Boskje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 220)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: regelbare schokdempers rekord e gezocht #18077832

    Hoe laag word ie dan met -80 astra veren??

    Ik zal wel moeten betalen, de rekord alleen voor zomermaanden als ie klaar is, en het kan zijn dat ik hem ombouw naar benzine (maar daar twijfel in nu ook al aan)

    De Manta blijft gewoon zoals ie nu is, voor als ik hem nodig heb.en hobby
    woon werk heb ik een bedrijfsauto. als prive auto heb ik op het moment een bmw 330d die gaat dan weg (mischien motor wel in de manta).

    Tevens heb ik (vriendin) nog een belasting vrije (nieuwe) corsa. die blijft ook. Bij de aanschaf is ons al verteld dat deze regels ook veranderen.

    @Fearless wrote:

    Het leuke is…..al die mensen die zon nieuwe zuinige wagen kopen die wisten niet dat ze volgend jaar (of was het 2014?) weer gewoon belasting betalen. En niemand die dat witst :jerry, .

    Mijn vriendin heeft in januari een nieuwe corsa gekocht, belastingvrij.
    De opel verkoper heeft het er wel bij verteld dat regeling afliep en niet bekend was wat er mee ging gebeuren.

    IK ben het ook niet met belastingvrij nieuwe auto’s eens, maar had zoiets van waarom niet gebruik maken zolang het kan. Ik rijd woon werk enz in een bmw 330d ,volgens mij betaal ik wel genoeg. vriendin in de corsa ( die betaald nu even niet, maar als het moet doen we het). Manta en rekord zijn puur hobby, als ik daar ook voor moet betalen kom ik volgens mij op iets van 750 euro in de maand. Dat gaat volgens mij niet lukken met alle nieuwe regelingen

    In reactie op: Koning winter is weer in aantocht #17969174

    @soepkiepe wrote:

    tsja, ik heb zelf geen auto om swinters te gaan stallen, maar dan nog vind ik het wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn.
    ik snap wel dat een half jaar op de banden stil staan niet goed is, maar waarom zet je hem dan niet op assteunen of zo?
    voor 50 euro heb je er zeker al 4.
    lijkt mij aardig wat goedkoper dan winterbanden.

    En als er brand komt, krik zoeken auto op krikken as steun er onderuit en dat 4 keer. ben je ook zeker dat het te laat is. en “winterbanden”voor deze auto zijn gewoon 4 oude banden . op
    nette velgen (oog wil ook wat)

    In reactie op: Koning winter is weer in aantocht #17969171

    @soepkiepe wrote:

    je monteert winterbanden onder een auto die de hele winter binnen staat? :jerry :jerry

    :P

    Anders worden de banden van mijn zomerwielen (ATS cupjes) vierkant van het staan.

    In reactie op: Koning winter is weer in aantocht #17969169

    Manta..

    koelvloeistof ververst. verder geloof ik het wel.
    heb wel winterbanden (vredestein snowtrack 3) maar vind de velgen niet mooi dus sla dit jaar over of moet nog een set mooie wintervelgen vinden.

    Rekord

    gewassen,gepoetst. winterbanden gemonteerd en in de schuur gezet tot ong. april.

    Bmw 330D daily.

    18 inch winterbanden ( michelin alpine)gemonteerd op m3 velgen, moet ook wat lijken op wintersport.

    Ik merk het verschil tussen zomer en winterbanden ook niet echt, heb het omdat het verplicht is in duitsland. De manta stond op winterbanden met vectra 2000 velgen toen ik hem kocht. Maar blijf op zomerbanden rijden (250 km per week) omdat ik het verbreed staal zo veel mooier vind staan als de vectra 2000 velgen.

    In reactie op: handrem in winter #17744612

    @Joeri208V wrote:

    ook ik ben een handrem parkeerder is een aanwensel denk net als je gordel om doen. :)

    Ik gebruik de handrem (bijna) nooit, naar vergeet de gordel ook nog wel eens.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069633

    @astraTD wrote:

    @blauwmarc wrote:

    ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!

    Toevallig toenstraks nog bij gepompt, gelukkig gratis in belgie.. meeste vragen er gewoon 50cent voor :???:

    Wel aangeven voor de invoerbelasting :jerry

    In reactie op: Welke Motoren Passen in Rekord D #17980119

    Rekord monza en senator 2.2
    omega a en frontera 2.4

    In reactie op: mag dicht #18064994

    de hele neus is anders en de hele achterkant ook, dus denk niet dat het mee valt.
    Maar alles kan.

    Ik had laats ook al eens het idee om een 2 deurs e1 om te bouwen naar 2 deurs senator maar heb al 2 opel projecten (rekord e1 diesel en a manta) dus ben er maar van af gestapt.

    als de pendalen van een e1 gelijk zijn heb ik wel een set.

    In reactie op: Oldtimerdag Appelscha Foto’s [17-09-2012] #18063088

    ik ga er ook heen voor het eerst, met de rekord E1 of met de manta. of beide.

    In reactie op: W nummers km teller manta B #18015854

    W is wegdraaigetal in het nederlans, het aantal omwenteling wat je tellerkabel maakt over een bepaalde afstand .

