gepost door hun
waarom moet je eigenlijk de moer bij hydro stoters 3/4 slag nadraaien als er geen speling meer in zit? Ik doe het altijd zonder nadraaien omdat de motor dan slechter gaat draaien. Kan dit kwaad voor de motor?dit doe je langzaam zodat de stoter zich kan zetten en je zal zien dat hij even later wel goed oppakt
Origineel gepost door tcat
Vanmiddag rond 16.30 een Blauwe 90ér GSI met XV-XX-XXOp de A15 richting de A29.
Zeer mooie beestje ;):hmmz wel appart kenteken
Origineel gepost door Maartuh
2 weken terug ofzo in prinsenbeek ook een rode manta :) in prinsenbeek :)(of niet boyanka? :D)
klopt,maar die ik nu bedoel was niet de mijne maar wel zo’n zelfde en ik dacht met een jaloezie op de achterruit:P
:agentom ong.15.00 vanmiddag een rode B gsi in de omgeving van waalwijk
Origineel gepost door damage
hmmm waarom zouden ze de in en uitlaat niet om hebben gewisseld bij die crossflow koppen… zou dat niet veel makkelijker geweest zijn ivm stuurstangen :hmmzof is die crossflow kop van een ander model afgehaald en sla ik de plank mis?;)
FORD:P
Origineel gepost door alexmanta20E
zaterdag middag in deurne een gele manta B gsi gespot met matzwarte-motorkap en zwarte wiellen.
deze kwam net van kuijpers (oudijzerboer) tussen liesel en deurne afwas het geen commodore B coupe toevallig???
:cool:is niet zoveel werk,bak splitsen,staartstuk er uit halen dan kom je bij het wormwieletje,deze terug opschuiven en borging er onder zetten maar let goed op hoe je de bak uit elkaar trek anders kan je gaan rapen.
Origineel gepost door Kale gek
ja is er volgens mij maar 1 met mv6 op de zeikant…volgens mij is er ook nog een zilvere:P
:thumbup hebbes,thanks Henk
-
AuteurBerichten