Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@trashmetal wrote:
@Bo652 wrote:
@trashmetal wrote:
Tja ik snap dat afdek en autoglym gedoe niet :D
Heb het filmpje bekeken en vind het echt slecht
Het enige wat ze in het filmpje schoonmaken zijn plastic kappen :thumbdown
Als ze nu een van boven naar beneden besmeurde olieboot hadden schoongemaakt was ik positief
Het lijkt wel een tell sell filmpje :jerryVoor normale vervuiling pak ik de Dasty
En reinigen van onderblok pak ik Swarfega Jizer (onderdelenreiniger)
Of tristar steamer/hd 140 (industrieele reiniger)
En de Hoge druk reiniger natuurlijk!
Beste is om te spuiten met draaiende en warme motor
Als je dan namelijk ergens spuit waar het niet al te nat mag worden merk je dat gelijk :jerryIedereen moet het doen zo als hij het zelf het prettigst vind natuurlijk.
Maar om nou iets te gaan afkraken terwijl je er 0,0 % ervaring mee hebt, vind ik “not done”.Voor degene die er moeite mee hebben om de motor af te spoelen (kan ik me wel voorstellen) kan het ook met wat ouwe vochtige doeken.
Gewoon een vochtige doek pakken, motorreiniger op spuiten en poetsen maar, werkt ook best goed.Dit vind ik ronduit een persoonlijke belediging….
Het is een mening, geen belediging!
Je geeft zelf aan dat je dat Autoglym nog nooit hebt gebruikt, dus vind ik (mijn mening) dat je er ook niet over kan oordelen.
Zo heb ik het bedoeld, en als jij dat anders op wil vatten dan zou ik zeggen, doe je best.
Ik houd het liever gezellig.Ach ja, verschil moet er zijn he. :hmmz
Maar inderdaad kan het wel wat schoner, althans dat vind ik dan he. :agentIk vergat er bij te zeggen dat de boel nog nat was!
Dus inderdaad erg glimmen, zal straks nog even een foto maken hoe hij er nu bij staat.
Kan je nu al zeggen dat het je een stuk beter zal bevallen.Ik heb het meteen maar even gedaan, bij deze:


@trashmetal wrote:
Tja ik snap dat afdek en autoglym gedoe niet :D
Heb het filmpje bekeken en vind het echt slecht
Het enige wat ze in het filmpje schoonmaken zijn plastic kappen :thumbdown
Als ze nu een van boven naar beneden besmeurde olieboot hadden schoongemaakt was ik positief
Het lijkt wel een tell sell filmpje :jerryVoor normale vervuiling pak ik de Dasty
En reinigen van onderblok pak ik Swarfega Jizer (onderdelenreiniger)
Of tristar steamer/hd 140 (industrieele reiniger)
En de Hoge druk reiniger natuurlijk!
Beste is om te spuiten met draaiende en warme motor
Als je dan namelijk ergens spuit waar het niet al te nat mag worden merk je dat gelijk :jerryIedereen moet het doen zo als hij het zelf het prettigst vind natuurlijk.
Maar om nou iets te gaan afkraken terwijl je er 0,0 % ervaring mee hebt, vind ik “not done”.Voor degene die er moeite mee hebben om de motor af te spoelen (kan ik me wel voorstellen) kan het ook met wat ouwe vochtige doeken.
Gewoon een vochtige doek pakken, motorreiniger op spuiten en poetsen maar, werkt ook best goed.Deze motor is ook op deze manier gereinigd, met uiteraard Autoglym, helaas geen voor foto’s maar neem maar van mij aan dat dit blok supervies was.



Ik vind het een klootzak en die auto niet waardig. :thumbdown :swear
Een foto van dat ding kan al veel duidelijk maken. :kewlpics
16 februari 2012 om 12:18 In reactie op: parkeerboete tijdens apk VAN KOUWEN AMSTERDAM WEST #17991726@krasy wrote:
oke dus veel mensen vinden het normaal dat je er niet op wordt gewezen dat het betaalt parkeren is.
of dat de dealer weet dat die voor de deur staat en niet even binnen zet,
maar ja ik rij niet een terein dat vol staat van de auto’s waar je niet normaal kan parkeren of keren,
maar ja dat is mijn meening hoeft niemand met me eens te zijn.Ik ben het wel met je eens, je had op zijn minst er op gewezen moeten worden dat het betaald parkeren was daar.
Is niet erg klantvriendelijk in elk geval. :hmmzVoor laten komen zoveel mogelijk foto’s maken, en absoluut vol blijven houden dat je niet wist dat je daar maar 30 mocht.
Ook zeer duidelijk maken dat je 3 bekeuringen achter elkaar hebt gehad, en dus op dat moment onmogelijk kon weten dat je maar 30 mocht.
Uitkomst zal dan hoogstwaarschijnlijk worden 1 bekeuring betalen, en als je echt mazzel hebt word het geseponeerd.
Maar alles staat en valt of je zeer duidelijk kan maken dat je onmogelijk kon weten dat je daar maar 30 mocht.
