Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag me een originele tech 2 aangeschaft, lig ik anders weer te zooien tegen de vod hoe het ding werkt en wat die moet doen als ik langsga.
Greets Blue
@Jack-omegax3.0xe wrote:
@bluedevil wrote:
( radio was eentje die nog niet geupdate was en kwam uit een omega vanuit 2007)
Grts blue
Waar kun je die omega’s nog krijgen??? de laatste is in 2003 van de band gerold.
foutje moest 1997 zijn is dus 10 jaartjes ouder :-)
greets blue
@corsaatrke wrote:
3 weken geleden een bekende van hier op het forum zijn vectra B2 gekocht (Wormke)
ondertussen staat hem op wintermodus wel




Daar is ie dus naartoe best wel mooie wagen he en mijn oud interieurtje erin :-) .
greets blue
Hoi allemaal al best een tijdje geleden dat ik hier nog eens online was, ondertussen heb ik de radio en het scherm reeds laten vrijstellen en terug koppelen in de wagen.
Het draadje die doorgeknipt was bij mij was deze van de obd controle waardoor de radio en het scherm dus geen connectie hadden met elkaar.
Enkel doordat ik de radio nadien heb geupdate met de nieuwere software en kaarten van 2011 ( radio was eentje die nog niet geupdate was en kwam uit een omega vanuit 1997) gaf hij dus wel terug melding van het scherm “display safe” dus er moet een bugje in het eerste model/software hebben gezeten waardoor het mogelijk was om dus de beveiliging te omzeilen dit zal dus ook zijn opgelost bij de latere modellen radio’s en de geupdate radio’s.Vrijschakelen koste niet echt veel ik heb het laten doen in belgie bij erkend bedrijf en dit koste me 65 euro waardoor alles nu terug werkt met het kabeltje terug verbonden en de geupdate versie van kaarten op de radio.
Grts blue
begrijp niet direct wat je wilt zeggen met het voorfront hier.
Bedoel je het kleppendeksel bovenop de motor om aan de ketting zelf te kunnen ofzo?
groeten frederik
@liveandlearn wrote:
Even ter correctie (rest van de kleuren klopt heb even tis gechecked. Kon me alleen zwart groen niet herrineren toen ik leder interieur en stoelverwarming had ingebouwd.
Dus even ter check de draden van de stoelverwarming
passagier
zetelverwarming Zwart rood + bruinbestuurder
zetelverwarming zwart geel + bruinDie 7ende draad ben ik overigens wel nieuwsgierig naar.
heb em aangepsat in men post klopte inderdaad was iets te snel geweest met het nakijken blijkbaar :-)
die extra draad heb k nog niet kunnen uitpluizen maar ik vermoed dat deze iets te maken zal hebben met de electrische hoogteverstelling die enkel in de vrx uitvoeringen zat ( engelse versie van de sport met standaard recaro interieur )
groeten Frederik
Ook als je lang genoeg zoek kan je echt veel mazzel hebben in het vinden van de onderdelen.
Ik heb op die manier een ncdr op de kop kunnen tikken met enkele kapotte ledjes in en werd dus als defect verkocht maar werkte verder wel voor 40 pond
scherm gevonden via duitse afbraak iets van een 60 a 65 euro.
Enkel moest het scherm vrijgeschakeld worden en dit is intussen ook al gebeurt lampjes van de ncdr heb ik dan zelf hersteld en ook direct vervangen door blauwe verlichting en een apparte navi antenne gekocht .
2 de kabel heb ik ook via ebay gevonden en zelf de aalsuitingen erbij gezet die nodig waren koste me its van een 5 euro voor kabel en nog een goede 5 voor de verzending ervan
Alles bij elkaar heeft het me iets van een 250 euro gekost maar wel werkend zoals het hoorde.
Dus het kan goedkoop als je maar genoeg geduld hebt en voldoende zoekt ernaar.En goed oppassen vooral bij het engelse ebay zie je heel vaak ncdr’s passeren maar misschien 5 % ervan is vrijgeschakeld (decoderen ervan valt ook mee in prijs dacht dat het rond de 65 koste voor de ncdr en 75 voor het scherm)
o en goede tip als erbij staat dat je een voorstel mag indienen op ebay dan is die meestal niet vrijgeschakeld en laten ze em echt voor lage prijzen gaan hoor.
groeten frederikwat ook soms dicht komt te zitten zijn de retour leidingen naar je bijvulpotje van het koelwater dit zie je heel moeilijk als deze niet meer werken en komt vaak voor als je een bv bijvult met een andere koelvloeistof dan deze van opel zelf.
