Boskje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 220)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: mijn A manta. Is niet meer. #17957921

    Dat is mooi. De prijs van een getrag 240 1.8 is ook niet leuk om even te proberen.

    In reactie op: mijn A manta. Is niet meer. #17957919

    Past een r25 of r28 in de tunnel van een manta A ?

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998426

    Ik heb even een vraag over de tank van mijn e1 2.3D

    Is deze tank geschikt voor ombouw naar injectie?

    In reactie op: slechte opel diesels #18119465

    mijn ouders reden altijd rekord diesel. eerst 2.1 later 2.3. daarna een c ascona 1.6d
    maar die was binnen een week weer omgeruild voor een rekord . Die is helemaal op
    gereden (casco) motor onverwoestbaar.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322121

    zonet een rode a manta met bodykit 61-80-XH tussen mildam en heerenveen. Ik reed er een stukje achter in mijn rode A manta , eerst zat er een blauwe Ford tussen.

    In reactie op: koelvloeistofreservoir in combinatie met CIH motor #18120240

    Kan wel,
    Je moet de aansluiting van de dop van de radiateur af halen. en een dunne aansluiting boven op de radiateur maken.(ontluchting).
    Als het expansievat gemonteerd is moet het minimaal nivo hoger liggen als de bovenkant van de radiateur. Dan sluit je de ontluchting aan van de radiateur naar het expansievat. De onderste slang sluit je aan op je blok, kan met een t stuk op de onderste kachelslang.

    In reactie op: rekord e2 station opleuken #18114240

    Diesel kap heeft een bult.

    In reactie op: Motorblok vraag! #18113208

    Ik zou een BMW 330d of 530d nemen. rijd super, ketting distributie, goede automaat.

    Alleen jammer dat het geen opel is.

    In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113635

    Ik zou beginnen met klep stellen. Het verschil in de compressie is wel groot ,13 en 18 bar.

    In reactie op: hoogte regeling verlichting? #18111975

    Koudstart van een E1 diesel is wel draaien, en knopje ziet er het zelfde uit.

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063998

    Ik heb het oliekanaal dicht laten lassen en een bypass buiten om gemaakt zoals op de bovenste foto. werkt perfect.
    Heb het er toen met freekcorsa over gehad ,die kwam met een verhaal over klepstoters die te laat olie kregen. Heb er zelf nooit iets van gemerkt. Tikte nooit ook niet na 3 maanden stil staan.

    In reactie op: Vrij programeerbaar motormanagement #18078791

    @Boskje wrote:

    Ik heb op mijn crossauto MBE zitten, werk op BDP, tps ,kvs temp en lucht temp.
    Ik heb er ook een olie temp sensor in zitten maar die is alleen voor data en noodloop.
    Heb er geen labda aan hangen. die is wel gebruikt voor het afstellen.
    Het basis programma is door het zelfleer gedeelte gemaakt. Daarna heeft de tuner hem aangepast.


    Mercedes 2.5 16v

    In reactie op: jouw autohistorie #18093999

    12 jaar het rijbewijs

    C kadett coupe gte rep. 2.2E
    C kadett coupe 1.2s
    Audi 80 1.8S LPG
    VW scirocco 2 1.8 GTI (webers en illegaal gas)
    VW jetta 2 1.6D (met 600.000km op de teller)
    VW golf 1 GTD
    Audi 80 1.9td (later 1.9 tdi 130 pk)
    Ford Sierra 2.0 DOHC
    Opel astra station 3 deurs 1.7D
    Volvo 850 20v
    Bmw 318 tds
    BMW 628csi
    Peugeot 405
    Volvo 460
    Renault Fuego
    Calibra 16v
    Calibra 16v
    Cailibra 8v
    Peugeot 605 2.1 12v TD
    Renault 21
    vw golf 3 tdi
    Renault 25
    Opel rekord E2 2.0 aut
    Opel rekord E1 2.3 D nog in bezit
    Opel manta A 2.0s nog in bezit
    BMW 330D nog in bezit

    Daarnaast heb ik nog wel een stuk of 10 auto’s gesloopt voor onderdelen en de cross.

    In reactie op: middenconsole E1 rekord #18098072

    PB

    In reactie op: Geen vonk na inbouw motor #18109814

    Op de site van van corsa-novatuning staat wel een overzicht van alle kleuren bij opel motorkabelbomen.

    In reactie op: Van 2,0 naar 2,4 #18111401

    Er moet een andere krukas in. met boren kom je volgens mij maar een 100cc verder.
    Krukas van een 2.3 Diesel is wel de goeie slag voor een 2.4.
    Drijfstangen en zuigers weet ik niet.

    In reactie op: Dopje carter Manta B GTE (CIH 2.0L) onvindbaar #18109976

    @Stender wrote:

    Niet door mij in ieder geval. Misschien netwerkfoutje.

    Maar vergeet niet dat er soms rond de 5 bar druk op staat, geen wonder dat zo’n niet originele plug er dan uitschiet. En inderdaad, de peilstok kan er ook altijd uitschieten.

    Heb je een oliedrukmeter?

    De oliedruk staat niet in het carter. 5bar carter druk is niet helemaal goed.

    In reactie op: Dopje carter Manta B GTE (CIH 2.0L) onvindbaar #18109969

    Is het gebeurd met vorst?

    Heb wel een mee gemaakt dat de carter ontluchting bevroor (klein filtertje) en dan werkt ie niet.

    In reactie op: show hier je big opel #17345629

    @Corsaliefhebber wrote:

    Dat lijkt mij ind zeer machtig rijden.
    Is deze orgineel zo geleverd als 2.5?
    Ik vindt de Record E2 nog altijd de mooiste uit de serie, en dan zo
    met de bult op de klep, het velours? interieur en 6pitter
    I LOVE IT :wub :wub :wub :wub :wub :wub

    Motorkap is van een rekord diesel of turbo diesel

    In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18103015

    Dwars schokdemper van een achterste cabine slot van een DAF XF is? is wel oog – oog.

    In reactie op: gezocht achterklep spoiler #18099251

    Die hadden mijn ouders ook op de rekord station eind jaren 80, zal wel ff de fotoboeken er op na slaan als ik er een keer ben.

    In reactie op: opel motorsport kleuren #18093853

    Die kan de stickers wel maken, weet niet of ie de kleuren en maten heeft of dat je die zelf door moet geven.
    Levert wel vak werk.

    In reactie op: Vrij programeerbaar motormanagement #18078781

    Ik heb op mijn crossauto MBE zitten, werk op BDP, tps ,kvs temp en lucht temp.
    Ik heb er ook een olie temp sensor in zitten maar die is alleen voor data en noodloop.
    Heb er geen labda aan hangen. die is wel gebruikt voor het afstellen.
    Het basis programma is door het zelfleer gedeelte gemaakt. Daarna heeft de tuner hem aangepast.

    In reactie op: waar is topic omgebouwde b kadettjes #17775947

    Zo te zien een CIH motor van opel ,waar een turbo op gemaakt is en een inlaat spruitstuk over het kleppendeksel heen.

    In reactie op: slag meten van een krukas die uitgebouwd is #18089486

    Afstand meten tussen het hart van de krukas lagertap en drijfstang lagertap. Dat is de halve slag, die keer 2 das de hele slag.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 220)