Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
boxum56
DeelnemerIk snap je bedoeling maar persoonlijk zou ik gewoon voor goede banden gaan, of accepteren dat je stuur scheef staat.
Als je banden dan straks afgesleten zijn kun je weer je stuur recht gaan zetten. Of…. hij gaat geleidelijk weer scheef staan.Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerIk las in TIS2000 dat een 16v kop niet gevlakt kan/hoeft/mag worden? Klopt dit?
boxum56
DeelnemerVoor een student geldt elke cent! Dat ik alles zelf doe heeft ook een reden. En paar tientjes….. vorige keer was ik €60,- verder. Maar misschien doe ik alles wel (inc. nieuwe olie), zie ik nog wel.
En de hoeveelheid is niet echt belangrijk, behalve als je natuurlijk in de winkel staat…. :DBedankt voor jullie hulp.
Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerOlie is 5000km geleden nog ververst, dus die vang ik mooi weer op. Ging overigens 4 liter in dus willem je hebt weer es gelijk! :D
boxum56
DeelnemerJa dat had ik ook al bedacht i.v.m de aanhaalmomenten.
Dan nog over de rollen van de multi-v riem. Deze zijn 20.000 km, 3 jaar geleden vervangen. Moeten deze ook vervangen worden?Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerOke goeie tip, verder nog?
boxum56
DeelnemerSorry vergeten: C18XEL ; Astra F uit ’95!
boxum56
DeelnemerVolgens mij is dat een bekend probleem. Had mijn vader destijds in zijn Zafira X18XE met korte bak ook. Tussengas werkte altijd bij hem, maar moet zeggen dat het sporadisch voorkwam dat hij niet in de twee wilde. En met deze temperaturen werkt er wel meer niet helemaal soepel aan/in de aan auto :P
Ik hoor ook wel eens dat het aan een stukje plastic in/aan de bak kan liggen, maar weet niet of dat hier ook voor geld.Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerHet kan zijn dat de code die in het systeem zat, er net weer uit is doordat je ’te laat’ was met uitlezen. Het beste is om, wanneer de storing zich voordoet, gelijk de auto uit te lezen middels de paperclip. Helemaal ideaal is om het bij de VOD te doen maar dit scheelt je natuurlijk geld.
Ik kan het fout hebben maar na zo’n beetje 5 á 6 keer opnieuw starten, verdwijnen de foutcodes weer uit het systeem, indien de storing in de tussentijd niet meer voor is gekomen. Dit zal per motortype/ECU wel verschillen maar bij mij is t wel ongeveer zo.
Gewoon blijven proberen dus!
Gr, Boxum56.
boxum56
DeelnemerNiet een kwestie van inleren?
Gr, Boxum56
boxum56
Deelnemerorigineel gepost door Baas J.
Achterste banden moeten altijd de beste zijn!!origineel gepost door 2e-c14nz
Misschien een stomme vraag, maar waarom zouden die het beste moeten zijn??Ik heb laatst een slipcursus gevolgd en daar liet men zien dat het belangrijk is dat de achterbanden veel profiel hebben, daar moeten dus je beste banden op.
De situatie was dat wanneer je op de snelweg zit en ineens op de rem moet en je voorwielen blokkeren, de auto gewoon rechtdoor zal rijden (bij voldoende profiel achter). Wanneer je weinig profiel hebt op de achterbanden, en deze blokkeren (door bijv. aquaplanning), begint de auto te slingeren en verlies je de controle.
Ik dacht ook altijd dat de voorwielen de beste banden moesten hebben omdat je daar mee stuurt en het meest mee remt, maar dat is dus niet het geval.
De auto zal nooit gaan slingeren doordat de voorbanden weinig profiel hebben, wel als dit zo is bij de achterbanden.boxum56
Deelnemer
Flush toevoegen aan de olie lijkt mij niet gebruikelijk. Nadat je de oude olie hebt afgetapt kun je met de Flush-vloeistof de motor reinigen. Daarna laat je de Flush uit het blok lopen en kun je de frisse olie in het blok gieten.Er zijn vast mensen die het beter weten dan mij en die zullen ook nog wel reageren, maar Flush toevoegen aan de normale olie lijkt mij zondermeer niet de bedoeling……..
Succes.
Wat jij nu meldt is dat je de motor zonder olie laat draaien?
Bij mij weten voeg je Flush TOE aan de motorolie, en laat deze dan 30 – 45 min stationair en met milde toeren lopen (varierend).
DAARNA tap je het hele zaakje leeg, en vul je hem weer af met nieuwe olie.29 december 2009 om 20:56 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579227boxum56
DeelnemerDaarentegen is een diesel duurder, is de wegenbelasting stukken hoger, is onderhoud duurder en is hij zwaarder! Maarja, zo kun je wel bezig blijven… haha
Gr, Boxum56.
29 december 2009 om 19:18 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579223boxum56
DeelnemerDat hangt natuurlijk af van o.a. wat je betaald aan aanschaf, wegenbelasting en verzekering maar volgens mij is 25.000km wel ongeveer het omslagpunt. Het kan ietsje lager liggen maar dan moet je alles heel precies uitrekenen. En zoals je zegt, minimaal 25.000 km dus dan moet het zeker goed komen.
Om wat voor auto ging en gaat het?
Gr, Boxum56
3 december 2009 om 21:18 In reactie op: Waar het beste stroom vandaan tappen (elec spiegels/ramen), #17559252boxum56
DeelnemerMisschien aftappen van de achterruitverwarming? Is makkelijk te vinden (zie klepje of anders boekje voor nummer) en biedt zeker genoeg A.
Ik heb mijn 12 V voor in de kofferbak hier in ieder geval wel op.Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerIk heb gemeten met alle toeters en bellen aan (achterruitverwarming, radio, koplampen, mistlampen, verwarm. spiegels, kachel op 4 en warm, knipperlichten en deuren open) én warme motor. De meter stond op 12,3 volt.
Met de motor op ongeveer 2000 toeren geeft hij 13,4 volt aan.Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerOke, probeer ik dat morgen even.
boxum56
DeelnemerOke bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de accu aan de lader hangen en als de motor niet loopt heb ik 13,07 volt gemeten op de accupolen, als de motor (koud) stationair loopt gaat hij naar 14,67 volt. De dynamo lijkt het dus wel te doen…?Ik moet vanavond nog weg dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Waarschijnlijk is het gewoon de accu? Volgens mij zit dat ding er ook al van 1995 in dus het is niet zo heel vreemd als hij nu kapot is.
boxum56
DeelnemerOke dus in principe kan ik alle dynamo gebruiken, zolang ze maar een multiriem hebben?
boxum56
DeelnemerArmsteun VW Golf in Astra F
Onlangs een (nieuwe) Golf 4 steun ingebouwd in de Astra, hier wat plaatjes met een korte beschrijving:
Middenconsole eraf schroeven dan houd je dit over:
[
Airbagsensor, het draad waar de moertjes opzitten ga je gebruiken om de steun vast te zetten

