Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Foto’s in de sneeuw mogen ook hoor.
Kwijl-bak en dat geluid :thumb :thumb
En de plannen zijn ook :thumbupLekke pakking vervangen, geen raar geluid meer bij koude motor :thumbup
Wel sinds montage downpipe en 200 cell-kat, 2x motorstoringslampje aan gehad. Was dit nu te wijten aan de lekke pakking of de nieuwe kat?
Iemand hier problemen met de sportkat en storingslampje?http://www.opel-turbo.de/c20let/showthread.php?113867-ab-Turbo-ohne-Vorkat-und-Hauptkat-kommt-dann-MKL” onclick=”window.open(this.href);return false;
Iemand ervaring met deze?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m633559095-diagnose-tester-voor-opel-opcom-nederlandstalig-v2010.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent” onclick=”window.open(this.href);return false;Probleem raar geluid bij koude motor gevonden, lekke pakking uitlaatspruitstuk.
Schijnt bekend probleem te zijn voor de opc’tjes.@-OPC- wrote:
@bluezafke wrote:
@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumbIk ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?Ik ga toch kiezen voor eds denk ik. ik zou graag afspreken om samen naar eds te gaan want ik kan ook geen duits of kunnen ze daar engels? van waar in belgië ben je?
Zie PM
@-OPC- wrote:
@dion87 wrote:
maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.
ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.
ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff voorbeeldje :Poke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
prettige feesten nog :thumbIk ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?@kelderbier wrote:
Mijn coupe geeft 230 pk en 295 nm op de krukas met originele software, LET turbo en volledig milltek systeem en BP ultimate 98. Lijkt me dat met jouw modificaties en zeker wel 260 uit moet kunnen komen.
Ja, dat zijn prachtige waardes voor jou coupe, zonder chippen.
Ik zal binnenkort eens een afspraak bij EDS maken voor verder onderzoek.
Ik tank sinds 2003 nog steeds hetzelfde merk benzine (Shell 98). BP is niet de koop in België.Mischien stomme vraag maar na het monteren van de turbo destijds ook even gestart met de bobinestekker eraf? Zodat de oliedruk meteen aanwezig is bij het starten van de motor. Zelfde geld bij een oliewissel………..
Dan heb ik al veel geluk gehad, heb ze dit nog nooit weten doen bij een olie-wissel.
Volgend onderhoud dan toch eens vragen.22 december 2012 om 07:21 In reactie op: Downpipe vectra OPC Z28NET zonder kat, Keuringsproblemen?? #18082397@astralover wrote:
Nou de downpipe zit eronder, viel gelukkig allemaal wel mee.
Uurtje of 3 a 4 werk.
Maar dat merk je wel hoor, zoon downpipe, daar win je echt veel mee.
Samen incl de tuning van chargertech is dit echt een aanrader.Gekke ding blijft tot in de 5 spinnen, dacht al eerst dat mijn koppakking eruit lag, omdat hij
bij redelijk vol gas begon te “stotteren”, bleek dus gewoon wielspin.Ik ben blij voor jou dat het gelukt is, gelukkig dat het de moeite waard is na zoveel werk.
Friedrich downpipe 3″ met 200 cel-kat staat er nu een paar weken onder.
Wat mij nu opvalt bij koude motor, een metaal-achtig geluid bij het vertrekken.
Bij warme motor is dit weg.
Iemand een idee?8 december 2012 om 22:29 In reactie op: Downpipe vectra OPC Z28NET zonder kat, Keuringsproblemen?? #18082393@astralover wrote:
Heb bij chargertech in eindhoven een EDS downpipe besteld met in de veronderstelling,
dat vertelde hij mij, dat ik dit goed zelf kon, het monteren dan.
Nu heb ik er naar gekeken met een vriend die een eigen garage heeft, maar dit is gewoon
een hele dag werk.
Verder geeft ie me ook geen garantie dat ik hiermee door de keuring kom, maw downpipe
er onderuit en originele er weer onder dus weer 2 dagen werk.Dit wil ik dus niet.
Heeft iemand ervaring met een downpipe zonder kat?
Heeft dit invloed op de APK?Vectra heeft nog een kat achter deze pipe maar is dit voldoende?
Zijn er andere downpipes die hetzelfde resultaat opleveren, incl sportkat?
Laat hem ook tunen bij hem en incl deze downpipe win ik er 60 pk en 200 NM mee.
Fijn onder de sportknop dus blijft wel origineel.Groeten Dennis
Ik kom jaarlijks zonder problemen door de (Belgische) keuring met de EDS-prekat vervanger.
Eerste maal, op de verplichte “beruchte” tuningkeuring ook niets gezien of van gezegd.
Dus maak je zeker geen zorgen.Volgend jaar zal het wel spannend worden, zit nu een Friedrich 3″ downpipe met 200 cell-kat onder.
