Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zijn die flenzen gewoon zo te koop??
Ik heb ook de downpipe met kat in 3″ besteld maar weet nog niet wat voor aansluiting dit is.Ik vraag me af waarom het niet zou mogen of kunnen?
Heb zelf een band van me gerepareerd (215/40R17) met een mooie prop.Ik ben van mening als je er zeker van bent dat er aan de binnenkant niets beschadigd is, dat het gerust kan met een prop.
Heb er tot nu toe geen last van ondervonden en hij zit er toch al een half jaar in.Nou, erg krap zijn ze niet ingeschat hoor.
Bij de Zafira van m’n buurman heb ik hem ook vervangen van een Z16xe.
Die riem zat er 60.500km op, maar de tanden hingen er bijna los aan.
Daarom ben ik er voorzichtig mee en vervang hem liever 10k eerder als later..Slippende mutlieriem??
Maar meet de spanning aan het stuurhuis eens, en dan het liefst wanneer de wielen verdraaid worden.
Dan pas kan je met zekerheid zeggen dat er genoeg spanning op staat.Voor die paar centen meer tank ik altijd fijn BP 98 Ultimate..
Doe ik eigenlijk al sinds m’n Gsi van een paar jaar terug.
De auto’s die ik gehad hebben gingen stationair wat rustiger lopen en werden “iets” zuiniger.
Maar voor het zuinig zijn hoef je t niet te doen.Gewoon lekker je originele dynamo houden en er fatsoenlijke AGM accu’s bijplaatsen welke als buffer fungeren.
Zo heb ik het ook al jaren, en dat met 5KW+ vermogen, werkt perfect.
Grotere dynamo’s of condensators niet aan beginnen, gewoon goede accu’s!Nee, zonder boordcomputer rijden is geen probleem.
Je zekering zal je zelf even moeten zoeken, deze zit in ieder geval links onder het dashboard.
Achter op het bakje wat je moet verwijderen staan ook de symbolen van de zekeringen.Boven op of aan de achterkant van de koplamp unit staat meestal wat voor lamp erin moet.
Bij de Astra G is dit over het algemeen H7 of D2S.Hiervoor kan je gewoon een setje bestellen op internet.
Let wel op, het dimlicht moet blijven branden bij het bedienen van het grootlicht.
Anders is dit namelijk afkeur voor de APK.Voor de mistlampen is het geen vereiste om er xenon in te zetten, staat wel netjes maar hebt er verder weinig aan.
Wel is het aan te raden bij montage van xenon in je koplampen, meteen led-stadslicht te monteren, dit staat wel veel beter als de nutte gele lampjes.
Dit zijn normaal 5W steekfittingen.Succes ermee!
Gewoon vol plakken dat raam, dat 3e remlicht schijnt er wel doorheen hoor.
Bij mij zijn de achterruiten 5% doorlatend en je ziet het remlicht gewoon goed.15 augustus 2012 om 15:57 In reactie op: Spaghetti uitlaatspruitstuk. airco word dan niet koud! #18055604En waarom zou dit spruitstuk meer hitte onder de kap genereren als een normaal spruitstuk??
Ik krijg meer zo’n idee dat er te weinig koudemiddel in zit, dan zal deze minder of niet functioneren bij hogere temperaturen.
Bij mijn Z20let hangt er een turbo op die plaats welke ook erg heet word, dat is toch ook geen probleem..8 augustus 2012 om 15:56 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925654Ze zien er nu al netjes uit!
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
of een berg remreiniger tussen de zuiger en de cilinder spuiten en kijken hoe snel het weg loopt. als het erg snel weg loopt is het op. maar dan moet je dat eerst gedaan hebben bij een motor die zeker weten goed is om het te kunnen beoordelen.
Dit zou ik niet met remmenreiniger doen, maar met wasbenzine..
Volgens mij lag die marge op een 0.7mm max.
En dat er aanslag op de zuigers zit is niets raars.
Bij vrijwel elk blok wat uit elkaar gaat bij ons is dit zo.Wat bedoel je met speling op de zuigers??
Natuurlijk moet een motor wat speling hebben tussen de zuigers en cilinders.
Daarom zitten er juist zuigerveren omheen, deze sluiten het geheel af.
Natuurlijk mag er maar een beperkte speling op zitten, maar dit is omdat de zuigers uitzetten als deze warm worden.
Ook zal je zien dat de zuigers ovaal zijn als ze koud zijn.Ik denk dat alles wel mee valt, dit slijt allemaal niet zomaar.
Remap is niet noodzakelijk met enkel een LEH turbo erop.
Om te chippen kan je naar bijvoorbeeld VDB works hier in Nederland.
Ervaring heb ik er niet mee, maar de meeste grote en bekende bedrijven zitten toch echt in Duitsland (EDS, V-maxx, Klasen).Daarvan wil ik zo ie zo de intercooler en powerpipe hebben.
Maar zit er steeds meer over te denken om de K06 turbo te monteren, bij courtenay zijn deze niet eens zo duur.
Daartegenover staat dat zo’n Garrett upgrade van bijvoorbeeld Dbilas ook niet meer zo prijzig zijn..
Dus ik ga daar nog goed over na denken.@eddepet007 wrote:
In t ergste geval nieuwe papieren aanvragen staat immers op jou naam
Hoeft niet.
Het bedrijf kan hem op bedrijfsvoorraad zetten waarvan deze beste man geef vrijwaring heeft ontvangen.
Dan heb je alsnog geen poot om op te staan.
Maar als deze inderdaad nog op je naam staat, meteen nieuwe papieren aanvragen bij het RDW en schorsen die handel.@Spacejam wrote:
Dan heb je ook de papieren nodig dus dat wordt een erg lastig verhaal. Het verhaal voorleggen aan de RDW en hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die behulpzaam is. Of misschien via de curator, het is nog vrij recent dat ze failliet zijn dus dikke kans dat er nog iemand actief mee bezig is. Eigenlijk is de brommer nog van jou dus je zou hem zelfs nog kunnen terugeisen :angel. Of misschien bij het RDW nieuwe papieren aanvragen, hetzelfde als je het kentekenbewijs kwijt zou zijn?
Niet juist!
Om je brommer als gestolen op te geven heb je geen papieren nodig.
Enkel het chassisnummer en kenteken.
Heb de mijne helaas ook als gestolen op moeten geven en heb deze sinds een maand weer terug. (na 2 jaar weg te zijn geweest).
Wanneer deze dan weer gevonden word heeft de huidige eigenaar een hoop uit te leggen..De intercoolerbuizen pas ik natuurlijk aan op wat voor spruitstuk ik ga monteren.
Ik had al een voorkeur voor die van Klasen, deze heb ik gegoogeld en daar kwamen mooie tests, metingen en verhalen uit.
Dus waarschijnlijk word het deze.
Uitlaatspruitstuk word zo ie zo niet van Dbilas, of er komt een K06 op in originele behuizing, of een Garrett, daar ben ik nog niet over uit.Oke,
Dit is de versie van Klasen:

