Bluns

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 443)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Opel Vectra OPC #18232026

    Ik denk niet dat je spijt gaat krijgen van een 2.0 turbo met 280PK.
    Het is immers het vermogen wat je had in een lichtere auto.
    Het koppel is dan wel wat minder maar geloof niet dat dat de pret drukt.

    Grote kans dat ik ook kom kijken.. Nu mn meefje nog even overhalen ;)

    In reactie op: Vectra 2.8 V6 turbo in en uitbouwen #18230369

    Subframe zakken??
    Die turbo zit boven de versnellingsbak..

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236429

    Monteren is geen probleem hoor ;)
    Alleen vroeg ik me af hoe het met de montage van de bak zat..
    Een f23 ligt al in de auto dus die wil ik ook gebruiken..
    Anders word het gewoon proberen he..

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236427

    Op wat voor vermogen kom je dan uit met een 2.5?
    Maarre,, doe even een pm met de prijs en ik zou toch echt graag een foto zien om te bekijken of het past.

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236425

    Het idee is een Astra G.
    Heb namelijk een OPC1 op de kop getikt met een defect motorblok.
    Aangezien ik zoiets nog nooit gezien heb leek me dit een gave oplossing.
    Maar vertel eens,, supercharger set?? Prijs? Foto’s?
    Hoe ga ik dat werkend krijgen met het motormanagement? DTA ofzo?

    Op engelse site’s zie ik dat ze c20xe of c20let vliegwielen en koppelingsets monteren om een F23 passend te krijgen.
    Denk dat ik dat gewoon even moet proberen/passen.

    In reactie op: Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay. #18124194

    Zelf denk ik eerlijk gezegd dat je je over de ruwheid van de inlaat op een turbomotor niet zo druk hoeft te maken.
    Ik zou hem gewoon zo monteren.

    In reactie op: Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay. #18124192

    @joop1970 wrote:

    Volgens mij zat het zo dat het grote voordeel van surface roughness in je inlaat was dat je een betere mix tussen lucht en benzine kreeg. Maar met een injectie motor gaat dat natuurlijk niet op omdat je geen mengsel in je inlaat hebt.

    Fout!!
    Door inlaat lucht die “wervelt” word er wel degelijk een betere mix van lucht en benzine gecreëerd.
    Ook al komt de benzine er pas op het laatste moment bij, bij een moderne injectie motor.
    Als je kijkt hoe weinig tijd de motor heeft om de juiste hoeveelheid lucht en benzine naar binnen te werken begrijp je dat een wervelende luchtstroom essentieel is voor de mix.

    In reactie op: Z20LEx inlaatspruitstuk op ebay. #18124175

    Die op marktplaats is een originele, die op ebay lijkt inderdaad verdacht veel op de van EDS.

    In reactie op: vraag z20let koppaking #18117788

    Wat wil je nu precies gaan doen?
    2 koppakkingen gebruiken als ik het goed begrijp??

    Dit gaat absoluut niet werken en binnen de kortste keren zal deze gaan lekken.

    In reactie op: z20let zelf reviseren #18109280

    Heel eerlijk gezegd, denk je capabel te zijn hiervoor als je deze vraag moet stellen??

    In reactie op: astra g x18xe1 sneller maken opties? #18105526

    Goed compleet uitlaatsysteem, andere nokkenassen, throttle bodies of turbo en op maat laten chippen.
    Wel een erg grote uitgave voor zo’n blok maar dan heb je wel wat leuks.

    In reactie op: "Piggyback" #18047760

    @trashmetal wrote:

    een piggyback en powerbox is niet het zelfde
    piggyback is vrij progammeerbaar en een powerbox niet

    een piggyback is leuk als je de motor extreem gaat tunen
    om zo de perfecte afstelling te krijgen
    hoewel een stand alone dan eigenlijk weer beter is

    een powerbox is net als een voorgeschreven chip plaatsen
    hebben beide vrijwel gelijke resultaten

    Met een Piggy Back krijg je nooit de perfecte afstelling en ik vind dat je hem absoluut niet mag vergelijken met een stand alone ECU.
    Een Piggy Back lijkt meer op een powerbox waarbij enkele gegevens zelf te configureren zijn, maar houd daarmee nog steeds je originele ECU voor de gek.

