Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ongeacht de buitentemperatuur moet ‘ie gaan gloeien en zelf als ‘ie loopt moet ‘ie nog even nagloeien. Al was het 30 graden, Elmo gloeide.
Ik zou inderdaad de regelkast eens nakijken, maar ook zeker de zekeringen. Volgens mij zit één van de zekeringen in de zekeringdoos onder de motorkap, kijk ook of die nog in orde is.In de vraagbaak staat ook nog het volgende:
– Neem het relais uit de houder;
– Meet de weerstand tussen contacten 30 en 87, deze moet oneindig zijn;
– Zet accuspanning op contacten 87 en 86;
– Meet de weerstand tussen contacten 30 en 87, deze moet 0 ohm zijn;
– Vervang het relais als een van beide metingen niet correct is;De pinnen op het relais zijn goed gedocumenteerd op de behuizing van het relais. Je moet wel even het schema wat erop staat kunnen lezen, maar dat zal wel lukken.
De weerstand van de gloeistiften moet 0.4 ohm zijn. Voor de zekerheid zou je er ook even uit kunnen halen en er accuspanning op aan kunnen sluiten, dan gaan ze wel gloeien.Toen ik Elmo van de week bij de sleutelclub op de brug had, ontdekte ik weer wat nieuws: Er zat een tweede gaatje in de bodem en er zat een complete zandbak in de voorste langsbalken.
Komende zaterdag heb ik een afspraak met een lasser, een vectrarijder met een eigen sleutelruimte.
Dus vandaag maar een stukje van het interieur eruit gesloopt:Om erachter te komen dat het gaatje toch wat groter is:
En hij aan de andere kant aan precies op dezelfde plek ook al aardig aan het rotten is:
Goed. Dat is dus mooi wat werk voor volgende week.
Van de week zijn we even Duitsland in geweest. Mijn vriendin wilde dolgraag eens naar de DM-drogerie. Dus wij naar Emden, naar het DOC en later nog even in Leer bij het Multi Ostfriesland Center gekeken, waar wij voor 13 euro de volgende wieldopjes tegenkwamen:
Niet gek voor dat geld, zien de steelies er toch een beetje leuk uit :)
‘Echte’ velgen kijken we wel naar als de bandjes op zijn en Elmo weer een paar keer door de APK is geweest.Ga je dan naar een dealer of naar een goede garage?
Ik weet niet of in de 1.2 benzinemotor die jij hebt ook zo’n dure moet. Voor hetzelfde kan daar een eenvoudiger model in.
Nieuwe kopen. Kost de wereld niet. Mijn B 1.7D ging een relatief dure in omdat er een oliepompje op zit: 300 euro inclusief montage.
Daarnaast kan een beetje interpunctie ook geen kwaad en je betaalt hier niet per regel, dus je mag best meerdere regels gebruiken.
Zo’n ring kun je toch met gemak zelf maken van een plaatje MDF?
Jij vroeg of wij nog suggesties hadden voor mooie velgjes he ;)
Maar die van JJ zijn niet idioot genoeg?
Ik vind de velgjes die JJ- onder haar monstertje heeft zitten wel leuk.
@JJ- wrote:
@Ewoud94 wrote:
Haha hoezo de enige? Zijn echt mooi geworden de foto’s waar zijn ze genomen?
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
Omdat er niemand wilde poseren bij me auto omdat die niet was uitgebouwt als als de rest.. Dit was in nijmegen
Kon je zelf niet poseren? :P
laat maar, slecht gelezen
Zo. Ik heb Elmo vandaag €19,28 per maand goedkoper gemaakt :agent
Vorig jaar meegedaan aan Trials, wat voor 2 extragratis schadevrije jaren zorgt. En dat is wel handig als je meer dan een jaar leasebak hebt gereden waardoor je schadevrije jaren weg zijn. Als je dan twee weken voor je 25e verjaardag een auto koopt ben je natuurlijk weer een extra risico. Dus nu ipv 49 euro per maand aan verzekering, 29 euro per maand (en de centjes).
@jordy991 wrote:
@jj als je prettig wilt rijden moet je een mercedes kopen :jerry
Mijne rijd voor geen meter, maar ik hoef ook niet prettig te rijden.Waarom hoef je niet prettig te rijden?
Ik koop een auto in eerste instantie om ermee te rijden. Hij moet dus goed rijden en mooi zijn is punt 2.Enneuh.. ‘Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi’
@jj volgens mij zijn er volgend jaar een heleboel goedkope mercedes’en op de markt. Iets met oldtimerregeling afgeschaft.@Ewoud94 wrote:
@JJ tot de grond haha :p
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
En dan airride nodig hebben om nog te kunnen rijden in het heuvelachtige landschap van de Nederlandse woonwijken?
@JJ- wrote:
@Ewoud94 wrote:
@JJ tot de grond haha :p
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
Haha ja wil nog wel men straat in kunnen rijden ipv dat ik me auto voor de drempel kan laten staan he grapjas :P
Het mooie aan schroefsets is dat je ze af kunt stellen. Dan kun je dus zelf bepalen wat je laag genoeg vindt om nog prettig te kunnen rijden.
@tamiya wrote:
boons605, LMM zou je ook rustig van de sloop kunnen proberen, scheelt je een hoop geld. De Corsa’s op die sloop staan, zijn er echt niet allemaal omdat de LMM overleden is ;)
Bedankt voor de DHZ garage tips!
