Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dan een set kopen en de achterste niet steken kunnen ze niks op maken je bent niet verplicht alles te steken enkel per as moet alles gelijk zijn dus voor en achteras.
of een schroefsetje kopen dan kan je regelen zoveel je wenst.
greets blueals het maar af en toe is dat dit voorvalt denk ik eerder corosie aan de stekkers hoor kan je lekker nakijken en kost je bijna niks.
De schakelaar daarintegen kost rap enkele euro’s dacht rond de 60 ofzo en die gaan echt niet vaak stuk meestal de connector zelf die slecht signaal doorgeeft.
Greets Blue
normaal als je alleen de voorste veren verlagd zou dit goed moeten komen dan.
Greets blue
als je geluk hebt zien ze er inderdaad over echter in extreme gevallen zoals met deze wagen doe je een goede 3 uur voor een keuring en word alles maar dan ook alle nagekeken kan ik over meespreken.
Hoe meer je opvalt des te meer S’murfies je hebt heb, al vaak met die mannen zitten lachen gezien ik een Tuv uitlaad zitten heb zonder E keurmerk .
Mag ook niet volgens de wet proberen ze iedere keer op af te keuren tot ik men briefje van de federale overheid bovenhaal staat wettelijk met stempel en al op dat deze uitlaat eeenmalig op dit chassisnummer is goedgekeurd heb ik in totaal wel 2 jaar moeten voor knokken en bellen mailen en tot in brussel gaan maar uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen door aan te tonen dat de uitstoot bij deze uitlaad lager zijn dan origineel en zelf 2 decibels lager zitten dan origineel.Das pas om je bek open te trekken en te schaterlachen want dan hebben ze eindelijk iets gevonden heeft de overheid er dan nog een stokje voorgestoken :-)
Grtz blue
de 5 km per uur dat die reed was omdat hij in noodloop gaat fouten dus in het motermanegment echter door enkel de fouten eruit te halen ben je niet zeker toch best eens laten naar kijken door de vod.
Het kan door alles en nog wat komen maar meestal heeft het met de accu te maken of bijhorende onderdelen.
Normaal moet je dealer je foutcode’s nog kunnen uitlezen en daaruit opmaken wat er net aan de hand is voor hetzelfde is het de startslotschakelaar die gaar is zwart of grijs stuk plastic die achter de stuurbescherming zit aan de linkerkant van je stuur.Maar het kan net zo goed je luchtmassameter zijn of je catelisator die net op dat moment in werking staat.
Best even goed stukje mee rijden +- 60 km ben je zeker dat je batterij voldoende is opgeladen ( bij een wagen die enkel korte afstanden doet komt dit ook vaak voor dat de accu leeg is omdat de afstanden te kort zijn om bij te laden.) en nachtje afwachten, heeft hij het terug naar de vod ermee en uitlezen .
Mvg Blue
ligt aan je connector die op je transmissiebak zit die durven wel ens tegespruttelen.
beetje wd40 of contact reiniger doen daar wonderen mee.
Kheb het ook al enkele keren voorgekregen in de vectra en telkens was het die connector die oxidatie had.
meestal zit die ergens aan de achterkant van je schakelblok achter het bestuurderswiel .
Niet altijd even makkelijk om eraan te raken.
Maar het probleem zit in 90 % van de gevallen daar of je achteruitrijsensor begint kapot te gaan (maar dan zou die gewoon niks meer doen) hoe dan ook het zit op die plek.greets blue
als je zeker bent dat vooraan de originele veren zitten en deze niet verlaagd zijn zou je in principe de achterkant moeten kunnen zakken door kortere.
Maar het is niet omdat de veer 3 cm kleiner is dat die 3 cm zakt dit is weeral volgens model gewicht veerspanning aantal ronden en drukkracht veer.
Van het merk tein kan ik niet meespreken geen ervaring mee maar ik weet dat veren van – 3 op diesels vaak naar de -3.5 neigen en bij een benzine naar de 2.5.
Dit hangt af van merk tot merk en maker tot maker.oeps verkeerd gelezen is wel degelik de voorkant die je wilt zakken. Heeft je wagen soms een vaste as achtraan zoals saxo en peugeot heeft dan kan je het zeker regelen dat de wagen gelijk komt te staan
Greets blue
ik smeer ook telkens kopervet op het uiteinde van de bout in in de 12 jaar dat ik de wielen wissel van de wagen nog nooit last gekregen van geknakte bouten.
Maar meestal gebruik ik een bout ook niet vaker dan 4 keer dan steek ik nieuwe erin kwestie de metaalmoeheid tegen te gaan je heeft zowieso een rekkracht aan de bout door het aanspannen van de wielen en hier kunnen ze ook door knakken door het te vaak uit en indraaien.
Greets blue
hoi Gupy, nee gestopt ben ik er niet mee had alleen na de geboorte van mijn dochter grote verbouwingen op het schema staan waar ik een zwaar rugltsel heb aan overgehouden vandaar deze dus wat (iets meer dan 2 jaar) niet meer veranderde.
Nu zit ik momenteel in de afbouwfase van de verbouwingen hier thuis en kan die terug komen om afgewerkt te worden.
Wel tof te horen dat ik je inpiratiebron was alleen zit jou booskijker wel een stuk lager geen problemen met de keuring hierdoor?