    In reactie op: rekord diesel #17523209

    Ik heb er nooit wat mee, start altijd ook winters. ( wel met 9 volt startmotor) .
    rijd goed, al kom ik nooit boven de 100, wil wel 130 (op de teller) maar rij het nooit

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998425

    @ gs2.6 bedoel je de diesel??

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998423

    En de opvolger is geworden.

    Een opel a manta.
    zit aardig wat werk aan, maar eerst de apk maar eens op rijden (ong 1,5 jaar).
    in die tijd hoop ik de diesel klaar te hebben en is de manta aan beurt
    Foto’s volgen en maak een sub. aan in het manta gedeelte voor de vorderingen

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998422

    Na lang wikken en wegen heb ik van de week besloten om mijn daily drive Rekord te verkopen,na 2 dagen MP is het zo ver. Hij is nu naar noord holland gegaan.

    eerst maar even van de E1 diesel genieten en dan maar op zoek naar wat anders.

    @obelix wrote:

    he bekende auto
    die is van mij geweest
    ik heb hem idd in zwolle gekocht
    helaas had hem beter daar kunnen laten staan
    het leek op het eerste oog een redelijke auto
    had toen dorpels en wielranden besteld
    en begonnen om klaar te maken
    leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
    er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
    en toen vol gestort met plamuur
    ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
    en de dorpels en wielranden er uit gehaald
    en nieuwen er in
    toen kwam ik steeds meer tegen
    en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
    dat het weer wat leek
    en een paar jaar mee kon sturen
    en toen heb ik hem te koop gezet
    als auto met werk
    en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
    om dat die gene niet wou kommen kijkken
    wat voor staat die was
    veel gezeur na die tijd gehad
    al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
    sommige mensen verwachten een oldtimmer
    van 72 voor een appel en een ei in top staat
    ik weet wel als je hem mooi wil maken
    zorg dat je een andere krijgt
    en alles overbouwt

    In 2000 bij het invoeren was ie plaatselijk al niet hard, had lang voorover gestaan met natte maten.

    @*Jurgen* wrote:

    men neemt http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, men leest even een uurtje alles aandachtig door en men weet precies wat er gebeuren moet ;) Neem even de ombouw van de c20ne met f13/f15 bak en lees die door dat is zo goed als gelijk als die van de c20xe.

    Als ik me niet vergis is het vliegwiel anders.

    Links en rechts 475 mm.

    In reactie op: technisch niet opel vraagje #18012175

    moeren van de aandrijf assen los??

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998420

    @Freestyler wrote:

    CO stel je ook af op de luchtmassameter (de imbus aan de bovenzijde)

    Als dat niet meer werkt, kun je nog een beetje foetelen met de meter zelf.

    Eerst de zwarte deksel eraf, en dan het zwarte schuifje iets verzetten.
    Let er wel op dat je dat alleen doet als de meter aangesloten is, want bij teveel verzetten kun je de afstelling geheel verzieken.

    Bedankt voor de reactie.
    Inbus aan de bovenzijde heb ik geprobeerd, hielp niet.
    zwarte schuifje heb ik niet geprobeerd.
    Ik vind het wel een beetje vreemd dat bij een beetje gas (klep open) het CO wel heel hard zakte maar sneller stationair afstellen niet. Heb voor het afmelden wat vacium slangetjes los getrokken. Toen was het goed

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998418

    De apk van mijn Daily is binnen (E2 2.0E Aut) maar nog steeds de vraag

    Na de hele zondag om knoeien en proberen wou het CO nog steeds niet zakken.
    Bij gebrek aan CO meter heb ik met een labdasonde gemeten.
    De labda waarde lag op 3% stationiar en bij een beetje gas schoot ie na benden naar 0.8 of 0.9 (dat is ongeveer normaal).
    Bij het CO meten is het zelfde het probleem.
    Ik heb de auto voorzien van nieuwe bougies kabels verdeler rotor. ook geprobeerd om met het ontstekings tijdstip veranderen het CO naar beneden te krijgen. werkte ook niet
    Heb de gaspedaal posietie sensor en temp sensor gewiseld.
    Zou de luchtmassa meter stuk zijn?
    of Hoort het zo ?

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998416

    @jethro wrote:

    @Boskje wrote:

    Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
    remmen gangbaar gemaakt
    uitlaat gelast
    en een beurt.
    maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??

    Is het de 20E?
    Je had de Rekord aan de snuffel, kon deze gelijk ff afgesteld worden.
    Stelschroef CO zit op de luchtmeter, uitdraaien is armer.
    Luchtschroef zit op het inlaatspruitstuk.
    Dus…

    Het is de 20E, ik heb hem zelf niet gekeurd kreeg alleen van de garage te horen dat het CO naar beneden moest. maar zal wel lukken volgens mij hebben ze hem vorig jaar ook naar beneden gedraait en na het afmelden weer omhoog.

    @Twanni wrote:

    die ruimte komt me precies bekend voor , heb je ooit een witte opel rekord c coupé verkocht met 2 zwarte strepen bovenop ? check mijn avatar ..

    Ik niet mischien mijn broer maar de auto komt mij niet bekend voor.

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998412

    Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
    remmen gangbaar gemaakt
    uitlaat gelast
    en een beurt.
    maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 220)