Groeten frederik
ik vrees voor je dat je moelijk de stuurbediening zal kunnen aansluiten Als ik me niet vergis had je voor deze radio canbus nodig en dit had de cdr500 niet.
Wat ik dacht is dat de kabel voor de stuurbediening naast je 12 v aansluiting zit dus de SWC aansluiting of de kabel erboven er nu ook bijhoorde weet ik niet zo direct.
De bovenste fiche met de 10 aanslkuitpunten is deze van het scherm (mid, cid en tid) al moet je voor de cid wel meer kabels hebben en kan je die enkel gebruiken vanaf de ncdr radio’s.groeten Frederik
14 april 2012 om 05:43 In reactie op: PC voor inbouw in de wagen. Waar werd dat nu weer verkocht? #17845068Ik kocht vroeger me pc voor de wagen bij http://www.cartft.com
Heb wel nog wat onderdelen liggen mocht je er zelf eentje willen maken.
Groeten Frederik
@usbstick wrote:
dit komt er onder mn stoel vandaan..

5 draden bij elkaar gebonden en 2 losse, die zullen wel van de gordelspanners zijn
als ik me niet vergis is het zo dat je wat betreft de kleuren voor de stoelen nodig hebt
. passagier
gordelspanner rood wit
. bruin witairbag blauw rood
. blauw groenzetelverwarming Zwart rood
. bruin. bestuurder
gordelspanner rood geel
. bruin geelairbag blauw wit
. blauwzetelverwarming zwart geel
. bruinen wat eventueel die 5 de kabel zou zijn bij deze die allemaal samengebonden zijn) weet ik niet zeker maar bij het inbouwen van de recaro stoelen had ik geen voorziening voor de electrische hoogteverstelling en weet ik dat bij heel enkele modellen hier nog een kabel extra zat om deze aan te sluiten dus zou dit deze wel eens kunnen zijn (deze zou dan ook een geschakelde 12 V moeten zijn ) dit heb ik zelf nog bijgetrokken om dit toch te kunnen gebruiken.
kleuren kunnen wel verschillend zijn bij bepaalde modellen maar als je wilt kan ik dit wel opzoeken@sw_reijnders wrote:
@jraaf wrote:
@sw_reijnders wrote:
in lederen stoelen zit zowiezo ALTIJD stoelverwarming.
Uhhh bij een B dan? Want dat dacht ik en met mij nog iemand ook maar niks bleek minder waar…… :(
Ik heb inmiddels meerder lederen setjes gezien waar geen verwarmings elementen in zit. Ben namelijk wel al een tijdje op zoek…… Voor mijn CGroet jraaf
ja dat bedoel ik ook :thumb
heb je al een geïnformeerd wat het kost om die matjes te kopen bij de VOD?
heb ze wel in EPC zien staan.de originele matten zijn niet echt goedkoop te noemen kan je beter een aftermarketsetje kopen.
Zelf heb ik er gekocht van opel om die dingen wel origineel te houden maar dacht dat het voor de 2 stoelen samen toch een 180 euro was.
Als je de exacte prijzen wilt weten kan ik gerust effe zoeken naar men factuurtje ervan.aftermarket vind je ze meestal rond de 45 euro per stoel
Groeten Frederikbij ecc moet je zelf de kabels niet uitlengen kan je best verplaatsen hoor enkel moet je het harnas losmaken in je dasch zodat je makkelijker lager kan met je bekabeling.
bij handbediende heb je wel iets meer werk maar is zeker te doen hoor moet je enkel zorgen da de bedienkabels niet geklemt raken of in een te korte bocht komen te staan.
bij beide versie’s moet je wel werken aan de midden console en de unit van de verwarming om die hierin te krijgen.
alsook aan de behuizing van het kacheldeel (zit een stuk op die +- 4 cm vooruitsteekt en die eigenlijk diende om de 1 din radio op hoogte te blijven houden die moet dus weg)
en dan heb je vrij spel om alles te monteren.groeten Frederik
kan je makkelijk weten hoor effe onder je stoel kijken waar je aansluiting zit van de gordel en de airbag als je in die connector nog een vrij stukje hebt met 2 connectors zal die voorbereid zijn.
