Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de bijkomende kabelboom voor de electrisch klappende spiegels voor de vectra b gemaakt.
Het leggen van de electrische aansluiting voor de recaro sportstoeltjes die hier ook al bijna een jaartje staan (met zetelverwarming en electrische hoogteregeling)
En begonnen aan de verdere inbouw van de ncdr en scherm in de vectra ook.greets blue
melding komt enkel terug als de wagen stil gestaan heeft niet meer tijdens het rijden of aan laten liggen.
Vind het toch wel iets vreemd (maw kan dus alles gebruiken als ik na het starten dus die toetsen maar effe ingedrukt hou).
Iemand die weet hoe dit komt want als ik er de opcom eraan hang zie je bij het uitlezen van de measurment blocks bij de radio/navi staan bij beveiliging => eerst dus “unit disabeld” na het drukken van die beide toetsen staat er dan “id ok”
bij het scherm blijft staan “unit disabeld” maar de display safe komt enkel wanneer je de toets main drukt en die krijg je terug weg door op de draaiknop van het navi deel te drukken.
Of zou ik ergens een draadje verkeerd hebben gelegd bij het ombouwen?
Met de opcom kan je em niet afmelden of aanmelden dat weet ik daar zal ik effe hulp voor moeten hebben van iemand die dit wel kan als de wagen terug rijdensvaardig is.greets blue
als je de bussen van je draagarmen vervangt, doe dan maar direct de hele arm kosten ietsje meer en normaal zitten de rubbers erin .
want je hebt veel kans dat bij het eruit pressen van je rubbers en de nieuwe erin te pressen de helften loskomen van je armen.Greets blue
je hebt ze enkel nodig indien je extreem laag wilt gaan rijden.
Normaal tot op een verlaging van ongeveer 70 mm heb je ze niet nodig en kan je makkelijk met de leufgaten op je set het camber voldoende regelen eens lager is het al moeilijker om ze te regelen omdat je normaal al op het einde van het sleufgat zit.
En gezien ik niet van plan ben veel bandjes schuin te slijten zeker al niet in de maaten 245/30/19 want die komen nogal duur uit heb ik dus de bouten zitten.
greets blue
is bijna altijd het klemmetje onder de voorzetels die slecht contact geven een redelijk gekend probleem trouwens bij de vectra’s.
Bij mij ook voorgehad en dan maar gelijk de klemmen eruit gehaald en draden met verbindingsbuisjes geklemt in de plaats.
Maar je airbag moet zeker al worden gereset.
greets blue
jep maar denk als ik me niet vergis dat mathijsen (m tech) ze ook liggen heeft en vaak kan je ze ook via ebay/mp vinden
greets blue
voorvleugels volledig nagemaakt in polyester en dit heeft zen redenen (andere zijlijstjes die volledig doorlopen tot voor en vleugel die nu erboven komt te zitten in plaats van aaneen) en achtervleugels in metaal en vertind.
De wanden zijn ervoor uit elkaar gegaan om iets meer hoogte te creeren achteraan en er is een redelijk stukje las en paswerk bijgekomen :P maar hierdoor kan er dus wel een bredere velg onder :D en das nou net wat ik wou .
Wat betreft het steken van de schroefset om toch maar terug on topic te komen ik heb zelf me kw’s gestoken en dit koste me ongeveer een kleine 2 u 30 om die te wisselen maar had er wel alle materiaal voor bij de hand.
achteraan moet je wel de originele houder hergebruiken voor de meeste regelbare sets vooraan meestal de originele dempingsrubber en of lager (bij de vec’s is er dus een lager aanwezig om de poten te laten soepel draaien bij kw zitten er nieuwe bijgeleverd indien deze er niet bij geleverd zitten zou ik je toch aan raden ook nieuwe te steken gezien die anders wel es durven knarsen door het losgekomen vuil nadien)ook als je heel laag gaat met de vec gebruik je bij de voorpoten best een extra onderdeeltje om je camber voldoende te kunnen regelen ( de exentrische bouten waarmee je net dat iets meer je camber kan veranderen dan origineel dan krijg je em ook binnen de toegestane graden )
greets bluemomenteel ligt er bij mij 18″ onder op 225/45 et 38 vooraan spoorverbreders van 3 cm en achteraan 4.5 cm ( echt geen zever dus ) maar zoals ik reeds zei de wagen rijd momenteel niet echt op de baan daar die nog steeds in de verbouwing is (op standaart carrosserie krijg je dat er dus langs geen kant eronder dus moet er wel het een en ander aan “aangepast” worden ) ik kan je wel effe foto’s laten zien toen die nog hoger stond met deze spoorverbreders die heb ik wel ergens online staan. en daar zat die op 16″ velgen et 40.
daar stond de wagen ergens op een -50 mm denk ik

en de voorkant effe met een 18″ eronder had ik blijkbaar ook nog staan

en dan nog effe de beschermplaat van opel zelf voor het carter en ik geloof zelf dat die eigenlijk voor de v6 vrx versie bedoeld was in engeland maar deze past dus onder elk vecje normaal

