Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 september 2013 om 16:16 In reactie op: Opel Corsa C DTL Accu lampje brand Hulp gevraagt. #18173322
Zit er verschil tussen de spanning bij stationair toerental (+/- 800rpm) en bij licht verhoogd toerental (1500rpm)?
Gaat de motor wel ‘zwaarder’ lopen bij stationair toerental als je elektrische verbruikers inschakelt (dimlicht, grootlicht, achterruitverwarming, mistachterlicht tegelijk aanzetten)?Daarbij bleven bij mijn witte B 1.7D de gloeistiften na het starten ook nog even actief: Deze trekken een behoorlijke stroom. Als je dynamo en accu minder worden, zou het maar zo kunnen dat ze de stroom minder goed kunnen leveren en dat de spanning daardoor wat inzakt.
Check dus bij het meten ook even of je gloeistiften nog branden (bij mijn B 1.7D zit de 12v rail daarvoor gewoon open en bloot bovenop het motorblok).Het is een optie dat de spanningsregelaar op de dynamo defect is en dat deze de spanning niet meer goed afregelt. Bij 11.78 volt zou dat nog niet direct tot gevolg moeten hebben dat je acculampje gaat branden overigens.. Dat lijkt me iets voor als de dynamo echt niks meer doet.
En hoe zit het met de contactoppervlakken van je stekkertjes en het punt waar de min-pool van je accu aan de carrosserie zit? Zit daar geen corrosie?
@JJ- wrote:
@boons605 wrote:
Vanmorgen Elmo even op de brug gehad bij een paar Opel liefhebbers (toevallig is ‘ie lasser :P) met een eigen sleutelruimte. Even een goede inspectie op roest en puntjes die écht aangepakt moeten worden.
Roest, altijd leuk :P
Het valt erg mee. Het meeste kan ik gewoon behandelen, alleen de kriksteun moet echt een nieuwe op. Die had ik er ook al af geslepen, dus daar zal ik zo een nieuwe voor bestellen.
13 september 2013 om 19:25 In reactie op: Corsa D. Op zoek naar armsteun, Iphone-houder en carkit #18172806De Pioneer die ik in mijn golf had zitten laadde mijn iPhone op en speelde de MP3’tjes die erop staan af en was bluetooth carkit voor +/-130 euro in de aanbieding. Zoiets moet toch te vinden zijn.
Nu ben ik niet heel bekend met het dashboard van een Corsa D, want veel dashboards zijn tegenwoordig zo vormgegeven dat je moeilijk zelf een radio in kunt bouwen..
Leuke velgen, leuk kleurtje, maar was de verf op toen de motorkap moest?
@corsaboy wrote:
@JJ- die deuk valt nog wel mee.
Beetje goeie schade hersteller kan hem wel uitdeuken. Weet niet waar je weg komt weet eventueel nog wel iemand die het kan en niet teveel vraagt.Verder, kunnen we ff ontopic blijven.
Er is een dame op het forum en de single gasten gaan weer door het lint.Ga eens een avond de kroeg in van een drukke stad. Werkt veel makkelijker.
Haha, ik ben niet eens single. Vandaar dat ik ze maar richting whatsapp duwde :P
@robert_corsa wrote:
Rustig aan he. :jerry
Ik zit voor m’n werk op een hotelkamer en niet veel te doen :/
opel-dating.nl ? :P
@JJ- wrote:
@boons605 wrote:
Haha. Nee, dat niet. Maar iedere keer die automatische mailtjes van het opelforum die standaard komen nadat je een keer gereageerd hebt zorgen voor een aardige massage in mijn broekzak. Lang leve smartphones en altijd je mail bij je hebben!
*off; Hahahaha xD
Een andere optie is overigens een IRC-kanaal, dan kun je met z’n allen chatten ;)
@JJ- wrote:
@boons605 wrote:
Lijkt wel slowchat hier :P
Ga eens met elkaar appen ofzo :P
*off; Jaloers? :P
Haha. Nee, dat niet. Maar iedere keer die automatische mailtjes van het opelforum die standaard komen nadat je een keer gereageerd hebt zorgen voor een aardige massage in mijn broekzak. Lang leve smartphones en altijd je mail bij je hebben!
