Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Dr.Ed wrote:
Bouke,
Ziet OpCom je diagnose stekker wel? En welke versie OpCom gebruik je daar? Die 10 polige stekker heeft hier het probleem dat ie op 2 manieren in de connector past. Dus kun je altijd proberen de stekker eens een halve slag te draaien. Als je setup een motorswap betreft kan het natuurlijk zijn dat de kabels voor de diagnose niet doorverbonden zijn.
jaah hij ziet de stekker wel bij mij past die stekker maar op 1 manier welke kabels zouden dat zijn dan?
gr boukek heb een x25xe maar c25xe kabelboom en ecu
wat zouk dan moeten hebbenheb een nieuwe nokkenass sensor der op gezet tevens ook een krukkas sensor maar nog steeds geen vonk.. draadjes op de zelfde kleuren aangesloten nog steeds geen vonk.. hoe nu verder? ben ten einde raad hoop dat iemand mij nu kan helpen…
heb de kleuren weer aangesloten..
vandaag een nieuwe nokkenass sensor der op gezet en krukkass sensor. het lampje is nu weg maar nog steeds geen vonk…
wie weet wat .. ben echt ten einde raad..
zijn die kabels van af de ecu niet belangrijk voor zen vonk????goeiendag mensen
ik ben na 2.5 weken oefening weer terug in nl
nu ga ik weer verder met het kabel probleem
de volgende kabels zijn los gegaan
vanaf de ecu
rood/licht blauw.
lichtblauw
groen
bruin/licht blauw
de vorige eigenaar had deze door verbonden met 4 witte draden die naar een kabelboom onder het dashbord loopt.
waarvan er maar 3 waren aangesloten :???:
die zijn aangesloten op de volgende kleuren onder het dashbord.
blauw
blauw/bruin
groen
nu weet ik niet of dat de orgineele kabelboom is of van een v6
hier zijn de foto’s hoopenlijk kunnen jullie mij helpen anders wordt het zoeken en met zekeringen auwehoeren enz.


groet boukegoeiendag mensen
ik ben na 2.5 weken oefening weer terug in nl
nu ga ik weer verder met het kabel probleem
de volgende kabels zijn los gegaan
vanaf de ecu
rood/licht blauw.
lichtblauw
groen
bruin/licht blauw
de vorige eigenaar had deze door verbonden met 4 witte draden die naar een kabelboom onder het dashbord loopt.
waarvan er maar 3 waren aangesloten :???:
die zijn aangesloten op de volgende kleuren onder het dashbord.
blauw
blauw/bruin
groen
nu weet ik niet of dat de orgineele kabelboom is of van een v6
hier zijn de foto’s hoopenlijk kunnen jullie mij helpen anders wordt het zoeken en met zekeringen auwehoeren enz.


groet boukeik heb even gekeken maar er zijn 3 kabels van de ecu gescheurd
die waren door de vorige eigenaar door verbonden maar ik weet niet waar heen dus weet ook niet hoe en wat
ik ben zo meteen eerst 3 weken op oefening na de oefening zal ik der foto’s van maken en hier posten
mischien dat iemand mij aan de hand van de kleuren van de draden kan vertellen waar ze voor dienen zodat ik ze opnieuw kan verbinden.
grHELP
mijn v6 vonkt niet meer en geeft het oranje lampje aan met een motor blokje met zon donder flits er in .wat kan dit zijn?????wat is dit dennis ik zag hem op marktplaats staan
je gaat hem tog niet verkopen! :wtf :( :( :( :( :( :( :( :( :(@teungts wrote:
sorry bouke maar die stoel hoezen kunnen echt niet
tis maar een tijdelijke oplossing op den duur moet der een champion zetje in ;)
hallo mede opelliefhebbers
deze week weer een groote slag gedaan aan met kadettje
we hebben het interieur der uit getrokken vloer matten stoellen demping de hele mikmak.
toen kwamen we op het staal tot mijn blijde verbazing maar 2 hele kleine gaatjes :D
voor de rest wat vliegroest dus de gaatjes dicht gemaakt en de vlieg roest verwijderdt bodem met hamerite behandeld
en daarna in de lijnolie gezet.
toen de vloermatten met de terrasreiniger schoongemaakt en de stoelen ook(kwam gewoon zwart water van af :wtf )
omdat men bekleding niet zo mooi meer is heb ik van men ouders een zetje stoelhoezen gekregen
wat wel redelijk gelukt is en ook nog mooi en strak oogt.en het midden console is opnieuw gespoten
ik heb van de week een zetje xenon voor men kadettje op de kop getikt en vanavond even aangesloten en heb nog een remus demper gekocht.
nu is het nog steeds wachten op men siliconeslangen :swear
snel weer een update!









