Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is zo te zien gewoon te leveren door Brezan.
Althans hij staat op partscat, zal dan waarschijnlijk wel besteld moeten worden.@Mr.F wrote:
Ben benieuwd naar de foto’s ja!
Voor onder de kap ga ik geen spul van 18 euro kopen, dasty vind ik prima werken samen met wd-40 :angelUiteraard moet je dat helemaal zelf weten…..maar wat ik wel weet dat je dat absoluut niet met elkaar kan vergelijken.
Is ongeveer hetzelfde als dat je jouw auto gaat poetsen met meubelwas, zal wel gaan glimmen maar of het ook de manier is :hmmz :DDoe maar ga je zeker geen spijt van krijgen.
En laat nog even weten wat je er van vind met wat foto’s graag (ben ik gek op) :thumb@ColinH wrote:
Ik heb onder de kap bij mn Omega en Kadett van die vieze gelige plekken (oude koelvloeistof ofzo?), dat weekt dan ook gewoon los met die AutoGlym?
Gr Colin
Zo als op de foto en filmpje te zien is krijg je zo goed als alles weg, sommige hardnekkige dingen moet je misschien 2 of 3 keer doen.@Rotho wrote:
dat autoglym heb ik ook weleens van gehoord, is dat geen prijzig spul?
Ik vind het mee vallen, volgens mij was het 18,- euro bij elkaar en is goed voor meerdere keren.
Nou im mijn zeer ruime ervaring als detailler ben ik eigenlijk nog niks beter tegen gekomen als autoglym mortorreiniger en daarna rubber en vinyl care.
Eerst reinigen daarna de rubber en vinyl care opspuiten kap dicht doen en een paar uur later kijken, je weet niet wat je ziet.
Filmpje
[youtube:fbp3wu1k]http://www.youtube.com/watch?v=JW1PisYwWJI[/youtube:fbp3wu1k]En nog even een foto van het eindresultaat, nee geen Opel maar wel heel leuk.

Dit spul dus.