Greets blue
Allesinds zo snel mogelijk naar opel dealer gaan gezien je max 5 km per uur kan gaan gaat die dus in noodloop dus er is zeker iets aan de hand.
ik vermoed dat de dynamo overleden is ,zafira had daar ook vaak last van en als ik me niet vergis gebruikten ze dezelfde.
Maar normaal zou als het iemand is van touring is die komt je hierop hebben gecontroleerd .
De polen van de battery waar ik het over had zijn de grijze doppen waarop je acuklemmen zitten .succes met de herstelling en hopelijk niet teveel kosten.
@sw_reijnders wrote:
@bluedevil wrote:
@sw_reijnders wrote:
respect voor het werk wat je er in steekt!!!
al is het niet helemaal mijn smaak en materiaalkeuze (denk aan wielranden).maar hoe heb je die achterwielen zo ver naar buiten gekregen??
zijn dat inmense spacers???Hey begrijp ik volledig niet iedereen kiest voor poly en je moet al veel fouten gemaakt hebben om het goed te doen :-)
De achterkant daar zitten spacers onder van 3 cm onder de voorkant 2.5 cm.
Maar eens me andere wiellen zijn opgemaakt komen deze eronder en geen spacer meer die hebben een andere et waarde waardoor ze ongeveer een cm tje binnen de kas blijven.greets blue
ik zou inderdaad geen poly hebben gebruikt, maar gewoon een stuk inlassen.
2 verschillende materialen gaat toch altijd werken.en hou je wiellagers goed in de gaten ;)
die houden niet zo van die grote spacers ;)wiellagers zullen me worst wezen als je weet da deze auto nu nog maar 51000 km op de teller heeft staan na 12 jaar weet je dat die niet vaak op de baan komt.
Voor mij is het pure ontspanning liefhebberij om dit te doen en je moet weten dat poly en metaal wel samen gaan op de goede manier niet dik enkel 1 laagje rest zoveel mogelijk in metaal en tin/lood dan krijg je ook geen verzakkingen nadien zoals je bij gelaste stukken wel krijgt als je gewoon plamuurd want dit is de grootste fout die men maakt plmuur nooit dikker dan 1,5 mm anders gegarandeerd problemen nadien met invallen kraken scheuren enz.Nu die poly is voor ieder anders en een eindeloze discutie (het kan ,het kan niet) ieder daarover zijn mening maar ik werk al zeer lang met poly en weet heel goed waar de fouten zitten als ze scheuren of inzakken 1 juiste materiaal 2 mengvrhoudingen respecteeren dan heb je de minst kans om problemen te krijgen nadien.
Ik zie het wel als ze barsten dan heb ik terug een reden om nog meer te gaan doen :-)Greets blue
@Seth wrote:
Idd; beetje extreem maar als dat jou smaak is moet je het doen :thumb respect hiervoor. Hoop wel dat je niet teveel pech gaat krijgen met de verbreding mits deze plamuursel is en dit mettertijd wel barsten kan (maar niet perse gaat) geven. Andere optie zou altijd lassen zijn hé ;)
Koplampsproeiers zijn niet verplicht op auto’s voor bouwjaar 2007 maar het geeft toch altijd die luxe uitstraling. king:
Ben je trouwens van Ekeren-Antwerpen? Denk dat ik je daar 3 jaar geleden veel heb zien rijden :hmmz
Grtz Seth
Hey seth nee van W Vl oosnieuwkerke meer bepaald ben ik en drie jaar terug stond de wagen nog steeds op zen plekkje in de garage ( ja zo lang ben ik bezig:-) )
wat betreft het barsten maak ik me er geen zorgen over de voorste kassen volledig opnieuw gemaakt in polyester met brace’s erin ter versteviging.
En de acherste in eerste instantie enorm uitgeklopt daarna nog een 2 tal cm erbij opgelast en vertind en dan nadien afgewerkt met 2 lagen poly dus hier zal al serieus tegen geslagen moeten worden , wij heffen met 4 man de achterkant op aan de randen zonder dat deze verbuigen of barsten.
En het is zeker niet men eerste verbrede wagen hoor de eerste dateert van een 7 tal jar terug en heeft tot nog toe geen berst zitten dus ik heb er vertrouwen in .Greets blue
@sw_reijnders wrote:
respect voor het werk wat je er in steekt!!!
al is het niet helemaal mijn smaak en materiaalkeuze (denk aan wielranden).maar hoe heb je die achterwielen zo ver naar buiten gekregen??
zijn dat inmense spacers???Hey begrijp ik volledig niet iedereen kiest voor poly en je moet al veel fouten gemaakt hebben om het goed te doen :-)
De achterkant daar zitten spacers onder van 3 cm onder de voorkant 2.5 cm.
Maar eens me andere wiellen zijn opgemaakt komen deze eronder en geen spacer meer die hebben een andere et waarde waardoor ze ongeveer een cm tje binnen de kas blijven.greets blue
Om toch enkele zaken uit de wereld te halen de achterste zijn eigenlijk gelast op de originele met daarover nog een laag polyster .
De foto’s hiervan vind ik nu niet onmiddelijk maar de achterste en de deuren zijn metaal die nadien mooi oververpolyesterd zijn om alles heel mooi en glad te krijgen
ik zoek deze wel nog eens op want hiervoor heb ik toch aardig wat laswerk gehad om dit te doen.De voorste spatborden zijn volledig opnieuw gemaakt uit polyester net om scheuren tegen te gaan.





