Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe laag word ie dan met -80 astra veren??
10 november 2012 om 10:16 In reactie op: Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of …….. #17965638Ik zal wel moeten betalen, de rekord alleen voor zomermaanden als ie klaar is, en het kan zijn dat ik hem ombouw naar benzine (maar daar twijfel in nu ook al aan)
De Manta blijft gewoon zoals ie nu is, voor als ik hem nodig heb.en hobby
woon werk heb ik een bedrijfsauto. als prive auto heb ik op het moment een bmw 330d die gaat dan weg (mischien motor wel in de manta).Tevens heb ik (vriendin) nog een belasting vrije (nieuwe) corsa. die blijft ook. Bij de aanschaf is ons al verteld dat deze regels ook veranderen.
2 november 2012 om 19:31 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991251@Fearless wrote:
Het leuke is…..al die mensen die zon nieuwe zuinige wagen kopen die wisten niet dat ze volgend jaar (of was het 2014?) weer gewoon belasting betalen. En niemand die dat witst :jerry, .
Mijn vriendin heeft in januari een nieuwe corsa gekocht, belastingvrij.
De opel verkoper heeft het er wel bij verteld dat regeling afliep en niet bekend was wat er mee ging gebeuren.IK ben het ook niet met belastingvrij nieuwe auto’s eens, maar had zoiets van waarom niet gebruik maken zolang het kan. Ik rijd woon werk enz in een bmw 330d ,volgens mij betaal ik wel genoeg. vriendin in de corsa ( die betaald nu even niet, maar als het moet doen we het). Manta en rekord zijn puur hobby, als ik daar ook voor moet betalen kom ik volgens mij op iets van 750 euro in de maand. Dat gaat volgens mij niet lukken met alle nieuwe regelingen
@soepkiepe wrote:
tsja, ik heb zelf geen auto om swinters te gaan stallen, maar dan nog vind ik het wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn.
ik snap wel dat een half jaar op de banden stil staan niet goed is, maar waarom zet je hem dan niet op assteunen of zo?
voor 50 euro heb je er zeker al 4.
lijkt mij aardig wat goedkoper dan winterbanden.En als er brand komt, krik zoeken auto op krikken as steun er onderuit en dat 4 keer. ben je ook zeker dat het te laat is. en “winterbanden”voor deze auto zijn gewoon 4 oude banden . op
nette velgen (oog wil ook wat)@soepkiepe wrote:
je monteert winterbanden onder een auto die de hele winter binnen staat? :jerry :jerry
:P
Anders worden de banden van mijn zomerwielen (ATS cupjes) vierkant van het staan.
Manta..
koelvloeistof ververst. verder geloof ik het wel.
heb wel winterbanden (vredestein snowtrack 3) maar vind de velgen niet mooi dus sla dit jaar over of moet nog een set mooie wintervelgen vinden.Rekord
gewassen,gepoetst. winterbanden gemonteerd en in de schuur gezet tot ong. april.
Bmw 330D daily.
18 inch winterbanden ( michelin alpine)gemonteerd op m3 velgen, moet ook wat lijken op wintersport.
Ik merk het verschil tussen zomer en winterbanden ook niet echt, heb het omdat het verplicht is in duitsland. De manta stond op winterbanden met vectra 2000 velgen toen ik hem kocht. Maar blijf op zomerbanden rijden (250 km per week) omdat ik het verbreed staal zo veel mooier vind staan als de vectra 2000 velgen.
@Joeri208V wrote:
ook ik ben een handrem parkeerder is een aanwensel denk net als je gordel om doen. :)
Ik gebruik de handrem (bijna) nooit, naar vergeet de gordel ook nog wel eens.
@astraTD wrote:
@blauwmarc wrote:
ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!
Toevallig toenstraks nog bij gepompt, gelukkig gratis in belgie.. meeste vragen er gewoon 50cent voor :???:
Wel aangeven voor de invoerbelasting :jerry
Rekord monza en senator 2.2
omega a en frontera 2.4de hele neus is anders en de hele achterkant ook, dus denk niet dat het mee valt.
Maar alles kan.Ik had laats ook al eens het idee om een 2 deurs e1 om te bouwen naar 2 deurs senator maar heb al 2 opel projecten (rekord e1 diesel en a manta) dus ben er maar van af gestapt.
10 oktober 2012 om 16:33 In reactie op: Welke motoren passen er zonder teveel moeite in n rekord e2? #17526720als de pendalen van een e1 gelijk zijn heb ik wel een set.
ik ga er ook heen voor het eerst, met de rekord E1 of met de manta. of beide.
W is wegdraaigetal in het nederlans, het aantal omwenteling wat je tellerkabel maakt over een bepaalde afstand .
Ik heb er nooit wat mee, start altijd ook winters. ( wel met 9 volt startmotor) .
rijd goed, al kom ik nooit boven de 100, wil wel 130 (op de teller) maar rij het nooit@ gs2.6 bedoel je de diesel??