LMM? Het is een diesel, van het soort waar de enige electronica de gloeiautomaat en egr-klep regeling zijn. Die heeft geen LMM.
Ik bedoelde LM alsin lichtmetaal ;)
tamiya, ik zou via het tweakers.net forum aan een setje LM kunnen komen voor 125 euro, maar daar zouden nieuwe banden op moeten. Ik zit er niet op te wachten om voor ik het ding door de eerste keuring heb gehad meer dan de aanschafprijs eraan te verspijkeren. 125 voor velgen, 320 voor banden -> 445 euro. Ik heb er 750 voor gegeven.
Er ligt een nieuwe kriksteun (50 euro, nieuw) in de kofferbak te wachten om gemonteerd te worden door een vectra-rijder uit Heerenveen met zijn eigen sleutelruimte (Marcel en Jan, beide Vecra-A rijders). Verder is er nog wat roest te behandelen aan de onderkant, wat dus gelukkig allemaal behandelbaar is, maar wat wel behandeld moet worden.
Ik heb dus eerst even wat andere dingen om me druk over te maken dan lichtmetalen velgen voor Elmo.
Misschien dat het met de tijd wel leuk is om er een paar LM velgjes onder te knutselen, maar dan moet ‘ie eerst door de keuring zijn (februari). Ik wil er sowieso nog een carkitje in hebben, paar andere luidsprekertjes.Wat betreft de doe het zelf garages kom ik even niet verder dan garage Het Stoeprandje en garage De Stapel Tegels en de garages die sowieso in Leeuwarden zitten: De Hemrik en op internet vind ik nog Garage Eigenhandig, in Giekerk zit AMK Centre Rooze en Ben’s doe het zelf garage in Drachten
Op het Citroën forum ging het ook nog wel eens over sleuteltje 11: Als ik foto’s ervan vind is het voornamelijk Citroën, maar ook een Saab en een Ford. Dus misschien dat ze een Opel ook niet gelijk naar de sloop verwijzen. Ik zou alleen geen idee hebben of ze elke zaterdag bij elkaar komen oid, het adres is Tichelersdyk 26, Berlikum.
16 september 2013 om 15:12 In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172737Die diesel zat het blok nog in, miste wel het kleppendeksel af. Zo ook bij een Combo die er staat. Zat ook het dash nog in, stoelen, de radio, tellerbak etc.
Daar valt nog wel wat uit te halen. De benzine die ik zag stond er waarschijnlijk nog niet zo lang, die stond nog vooraan.
Het spul met de ‘oude’ neus heb ik niet naar gekeken, omdat ik juist op zoek was naar zo’n grille voor onderin de bumper. Elmo heeft een ‘nieuwe’ neus.
16 september 2013 om 15:04 In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172735Poelstra in Franeker had 3 Corsa’s B staan met de nieuwe neus. 1 Diesel, 1 Benzine en eentje waarvan ik het niet weet. Verder stonden er nog 3 corsa’tje met de eerste neus. Meeste stond al opgestapeld.
16 september 2013 om 08:03 In reactie op: Opel Corsa C DTL Accu lampje brand Hulp gevraagt. #18173324Dat sterven van de dynamo heb ik ook eens meegemaakt met mijn vorige X17D inderdaad.
Daar bleven de gloeistiften toch bijna een minuut doorgloeien.Vandaar ook de vraag of die dingen blijven gloeien en of de motor zwaarder gaat lopen bij elektrische verbruikers: als de dynamo minder wordt, levert deze minder vermogen en hoeft er minder mechanische energie omgezet te worden in elektrische energie.
Het niet zwaarder lopen bij belasting, pas bij verhoogd toerental voldoende vermogen leveren etc kunnen de tekenen zijn van een dynamo die stervende is, maar nog niet helemaal dood is. Bij mijn B was destijds het signaal van een overleden dynamo de toerenteller die vaag begon te doen. Ik weet alleen niet hoe dat bij een C zit, of de toerenteller daar ook rechtstreeks afhankelijk is van de dynamo.Vanaf modeljaar ’97 is dat 8 jaar of 120.000km
@JJ- wrote:
@boons605 wrote:
Gelukkig hoeft Elmo pas in Februari gekeurd te worden. Ruim de tijd om roest bij te werken.
Mijnes is pas gekeurt dus mooi klusje voor de koude winterdagen dan zijn er geen meetings duss
Heb jij een verwarmde garage dan?
In de kou met je auto kloten.. meh..Ik vond het al behoorlijk klotewerk om een lek ruitensproeiervloeistoftankje (3x woordwaarde) te repareren in de winter. Helaas was het nodig, want zonder sproeiers over gepekelde wegen rijden is nog minder.
Gelukkig hoeft Elmo pas in Februari gekeurd te worden. Ruim de tijd om roest bij te werken.
@JJ- wrote:
@boons605 wrote:
Het valt erg mee. Het meeste kan ik gewoon behandelen, alleen de kriksteun moet echt een nieuwe op. Die had ik er ook al af geslepen, dus daar zal ik zo een nieuwe voor bestellen.
Moet eig ook nog me roest wegwerken, maar totaal geen zin in…
Ik kwam er vanmorgen ook achter hoeveel modder er achter wielkastranden en in de kriksteunen blijft hangen. Raad eens waarom auto’s daar vaak beginnen met roesten…
Roest goed bijwerken is wel belangrijk, hij zou er maar zo op afgekeurd kunnen worden.
-
AuteurBerichten



