Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
boxum56
DeelnemerOok hallo. Stel je eerst even voor (zie het topic), dan zijn er ongetwijfeld mensen die je willen helpen!
Gr, Boxum56.
boxum56
DeelnemerHeel voor de hand liggend: VOD?
boxum56
DeelnemerHet kan zijn dat je koolstoffilter (zwarte pot boven rechtervoorwiel, achter zwarte binnenscherm) verpulverd is. De koolstofstaafjes zijn normaal gesproken groter dan de diameter van de slangen, maar wil naar verloop van tijd wel eens helemaal tot kleine korreltjes verpulveren. Ze verstoppen dan de slangen, meestal zelfs tot aan de elektro-mechanische klep op het gasklephuis.
Hierdoor gaat de motor schokken, misschien dat dit je probleem is.We horen t wel!
Succes ermee.
Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerMisschien tankontluchting niet goed?
boxum56
DeelnemerHet kan zijn dat er op de stuurkogel speling zit. Deze zit boven het voorwiel en veroorzaakt soms trilling in het stuur.
Ik had precies hetzelfde probleem maar dan bij 50 km/h. Je kunt het controleren door de auto met de voorwielen van de grond te houden en het voorwiel en de stuurkogel op speling te controleren. Voorwiel met beide handen vastpakken en proberen te laten trillen.
Je kunt het goed voelen als de stuurkogel niet goed is.Let wel goed op bij vervangen dat je het aantal draaiingen telt om goed uit te lijnen. Dit kun je overigens ook nog bij de garage laten doen a.d.h.v. electronische meting. Het is mij overigens zelf gelukt.
boxum56
DeelnemerColdax kom ik idd tegen op meerdere websites (winparts/onderdelendirect etc). Heb zo geen beeld bij dit merk maar als ik het zo hoor is dit een veelverkochte accu.
Heb nu via http://www.gmtuningparts.nl een originele GM-accu gevonden, dit lijkt me een mooie. Is wel ietsje duurder maar daarvan weet ik zeker dat hij goed is (hoewel die andere vast ook goed zijn).boxum56
DeelnemerJa vind het zelf ook een wonder, tis dan wel een GM-accu maar dat hij zo lang mee is gegaan is vrij bijzonder. Het maakt ook wel uit hoe je er mee om gaat volgens mij, veel kleine stukjes, veel stroomverbruikers vind ie niet zo leuk.
Zijn de meeste accu’s tegenwoordig gel-accu’s?
boxum56
DeelnemerOke, top.
Kleur van de CD70 is die pianolak zwart (glans), weet zo niet hoe hij heet.boxum56
DeelnemerWat opvalt tijdens het rijden dat hij nu ook echt schokkerig reageert. Gas los onder het rijden brengt altijd een vertraagde schok (maar best hevig, echt een “kloink”) teweeg. Stationair bij koude motor loopt hij ook zeer onregelmatig met ongeveer 1500 toeren.
Duidt dit op een steeds verder verslechterende luchtmassameter? Of is er nog iets anders te controleren?Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerOke zal eens kijken. Heb wel een kennis met x16xe motor maar niet met bovenstaande. Jammer maar helaas. Op de sloop anders eens vragen.
Iemand een idee wat een tempsensor kost? En kan ik de LMM niet op een of andere manier doormeten?boxum56
DeelnemerJe bedoelt een sensor?
boxum56
DeelnemerPakking op het inlaatspruitstuk (onder gasklep) is goed, ook heb ik de stappenmotor gedemonteerd en schoongemaakt en hij “ratelt” inderdaad als je hem schudt. Heb er ook een beetje kruipolie is gedaan, het pinnetje gaat nu heel makkelijk op en neer. Ook nieuwe pakking gemaakt tussen stappenmotor en gasklephuis. Probleem blijft echter bestaan…:(
boxum56
DeelnemerHeb het gaatje niet opgeboord maar wel bekeken. Hij was standaard al minimaal 4 milimeter, dat lijkt me toch wel voldoende. Hij is zeker groter dan het gaatje zoals die in de how-to in het vectra gedeelte staat.
