Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou absoluut voor de Alpine cda-117Ri gaan.
Heb ook de voorloper 9886r gehad en allebei top!Kwa bedieningsgemak en kwaliteit kan er naar mijn mening weinig aan tippen.
Ja dat moet!
Heb met de importeur van Bilstein gesproken, waar ik m’n B12 set vandaan heb en die zei hetzelfde.
De set is geschikt voor elke Astra G afgezien van de aslast, maar dan moet je er gewoon 20mm van af trekken.
Dit staat ook bij de meeste webshops vermeld volgens mij. Namelijk:“De verlaging is afhankelijk van de motor en uitvoering van de auto.”
Je hoeft iig niet zoveel aan te passen als bij je eigen coupe ;)
Nice!!!
En zeer jammer van het mercedes logo in de velgen!
Als je je bestaande bak er tegen hangt maakt het niet zo veel uit.
Kabelboom is van beide anders dus die moet zowiezo.23 april 2012 om 07:03 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009206Vectra heb ik nooit meegemaakt.
Maar mijn Astra G (opc) gaat binnenkort omlaag met sportdempers etc.
Vooral omdat ik m echt “soft” vind afgeveerd.Die heb ik nog niet zover onderzocht.
Maar zo komen we ergens ;)Okee, maar voor zover ik weet zaten dezelfde brandstofaansluitingen ook in m’n Astra G met x16xel.
Waar dient die 2e aansluiting dan voor?
In de vorige post bedoelde ik natuurlijk ook de x16xel ipv. x16xe.22 april 2012 om 17:21 In reactie op: Onderstel Astra Sport Edition II ’02 vs Vectra sport ’98 #18009204Om even op het onderstel terug te komen.
Die van een Astra is echt niet zo “sport” hoor.
Hij ligt dan misschien wat lager als een andere Astra, echt meer stijfheid etc heeft het niet.@wim-v6 wrote:
Ik heb effe het een en ander opgeszocht, als je dan de injectie huizen bekijkt zijn de X16SZR toch wel met een Retour op het injectiehuis geleverd.
De Overigen benzine motoren zijn zowiezo met een retourloos systeem…
Willem
Retourloos? Vertel..
Waarom zitten er dan 2 slangen op de injectiegallerij die van de pomp afkomen?
Bij bijvoorbeeld een x16xe is dat zo maar ook bij mijn Z20let.“kunnen” totaal anders zijn.
Zal vast op het zelfde neer komen, met enkele aanpassingen.
Maar dan moet je geen beweringen gaan roepen als je niet weer hoe het bij een G zit.En ik vind het vreemd dat je een Astra F met G gaat vergelijken.
Die systemen kunnen toch totaal anders zijn.Dat is waar, maar na de ombouw naar x16xel ben ik tussen de 1 op 13 en 1 op 15 blijven rijden..
Ligt natuurlijk wel aan je rijstijl.Dat lijkt me sterk, mij is toen der tijd versteld dat de pomp welke bij een x16szr gemonteerd is een lagere druk levert +- een bar.
Ik heb de pomp ook gedemonteerd en vergeleken met die van een x16xel.
Deze waren geheel verschillend en die van een x16szr bezat ook geen aansluiting voor een retourleiding.Misschien verschillende versies geleverd ofzo?
De mijne was wel degelijk anders iig.Maakt niet uit een Z16SE of X16Xel
Hele andere motoren maar beide multipoint injectie, dus dezelfde aanpassingen.Ik heb ook helemaal niet gezegd dat de bak noodzakelijk is maar wel beter.
Daarmee bedoel ik, ik wil niet zo’n jank motor op de snelweg.
Bij 120 km/u reed ik al rond de 3500/4000 rpm. En dat brengt ook herrie met zich mee.
Daarom heb ik niet gekozen voor een kortere bak.Nu rijd ik lekker met een Z20let rond, dat is nog leuker alleen kost het ook wat meer.
Ik ben niet flink afgezet.
Heb alles zelf gedaan en had een donor auto.Ten 1e: de bak hing er nog aan en die heb ik fijn laten zitten.
Ten 2e: Brandstofleidingen en pomp moeten wel gewisseld worden.
De x16szr heeft geen schroefaansluitingen voor op de gallerij en volgens mij ook geen retour.
Daarbij ligt de pompdruk van een x16szr veel lager dan die van een 16v.Een x16xel (2) is het minste werk. Omdat deze ook op 4 gaats staat, anders moeten we naar 5 gaats of de homokineten ombouwen.
Maar dan nog is het aardig wat werk.
Zelf ben ik van een x16szr naar een x16xel gegaan, daarbij is omgebouwd:Motor+bak
Kabelbomen
Brandstoftank met pomp
Brandstofleidingen
Ecu + transponderIk zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar het makkelijkst is om er een donor auto langs te zetten en beginnen met overschroeven.
de kans bestaat dat en speling zit op de stabilisatie tussenstangen.
Deze zijn eenvoudig te vervangen en kosten niet veel.Even onder de auto kruipen en voelen of aan beide kanten speling zit.
Dan kan je op de hele auto geen garantie geven want deze beweegt!!
Maar meestal is het: Geen garantie op slijtgevoelige onderdelen.Bij ons valt de waterpomp niet onder een slijtgevoelig deel en als deze defect raakt binnen de onderhoudsperiode is dit gewoon garantie. (Citroen)
Ik, in de kleur Z147, alleen lichte scheurtjes in de lak ter hoogt van het kentekenlicht.
Sjiek baas! Erg netjes..
Inderdaad, ik heb onder mijn Gsi toen der tijd een volledig Remus uitlaat systeem gehad.
Klonk erg lekker, niet te overdreven maar wel sportief en donker.
Vooral niet irritant! Maar merken net als Sebring, powersprint en friedrich zijn ook zeker aan te raden.Dik hoor!

Een klein voorbeeldje.
Maar een echt overzicht zal er niet zijn, ligt ook aan de hoogte van je auto, gebruikte banden etc etc.Eigenlijk moet je dus zelf een beetje passen en meten.
-
AuteurBerichten