En de opvolger is geworden.
Een opel a manta.
zit aardig wat werk aan, maar eerst de apk maar eens op rijden (ong 1,5 jaar).
in die tijd hoop ik de diesel klaar te hebben en is de manta aan beurt
Foto’s volgen en maak een sub. aan in het manta gedeelte voor de vorderingenNa lang wikken en wegen heb ik van de week besloten om mijn daily drive Rekord te verkopen,na 2 dagen MP is het zo ver. Hij is nu naar noord holland gegaan.
eerst maar even van de E1 diesel genieten en dan maar op zoek naar wat anders.
19 mei 2012 om 15:42 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987504@obelix wrote:
he bekende auto
die is van mij geweest
ik heb hem idd in zwolle gekocht
helaas had hem beter daar kunnen laten staan
het leek op het eerste oog een redelijke auto
had toen dorpels en wielranden besteld
en begonnen om klaar te maken
leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
en toen vol gestort met plamuur
ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
en de dorpels en wielranden er uit gehaald
en nieuwen er in
toen kwam ik steeds meer tegen
en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
dat het weer wat leek
en een paar jaar mee kon sturen
en toen heb ik hem te koop gezet
als auto met werk
en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
om dat die gene niet wou kommen kijkken
wat voor staat die was
veel gezeur na die tijd gehad
al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
sommige mensen verwachten een oldtimmer
van 72 voor een appel en een ei in top staat
ik weet wel als je hem mooi wil maken
zorg dat je een andere krijgt
en alles overbouwtIn 2000 bij het invoeren was ie plaatselijk al niet hard, had lang voorover gestaan met natte maten.
14 mei 2012 om 16:39 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302266@*Jurgen* wrote:
men neemt http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, men leest even een uurtje alles aandachtig door en men weet precies wat er gebeuren moet ;) Neem even de ombouw van de c20ne met f13/f15 bak en lees die door dat is zo goed als gelijk als die van de c20xe.
Als ik me niet vergis is het vliegwiel anders.
1 mei 2012 om 17:15 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987494Links en rechts 475 mm.
moeren van de aandrijf assen los??
@Freestyler wrote:
CO stel je ook af op de luchtmassameter (de imbus aan de bovenzijde)
Als dat niet meer werkt, kun je nog een beetje foetelen met de meter zelf.
Eerst de zwarte deksel eraf, en dan het zwarte schuifje iets verzetten.
Let er wel op dat je dat alleen doet als de meter aangesloten is, want bij teveel verzetten kun je de afstelling geheel verzieken.Bedankt voor de reactie.
Inbus aan de bovenzijde heb ik geprobeerd, hielp niet.
zwarte schuifje heb ik niet geprobeerd.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat bij een beetje gas (klep open) het CO wel heel hard zakte maar sneller stationair afstellen niet. Heb voor het afmelden wat vacium slangetjes los getrokken. Toen was het goedDe apk van mijn Daily is binnen (E2 2.0E Aut) maar nog steeds de vraag
Na de hele zondag om knoeien en proberen wou het CO nog steeds niet zakken.
Bij gebrek aan CO meter heb ik met een labdasonde gemeten.
De labda waarde lag op 3% stationiar en bij een beetje gas schoot ie na benden naar 0.8 of 0.9 (dat is ongeveer normaal).
Bij het CO meten is het zelfde het probleem.
Ik heb de auto voorzien van nieuwe bougies kabels verdeler rotor. ook geprobeerd om met het ontstekings tijdstip veranderen het CO naar beneden te krijgen. werkte ook niet
Heb de gaspedaal posietie sensor en temp sensor gewiseld.
Zou de luchtmassa meter stuk zijn?
of Hoort het zo ?@jethro wrote:
@Boskje wrote:
Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
remmen gangbaar gemaakt
uitlaat gelast
en een beurt.
maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??Is het de 20E?
Je had de Rekord aan de snuffel, kon deze gelijk ff afgesteld worden.
Stelschroef CO zit op de luchtmeter, uitdraaien is armer.
Luchtschroef zit op het inlaatspruitstuk.
Dus…Het is de 20E, ik heb hem zelf niet gekeurd kreeg alleen van de garage te horen dat het CO naar beneden moest. maar zal wel lukken volgens mij hebben ze hem vorig jaar ook naar beneden gedraait en na het afmelden weer omhoog.
@Twanni wrote:
die ruimte komt me precies bekend voor , heb je ooit een witte opel rekord c coupé verkocht met 2 zwarte strepen bovenop ? check mijn avatar ..
Ik niet mischien mijn broer maar de auto komt mij niet bekend voor.
Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
remmen gangbaar gemaakt
uitlaat gelast
en een beurt.
maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden?? -
AuteurBerichten