Ook als je de dummy knopjes wegneemt waar de stekkers komen te zitten van de verwarming en je ziet daarachter de connectors zitten zal die ook wel zijn voorbereid anders niet .
groeten Frederik
Zou kunnen maar je kan het pas zeker zijn als je dit eens voorhebt en hopelijk heb je dit nooit.
Bij ons is er dus totaal geen reden gevonden waarom de motorolie is beginnen ontbranden en dus de wagen op zen olie begon te draaien.
uiteindelijk hebben we de wagen overgelaten omdat er dingen waren die niet klopten zoals geen kracht meer in zen een sleepgeluiden bij het optrekken enzo.
En hierdoor is de zaf dus vertrokken en heeft die plaats gemaakt voor een andere wagen jammer genoeg van ander merk.groeten Frederik
@Opel_Vectra_GTS wrote:
oke daz idd een hele lijst!
maar navi? jij hebt dus een ncdr 1100 of 1500 erin?
en die zetelverwarming die was al voorbereid?
en dan de spiegels hoe heb je die klapbaar gemaakt?nou mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto’s te maken dan graag, want ik ben echt benieuwd!
kan ik mooi wat ideeën opdoen! en je automatische lichten heb je met een coming leaving home module gedaan?
of met een andere..groeten! fijne paasen btw!!
jelmer
Hoi Jelmer
Zetelverwarming was inderdaad al voorbereid alsook de achterste electrische ruiten
De spiegels klapbaar maken heb ik gewoon de spiegels aangekocht en voor de rest de kabelboom gemaakt die erbij nodig was en de bijhorende module( is alvast makkelijker te maken dan de volledige xenon besturing van de vectra die heb ik ook in tijd gemaakt voor de mijne).
De module voor de lampen van mij is de originele van opel zelf die gaan dus direct aan bij het starten van de wagen dus niet afhankelijk van weersinvloeden.De navi is bij mij de ncdr 1100 maar je kan die in feite omprogrameren naar een 1500 als je dit wilt.
vind je trouwens vaak op ebay (co.uk dan ) en heel soms bij de sloopCid schermen vind je wel vaak maar de meeste kennen de prijzen hiervan heel goed dus je moet geluk hebben.
Ik heb de mijne na ongeveer een jaartje zoeken gevonden via een duits sloopbedrijf die dacht dat het een gewone boordcomp was, ik wist beter aan de hand van de bijgegeven nummer en heb die voor een belachelijk lage prijs op de kop kunnen tikken. Dacht iets van een 60 euro en die werkte perfect.Zelf heb ik een 2 de Cid liggen maar die is defect schermpje is kapot en de inductor zit er niet meer op en die vind ik ook niet.
dubbeldin in de vectra is wel mogelijk om te doen moet je eigenlijk wel enkele dingen voor aanpassen zoals je verwarmingsmodule verplaatsen en werken aan de achterkant van je kachelhuis maar is best wel te doen (ben zelf ook bezig met 2 enkele dins boven elkaar in te bouwen voor de betere geluidskwaliteit van de radio en mp3 de navi laat ik dan via een aux in werken op de andere.
groeten Frederik
hoi Frank wat je verteld over het schermpje is gewoon je display zelf die de geest aan het geven is dus die moet je binnenkort vervangen.
Dit schermpje van sharp als ik me niet vergis kan je vinden af en toe op ebay rond de 120 a 130 euro dus best prijzig en je moet em dan zelf nog steken dus een beeje handigheid is zeker meegenomen.
wat je radio betreft kan je die gaan vervangen door een andere op voorwaarde dat je oude eerst afgemeld word en de nieuwe dat ook was voor je em inbouwd.
Je zal dus zeker naar de vod moeten voor die af en terug aan te melden.
Misschien kan je een update doen van je radio waardoor die terug goed dienst kan doen of is het eerder het uitzicht van de radio die niet meer zo top is .groeten Frederik
Jep zit er eentje in van een omega bij mij heb ik het bakje van het scherm wat voor aangepast (stukjes uit weggevlijld) zodat die mooi op zen plaats kwam te zitten.
Foto’s moet ik echt es beginnen maken ervan maar vaak te weinig tijd en als ik dan es naar de werkplak ben vergeet ik meestal men fototoestel.