En dit is tenslotte het ‘show je corsa’ topic. Mag best een slowchat worden, maar dan wel iedere keer een foto van je corsa erbij :agent
Lijkt wel slowchat hier :P
Ga eens met elkaar appen ofzo :P
Op de foto lijkt het hooguit 20cm bij 15cm. Dat is misschien makkelijker te herstellen dan wanneer je complete deur in elkaar zit…
Maar zoals ik zeg, ik ben geen schadespecialist, dus misschien kan het wel helemaal niet, van binnenuit uitdeuken.Hm. Dat is een lelijk maar zo op het eerste gezicht klein deukje. Lun je de bekleding niet loshalen aan de binnenkant en dan voorzichtig proberen terug te drukken? Ik ben geen autoschade expert, maar het is iets wat voor de Astra van mijn ouders ook nog wel aantrekkelijk kan zijn. Mijn vader, jawel een man, heeft namelijk een paaltje gepakt :P
En euh.. Als jij voor het deukje gaat staan maak ik de foto van jou en je auto :P
Mooie vrouw + mooie opel kan men hier niet afkeuren denk ik :P
Haha JJ-, ik heb geen brug, maar anders had ik je uitdaging geaccepteerd :P
Al heb ik dan weer niet erg veel ervaring met fotoshoots van mensen. Auto’s staan beter stil :P
Overigens bestaat er wel iets als een waarborgfonds, maar daar moet je volgens mij wel binnen 14 dagen achteraan.
Ik dacht dat we hier meer van APK-keuringen waren dan van vleeskeuringen. Of is dat te politiek correct?
De deuk zijn we natuurlijk benieuwd naar. Maar het verhaal uiteraard ook ;)
Maar om je te kunnen keuren moet je toch de brug op :P
Is het overigens niet wat om eens een corsa-meet te organiseren met een toertochtje erbij over de veluwe (want redelijk midden van het land en niet te druk) oid?
11 september 2013 om 05:26 In reactie op: Het grote "Hoe zie jij eruit" Topic —- Ook Dames #17497339Met van tijd tot tijd wat minder haar op het hoofd.
@JJ- wrote:
@robert_corsa wrote:
Je mag jezelf wel showen jj :thumb
I already did ;$
Jij voor de deuk staan, iemand anders de foto laten nemen.
Problem solved :p9 september 2013 om 18:49 In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172717Ik weet dat De Zwette in Leeuwarden wel Corsa onderdelen heeft. Je mag niet sleutelen zonder toestemming, maar een verklikkertje voor het licht mocht ik er zelf uit trekken.
Daarnaast heb je nog De Jong in Twijzel, al weet ik niet of je daar zelf kunt sleutelen.
Hm, potmetertjes bijstellen isniemoeilijk hoor.
Stuur maar een PM, ik ben waarschijnlijk dit weekend en anders twee avonden deze week in het midden van het land. Wel met ‘de verkeerde sleutelhanger’, maar dat mag de pret niet drukken.
Dat schokje voel ik zelfs met mijn 1.6 commonrail turbodiesel ;)
Wim-v6 en carpento geven je al goede hints.Wat wel apart is, is dat de airco altijd een verschillende temperatuur geeft: mij is altijd vertrld dat de airco een constante temperatuur zou moeten geven, mits dezelfde instellingen gehanteerd worden, uitgaande van geen climate control.
Is je airco goed onderhouden? Voldoende koelmiddel? Koelmiddel is afaik ook de smering voor je airco.
Tsja, mijn 1.7D wordt ook lekker warm als ik ‘m constant op z’n staart trap. Als ik probeer richting de 150km/h te komen en te blijven dan gaat die meter ook wel over de 95. Ik kan me voorstellen dat de 1.7D flink moet beulen om én 120/130 te rijden én de aircopomp rond te slingeren: Airco aan of airco uit maakt zelfs bij mijn 1.6 commonrail turbodiesel een behoorlijk verschil in accelleratie, 130 naar 150 duurt een stuk langer.
Als ik gewoon 120/130 rijd met mijn 1.7D staat ‘ie tussen de 90 en 92 graden.
En ik heb geen airco erin zitten.
14 september ga ik naar Marcel (vectra team) om Elmo eens goed vanonder te bekijken en een inventarisatie te maken van wat er moet gebeuren.
Fase 2 is dan het daadwerkelijk aanpakken. Heb ik ondertussen tijd om spullen te verzamelen of voorbereidingen te treffen.
Als je snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging hebt kan het ontbreken van een snelheidssignaal daar de oorzaak van zijn ja.
Probeer eerst eens de radiostekkers geheel los te halen en als dat het probleem oplost de draad voor de snelheidsinfo los te maken.
Vanmiddag op de opel meeting in Lelystad bood een mede-opelrijder aan om ‘m eens bij hem op de brug te zetten en eens goed te kijken.
Die balken zien er in het echt nog best aardig uit, voor aankoop is ‘ie ook op de kolombrug geweest om ‘m helemaal te bekijken: toen waren die balken nog helemaal hard. Hij was eigenlijk nog helemaal hard vanonder, behalve de kriksteun. -
AuteurBerichten
