Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het omhulsel is wel anders van de vec b en omega binnenwerk is wel gelijk van een astra g weet ik niet
greets blue
zou eentje uit een andere wagen ook niet werken dan moet je enkel het binnenwerk overbouwen in de unit die jij hebt.
Ik heb het alvast vroeger gedaan met de mid van een omega naar vectra en nu zelf met een cid van een omega naar een vectra.
Enkel laten omprogrammeren en klaar.
greets blue
vandaag tot de constatatie gekomen dat zelf door stom toeval een enkel draadje door te knippen scherm en navi werken zonder enige vorm van melding zoals radio safe of display safe. Dus blijkbaar werkt de diefstalbeveiliging niet al te best dan op de radio en scherm als je dit al kan (en zijn niet gekoppeld radio heeft nu zelf aan “delivery mode” en zelf niet meer “id not ok” scherm heeft noch steeds intern de melding “unit disabeld”)
En volledig functioneel zijn dus kan alles ervan bedienen zonder dat de diefstalbeveiliging dus melding heeft.
greets blue
Bij mij zit er een ecc in foto’s van de plaats waar de leidingen lopen enzo moet ik nog effe verder opzoeken. dus die plaats ik wel nog effe voor je.
greets blue
vandaag het handremhoesje vervangen samen met de pookzak en de armsteun van de vec b met vers leder.
Nu nog in da wagen inbouwen terug:-).denk wel dat het mogelijk is als je met een relais zou gaan werken die bv het gewone licht uitschakeld wanneer je een deur opend (dus via de deurcontacten) en ook een 2 de punt aanschakeld naar je rode verlichting dan.
greets blue
inderdaad je moet enkele gaten maken zoawel voor de leidingen als voor de afwatering normaal die zou er normaal ook nog niet zitten.
Hier een paar foto’s zonder motor zodat je weet waar die alvast zitten.




normaal moet je ook nog het kachelhuis ook overbouwen en daar zit alsook een aflatertje op die door je schutbord gaat (voor het condenswater af te laten uit de auto en niet erin.
Om die erin te steken zitten wel enkele delen aan de stuurrichting in de weg dus die zal je ook effe moeten lossen en terug vast zetten.
Denk ook na instalatie dat die ingelezen moest worden maar daar ben ik niet 100 % zeker van.
Ik heb zelf al eens de instalatie uitgebouwd en terug ingebouwd voor spuitwerken.
Maar het valt best wel mee.zou es moeten kijken of ik er de foto’s nog van heb liggen.
greets blue
heb effe online gekeken voor de handleiding en zag dat er normaal geen voorbereiding zit voor stuurwielbediening op deze radio.
Dus ik vrees ervoor dat het niet zal lukken om die dan ook zo bediend te krijgen.Als je de handleiding wilt hebben ik heb ze staan op pdf formaat.
Moet je maar in pm je mailadres geven en dan stuur ik ze wel door naar je.
greets blue
@iquick wrote:
@bluedevil wrote:
verwarming van de ruitensproeier is een appart deel die tussen de leiding komt te zitten.
Partnummer (onderdeelnummer 25781313, categorienummer 62 39 986)
Mocht je ze willen aankopen moet je maar es roepen (kan bepaalde dingen via men neef aan inkoopprijs hebben)
greets blue
Dus als het mogelijk is kan ik bij jou via via ook andere onderdeen bestellen voor een leuk prijsje :hmmz Inkoopprijzen zijn leuke prijzen :wors Ik hou dan deze partnummers vast zodat ik er later aan kan beginnen. Bedankt voor de nummers alvast zal je weer benaderen via pm :thumbup
jep ik kan inderdaad weliswaar beperkt onderdelen kopen (de mensen die er werken hebben ook een limiet aan stukken die ze mogen aankopen en bedragen bij de garage waar men neef werkt)
Dus ik kan altijd es horen en ze voor je bestellen en leveren mocht je ze nodig hebben
greets blue
verwarming van de ruitensproeier is een appart deel die tussen de leiding komt te zitten.
Partnummer (onderdeelnummer 25781313, categorienummer 62 39 986)
Mocht je ze willen aankopen moet je maar es roepen (kan bepaalde dingen via men neef aan inkoopprijs hebben)
greets blue
Zal ik zeker doen sander als ik er eentje vind laa ik het je weten via pm.
