Boskje

Aangemaakte reacties

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 220)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Bougiekabels c20xe manta 1.8s ontsteking #17867856

    @Christian-tsx wrote:

    even een verdelerkap van een peugeot 205 gti pakken. deze is haaks en dan passen de originele kabels weer.
    wel even opletten, ze zijn er met 2 aansluitingen voor kabels, inwendig en uitwendig. (ik had net de verkeerde en kwam erachter toen ik nieuwe universele kabels opgehaald had)

    @bb motorsport wrote:

    IK HAD ER GEWOON citroen bougie kabels op
    van welk type weet ik niet meer
    gr bas

    Zijn waarschijnlijk de zelfde

    In reactie op: verbruik opel rekord 2.3 diesel E1 #17921714

    die van mij haalt 1 op 10 niet eens, denk 1 op 8 ongeveer.

    In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816234

    @rekord 2.3diesel wrote:

    ivolgens mij start ie zelfs bij min 30 graden.ik ben zeeer tevreden.ik denk dat het probleem nu wel opgelost is ,even afwachten dus.

    Hoop dat het nog even duurt voordat dat getest word.

    Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden. :thumbup

    In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816231

    @noci wrote:

    @rekord 2.3diesel wrote:

    @Boskje wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

    Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.
    deze gaat wat sneller rond – makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.

    Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors

    In reactie op: Omdraaiwoorden #17807320

    geen kraan die er naar haait.

    In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816225

    @rinus de boer wrote:

    Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.
    Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

    Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

    In reactie op: Vraag Rekord Velgen #18004973

    205/45r16 et 35
    banden zijn wat te plat, maar kan ook met 205/55r16 et 35 heb alleen geen foto van het 2de

    Ik ken wel een stukje geschiedenis maar das wel heel oud.

    Na het invoeren in Nederland is er een nieuw gas systeem ingekomen, kort daarna is er een andere 1900 motor ingebouwd met nog geen 50.000 op de teller.

    Auto is toen voorzien van 15 inch velgen met een brede rand , en van achter opgehoogd.

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998410

    Ruimte is het probleem niet, tijd wel net als bij de meeste mensen denk ik.

    @ Marcelboukes. Inderdaad Abe

    Kwam deze auto’s tegen op zoek naar een dak(plaat).

    In reactie op: problemen Opel rekord C 1968 #17994458

    ontluchting van de tank?

    In reactie op: binnendiameter hulp pitmanarm lager monza/senator? #17977390

    ik heb hem voor mijn rekord bij opel4ever vandaan.
    Is het zelfde als van een monza en senator. Het lager los kost er een tientje volgens mij,

    In reactie op: Inbranden contactpunten #17905602

    gaan de contactpuntjes niet bij 1 cilinder minder ver open door een versleten ontsteking??

    In reactie op: snelle nokkenas ?? #17962622

    @Paul J wrote:

    net eventjes gekeken op de voorkant staat niks en in de achterkant staat 602 gegraveerd

    Dat is meestal een teken dat de nokkenas geslepen is om de kleplift en graden te veranderen.

    In reactie op: rekord ombouwen naar 5 gaats #17960896

    Er staat ook een motor ombouw te wachten, en ik rij veel met aanhanger dus meer remkracht is ook welkom.

    Is een commodore as er ook met 3.67 eindoverbrenging, dat is die van een 2.3 diesel wel en dat komt met de motor ombouw ook weer het beste uit.

    In reactie op: rekord ombouwen naar 5 gaats #17960899

    Ik wil er graag BMW velgen om, en met adapters van 4×100 naar 5×120 kan (bijna) niet omdat de gaten elkaar overlappen. en opel commodore is 5×120 dus leek mij makelijker.
    ik weet dat de ET waarde niet klopt maar dat is wel op te lossen met spoorverbreders.

    In reactie op: Electrische water pomp?? #17931720

    Ik heb in mijn crossauto (geen opel) ook een electrische waterpomp zitten en een gewone. de elec. pomp zit in de onderste waterslang en het expansie tankje zit met een T koppeling tussen de elec. pomp en een radiateur.

    op deze manier zorgt de elec. pomp er voor dat de gewone pomp koelvloeistof krijgt.
    de gewone pomp zorgt voor de stroomsnelheid. mvg Abe

    In reactie op: webers en gasmechanisme. #17926751

    Denk het wel, de afstelling is wel heel belangrijk.
    je moet er ook om denken dat het gas niet ver open kan, dan sluit de gasklep weer.

    In reactie op: webers en gasmechanisme. #17926749

    http://www.biesheuvel.nl/store/product/1159/weber_dcoe_sp_throttle_linkage_top_mount_single_cable” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Deze heb ik op mijn crossauto,werkt super en mooi degelijk.

    In reactie op: carterpan rekord 2.3 diesel #17930712

    @GS2.6 wrote:

    Wat is het bouwjaar van je Rekord E, want dacht dat de 2.3 alleen in de Rekord E2 zat en de 2.1 in de Rekord D/E1 ?

    Ik heb een E1 2.3 diesel van 1979 orgineel

    In reactie op: mercedes diesel in rekord’s in zuid amerika #17858694

    na de winter rijd er ook een in nederland rond met een mercedes diesel motor als het goed is.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 220)