Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
boney
Deelnemerdie willem is een kenner en een kanjer, dat is het probleem vlotter blijft hangen.
via klepje onder de achterbank te breiken.s6
jeroen
boney
Deelnemerheb dezelfde type , inderdaad om de 60.000 of 4 jaar.
TIPJE:
OPEL DEALER van der Molen, hier in Groningen doet het voor 250,- euro incl btw en materiaal.
Als je de waterpomp ook vervangt(is aan te raden) ben je bij hun totaal 400,- euro kwijt.
Plus dat je dan garantie hebt en stempel in de boekjes van de auto, altijd een plus.
Ik doe de waterpomp om en om , eene keer wel tegelijk met de riem andere keer niet.
Vergeet de multieriem niet wordt meestal meegenomen en vervangen tegelijk met de distributieriem.WIL EN KAN IK HET ZELF NIET VOOR DOEN is net materiaal dekkend
s6 en veel plezier
boney
Deelnemerkwart liter is wel erg veel twee dopjes moet voldoende zijn als oplap middel.
doe dit niet regelmatig ATF olie is aardig agressief voor sommige onderdelen, vooral rubbers etc.
wel op korte termijn olie verversen is bevordelijk.
met deze kilometers is kleppen stellen of rivisie niet ongebruikelijk , dus zie het even aan dus of het weg blijft.s6
groeten Jeroen
boney
Deelnemerolie uit de peilstok klinkt als carterdruk , duid op voorteken een lekke koppakking lijkt mij.
je kan dit zelf controleren :Laat de motor op tempratuur komen(ventilator slaat aan bij juiste motor temp)
trek met draaiende motor de peilstok er voorzichtig uit, spuit het eruit dan heb je dit probleem.
Is wel erg belangerijk , check dit even .
Wel DIRECT het overtollig te veel gebruikte olie verwijderen anders gooit hij het er ook uit via de kleppendekselpakking
etc eruit.
Motor kan namenlijk te veel aan oliedruk niet kwijt met teveel olie, gewoon carterstop eruit en aftappen.
Vergeet niet een nieuw koperen ringetje om de carterstop te plaatsen, kans op lekkage anders via carterstop.s6 kerel
-
AuteurBerichten