Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zelfde geld voor dasty, sommige lakken kunnen daar niet goed tegen!
All purpose is inderdaad prima, daarna zou je er nog met ironx overheen kunnen gaan.
Daarna wel weer in de wax zetten natuurlijk.17 november 2011 om 10:57 In reactie op: Het Grote DETAILING-TOPIC……..Voor echte Poetsfreaks!!! #17912119Lijkt mij ook te veel, maar probeer het is op het carclean forum, woont vast wel een detailler wat meer bij jou in de buurt.
Een extractor is het juiste apparaat daar voor.
Bedenk wel dat een beetje knappe al gauw 200,- euro kost, denk dat je een stuk goedkoper uit bent als je het door een detailler laat doen.
Succes daar mee in ieder geval.Dasty ontvet inderdaad prima.
Maar om je velg echt goed schoon te krijgen, eerst Dasty daarna IronX.
Is niet goedkoop maar wel erg goed, google er maar eens op.7 november 2011 om 17:15 In reactie op: Het Grote DETAILING-TOPIC……..Voor echte Poetsfreaks!!! #17912117Weet niet waar je woont, maar je mag altijd langskomen, no cure no pay, geen probleem.
@Vertiligo wrote:
Het is gelukt:D
Iedereen bedankt voor de tips, nu alleen nog een verkooptopic aanmaken :D
En hoe is het nu gelukt?
Dan verniel je ook de iso stekkers!
Voor zover ik weet horen die iso stekkers vast te zitten op een soort houdertje, als je dan je radio er in of er uit schuift heeft dat een soort slede effect zeg maar.
Waarschijnlijk zijn je stekkers dan los van je houdertje, misschien omdat er ooit al eens een andere radio in heeft gezeten, want dan ben je namelijk wel verplicht om dat houdertje stuk te maken.
Inderdaad zijn dan je draden een beetje kort.
Ik heb dat ook ooit eens gehad en nu moet ik even goed nadenken, het is alweer een tijd geleden, volgens mij heb ik toen de linker onderkant, die boven de pedalen dus, los gehaald en kon ik er toen met een beetje gepiel net bij om de stekkers vast te houden terwijl iemand anders de radio er uit trok.
Nou heel verhaal, maar misschien heb je er wat aan.Bedankt voor de tip, en ik neem aan dat je het goed bedoeld, maar zeg nou zelf dat ding ziet er toch niet uit. :puke
Inmiddels ook met de Kia Rio gereden, en waarschijnlijk zal ik wel hartstikke verwend zijn, maar vind het allemaal een beetje speelgoedachtig op me overkomen.
Het rijdt wel goed moet ik zeggen, heb daar ook in de diesel gereden, en ik hoop dat ik niemand beledig, maar vind het wel beter als de Opel rijden.
Ga van de week nog even in de benzine rijden en dan ook de 5 deurs uitvoering, want in tegenstelling met De Corsa is de Kia in 5 deurs benzine wel MRB vrij.
En wat eigenlijk nog het belangrijkste is, mijn vrouw vond de Kia ook beter, en zij moet er tenslotte in rijden.
Kortom ben bang dat ik eerdaags voor het eerst van mijn leven aan de koreaan ga. :wtf
Zo zie je maar weer dat had ik nooit gedacht van mij zelf. :hmmzVoor 99% zeker je hoofdremcylinder.
En dat je motor anders gaat lopen met een paar keer intrappen is volstrekt normaal.Ik ga waarschijnlijk tegen beter weten in, vanmiddag even kijken bij de Kia.
Laat het later op de dag wel weten.Je mag gerust eerder keuren, alleen is het dan maar 1 jaar geldig.
En als je 2 maanden voordat je keuring afloopt laat keuren, dan is de keuring 14 maanden geldig.Omdat ik het een beetje goedkoop wil houden maandelijks, en de 5 deurs benzine versie is niet MRB vrij.
Nu weet ik wel dat dit over 2 jaar ook is afgelopen, maar dacht bij mijzelf scheelt toch weer 2 jaar.
Aan de andere kant misschien ben ik ook wel te kniertig voor die 30,- euro per maand. :hmmzNou heb met die 1.3 diesel gereden, en vind het helemaal niks.
Is inderdaad niet vooruit te branden, en vind hem best wel rumoerig.
Durf het haast niet te zeggen maar ga nu nog even bij de Kia Rio kijken, mocht dat hetzelfde verhaal zijn (zal haast wel) dan ga ik op zoek naar een knappe oldtimer.Ik vind inderdaad die veiligheid ook een belangrijk item, overigens is die Corsa wel verkrijgbaar op lpg in de 5 deurs maar is hij niet mrb vrij meer.
En om nou mrb te gaan betalen op gas terwijl er misschien maar 6000 km per jaar mee word gereden, lijkt me ook wel weer wat overdreven.
Hetzelfde geld trouwens ook voor de benzine volgens mij, mrb vrij in 3 deurs maar niet in 5 deurs.
En aangezien het een auto voor erbij is moet het maandelijks ook niet al te veel gaan kosten natuurlijk.
Maar ik ga morgen is even langs bij de dealer en dan hoor ik het wel, misschien word het wel een knappe gebruikte, ben wel eens meer wispelturig.
Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval, tenminste als het iemand wat intereseert. :lol:Je hebt het goed omschreven, dit is precies mijn dilemma.
Alleen het trage van de Corsa is niet zo erg in dit geval, mijn vrouw gaat hier voor 98% in rijden en die is ook niet vooruit te branden, dus dat past wel bij elkaar. :DDaar zit ook wel weer wat in, het word steeds moeilijker voor me. :hmmz
2 november 2011 om 09:52 In reactie op: Het Grote DETAILING-TOPIC……..Voor echte Poetsfreaks!!! #17912115Google maar is op “spotrepair” vind dat redelijk betaalbaar met vaak erg goede resultaten.
En over het algemeen is het zo, dat als je met je nagel over de kras gaat, en je blijft echt hangen zeg maar, je het dan meestal niet meer weg kan poetsen.
Wel is het vaak mogelijk om de kras te maskeren, het gaat dan niet helemaal weg maar valt wel heel erg veel minder op.
Zie onderstaande foto,s:




Dit resultaat is bereikt met eerst wassen, kleien, machinaal zwaar polijsten, daarna middel en daarna licht, met een combinatie van Monello en Poorboys SSR serie.
Gevolgd door een Glaze (blackhole van Poorboys) en dan bij de kras wel 3 a 4 keer gedaan en geeindigd met een goede wax, meestal collinite.
Dus let op een diepe kras gaat nooit helemaal weg, maar valt in mijn beleving bijna niet meer op.
Of je daar mee kunt leven hangt denk ik veel van de persoon zelf af, en van je portemonee natuurlijk.
Maar gezien de resultaten op de foto’s vind ik het zeker de moeite van het proberen waard. :thumbupDat klopt, maar die is alleen in 3 deurs mrb vrij.
En laat mijn vrouw nou net een 5 deurs willen ivm het regelmatig vervoeren van kleinkind.
Maar bedankt voor de tip. :thumbupDuidelijk antwoord Wim, bedankt ook weer iets waar ik nog niet bij stil gestaan heb.
Denk dat het dan toch maar een Record of Commodore gaat worden dan. :hmmzDat ben ik niet met je eens.
Ik heb zo een jaar of 3 geleden een zwaar verweerde gepolijst en daarna goed beschermd met een hoogwaardige sealant.
Deze prachtig glimminde rode kar is hedentendage nog steeds een plaatje.
Wel word hij ieder jaar opnieuw in de sealant gezet.
Zal even kijken of ik nog een foto op kan snorren.Dit was voor,

En dit na en zo ziet hij er nog steeds uit.

Ik zeg autoglym vinyl en rubbercare en/of poorboys trimrestorer.
. :(
Sorry hoor, maar als de rest van de auto wel perfect moet zijn, waarom dan onder motorkap niet?
Lijkt mij juist een reden dat als de rest perfect is dat dan juist ook perfect moet zijn. :thumbup
Nog even een tip dat rubber en vinyl care is ook perfect voor je trims en kunststof bumpers en zo.
Wel even na het opbrengen afnemen met een keukenpapiertje, voorkomt strepen als het daarna snel gaat regenen. -
AuteurBerichten