Deze steun zit erbij (originele VW steun is netter en mooier afgewerkt, functie en vorm is precies hetzelfde)

Doorzagen bij blauwe lijn. Je gebruikt dus alleen het bovenste gedeelte, dit komt op een nieuw kokerprofieltje.


Als voorbeeld: Steun op de kop met de beugel eraan.



Steun doorgezaagd, onderste gedeelte gebruik je niet meer


Twee delen aan elkaar (originele verbinding met één M10 bout)

Weer gemonteerd aan steun (op de kop). Dit gedeelte is nu dus vlak en biedt mogelijkheid om in de Astra te plaatsen

Airbagsensor losgeschroeft om maten te kunnen nemen (slim om ACCU ERAF te halen, je weet nooit!!)


Staalplaatje (4mm) grof op maat gezaagd, nu gaten afmeten a.h.v. draadeindes die in de carrosserie zitten

Steun gelast op kokerprofiel, tweede deel zit los en wordt aan armsteun zelf geschroefd


Voorbeeld complete montage. De staalplaat komt die boven de airbagsensor te hangen (1mm speling). Het slimst is het om het kokerprofiel met de daarop gelaste steun met popnagels vast te zetten (verzonken). Je hebt namelijk echt alle ruimte nodig om de zwarte plastic middenconsole te plaatsen.



Voorbeeld montage compleet, de armsteun wordt op deze manier vast gezet.

Gat gezaagd met dremel voor steun. Middenconsole weer terugplaatsen.

Veel plezier ermee als je besluit om hem ook te monteren.
-
AuteurBerichten