Momenteel denk ik dat echt alles wat op de vec kon zitten er nu wel opzit bij me.mijne was standaard een limited edition 2000 dus velgjes bc automatische airco en wat klein prul.
Nu heb ik echt alles denk ik
navi
zetelverwarming
electrische ramen achter
automatische lichten (bij het starten van de wagen met de module)
electrisch klappende spiegels
interieur van een engelse srx (recaro voorzetels dus)
cruise control
en dat is het dacht ik . (enige groot probleem is dat de wagen grotendeels in de verbouwing staat waar ik maar niet toe geraak wegens het nog bouwen van zen stalplaatsje 12 m op 6 :-) )groeten Frederik
Is niet plug and play hoor moet je best wat dingetjes voor doen.
1 je stekker die normaal in je vec aanwezig is moet je vervangen of een verloop zoeken hiervoor (wat niet zo makkelijk te vinden is)
2je hebt de grijze stekker nodig van een vec met bc als je die reeds zitten hebt is het al een stuk eenvoudiger maar toch nog enkele kleine aanpassingen wat betreft kabels en aansluitingen.Daarnaast heb je ook de rgb kabel nodig vind je best vaak op ebay terug om je kleurenscherm aan te sluiten .
Of je moest echt mazzel hebben en de hele set kunnen op de kop tikken met alle bijhorende kabels maar die kans is heel erg klein heel weinig vecjes b zo van de band gerold.
Wat betreft de zoektocht naar de shermen en navi kosten die ook redelijk wat en dan moet je het geluk hebben dat ze nog eens vrijgegeven zijn als je ze appart koopt.
Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen maar die kosten aardig wat.Cid scherm voor de vec zelf vinden zal een hele klus voor je worden zijn echt heel zeldzaam en hierdoor ook best prijzig (reken snel voor een origineel scherm rond de 300 a 400 euro) je kan ook eentje uit bv een omega gebruiken mits aanpassingen dan aan je tellerbehuizing of het bakje van het scherm (heb ik ook zo gedaan )
die vind je goedkoper maar zitten ook snel rond de 120 a 170.Wat betreft de navi ncdr 1100 of 1500 vind je ze vaak tegen redelijke prijzen maar vaak zijn ze niet vrijgegeven dus kost het je nadien ook wel iets meer (65 extra ongeveer om ze vrij te schakelen)
Mvg Blue
@Spacejam wrote:
@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
Komt inderdaad niet van de turbo af en hebben tot nu toe nog steeds het probleem niet gevonden.
Wagen is uitvoerig aan testen onderworpen waaronder ook de injectors laten testen geen enkele die slecht is allemaal in orde dus daar zit het em ook niet.Blijft toch maar raar dat zoiets kan gebeuren .
greets blue
@KadAstra-EF wrote:
@bluedevil wrote:
Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.
Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.
Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
Mvg FrederikGodallemachtig, wat naar voor jullie.
Al wat van de schrik bekomen ?Rik :)
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
@Spacejam wrote:
Wat voor motor heb je?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
19 cdti de gewone 100pk versie
greets blueIk heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.
Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.
Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
Mvg FrederikAls die gespoten moeten worden heb ik wel nog een achterdeurtje staan denk ik alsook een spiegel als je die nodig hebt.
ben zelf ook uit belgie maar dan west vlaanderen dus weet niet of het voor je te ver is of niet. (heb zelf nog eigenlijk 4 vlakke deuren en voorste vleugels staan van een sedan maar passen ook in een hatch (wel van een b 1 dus kleine verschillen tov een b2 maar aan de foto te zien is die van jou een b 1 dus ))Groetjes Frederik
constante tik kan zijn van de achterruitewisser als je die hebt zitten (het relais ervan die je hoort aanslaan en afslaan ) of van de knipperlichten die kunnen het soms ook hebben als de hendel al wat last heeft van slijtage dan kan die bv contact blijven geven aan je knippers maar daarom zie je ze nog niet branden.
Misschien ook van deze eens de zekering uittrekken zal je normaal direct horen of het tikken weg is.Die laatste heb ik zelf al meegemaakt en heb ik lang mogen naar zoeken. Enkel na lang zoeken een nieuwe hendel voor de knipperslichten erin gestoken toen ik wist dat dit het probleem was en daar was het ook mee opgelost.
-
AuteurBerichten