Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De mijne is zo traag als dikke stront, maar ik vind m wel zooo vet..
Ieder zn smaak he.. Een standaard astra vind ik een ouwe lullen bak.. Dan ben je wel sneller, tsjah boeie.. Ik kom er net zo goed.Bij mij komt ook nog een motorswap daar niet van.. Maar het hoeft allemaal niet zo snel meer..
T boeit me ook helemaal geen ruk wat iemand anders ervan vind, zolang ik het maar mooi vind,


Dat ligt eraan welke..
De x16xel, x18xe(l) of x20xev wel.. Misschien met aanpassingen.
Wat ik doe is een complete sloopwagen kopen en die erlangs zetten.
Dan is het alleen een kwestie van 1 op 1 overzetten.. :P
100 pk standaard..
Maar aan de mijne word nog wel wat gedaan..Same problem here..
Alleen bouw ik hem om naar 1.6 16v..
Ombouwen kan natuurlijk altijd, alleen word er vanaf de 1.8 gebruik gemaakt van 5 gaats wielnaven..
Dat ziet er zeer sjiek uit zeg..
Heb er nu zwart leer in zitten, ook erg strak maar de vorige eigenaar vond het nodig om een gat in het deurpaneel te zagen om de raamschakelaars te monteren, ook sluiten ze niet helemaal netjes aan en hebben wat beschadigingen. Vandaar..
Mij zoektocht gaat gewoon verder..
verdikkie, het ging me juist om de panelen..
Mathijssen bedoel je?
Ja, wel goed maar duur.. Hij zit hier om de hoek ;)Ik zou er iets van een powersprint, fox uitlaat oid dergelijks onder monteren.
Zoiets roest nooit meer en het levert wel vermogenwinst op. Als het even kan nog een spaghetti spruitstukkie ;)
Maar je kan kijken bij streetperformance.nl deze zit in tilbuurg en heeft astra uitlaten op voorraad.
Had het zelfde probleem met mn gsi.. Nadat ik de bougiekabels nat gespoten had ging ie nog slechter lopen..
Na vervangen van de kabels was er niets meer aan de hand, liep perfect.
Dan gaan kijken voor Supersprint, laser, irmscher of idd remus..
Bij behoud van je middendemper geven ze een sportief maar niet te overdreven geluid.Zo’n einddemper kost wel wat maar deze gaat wel een autoleven mee..
Ik had ze iig van sonar geloof ik. Perfecte pasvorm en alles 1 op 1 over te zetten van origineel was erg tevreden..
Succes!
Hmmm jammer.
Zou een beetje lullig zijn als ik dit blok klaar maak en dan blijkt het niet te passen ;)Die waar ringen in zitten worden verlicht door led’s.
Ik heb ze ook in mn gsi gehad en werkten prima.
Zelf verwacht ik dat de ledjes niet zo snel kapot gaan maar als dat gebeurt moeten ze uit de ringen worden geboord want hier zitten ze in verlijmd..Er zit iig wel de inlaat van het oude type op.
Kan je hier zo aan zien of de motorsteun erop past?het losse blok.

Hier even de cilinderkop erop gelegd.

Ah okee..
Dus het nieuwe type heeft zoals de x16szr nu ook bij de distributie de ophaning.
En de motorsteun van een nieuw en oud blok is zo uit te wisselen?Niet dat ik nu een blok opknap en straks blijkt de motorsteun niet te passen. Zou lullig zijn.
Ik wilde nog even wat weten over de motorophaning.
Hoe zit deze bij een astra G?Ik bedoel de motor nu hangt aan de distributiekant bijna boven aan het blok vast.
Is dit ook zo bij de x16xel? want in de distributiekap zit geen uitsparing voor die steun. Wel kan deze voor op het blok worden geschroeft volgens mij.
Heeft toevallig iemand een foto daarvan?
Blijft wat ellende he die speakers voor van een astratje F.
Mocht je een 3deurs hebben met elektrische raam bediening heb ik evt. nog wat voor je. ;)Verder succes met de inbouw.
En over welke aanpassingen praten we dan??
Oeh ehm ik heb eigenlijk geen idee welk type x16xel het is..
Komt uit een vectra ’99 kan je daar wat mee?Is het dan mogelijk een c16xe/x16xe (zijn de gelijk aan elkaar?) op een x16xel blok te plaatsen?
Zelfde aansluitingen etc?
Tsjah een hobby mag geld kosten zeg ik altijd. Als je er dan ook maar wat van merkt..
Een andere optie is een powerbox van mantzel/crooke maar is hier een chip voor nodig?
Dank u..
Nah ik wil de motor eerst inbouwen, opgefrist met spaghettispruitstuk en uitlaatlijn. Daarna kan er altijd nog wat meer leuks op. Eerst zorgen dat hij fatsoenlijk loopt ;)
origineel gepost door AsconaC20NE
Ik ben met mijn astra F van een 2.0 8V naar een 1.6 16V gedaan,
Dat is wel iets anders als van een 1.6 8v naar een 1.6 16v he ;)
De 2.0 8v is gewoon een hele fijne motor..
Als je vermogen moet inleveren is dat altijd wennen/klote..Ik had eerst een 1800 16v gsi waarna is deze gekocht heb. Deze 1.6 motor blijkt toch niet zo zuinig met olie en benzine als ik gedacht had.. Daarom ga ik voor een ombouw naar 1.6 16v..
Nope de auto blijft. Op de foto’s zie je het niet goed maar deze is vorig jaar compleet over gespoten in het metallic rood. Niet dat doffe originele rood van opel zelf. Dus de bumpers overzetten etc is geen optie.. Ook het interieur is volledig aan gepast dus dit vergt iet wat meer als een dagje om over te bouwen. Er komt dus gewoon een ander blok in..
Ik weet hoe een 16v rijd, op toeren maar veel fijner als mijn 8v nu..
Nu kan ik goedkoop aan een vectrablok komen die ik dan in de tussentijd opfris en opnieuw opbouw. De bedoeling is dat er ook een powerbox, nokkenassen, goed uitlaat systeem etc. op komt.
Het is ook gewoon voor de hobby hoor het mag gerust wat geld kosten en ik wil het ook in 1x goed doen..
Ehm ja ik ben nogal gesteld op mn astratje.
Het is ook een one of a kind auto die volledig naar mn zin is..Ik ga zowiezo geen andere kopen, ben zelf monteur dus ik kan het zelf. Er komt gewoon een schade assie langs te staan voor de onderdelen. Heb geen zin in zo’n grote zoektocht ;)
Maar nu is de vraag alsnog is de vectra x16xel hetzelfde als de astra x16xel??
Even voor de duidelijkheid:


Kijk hier heb ik wat aan. Olie verbruiken kan natuurlijk elke motor. De motor krijgt zowiezo een opfrisbeurtje dus het zal wel mee vallen.
In hoeverre moet de kabelbouw overgelegt worden? Is deze vanuit de motorruimte binnen aan te sluiten of moet ook alles achter het dashboard omgegooit worden?
Het benzine verhaal is duidelijk dat komt goed.
Maar past een vectra x16xel ook in de astra? (met de astra motorsteunen natuurlijk).
-
AuteurBerichten