De afbraken liggen in Belgie, West Vlaanderen misschien voor de meeste wat ver maar kan altijd wel es geregeld worden met een bezoekje nederland.
Is ondertussen ook al terug een tijd geleden dat ik nog eens bij PRS ben geraakt moet ik ook dringend eens tijd voor maken om toch eens dat projectje van em te gaan bekijken.greets blue
Is eerder een adapter die je tussen de iso aansluiting moet steken en in de radio.
Als je radio dus achteraan een aansluiting heeft voor stuuurwielbediening kan je em gebruiken.
Makkelijk zelf te plaatsen trouwens.
greets blue
Hier bij ons in de buurt komen redelijk vaak engelse vrx en duitse cdx langs zit best wel eens iets lekker bruikbaar in :-)
Ik wil altijd wel eens horen en zien of er niks is die je nodig hebt kom er meestal wel eens per maand langs.Greets blue
Ik ben niet zeker dat de tap die je nodig hebt een m12*1.5 is ik dacht dat die m12*1.25 was heb de taps liggen ervoor maar zou het eens moeten bekijken om zeker te zijn (liggen niet hier thuis maar in men garage waar de wagen staat)
morgen kan ik het met zekerheid zeggen moet ik toch effe in de garage zijn terug dus kan ik het bekijken.
greets blue
@iquick wrote:
haha die automaat vatte ik niet op, maar in eerste instantie kwam een automaatbak op in me gedachte
De insignia ruitensproeiers heb ik niet, de orginele zitten er nog op maar het is het testen waard. Vraag me dus nu af wat je hiervoor allemaal nodig hebt om verwarmde ruitensproeiers te kunnen laten functioneren. Ik heb de how-to hier gevonden voor de vec maar is zelfde how-to voor de astra. Need some partnumbers.
Van wat heb je de partnummers nodig.
Kan ik wel effe opzoeken voor je als je het wenst.
greets blue
of eens kijken bij de nabij sloopzaak of die er net geen liggen heeft.
Heb ik ook gedaan en na het 3 de bezoek had ik prijs :-) .
greets blue
zeker en vast Luuk
Om het glas te verwijderen ga je best als volgt te werk.
je drukt het spiegelglas langs de deurzijde naar binnen
dan heel voorzichtig met de vingers voelen achter het glas tot je de pennen voelt (eentje boven ongeveer in het midden eentje halfweg de hoogt helemaal aan de buitenkant )
en wrik deze voorzichtig los zonder teveel kracht uit te oefenen op het spiegelglas anders breekt die een redelijk secuur werkje om te doen.
normaal plopt deze eruit alsook uit de houder in het midden zou die normaal makkelijk moeten meekomen .Dan heb je indien je verwarming op de spiegels hebt nog 2 draadjes die je ook moet loshalen op de spiegel zelf.
Eens deze eruit is kan je aan het motortje van de spiegels
let wel op dit is voor de b2 versie van de spiegels.
De b1 zit nog anders vast en moet ik zelf nog eens bekijken maar kan ik pas eind deze week.
groeten frederik
Voor het losmaken moet je de 3 boutjes/schroefjes aan de binnenkantvan de deur verwijderen en dan komt je spiegel los van de deur.
Voor het verwijderen van de motor moet je het spegelglas heel voorzichtig eruit klipsen (zit vast op 2 bolletjes)
daarna kan je de motor losmaken met de 3 schroeven die erdoor zitten uit te draaien.
dan kan je de draadjes door het klemmetje makkelijk eraf halen en je draadjes hergebruiken.
derna terug in omgekeerde volgorde terug inbouwen.Spiegel hoeft niet van de deur af voor het vervangen van het motortje maar maakt het wel makkelijker het spiegelglas eraf te halen.
greets blue
P.S. mocht je het graag willen kan ik wel even kijken een how to te maken eind deze week hoe je die het beste eruit haalt en terug erin steekt.
welk model heb je een b1 of b2
heb namelijk nog motors voor de spiegels liggen van een b1 nieuwe (passen wel niet in een b2) en als je ze kan gebruiken wil ik ze gerust naar je versturen.
