Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Christian-tsx wrote:
even een verdelerkap van een peugeot 205 gti pakken. deze is haaks en dan passen de originele kabels weer.
wel even opletten, ze zijn er met 2 aansluitingen voor kabels, inwendig en uitwendig. (ik had net de verkeerde en kwam erachter toen ik nieuwe universele kabels opgehaald had)@bb motorsport wrote:
IK HAD ER GEWOON citroen bougie kabels op
van welk type weet ik niet meer
gr basZijn waarschijnlijk de zelfde
die van mij haalt 1 op 10 niet eens, denk 1 op 8 ongeveer.
@rekord 2.3diesel wrote:
ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.
Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.
Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup
@noci wrote:
@rekord 2.3diesel wrote:
@Boskje wrote:
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.
Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors
geen kraan die er naar haait.
@rinus de boer wrote:
Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)
205/45r16 et 35
banden zijn wat te plat, maar kan ook met 205/55r16 et 35 heb alleen geen foto van het 2de
28 februari 2012 om 17:19 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987470Ik ken wel een stukje geschiedenis maar das wel heel oud.
Na het invoeren in Nederland is er een nieuw gas systeem ingekomen, kort daarna is er een andere 1900 motor ingebouwd met nog geen 50.000 op de teller.
Auto is toen voorzien van 15 inch velgen met een brede rand , en van achter opgehoogd.
Ruimte is het probleem niet, tijd wel net als bij de meeste mensen denk ik.
@ Marcelboukes. Inderdaad Abe
Kwam deze auto’s tegen op zoek naar een dak(plaat).
ontluchting van de tank?
18 januari 2012 om 17:56 In reactie op: binnendiameter hulp pitmanarm lager monza/senator? #17977390ik heb hem voor mijn rekord bij opel4ever vandaan.
Is het zelfde als van een monza en senator. Het lager los kost er een tientje volgens mij,gaan de contactpuntjes niet bij 1 cilinder minder ver open door een versleten ontsteking??
@Paul J wrote:
net eventjes gekeken op de voorkant staat niks en in de achterkant staat 602 gegraveerd
Dat is meestal een teken dat de nokkenas geslepen is om de kleplift en graden te veranderen.
Er staat ook een motor ombouw te wachten, en ik rij veel met aanhanger dus meer remkracht is ook welkom.
Is een commodore as er ook met 3.67 eindoverbrenging, dat is die van een 2.3 diesel wel en dat komt met de motor ombouw ook weer het beste uit.
Ik wil er graag BMW velgen om, en met adapters van 4×100 naar 5×120 kan (bijna) niet omdat de gaten elkaar overlappen. en opel commodore is 5×120 dus leek mij makelijker.
ik weet dat de ET waarde niet klopt maar dat is wel op te lossen met spoorverbreders.Ik heb in mijn crossauto (geen opel) ook een electrische waterpomp zitten en een gewone. de elec. pomp zit in de onderste waterslang en het expansie tankje zit met een T koppeling tussen de elec. pomp en een radiateur.
op deze manier zorgt de elec. pomp er voor dat de gewone pomp koelvloeistof krijgt.
de gewone pomp zorgt voor de stroomsnelheid. mvg AbeDenk het wel, de afstelling is wel heel belangrijk.
je moet er ook om denken dat het gas niet ver open kan, dan sluit de gasklep weer.http://www.biesheuvel.nl/store/product/1159/weber_dcoe_sp_throttle_linkage_top_mount_single_cable” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze heb ik op mijn crossauto,werkt super en mooi degelijk.
@GS2.6 wrote:
Wat is het bouwjaar van je Rekord E, want dacht dat de 2.3 alleen in de Rekord E2 zat en de 2.1 in de Rekord D/E1 ?
Ik heb een E1 2.3 diesel van 1979 orgineel
na de winter rijd er ook een in nederland rond met een mercedes diesel motor als het goed is.
-
AuteurBerichten