Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is mooi. De prijs van een getrag 240 1.8 is ook niet leuk om even te proberen.
Past een r25 of r28 in de tunnel van een manta A ?
Ik heb even een vraag over de tank van mijn e1 2.3D
Is deze tank geschikt voor ombouw naar injectie?
mijn ouders reden altijd rekord diesel. eerst 2.1 later 2.3. daarna een c ascona 1.6d
maar die was binnen een week weer omgeruild voor een rekord . Die is helemaal op
gereden (casco) motor onverwoestbaar.zonet een rode a manta met bodykit 61-80-XH tussen mildam en heerenveen. Ik reed er een stukje achter in mijn rode A manta , eerst zat er een blauwe Ford tussen.
Kan wel,
Je moet de aansluiting van de dop van de radiateur af halen. en een dunne aansluiting boven op de radiateur maken.(ontluchting).
Als het expansievat gemonteerd is moet het minimaal nivo hoger liggen als de bovenkant van de radiateur. Dan sluit je de ontluchting aan van de radiateur naar het expansievat. De onderste slang sluit je aan op je blok, kan met een t stuk op de onderste kachelslang.Diesel kap heeft een bult.
Ik zou een BMW 330d of 530d nemen. rijd super, ketting distributie, goede automaat.
Alleen jammer dat het geen opel is.
Ik zou beginnen met klep stellen. Het verschil in de compressie is wel groot ,13 en 18 bar.
Koudstart van een E1 diesel is wel draaien, en knopje ziet er het zelfde uit.

Ik heb het oliekanaal dicht laten lassen en een bypass buiten om gemaakt zoals op de bovenste foto. werkt perfect.
Heb het er toen met freekcorsa over gehad ,die kwam met een verhaal over klepstoters die te laat olie kregen. Heb er zelf nooit iets van gemerkt. Tikte nooit ook niet na 3 maanden stil staan.@Boskje wrote:
Ik heb op mijn crossauto MBE zitten, werk op BDP, tps ,kvs temp en lucht temp.
Ik heb er ook een olie temp sensor in zitten maar die is alleen voor data en noodloop.
Heb er geen labda aan hangen. die is wel gebruikt voor het afstellen.
Het basis programma is door het zelfleer gedeelte gemaakt. Daarna heeft de tuner hem aangepast.
Mercedes 2.5 16v12 jaar het rijbewijs
C kadett coupe gte rep. 2.2E
C kadett coupe 1.2s
Audi 80 1.8S LPG
VW scirocco 2 1.8 GTI (webers en illegaal gas)
VW jetta 2 1.6D (met 600.000km op de teller)
VW golf 1 GTD
Audi 80 1.9td (later 1.9 tdi 130 pk)
Ford Sierra 2.0 DOHC
Opel astra station 3 deurs 1.7D
Volvo 850 20v
Bmw 318 tds
BMW 628csi
Peugeot 405
Volvo 460
Renault Fuego
Calibra 16v
Calibra 16v
Cailibra 8v
Peugeot 605 2.1 12v TD
Renault 21
vw golf 3 tdi
Renault 25
Opel rekord E2 2.0 aut
Opel rekord E1 2.3 D nog in bezit
Opel manta A 2.0s nog in bezit
BMW 330D nog in bezitDaarnaast heb ik nog wel een stuk of 10 auto’s gesloopt voor onderdelen en de cross.
PB
Op de site van van corsa-novatuning staat wel een overzicht van alle kleuren bij opel motorkabelbomen.
Er moet een andere krukas in. met boren kom je volgens mij maar een 100cc verder.
Krukas van een 2.3 Diesel is wel de goeie slag voor een 2.4.
Drijfstangen en zuigers weet ik niet.@Stender wrote:
Niet door mij in ieder geval. Misschien netwerkfoutje.
Maar vergeet niet dat er soms rond de 5 bar druk op staat, geen wonder dat zo’n niet originele plug er dan uitschiet. En inderdaad, de peilstok kan er ook altijd uitschieten.
Heb je een oliedrukmeter?
De oliedruk staat niet in het carter. 5bar carter druk is niet helemaal goed.
Is het gebeurd met vorst?
Heb wel een mee gemaakt dat de carter ontluchting bevroor (klein filtertje) en dan werkt ie niet.
@Corsaliefhebber wrote:
Dat lijkt mij ind zeer machtig rijden.
Is deze orgineel zo geleverd als 2.5?
Ik vindt de Record E2 nog altijd de mooiste uit de serie, en dan zo
met de bult op de klep, het velours? interieur en 6pitter
I LOVE IT :wub :wub :wub :wub :wub :wubMotorkap is van een rekord diesel of turbo diesel
Dwars schokdemper van een achterste cabine slot van een DAF XF is? is wel oog – oog.
Die hadden mijn ouders ook op de rekord station eind jaren 80, zal wel ff de fotoboeken er op na slaan als ik er een keer ben.
Die kan de stickers wel maken, weet niet of ie de kleuren en maten heeft of dat je die zelf door moet geven.
Levert wel vak werk.Ik heb op mijn crossauto MBE zitten, werk op BDP, tps ,kvs temp en lucht temp.
Ik heb er ook een olie temp sensor in zitten maar die is alleen voor data en noodloop.
Heb er geen labda aan hangen. die is wel gebruikt voor het afstellen.
Het basis programma is door het zelfleer gedeelte gemaakt. Daarna heeft de tuner hem aangepast.Zo te zien een CIH motor van opel ,waar een turbo op gemaakt is en een inlaat spruitstuk over het kleppendeksel heen.
Afstand meten tussen het hart van de krukas lagertap en drijfstang lagertap. Dat is de halve slag, die keer 2 das de hele slag.
-
AuteurBerichten