Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Baas J. wrote:
@Bluns wrote:
Pffff das een vet interieur!! Zeker niet ruilen tegen je fijne oude Recaro interieur?? ;) :jerry
Don’t tempt me!! :jerry
Heb het serieus overwogen……. wat ik echt zou willen is die opc recaro stoelen, alleen dan van leer. Of Corsa D VXR stoelen..maar schijnt dat dat niet kan in een coupe vanwege de daklijn.
Zijn dit dan niet de originele Opc 2 stoelen?? Zijn wel erg sjiek!
Passen de Corsa D opc stoelen dan wel gewoon in de rail van een Astra G?Die gele is van een maat van mij waarschijnlijk, die woont ook in Middelbeers.
In Vessem en Wintelre komt ik regelmatig met de Opc, alleen is dat een turbo..Pffff das een vet interieur!! Zeker niet ruilen tegen je fijne oude Recaro interieur?? ;) :jerry
Maar niemand een mening over het wel of niet boren??
Ik denk dat dit wat gezichtsbedrog is..
Er ligt niet echt rommel op de zuigers, misschien wat stukjes koppakking.Maar je kan me daar wel eens gezien hebben ja. Ik werk in Hapert bij de Citroen dealer.
Waarschijnlijk al even geleden want meestal rijd ik over Westelbeers / Casteren tegenwoordig.Waar zie jij dat aan??
De foto is misschien overbelicht maar ik kan toch echt geen schade of andere krassen ontdekken..Haha de meerderheid maakt zich drukker om onze smaak aan bier dan de motor zelf.
Wees gerust ik heb hier een uitgebreid assortiment, Bavaria, Jupliler, Hertog-Jan, Wiekse, Duvel, Erdinger, Corona en Desperados ;)BaasJ, Nee dit is niet jou blok, die zit nog in de auto deze heb ik erbij gekocht zodat ik kan blijven rijden tot de ombouw.
Ik heb mijn vorige Astra G omgebouwd van x16szr naar x16xel omdat de 8v wel zo verdomt traag is.
De 16v heeft een stuk meer pit en er is zuiniger mee te rijden als je wil.
Ook de mijn had totaal geen olie verbruik!Net ding.. :thumbup
En wat is de ET waarde van de Le mans velgen?
Ik ben Thijs ondertussen alweer 24 en aan m’n 3e Astra bezig.
Na mijn Astra F Gsi 16v en Astra G sport nu deze:Astra Opc Turbo (Ex BaasJ)


Friedrich Motorsport ;)
Whoesh daar ging onze brandweer dus heen!
Is hier om de hoek..
Dat is waarschijnlijk harder gegaan als de toegestane 50 km/h@RISL wrote:
Grotere wielkast bij een andere motor?
Nog nooit van gehoord….alleen de Coupé heeft andere wielkuipen.Bij voorkeur moet je de ET-waarde (standaard bij de Astra G is deze 49 mm) niet meer dan 5 mm naar boven of naar beneden laten afwijken. Dus bij voorkeur velgen met een ET-waarde tussen de 45 en 53 mm).
Velgbed: altijd voor een J-bed kiezen (er wordt ook niet anders meer verkocht eigenlijk).
Velgbreedte: net wat je wilt, volgens mij kun je onder je G maximaal 8,5″ kwijt zonder aanpassingen te doen.
Velgdiameter: 18″ is het maximale onder een Astra G.Iedere velg staat op dezelfde manier aangeduid. Post anders wat linkjes van velgen die je zou willen, dan kunnen de forumleden daar advies over uit brengen.
Ik ben het toch niet met je eens hoor..
Standaard ET waarde van bijvoorbeeld de opc = 47. Op staal is de G idd geleverd met ET 49.
Daarbij mag het gerust wat afwijken afhankelijk van de breedte. Natuurlijk kan het zo zijn dat dan de uitlijning niet klopt en de wiellagers meer lijden (maar wie mooi wil zijn…)
Onder een Astra G kan je meer dan 8,5″ kwijt, 9 of zelfs 10″ breed komt ook voor.
Waarom zou je altijd voor een J velgbed gaan?? Niets beter als iets anders hoor.
Meerdelige velgen zijn vaak uitgevoerd met een H velgbed, daarnaast zie ik ook regelmatig iets als: H2, HF en TR.In ieder geval niet hetzelfde als een hatchback.. Deze is korter.
Als een sedan of coupe durf ik niet te zeggen..Ik rijd momenteel ook op Michelin Pilot Exalto PE2.
Perfecte band met mega veel grip.Maar ik heb in het verleden ook op Vredestein en Bridgestone gereden, daar kan ik ook geen slecht woord over zeggen.
Ik vind dat een band bij je moet passen en aan jou eisen moet voldoen.Me 2!
Vooral naar zijn 5 vind ik niet fijn aanvoelen.
Soms heb ik zelfs het idee dat ik m in z’n 3 ram terwijl het gewoon de 5e versnelling is.20 mei 2012 om 21:04 In reactie op: waar kan ik alle filters vinden om zelf onderhoud te doen??? #18019385Of originele Opel delen, als ik bij de dealer ga shoppen voor die dingen ben ik meestal goedkoper uit als imitatie materiaal.
Koppeling intrappen en zachtjes in zijn achteruit proberen te zetten.
Blijft deze constant “tanden poetsen”, dan word de bak niet ontkoppelt.
Er kan dan van alles aan zijn, koppeling die blijft plakken, drukgroep defect of een lekke koppelingscilinder.Jep die word bedoelt!
Bij een Astra G moet het subframe toch echt er onderuit om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Alleen het subframe demonteren is toch niet het ergste wat je kan overkomen..Ja past..
De ET-waarde ligt anders waardoor de breedte ook netjes past.
Eigenlijk zijn alle originele Astra (G) velgen uit te wisselen mits de steek past.Zit deze er niet standaard op?
Op een Opc model wel volgens mij..Ik krijg korting via het bedrijf ;) dus duur waren ze niet.
In 215/40R17 87W waren ze iets van 125 euro de stuk.Andere banden hoef ik niet meer ben dik tevreden over deze sloffen.
Van horen zeggen heeft Astra G hier wel meer last van.
Maar ik heb alleen even gereden op Vredestein en nu al jaren op Michelin Pilot Exalto, en nergens last van.Uniroyal is nu niet 1 van de betere merken.
Wel goede prestaties in nat weer maar gemiddeld bij droog en maken doorgaans veel herrie.
Ik zou gewoon voor goede merk banden gaan dan ben je overal vanaf. -
AuteurBerichten