@z20leh wrote:
bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
Daar staat ook het koppel en de turbodruk.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Dit zijn de gegevens van de laatste run bij Klasen:

@Barrythefirst wrote:
Denk niet dat er geen verschil is tussen phase 1 en 2
Bij phase 2 is een grotere intercooler nodig omdat de de ecu zo geremapt wordt dat er rekening
wordt gehouden dat er meer lucht(kouder is meer) in de cilinders komt dus dan kan er ook meer brandstof worden ingespoten
(en dat zorgt voor meer power)Bij phase 1 wordt er rekening gehouden met een standaard set-up
dus alles wat je er op schroeft heeft wel wat effect maar nooit het zelfde als je hem remaptals je hem remapt heb je zeker 260+pk (krukas)
Ik zal eens contact opnemen met EDS voor een remap.
@Barrythefirst wrote:
@ronOPC1 wrote:
Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.
Ik heb 255pk/420nm gehad met let turbo/voorcatverv 2.5/200cell/eds intercooler/luchtinlaat met eds software phase 2
dus het kan zeker wel !
nu met leh turbo 270pk/430nm
@bleuzafke is de auto na de aanpassingen opnieuw gechipt of met deze aanpassingen gewoon op de bank?
@Barrythefirst: auto is niet opnieuw gechipt na de aanpassingen. Heb ook begrepen dat phase 2 (grotere interkoeler) bij EDS enkel een hardware-matige aanpassing is in vergelijking met phase 1.@kelderbier wrote:
Weet je zeker dat het wielwaardes zijn ? de meeste dynografieken laten namelijk krukaswaardes zien.
Je hebt dan ongeveer 260 pk aan de krukas ? Dat vergelijkt namelijk veel makkelijker.
De NM-lijn loopt bij de tweede run veel mooier als bij de eerste. De eerste is typisch EDS. Explosief koppel en dan niets meer.
Een FMIC zou meer vermogen moeten leveren dan de standaard intercooler omdat de lucht koeler is. Mijn Z20LEH ging door alleen een FMIC 20 pk omhoog met standaard software. Vindt daarom raar dat je er qua performance erop achteruit bent gegaan. Zou toch een druktest doen als ik jou was om te kijken of alle leidingen wel lek-dicht zijn.
Dus als ik ervan uit ga dat de 2é grafiek de wielwaarde is zou het wel kunnen kloppen?
Volgens mijn gevoel zou het inderdaad meer in de buurt van de 260 pk zijn.
Lijkt mij ook logisch na de laatste updates.@Juffer1 wrote:
Zijn het beide krukas of wielwaardes ?
Niet dat je nu een krukaswaarde met een wielwaarde aan het vergelijken bent…
wielwaardes
Vandaag voor de eerste maal geweest, was wel de moeite.
Ook veel Mattel-girls aanwezig.26 november 2012 om 20:41 In reactie op: Even een ( goede ) mededeling van mijn/onze kant! #18075940Proficiat, goed gewerkt :thumbup
Heb ook zo een geluid gehad, was toen de waterpomp naar de :swear
@Rickyyy wrote:
Net even een kort filmpje geschoten van het heerlijke geluid :wub
[youtube]http://youtu.be/vG5w1vSQ3oc[/youtube]
Altijd leuk zo’n filmpje :thumbup , super geluid.
Heb vroeger ook gereden zonder middendemper, heel leuk, maar op de langere (autosnelweg) ritten begon het toch te vervelen.
En ook dat jaarlijks wisselen voor de (Belgische) keuring heeft mij doen beslissen om de middendemper terug te plaatsen.
Ben nu aan het twijfelen om het volledige Friedrich uitlaatsysteem te plaatsen.Afspraak voor 3 dec gemaakt bij Klasen voor de plaatsing van: 76mm Edelstahl-Downpipe mit 200cpsi Sportkat (staat nu in promo: Nur 479,00 EUR Statt 549,00 EUR).
Misschien laat ik wel gans het 3″ Friedrich systeem plaatsen (twijfel nog een beetje ivm te luid?).
Is waarschijnlijk nog goedkoper te vinden op internet, maar ik laat het liever ter plaatse monteren, als er dan iets niet past moeten zij het maar oplossen.
En we maken er een combi-dagje (http://www.essen-motorshow.de” onclick=”window.open(this.href);return false;) van, is toch vlakbij.@Rickyyy wrote:
Waar heb je deze intercooler vandaan?
mathijssentechnics.nl
Tot nu toe goede ervaringen mee (mss iets duurder, maar communicatie in het nederlands is toch :thumbup )
Zeer snelle reactie op e-mail, zelfs in het weekend, vragen worden snel en correct beantwoord.
Snelle levering en indien niet op voorraad, houd men zich aan de vooropgestelde datum van levering.@Bartjex88 wrote:
Mooi zo, Heb je geen problemen met de keuring ?
Dat weet ik te vertellen in mei 2013.
Intercooler staat niet op de lijst van verboden verbouwingen, dus ik verwacht geen problemen.Volgens mij nog steeds één van de mooiste 19″ velgen onder Zafira A :thumbup
Ik vind het altijd jammer als de winter eraan komt, weer moeten wisselen naar 17″ met winterbanden.
Ziet er mooi uit :thumb en niet té.
-
AuteurBerichten