Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zitten er al in ;)
Ja die van mij had dat eerst ook bij 2500 toeren, maar ik heb er een andere downpipe opzitten en dat is nou verplaatst naar de 3500 toeren, maar blijft wel langer door gaan. Daardoor is het wel makelijkwel om rustig te rijden.
Als ik de sportknop aan heb staan en dus ondanks de downpipe ook nog de extra pk’s erbij heb begint hij wel al eerder goed opgang te komen.Hier even een fotootje printje van de testbank.
ps: die paar hobbels in de N/m lijn merk je niet ;)

Wat bedoel je met soepeler rijgedrag?
Dat je er ook fijn op een rustige manier mee kan rijden?Ik heb mijn gtc opc bij eds laten tunen (@turbosix, 400 euro, als je rond kerst gaat ;) ) en heb het extra vermogen op de sportknop laten zetten.
Met me sportknop uit valt er heel goed rustig mee te rijden, daarmee bedoel ik stad /stoplicht (druk) verkeer.
Maar met sportknop aan word hij echt fel en rijd dus niet fijn in het drukke stadsverkeer.Hmm ja, maar het is dan toch wel een duren gok als het er niet aan blijkt te liggen. :hmmz
Maar je kan de gene die je eraf haald daarna dus niet meer gebruiken?
Ik heb die delen bij mij zelfs van carbon gemaakt met van dat 3M spul, maar de deurstrips zijn dus net niet helemaal naar me zin, omdat ik er niet goed bij kon, omdat ik ze niet van het deurpaneel afkreeg.
Maar om daar nou nieuwe voor te kopen…
Ja daar heb ik wel eens aan zitten denke, toen jij dat overnieuw had laten doen viel dat onder garantie of weer opnieuw moeten betalen?
En konden ze het daar ook bevestigen dat het daar aan lag of was het gewoon gokken?
Gaat dat wel zomaar zonder dat je rare storingen krijgt met dan canbus systeem?
Toen ik er voor gekeken had zeiden ze in ieder geval van wel, bij eds konde ze dat dan weer wel aan passen in de computer, maar om daar voor helemaal naar eds te rijden zie ik niet zo zitten.
En er een halen van 300 euro die geen storing geeft zie ik ook niet zitten, dus dan maar niet ;)
Ja alleen dan zal je waarschijnlijk een heel nieuw deur paneel moeten halen, want ik kreeg ze er op geen een mogelijkheid van af.
Je krijgt ze er volgens mij alleen vanaf door ze eraf te breken. ;)
@Basgsi wrote:
211pk aan de wielen is net iets meer dan 240 aan de krukas, dus klopt met aangegeven ;)
als jij 275PK aan de wielen hebt dan heb je iets van 320PK aan de krukas, of je hebt vermogen aan de wielen en aan de krukas door elkaar gehaald :vertagOh dat wist ik niet, ik dacht dat ze met de technische gegevens altijd bedoelde wat hij werkelijk heeft, of ja nou ik er zo over na denk is adt dan ook het werkelijke pk’s ;)
Die van mij had 275pk op de rollenbank, dus ik neem aan dat het dna op de wielen is. :)
@ Gianluca
Toen hij op de rollenbank geweest was hij alleen software matisch aangepast (phase 1) bij EDS en een andere downpipe eronder.
Maar bij EDS gaven ze aan dat hij alleen met die phase1 al op 285pk zou zitten en ik had er dus ook nog een andere downpipe onder zitten, dus vandaar dat ik toen de 275pk wat aan de lage kant vond.Geen probleem ik kan wel engels lezen :)
Dat is wel jammer dat de brandstof daar niet zo goed is :(@pwnerer wrote:
Black Astra H OPC +
— 157.5kW, 211hp, 354Nm :: op de wielen*** The English Dutchman***
.
Dat is wel wat minder pk’s als ze aangeven bij opel. :hmmz
Mijn H opc kwam ook al lager uit als dat hij theoretisch moest hebben, maar ik zit nou toch op een nette 275pk en 430N/m op de wielen. :)
@frank de jonge wrote:
Je kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.Dan lijkt het me toch makelijker om gewoon een k&n binnefilter erin te leggen ;)
Ik had vroeger bij een auto die ik toen had gewoon een k&n binnefilter erin gelegd en de bodem van de filterbak eruit gezaagd en dan dus wel de standaard lucht toevoer buis laten zitten.
Was ook een soort van open luchtfilter ;) Hij klonk in ieder geval wel zo :angelNou dat slangetje was dus toch niet zo kapot als ik dacht, geen lek.
Dus toch maar het magneetventiel vervangen hij doet het nou stukken beter maar niet altijd optimaal.
Het is niet iedere keer zo, maar ik bijvoorbeeld in z’n 4 rustig rij en trap het gas in dan begint hij rond de 3.500 toeren ooit toch weer in te houden, maar als ik dan het gas even los laat en weer helemaal intrap reageert hij wel weer goed. :hmmz
@belgium turbo wrote:
Wat bedoel je met drukdoos ?
Hoe ziet die eruit ?hier dat ding met dat gele stickertje met DZ erop