greetz bouke@jblfreak wrote:
goed bezig daar
tip
las de middenbalk er in en het steuntje van het front aan de middenbalk dat geeft wat meer stevigheid
en heb je nu een enkele of deelbare aandrijfas er in aan de bijrijderskant
ik ben nog op zoek naar een middenbalk van een kadettje
dat weet ik niet hoe kan ik die herkennen?
grhee hallo mede opel liefhebbers.
na een tijd niks van me hebben te laten horen is hier weer een berichtje.
ben een tijd afwezig geweest i.v.m grote oefening in Duitsland en een laptop die stuk was.
maar heb uiteraard niet stil gezeten.
de motor zit weer in me kaar met een nieuwe distributie riem en olie filter bougies enz.
heb de versnellings- bak ook een nieuw kleurtje gegeven.
en heb zinds vorige week de motor der weer in :D
en vandaag ook weer draaiende gehad :wors :wors heerlijk gebrul van een v6
nu is het nog de steekassen der in en wachten op men silicone slangen die ik heb laten maken.
het plaatje bij het praatje.
opmerkingen en tips gevraagd!
greetz

klaar voor de transplantatie :D

dus konden we hem ook weer ophalen.



na een tijdje vloeken en tieren en schelden kreeg ik um der wel in met een maat van me!
:DGoeiedag :D
vant wiekend weer bezig geweest met de dett het front is kaal spatborden zijn bij de spuiter :thumb
zetje stickers binnen gekregen van Roger voor op de spatborden :thumb
k heb het kleppendeksel der weer op gezet en het inlaatspruitstuk op de motor :kewlpics
volgend wiekend weer verder!
front kaal :thumb

:kewlpics



Ben der zelf heel blij mee! :thumb
Dag Hoooorriemand??
Hallo mede opel liefhebbers! :thumb
ben dit wiekend bezig geweest met men kleppendeksel en inlaatspruitstuk een nieuw kleurtje gegeven.
Bevore


After :kewlpics


en hier nog de beloofde foto’s van men v6 met het onderblok op nieuw in de kleur.



op na vrijdag voor een groote update als alles lukt:D
greetz :thumbik moet het stroomschema hebben van de digidash en niet van de kabels
wat ik wijs kon worden uit de website was dat het ging over de kabels..
tog bedankt. greerder gezien deze gsi bij buitenpost.
heeft paar plekjes ien de wielbakken achter .
dorpels zijn wel kneiterhard .goeiendag alemaal:D
ik heb vant wiekend het blok helemaal kaal gehaald :D
leeg laten lopen en opgeschuurd en toen het onder blok en carterpan zwart geverfd nu laat ik het lekker drogen en zaterdag een extra lak laagje der op !
foto’s volgen nog begin zaterdag ook wat ditjes en datjes van de v6 af te halen die in de dett hangt..
uitlaatspruitstukken enz..
dag hoor :thumb24 april 2012 om 12:04 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880930@mantamarkie wrote:
@bouke_gsi wrote:
Hee man mooie Ascona :thumb
ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
ga zo door :thumb
dit blijf ik volgenDe lak op het onderblok is gewoon hammerite voor buitengebruik, dit heb ik al meerdere malen toegepast op motorblokken en het blijft tot nu toe goed zitten, zelfs na meerdere jaren en kilometers.
kun je daar ook de cilinder koppen mee doen? groeten
23 april 2012 om 17:43 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880924Hee man mooie Ascona :thumb
ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
ga zo door :thumb
dit blijf ik volgenGoeieavond !
ik ga vantwiekend beginnen met het kaal halen van men v6 blok.
nou wouk hem ook even opnieuw in de kleur zetten .
wat is de beste verf om daar voor te gebruiken.
de eene zegt motip en de ander weer 2k (wat dat ook maar mag zijn)
mensen hier tips en evaringen?
en ben nog op zoek naar de gsi stickers op de voor panelen.
en het logo voor in de grill.greetz :thumb
wou dat ik zo ver was dat ik al weer kon beginnen met montage.. :angel
goed werk kerol! gaat alemaal weer goed komen had ook niet anders verwacht! :thumbzoektocht gaat door denk ik .. wil um wel hebben maar geef geen goud en denk dat deze gozer teveel wil ;)
@jblfreak wrote:
qwa vermogens niet
maar zonder de startonderbreker en de transponder van de sleutel zal hij nooit lopen met deze inlaat en kabelboom
beste is denk ik de oude terug bouwen
k wilde zelf ook deze inlaat in me gsi maar was me te veel werk
oke dus het is gewoon oude inlaat en kabelboom der op houden?
-
AuteurBerichten