heb wel geen foto(s toen ze uit de mal kwamen maar ze waren spiegelgladMaar eigenlijk kan je poly met de juist verlijming rotsvast zetten zodat deze niet kraakt bij de eerste slag of stoot.
Dit kan je trouwens goed zien op de foto bij het ongeluk waar de wielkas is gebarsten dit volledig na de lijmvoeg is de rest +- 5 cm polyester hangt gewoon nog vast op de carosserie en plooit zelf mee met deze.

hier zie je de gelijmde zijlijst van vroeger terug losgscheven van de wagen
hier zie je de gelijmde zijlijst van vroeger terug losgscheven van de wagen er bestaan veel te veel soorten polyester om te beweren dat het niet kan verlijmen op metaal kijk maar naar de rally uitvoeringen ofwwel poly of abs beide gelijmd en gerevet en vaak afgewerkt die barsten ook niet door gebruik.
Hie thuis heb ik een 5 tal verschillende soorten staan voor de juiste doeleinden klamineerharsen om te lamineren herstelharsen om te herstellen verlijharsten om samen met vezels te verlijmen enz . Almoet ik zeggen dat ik zweer op mijn lijm die ik gebruik voor het verlijmen na uitharding is het mogelijk om er te vijzen draad in te tappen e toch sterk genoeg te blijven