Heb zelf een b2 en kan ze dus zelf niet gebruiken.
greets blue
Jep dat weet ik wel hoor maar je kan het ook nadien doen alle enkelen toch de vod kan dit “normaal niet”
Probleem is echter dat bij die sloop wagens het niet meer kan gedaan worden gezien die volledig ontmanteld zijn en al zeker eentje ervan geplet is dus zal dit moeilijk worden.
Vandaar ook de goeikope prijs om heel de boel aan te kopen gezien zij dit niet meer kunnen doen.
Alsook vandaar dat ik weet dat die nog moeten vrijgeschakeld worden en ook weet dat het kan zijn verschillende mensen die dit kunnen waaronder “hardwarekiller” uit duitsland.
Ik wil er best een stukje voor rijden als de vec terug de baan op kan dus afstand speelt eigenlijk niet echt een rol (heb ooit zelf effe 800 km gereden om enkel deurklinkjes op te halen) ;-)Maar voorlopig kan ik er dus op de andere manier ongestoord mee werken via die twee toetsen in te drukken wat ik eigenlijk vreemd vind in verband met diefstalbeveiliging want op die manier omzijl je ze weliswaar tijdelijk tot de volgende rit zonder een storend scherm of biep op de radio.
En ja hoor voor ik ze kocht wist ik al dat dat dit nog diende te gebeuren alsook de reden ervan. Daarna ben ik voor ze te kopen al eens aan het zoeken geweest en heb verschillende bedrijven en prive personen gevonden die dit kunnen.
Zelf kan ik het niet gezien ik geen officiele opcom heb liggen, tech2 of dergelijke heb.greets blue
pioneer adapter moeilijk te vinden maar je kan ook de sony nemen ( al zijn de radio’s hiervan niet meer als vroeger) dan heb je de dops005 nodigvan connects2 nodig de andere adapter is ook van zelfde maker en ik dacht dat je er ook de stuurwielbediening voor andere radio’s kon hebben maar dan zonder de display functie.
Maar verschiet niet van de prijs zijn best wel duur.
greets blue
nee is nog niet gekoppeld moet ik nog es laten doen.
Vreemde is en dit weet ik zeker is dat de radio nooit afgemeld werd in de wagen maar je em dus wel kan “tijdelijk” vrijgeven door dus beide toetsen in te drukken.
Dus tot die vrijgeschakeld en gekoppeld is kan ik em dus gewoon op deze manier verder gebruiken.Voor het vrijschakelen moet ik wel nog iemand vinden die dit zou kunnen doen voor me tegen vergoeding natuurlijk beide zijn zeker niet gestolen maar komen uit verschillende donorwagens ene uit duitsland (het scherm) en de andere uit Engelland (radio) en van beiden heb ik de factuur en van het scherm zelf het chassisnummer van de wagen.
Ik weet dat ze vrij kunnen geschakeld worden door firma’s maar als iemand het hier kan wil ik em gerust hetzelfde geven kwa bedrag (liever bij een mede opelfanaat dan bij een allround firma).
greets blue
spiegels zijn bij de australische vecs, die op brazilie en enkele engelse ook geleverd enkel heel moeilijk te vinden in 2 de hands.
Heb er zelf meer dan een jaar op zitten zoeken en telkens gingen de biedingen tot tegen de nieuwprijs van deze units (dan ben je toch beter met nieuwe denk ik )vip foto’s zullen wel nog worden geupdated binnenkort maar heb er lang niet echt meer kunnen aan voortwerken wegens tijdsgebrek en ziek zijn.
Maar dit zal nu wel zo goed als voorbij zijn dus kunnen we er terug invliegen :-) .greets blue
Heb er nog geen foto’s van alles maar dit komt wel nog.
Vectra is nog steeds in volle opbouw maar door gebrek aan tijd ruimte thuis wegens verbouwingen en ziekte is alles wat uitgesteld geweest.
Kan er nu eindelijk terug aan beginnen en hoop em klaar te hebben ergens eind deze zomer .video’ van die klapspiegels heb je op het net staan vb hiervan http://www.youtube.com/watch?v=lg7f9qNHNww” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus nog een tijdje wachten maar foto’s komen er wel op. Denk zelf in de vorm van een how to voor alles.
greets blue -
AuteurBerichten