Die wastgaste-klep is dat dat ding met dat gele stickertje met DZ erop?
Stel dat dat ding niet goed werkt kan hij dan ook in houden?Aan de onderkant van die pin zit schroefdraad waarmee hij aan de turbo vast zit, stel dat je hem er even afpakt of een andere opzet moet je dan nog opletten met hoever hij met het schroefdraad in de turbo steekt? Of heeft dat nergens invloed op? En zowel, valt dat uit te leggen hoe je zoiets afsteld?
Misschien is er iets gereset tijdens de accu wisselen? Of kan dat niet
Ohja daar stond ik voor aan het stoplicht, maar dan was die ik opnoemde dus weer iemand anders.
Daar had ik je niet gezien, was daar te druk bezig met het stoplicht in de gate houden, wat ik net niet gehaald had dankzij die witte auto die langs me bij dat stoplicht stond :swear
Dat kan niet anders :P
Ik kom dagelijks in helmond ;)Was het daar vlakbij de snelweg naar eindhoven en jij reed richting mierlo hout, nou ik zo effe herinner zag ik daar wel iemand in een astra voorbij komen, waarvan ik nog zag dat hij mij richting in keek toen hij me voorbij kwam :)
Net weer uitgelezen en weer dezelfde storing.
Nou was ik net dus naar de magneetventiel aan het kijken en toen viel me iets vreemds op.
Ik zag tussen het slangetje van de turbo naar het magneetventiel een torx boutje van het hitteschild zitten (zie groen stipje op foto)
En had ik die met een tang ertussen uit gepakt en zie ik een lichte beschadiging op die slang, kan niet goed zien of er een gaatje in de slang zit (gaat op de slang in het rood op de foto)Maar in me hitteschild zitten alle boutjes nog in dus een of andere *PIEP* monteur heeft dat boutje een keer laten vallen en laten liggen. :fy1

Auto is uitgelezen
hij gaf storing P1243 was iets van turbolader magneetventielStoring is gewist en even een paar dagen rijden en weer uitlezen, even zeker weten of de storing er niet al langer ingestaan heeft en het dat dus niet is.
Stel dat dat die storing wel is, weet iemand wat er dan moet gaan gebeuren om het opgelost te krijgen?
16
Die heb ik er van de week wel afgehad om andere bougie’s in te zetten.
Toen heb ik hem ook nog eens goed bekeken, maar ik zag er niks raars aan, wet ook niet of je dat van de buitenkant kan zien.Maar wel duur ding om even te kopen als het niet zeker is of het daar aan ligt, maar als ik zo op google zie hoord het uitlezen het wel te kunnen zien, dus dan weet ik meer/zeker.
Dus ik wacht wel even tot vrijdag. :)
Nee ik woon helaas niet in de buurt van rotterdam, maar in Bakel (zuid oost brabant)
Zou zoiets uit te lezen zijn?
Ik heb zelf ook het idee dat het waarschijnlijk iets kleins als een sensor zal zijn, hij maakt verder geen rare bij geluiden en als ik gewoon rustig rij rijd hij gewoon goed.
Aloewel ik wel het idee heb dat de turbo meer afblaast als normaal, net of hij te veel tubro druk op bouwd.
Zou het kunnen dat die turbodruk beveiligd is op een aantal bar en als hij daar aan zit dat hij ook dus ook in gaat houden?
Heb vrijdag pas tijd om hem uit te laten lezen dus dan weet ik misschien meer.


Nee ik had de nieuwe onderdelen er na de hand opgezet. Ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen, maar het maakte geen verschil.
Die olie temp kan toch niet kloppen? Ook al zou hij er met een koude motor opstaan dan is hij na een keer het gas een beetje intrappen al hoger als die waarde.
Ik denk dat eerder dat die sensor niet aangesloten geweest is -
AuteurBerichten