Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:hmmz bougie kabels eens vernieuwen en ook gelijk je verdeelkapje
origineel gepost door Kermitkiller
:kewlpics:kewlpics:Pdit weekend zal ik ze even maken, zet ik hem gelijk even op MP
origineel gepost door ototaal
Hulp gezocht!Het register van de Opel A-Ascona hebben we bijna compleet, maar hebben we met inmiddels 123 registratie’s nu alle Ascona’s A van Nederland in beeld?
Wie heeft er nog aanvullingen?
http://www.ototaal.nl/mediawiki//index.php/Opel_Ascona_Register
:Pik heb er ook nog 1 staan; 80-26-SU
:thumbupplanwijziging, ik ga de auto maar verkopen
:cool:er zit net boven de tandwielen van de olie pomp een imbus en deze draai je eruit en vult daar de olie, via het verdeler huis loopt de olie bijna niet in de pomp
:)gewoon hetzelfde als een 2.0e. de 2.4 heeft iets minder compressie als een 2.0e
:agentje kan gewoon de verdeler iets verdraaien en vroeger zetten (tegen de klok in is vroeger), maar heb je toevallig geen lamp?
:hmmz ik denk dat je olie kanaal verstopt zit, toen je het blok gevuld had met olie heb je toen ook de oliepomp gevuld?
:agent ja
;)in 1978 had je inderdaad al de 3.0E
:agentik dacht hetzelfde maar ik pak de 2.4 altijd op 110nm
:wtfstaat de distributie ketting wel goed?
:agenteen 2.4 kop heeft harde zittingen en als het goed is is ook de klepdiameter groter. een 2.4 kop is geschikt voor euro 95 en/of lpg
:hmmz die booskijkers verpesten wel de auto en wat is het addertje bij de apk? (3maanden werk?)
origineel gepost door kadet-c
Het lange relais is dus me stuur relais als ik het zo zie in het topic van henk.:)je relais zal er gewoon opzitten anders had je een stekker doos over
origineel gepost door nick1987
waarom zet je een 2.2 kop op een 2.4 blok. wat is het verschil tussen de 2.2 en 2.4 kop?heb zelf namelijk ook en 2.4 die ik wat wil gaan opvoeren namelijk.
normaal doe je dit ook niet of je wilt persee met loodvervanger gaan rijden of je vind de kleppen in een 2.2 groot zat. meer compressie kan je wel vergeten tenzij je de kop lekker vlakt:thumbup
origineel gepost door kadet-c
der zit wel een zwarte op me bombine al1 die geeft niks door. of hij moet er voor lopen maar dat doet hij niet omdat de pomp geen stroom krijg op een of andere duistere manier. waar zou die moeten zitten je brandtstof relais?je relais zit aan het injectie boompje ongeveer bij je lmm in de buurt
:wtfde zwarte gaat toch naar de bobine? groen gaat ook naar de comp en bobine, blauw naar de pomp en rood zwart is ook goed
:hmmzbij mij komt vanaf de kachel de slang op m’n verdamper(dit is dus de uitgaande slang van je kachel)en de retour van de verdamper komt er terug in net boven je waterpomp met een t stukje. mijn kachel wordt bloedheet en ik rijdt alleen maar op lpg en nog nooit een bevroren verdamper gehad. samengevat zit de verdamper tussen de slang van de retour kachel
origineel gepost door Emiel-Manta
mag ik vragen wat dit in het manta gedeelte te zoeken heeft? :hmmz
maar ehm.. leuke wagen.. nog wel veel werk aan..
succes.er is inderdaad een afdeling overige modellen en oldies;)
:hmmzik dacht dat je deze gewoon kon verdraaien? zit er in je verdeler niets dan? (zelfde als omega 2.4?)
:hmmzbij mij zit er een 2.8 vliegwiel in met een plaat van een 2.2 en is dus 240mm, vandaar mijn antwoord
origineel gepost door mr-turbo
monza 30e is geen 228mm…. Een 2.8 daarintegen weer wél:D;)2.8 is 240mm, zelfde als de 2.2
:hmmzzoals je het omschrijft heb je de ontsteking van een record 2.2 er in zitten
:hmmzik denk dat de dealer hier niet meer aan kan komen dus gewoon even langs brezan. let wel op dat je als jaar iets van 1980 opgeeft omdat de monza/senator vanaf 1982/83 een 240 bak kregen
-
AuteurBerichten