    Daarbij is een powerbox nog niet bijna hetzelfde als een voorgeschreven chip.
    Een powerbox zal enkele gegevens zoals je brandstof en turbodruk signalen “vervalsen” waardoor de ECu uiteindelijk denkt dat deze meer brandstof etc in moet gaan spuiten.
    Bij een voorgeschreven chip word enkel het kenveld in de ECU aangepast maar houd de ECU ten alle tijden nog rekening met de aangeleverde sensor variabelen.

    Bij zo’n moderne benzine motor is een powerbox of piggy back echt een NO-GO!!
    Een oudere diesel kan hier nog wel tegen maar bij zulke motoren is het gewoon vragen om problemen.

    Beter laat je hem netjes afstellen op de bank bij een gerenommeerd tuner zoals EDS, V-maxx, Klasen etc.
    Hierbij weet je zeker dat het goed is, bespaar je een hoop schade aan de motor en gaat je motor grote kans nog zuiniger zijn bij gelijkblijvende rijstijl.

    Doe er dus verstandig aan dit gewoon aan te nemen van ons een geen verhalen zomaar van internet aan nemen.

    In reactie op: 80mm LEH luchtmassameter in Z20LET #18092135

    Wat je nog hoort “draaien” kan goed het extra koelvloeistofpompje zijn.
    Maar ik volg deze even, precies hetzelfde staat bij mijn auto ook op de checklist.

    In reactie op: Mtech phase 4 kit doen ? #18091918

    Hahaha ja idd,
    Daar had ik overheen gelezen.

    In reactie op: Mtech phase 4 kit doen ? #18091914

    Idd, die set staat ook op de site a €2500,-

    Weet vrij zeker dat dat elders een stuk goedkoper kan..

    In reactie op: Z20let tunen (project) #18045818

    Heb intussen een Z20LEH onderblok aangeschaft waar standaard al mooi zuigerbodemkoeling in zit.
    Nu vraag ik me af, de zuigers zijn beter dan die van een Z20LET, maar hoe zit dat met de drijfstangen?? Deze lijken identiek..
    Kunnen deze ook vermogens van boven de 300 pk aan of is het verstandig een setje H / I profiel stangen te monteren?

    In reactie op: wat is dit precies aan mijn x20xev blok #18087718

    Dat het beweegt is volkomen normaal.
    Dit is een dynamische spanrol van je multieriem.

    Dat het kraakt is niet normaal, dan is deze zachtjes aan het overlijden.
    Als ik jou was zou ik zorgen dat deze snel vervangen word.

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076731

    Google maar eens voor dat BC-scherm van je..
    Op youtube staan enkele how-to’s om dit te repareren.

    Maar een X20xer tunen kan heel leuk worden alleen word het wel duur.
    Denk maar eens aan een goede uitlaat, throttle bodies en custom chip.
    Duur maar dan heb je een erg leuke atmosferische motor.

    Dan wel even de drijfstanglagers vervangen door betere exemplaren en het liefst de drijfstangen ook.

    In reactie op: welke olie gebruik jij? #18076435

    Total Quartz 5W30 in m’n Z20LET

    In reactie op: Verlagen astra g VRAAG? #17972107

    Ja, en welke hoogte is dit?
    Als je kiest voor een schroefset kan je zelf de mate van verlaging bepalen..

    In reactie op: achterremmen Astra G #18072850

    Als het goed is zit er een remdrukregelaar/begrenzer onder die last afhankelijk is, dus gewicht achterin heeft wel degelijk nut!!
    Daarbij zou het niet uit moeten maken of je het nieuwe rijden toepast of niet, de remmen worden altijd wel een keer gebruikt waarbij het niet zo kan zijn dat de achteras niet remt en voor wel.
    Dus ik denk gewoon dat je achterremmen een keer flink schoon gemaakt moeten worden, zodat de zuiger netjes beweegt en de klauw weer soepel over de geleider schuift.

    In reactie op: Friedrich 3" systeem #18072325

    Ik denk dat beide flenzen eraf gaan en worden vervangen door een 76mm exemplaar.

    In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925676

    Nice!!

    In reactie op: Friedrich 3" systeem #18072322

    Dank u! Daar staat inderdaad de koppeling tussen die ik nodig heb..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 443)