greets blue
ikzelf zit maar met een dieseltje 2.0 dth maar de carterbescherming zit zeker nog een 2 a 3 cm lager dan de carter dus ik vermoed wel dat die ook ander een v6 moet kunnen gaan
schrapen bij em komt vooral van de zijlijsten die net haperen .
foto moet ik effe zoeken maar heb ik zeker wel enige wat je dient te weten is dat bij mij de wagen vooral aangepast is om nog lager te kunnen gaan ( verbreede vleugels enz ) en ik zou dan ook graag tot een -80 raken ermee al betwijfel ik of het nog te doen is dan om ermee te kunnen gaan rijden
greets blue
beschermplaat voor het carter kan je zelf bij opel zelf bestellen heb ik zelf er ook onder zitten enkel 4 originele presmoeren bijkopen en je kan em er zo onder monteren na het weghalen van de gewone plastic plaat.
zelf sta ik op -75 maar de wagen heeft dan nog niet echt gereden dus kan ik je niet zeggen waar de problemen zouden kunnen zitten tijdens het rijden.
Maat van me reed op -70 en die had er niet echt problemen mee zelf niet op een heuveltje reed die enkel traagjes over en licht shrapend.
greets blue
misschien is het je verbindingsrubber van de kofferklep tegen de achterkant van je dak (plaats waar je bedrading doorloopt) als die niet netjes zit of verstorven is kan die ook wel es lekken heb ik zelf ook voorgehad.
Het water loop dan via de kabelboom naar beneden tot net boven de wielkuip.
Nadeel van deze is dat die tussen de klep en carosserie zit en moeilijk te controleren valt.Alsook bij de b2 modellen van de vec is er op de plaats waar je de dempingsrubbers zitten hebt van de kofferklep ook een gaatje meestal onder een plastic kapje die heb je zowel links of rechtsboven de lichten daar durven ze soms ook lekken.
greets blue
of je moest de wielkasjes “wat” gaan verbouwen zoals ik heb gedaan krijg je er best wel een et 15 onder :P
Maar dan moet je er wel een beetje voor getikt zijn om hieraan te beginnen ;).


greets blue
Origineel gepost door xaero
en dit is mijn vectra ook nog volop aan bezigdit is de wagen 1 maand in mijn bezit. met de koya gtr 4 gemonteerd

dit is dan met de nieuwe voorbumper de motorkap verlengd met poly. maar die laatste moet volledig opnieuw gedaan worden. begint te barsten. nu volledig in plaat uitvoeren

hier dan een foto met mijn LED lichten en mijn inox uitlaatlijn met twee Königsedersierstukken. Demper en cat weg.(op een 2.0 dti 16v)

En dit is de achterbumper die erop komt. maar hij past nog niet volledig. dus nog aanpassen

o ja heb ook nog een bmc cda airbox zitten
en dit is het voor het moment. toekomstplannen zijn nog deurlijsten wegwerken en koffer cleanen. en uiteindelijk herspuiten.
greets
ah hier se em is er ook onze xaero ;):thumbup
greets blue
jep inderdaad verlaging ontbreekt wel aan het vecietje maar komt er zeker op alleen effe doorsparen voor een regelbaar setje in hoogte en hardheid gezien er in belgie nog altijd geen andere gemakkelijk te keuren vallen.
Maar eerst het frontje verbreden en de dubbele uitlaad eronder kan ik gelijk kijken voor em zalig laag te gaan leggen (liefst 11cm vooraan en 10cm achteraan) maar zal nog te bekijken zijn in welke mate het mogelijk is om em te blijven gebruiken als daily driver.
greets blue
in september gaat em terug onder het stof voor de nodige verbouwingen
zullen normaal zijn
1 front (vleugels dus) +-5 cm breder zetten
2 nieuwe self made achterbumper + vleugel terug op de achterkant
3 verlaging steken (regelbaar in hoogte en hardheid)
4 afwerken van de poly instal waar ik nu reeds aan ben begonnen
5 mogelijk andere motorkap maar das nu nog nie zekergreets blue
jep die heb ik wel
greets blue
de mijne staat er nu voorlopig zo bij normaal gaat em terug onder handen genomen worden in september om alle foutjes eruit te halen en het front wa te verbreden :D
hadden toen net willen rijden voor trouw van een maat
de nieuwe foto's van cor zijn vectra
jep indeed die kan je zo kopen zijn van valeo heb ze ook al een goed jaarke zitten bestaan zowel voor de modellen voor 99 of na 99 (deze met knipperlichten ingewerkt zijn na 99 de andere met de knipperlichten appart zijn die voor 99)
plus zoals je ziet passen die van een 99 ook op één van voor 99
schoon wagentje alvast vectrake
de foto's van vectra 93
da zijn de nieuwe velgjes
:)
jep die heb ik gekregen en reeds op geantwoord;)
greets blue
yep ben hier ook geraakt ze:)
voor de moment vollop aan het schuren met wa geluk misschien begin volgende maand of naar het einde toe.greets blue
das de mijne wel nog under construction (staat in grondlaag) en voor de moment volledig uit elkaar gehaald voor het trekken van bijkomende bedrading en nog wa andere zaken

-
AuteurBerichten