Ik heb ook nog gekeken naar waar het desbetreffende slangetje heen gaat, deze komt uit op een (volgens mij) elektronisch aangestuurde klep. TIS heeft het over de tankontluchtingsklep. Toen ik het slangetje van de klep aftrok, viel het op dat er allemaal zwarte korrels in de slang zaten. De slang was helemaal verstopt dus ik dacht het euvel gevonden te hebben.
Ik heb de slang gevolgd, deze komt uit achter het spatbord boven het rechter voorwiel. Hij loopt uit in een soort zwarte cilinder, waar nog twee andere slangen op uit komen. In deze zwarte bus zaten allemaal van die zwarte korrels, ik neem aan dat deze daar gewoon horen? Of moet deze bus leeg zijn?
Heb alles schoongemaakt en doorgespoten en weer gemonteerd, Daarna een testrit gemaakt maar het blijft nog steeds hetzelfde probleem!Ik krijg overigens geen lampje op het dashboard te zien dat duidt op een elektrische storing.
Iemand nog ideeen?
Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerDat heb ik gecheckt, alle slangen en het luchtfilterhuis zitten er goed op.
22 april 2010 om 19:12 In reactie op: Versnellingsbak olie – hoeveel liter? edit: En REMvloeistof? #17660890boxum56
DeelnemerOoh best weinig dus. Bestel ik dus een litertje.
Toppie22 april 2010 om 17:48 In reactie op: Versnellingsbak olie – hoeveel liter? edit: En REMvloeistof? #17660888boxum56
DeelnemerNog een laatste vraagje:
Hoeveel remvloeistof gaat er doorgaans bij een ververs-beurt in??
Bedankt maar weer!
22 april 2010 om 13:31 In reactie op: Versnellingsbak olie – hoeveel liter? edit: En REMvloeistof? #17660887boxum56
DeelnemerJa idd, kan toch niet anders dan 2x 1l bestellen.
22 april 2010 om 13:02 In reactie op: Versnellingsbak olie – hoeveel liter? edit: En REMvloeistof? #17660885boxum56
DeelnemerJa oke maar ik was van plan om alles tegelijk op internet te bestellen (moet nog meer onderdelen hebben). Je kunt daar a.h.v. kenteken zoeken dus ik neem aan dat het dan gewoon goed is.
Bedankt voor de info.
Gr, Boxum56.
boxum56
DeelnemerDank u
boxum56
DeelnemerOke duidelijk. Heeft iemand dit programma en die mij aan het GM-nummer v/d waterpomp kunnen helpen?
Gr, Boxum56.
boxum56
DeelnemerDeze zit waarschijnlijk niet standaard in TIS….?
boxum56
DeelnemerAiijj ja dan gaat het niet zo makkelijk. Was d’r al bang voor.:mad:
boxum56
DeelnemerStuur kan zeker wel scheef staan vanwege de banden. Op de Zafira van mijn vader liggen nu de zomerbandjes weer en hiermee staat het stuur (ietsje) scheef, met de nieuwe winterbanden set stond het stuur kaarsrecht. Gaat binnenkort ook voor onderzoek naar de dealer want dit is echt irritant.
Toen ie de auto kocht stond er 8000km op de teller maar (kwamen we na een weekje achter) was de bandenspanning linksvoor 2,0 bar, rechtsvoor 2,9! Hierdoor zijn de bandenwaarschijnlijk anders gaan slijten. Het DDS-systeem (bandenspanningscontrole) kun je gewoon inleren en heeft dit dus niet in de gaten gehad, waardoor ie nu met een scheef stuur zit.boxum56
DeelnemerIk weet niet of het kan bij jouw motor maar je kunt het gaspedaal bij de meeste motoren gemakkelijk iets afstellen. Boven op de motor komt de gaskabel aan en kun je hem (bij mij tenminste) iets strakker afstellen. In de wat oudere opels in dit een klusje van 5 sec, door simpelweg het metalen plaatje op het zwarte plastic buisje eraf te trekken en verderop er weer op te klikken.
Misschien is dit een optie? Zo ben je namelijk van het eerste “dooie” stuk in het gaspedaal af en kun je wat beter doseren.Gr, Boxum56
boxum56
DeelnemerJa lijkt me de beste optie. Erg irritant dat het spul gewoon niet voor mekaar is maar zo ben je er wel het snelst van af:P:P
-
AuteurBerichten