Succes.Klopt, als het maar werkt hoe zwaar die gaat maakt geen donder uit. ;)
@RISL wrote:
Ik denk dat je een vergoeding van €1500 krijgt.
Maar, wat je kunt doen is de auto opnieuw laten taxeren als “wrak”. Vaak kun je dan aangeven bij je verzekering dat je dan de auto wilt houden en dan krijg je die €1500 – de wrakwaarde = nog een leuke som geld.
Dus dan krijg je én geld én je mag je auto houden en die knap je gewoon zelf op met wat onderdelen van de sloop (of je laat het doen bij een beun ofzo).Soory hoor, dit is wat je zei!
Maar dat klopt gewoon niet.
Nu is de ene verzekering de andere niet, maar echt veel ontlopen ze elkaar niet.
Simpel gezegd krijg je bij economisch totaloss, de dagwaarde min opbrengst restant auto, mocht je de auto zelf willen houden, krijg je dus in dit geval 1500 min wat de opkopers voor restant auto willen geven.
Het spijt me had het graag mooier willen maken, maar dat zijn de feiten. :hmmzEdit: ik zie nu pas dat we geloof ik alle twee hetzelfde zeggen, had het – teken niet gezien!!!! sorry hoor. :vertag
Zo werkt het helaas niet.
Als de dagwaarde 1500,- is en het wrak levert bijvoorbeeld 500,- op.
Dan krijg je dus 1000,- euro in je handen.
Je kan ook 1500,- in je handen krijgen, maar dan nemen ze de auto in.
Dan heb je dus 1500,- en geen auto meer.Misschien is er een buurman vriend of familielid in de buurt met een multimeter.
eerst even de accu meten met alles uit, is de accu 12v of meer, dan is dat al een heel goed teken.
Daarna de auto starten, even wat verbruikers aan zetten (licht achteruitverwarming blower vol enz.) toerental op 1500 a 2000 toeren zetten, als je dan op de accu 14,nog wat meet niet meer als 14,4 dan zou ik me nergens zorgen over maken. :thumbupEn als je bij een beetje accuboer langs gaat is dat doormeten kosteloos hoor.
Is ook maar 1 minuut werk, en inderdaad met een multimeter kom je ook een eind weg.
Maar het mooiste is toch zo een echte tester omdat die de accu kan belasten tijdens het meten, wat dan een goede indicatie geeft. :thumbupEen uurtje rijden zou wel genoeg moeten zijn.
Als je het zeker wil weten moet je hem even laten doormeten. :hmmzZwart betekend dat hij ontladen is.
Ook wil zo een oog nog wel eens stuk gaan.
Heb vroeger ook wel is zo een accu gehad die op zwart bleef staan, en vervolgens nog jaren mee gereden, en nergens last van. :agentGelukkig dat je het gevonden hebt, minder mooi dat het de kop is.
En ik kan gelukkig weer slapen :sleeping
Beetje overdreven natuurlijk, maar het bleef wel in mijn hoofd dwalen. :hmmzHij is nog steeds aan het vullen denk ik. ;)
@2cv6 wrote:
@Bo652 wrote:
Misschien ook de recirculatieklep?
Hoe kan je dat controleren?
Aanjager maximaal zetten, op recirculatieknopje drukken.
Dan moet je duidelijk verschil horen in geluid en je hoort hem ook dicht klappen.
Mocht je geen enkel verschil horen, dan is hij stuk en blijft hij dicht staan.
En dan krijg je geen frisse lucht van buiten, en word er volgens mij ook niks afgevoerd, maar dat weet ik niet zeker bij Opel.Het hangt er maar vanaf wat ze gebruiken, meestal leest dat toch niet zo diep zal ik maar zeggen.
Althans ik heb er niet zoveel goede ervaringen mee.Ben bang dat die hem met zo een universeel uitleesapparaat uitlezen, word je meestal ook niet veel wijzer van. :cry
ik verdenk ook de lambda sensor, maar dan zou hoogstwaarschijnlijk het mm lampje wel gaan branden.
Of en dat acht ik waarschijnlijker je LMM (luchtmassameter) of inderdaad je temp.sensor.
Misschien dat er met uitlezen al wat duidelijk word. :???:Het hangt er maar van af hoe je het meet.
Stationair lopend vind ik 13.6 volt nog niet zo gek, zeker niet als er nog wat aan staat zoals aanjager of zo.
Met verhoogd toerental moet het wel richting 14.4 volt gaan. :D
Dit lijkt me eerder een massa probleem, of de diodebrug is toch niet helemaal lekker. ;)Misschien ook de recirculatieklep?
Edit toch 3 foto’s :thumb
Ben er zo langzamerhand ook heel nieuwsgierig naar aan het worden wat het nou is.
Heb er mijn bescheiden hersens ook al op gekraakt, maar zo een raar probleem weet ik ook geen weg mee.
Houd ons dus vooral op de hoogte aub, en ik hoop van harte dat je er maandag achter komt wat het nou is. :wors -
AuteurBerichten