Als je hem in de garage laat staan zonder geldige apk heb je best grote kans op een boete, dat zit tegenwoordig gekoppeld en de pakkans word steeds groter.
Gewoon even apk keuren is het beste en goedkoopste, zoals hierboven al beschreven is bij kleinere apk keuringsstations word alleen maar gekeken of de dempers niet lekken.
Gewoon even schoonmaken en niks aan de hand, wel even vervangen natuurlijk wanneer je er weer mee gaat rijden.13 augustus 2011 om 11:04 In reactie op: MAG DICHT/ velgen staan erop na kassen uitrollen. #17900129@hanskadett wrote:
nou nou :shock:
ik vind hier toch aardig duidelijke antwoorden tussen
dus zo :swear reageren is nergens voor nodig
maar dat is een persoonlijke mening+1 beetje vreemd gedrag.
Hoe is dit afgelopen?
Wat mij betreft is er maar 1 merk wat echt aan mijn verwachtingen voldoet.
En dat is……Gliptone beter is er wat mij betreft niet, en geloof me volgens mij heb ik alles uitgeprobeerd, althans dat denk ik.Eerst maar even checken of hij wel benzine krijgt dan.
Als ik het goed begrijp heeft de auto dus 12 jaar stil gestaan?
Dan zou ik als eerste de benzine pomp verdenken, in ieder geval zou ik het in de benzine toevoer zoeken.
Immers met wat startpilot of iets dergelijks wil hij wel lopen.
Succes in ieder geval en laat het ons nog even weten.Ik weet er helaas ook niks op behalve misschien de ANWB er bij halen?
Die gasten weten vaak wel een oplossing voor zoiets.
In ieder geval succes er mee.En meet ook meteen even hoeveel spanning de dynamo afgeeft.
14 juli 2011 om 08:28 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794436Ach ik heb ook wel eens problemen met mijn auto, maar zo te lezen word dat wel weer opgelost met jouw auto, het lijkt er op dat je een nette dealer hebt.
Maar wat veel belangrijker is, dat het weer goed gaat met je dochter.
Van harte gefeliciteerd man, en ik hoop echt dat je daar nu voorgoed vanaf bent.
Ik loop ook wel eens te mopperen als ik weer eens wat autoproblemen heb, maar als je zoiets leest dan relativeerd dat je autoproblemen tot iets heel kleins.Gewoon laten uitlijnen bij een goede uitlijner.
Bij uitlijnen zetten ze eerst je stuur recht, en dan gaan ze uitlijnen, althans zo horen ze het te doen.
Succes er mee.Als je echt alles er uit kan halen dan kan je het ook overbouwen.
Wel een hoop werk maar op zich wel te doen.Wat je ook nog kan proberen is even je luchtfilter er af halen, en dan een klein beetje bezine of startpilot rechtstreeks in je carburateur te gooien.
Je mag er inderdaad niet meer mee rijden, wel heb je nog twee weken de tijd om het in orde te maken, voor je de kans loopt om bekeurd te worden.
Met andere woorden over twee weken kan je als hun systeem dat toetst automatisch een bekeuring verwachten.
En dat kan echt binnen twee weken maar het kan ook twee jaar duren.Veroordelen is altijd makkelijk en wie is er nou wel zonder fouten.
Ik vind het in ieder geval moedig dat hij zijn fouten toegeeft en gewoon iedereen antwoord geeft hier.
Alleen dat jaar zonder rijbewijs rijden had je beter voor je kunnen houden, dat geeft volgens mij niemand een fijn gevoel.
Wat mij betreft kunnen we het hier wel bij laten.
Volgens mij heeft hij er spijt genoeg van en heeft hij er ook wel van geleerd, al zal het maar de pijn in zijn portemonee zijn.
Want ook een seat ibiza zal toch nog wel wat kosten.Je kan het proberen, ik adviseer je dan een schratchX.
Maar veel beter is het om te gaan polijsten, of te laten polijsten er is vast wel een detailler bij jou in de buurt die voor een zeer schappelijk dat kan regelen voor je.
Als voorbeeld zal ik even een paar foto’s posten zodat je het verschil ziet wat een goede polijstbeurt voor een verschil te weeg kan brengen.
Voor:

Na:

Voor:

Na:

En zo heb ik er desgewenst nog veel meer voorbeeldfoto’s.
Succes in ieder geval.19 juni 2011 om 19:58 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17870972GTS Power wrote:egje wrote:Ik zet mijn corsa een keer in het half jaar in de was, even met een natte doek aanbrengen en uitpoetsen en ik kan er weer een halfjaar tegen aan. Het is een mooi gezicht als het regent je krijgt dan van die mooie grote druppels.
Hierbij een foto.dat heet ”bading”
dit is mijn bading:
Beading is het juiste woord.
Gelukkig heb je het overleefd en dat is het allerbelangrijkste.
Sterkte met de verwerking van een toch wel traumatische ervaring.
Nog een tip, houd die hoofdpijn in de gaten, als dat na 3 dagen nog niet weg is zoek dan absoluut weer medische hulp.@jeroen88 wrote:
jha helemaal.
de lak is namelijk ook niet mooi meer.
Misschien een optie door hem eens door een detailler te laten behandelen in combinatie met spotrepair.
Lijkt me in ieder geval een stuk goedkoper en uit ervaring zeg ik dat het resultaat je hoogstwaarschijnlijk niet tegen zal vallen.Misschien eerst is even uit laten lezen?
Kan zo veel zijn maar als ik moet gokken zou ik als eerste de stappenmotor de egr of de lmm verdenken.
Maar het kan ook nog de lambdazonde zijn of een gat in je benzinetank.6 juni 2011 om 16:07 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815346Toch zit er echt een hoop verschil in.
5 juni 2011 om 22:03 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815309Als ik jou was zou ik gewoon de regular nemen en kwaad kan het zeker niet.
Ik zelf gebruik die van dodojuice vind ik zelf een prima prijs kwaliteit verhouding hebben. -
AuteurBerichten