Deze levert EDS:

En deze versies zijn van Dbilas:


Kwa prijs maakt het niet veel uit.
Wel lijken de eerste 3 modellen erg veel op elkaar, de laatste van Dbilas is de enige die er vanaf wijkt.
De fabrikanten beloven best flinke vermogens stijgingen, maar welke zou het voordeligst uitpakken?@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Stoelairbags hoeven ook niet te werken voor APK.. Mocht deze vraag ooit gesteld worden..
Voor de APK hoeft in principe geen 1 airbag te werken.
Enkel als het lampje brand moet er een aantekening gemaakt worden op het apk rapport.Dat was ik dus juist niet van plan.
Graag wil ik gewoon de originele ecu behouden.Heeft er trouwens iemand ervaring met de K06 turbo in de originele LEH behuizing?
Op de site van M-tech word deze aangeboden als Phase-4 lader en is belachelijk duur.
Maar op de Courtenay site staat een precies dezelfde voor een aantrekkelijke prijs.En hoe zit er kwa inlaatspruitstukken?
Ik begrijp dat hier aardig wat wint mee te behalen valt.
Maar welke zouden dat het best presteren?
Ze zijn er onder andere van: EDS, Klasen motors en Dbilas heeft nog 2 verschillende.
Kan iemand hier wat zinnigs over kwijt?Mn budget ga ik nu nog niet spannen, ik bouw stap voor stap.
De remupgrade is al onder weg als het goed is, zo ook al het nodige voor het onderstel.Het geheel hoeft ook niet morgen af, als het er volgend jaar maar in hangt.
Ik zit dus nog te twijfelen tussen de LEH of Garrett..
Zou het verstandig zijn om op zo’n vers blok meteen een Garrett te knopen om vervolgens naar Duitsland te rijden en het daar af te laten stellen?
Is het überhaupt mogelijk om ermee te gaar rijden als al deze upgrades erop zitten? De evu zal er dan toch geen bal van snappen?Daar heb ik al meer over gehoord, maar geen info over kunnen vinden.
Heeft iemand daar contact info van? Nummer? Site?@youri_corsa_gsi wrote:
Ik zou em gewoon even laten opmeten. Dan weet je genoeg toch?
Dat is inderdaad zo.
Ik ben erachter gekomen dat hier om de hoek een hele goede revisiespecialist zit.
Daar ga ik eens mee overleggen wat hem verstandig lijkt.Iemand toevallig ooit zuigebodemkoeling door M-tech erin laten boren?
-
AuteurBerichten