mocht hier de verlijming niet goed zijn geweest lag de volledige bumper zijkant en zijlijst naast de wagen want de kreukelzone werd ver geraakt wielen zijn trouwens door de slag tot de toen eraan hangende zijlijsten geslagen deze heb ik zelf met de slijptol moeten afhalen want even trekken ging niet kon zelf de wagen op het poly omhoog krikken enkel waar de krik stond brak de onderkant van de poly (indrukken dus van de krik)
@Seth in belgie zijn bij de koplampen met xenon regeleenheden (sensoren ) en wasinstalatie nodig op elke wagen die xenon heeft.Greets blue
en dan de foto’s van hoe die er momenteel staat te wachten op zijn verdere afwerking en ik hoop dat dit snel kan gebeuren.
Laatste inbouwwijzigingen waren electrische inklappende spiegels
en volledige inbouw van ncdr en gid scherm
samen met recaro zetels uit een engelse vrx


greets blue
Tzal dus toch iets vroeger zijn dan morgen want de foto’s hebbek al kunnen oplouden dus hierbij foto en uitleg
Mijn gedacht was dit maal een unieke eenmalige versie te maken die bijna volledig custom made is.
Ik weet niet iedereen is hiervoor te vinden maar daar zijn ook smaken en kleuren verschillend bij elk individu.Het eerste die me in de gedachte kwma was zeker al de wagen extreem verbreden zwaar verlagen xenon inbouwen ( is dus versie met h7 lampen) maar dan moest voor mij de xenon wel officieel gebeuren dus met alle toeters en bellen werkend.
tot op heden ben ik nog altijd bezig aan de wagen maar kan ik dooe ziekte en verbouwing niet snel verder werken.De wagen is reeds verbreed heeft de xenon lampen erin zitten en werkend enkel nog de koplampsproeiers. sensoren zitten er reeds in (ondertussen wel al mogen vervangen door te lang stilstaan) en alles is afgesteld en gecalibreed.
nu effe misschien gene tekst meer maar foto’s
Voorkant reeds aangepakt bumpert een goede 5 cm richting aarde laten zakken


De volledige wettelijke inbouw van de xenonn verlichting met sproeiers ( grotere reservoir voor nodig en andere pom)
alsook de sensoren voor en achteras en de volledige bekabeling voor alle aanbouwdelen (serieus stukje werk om dit allemaal goed te steken )










Hier de verbredingen te zien op de achterkant en de opbouw van de mallen van de voorvleugels deze komen in latere instantie in polyester



tijdens de inbouw ook de wagen beginnen verbreden aan de wielkasten deze zijn zowel voor als achter 8 cm verbreed en er kan dus makkelijk een breede velg onder alleen niet volgens de toegestane spoorbreedte op dit moment spoorverbreder achteraan 3 cm op deze foto nopg niet aanwezig de spoorverbreder en met velg 16/225/55) op de verdere foto’s velg 18/225/45 et 38 dit lukt net velgen zijn 8,5 breed


Dan de inbouw van de custom deurgrendels van Larry’s ( toen nog in testfase nu reeds verkrijgbaar op maat voor corsa en tigra b




draadbreuk, slechte massa zo te horen
Eens de stekker eraf halen en kijken of de stekertjes geen oxidatie hebben komt redelijk vaak voor.
als je dit hebt proberen me contactreiniger die oxidatie eraf te spuiten en dan zou die terug moeten werken.Indien dit niet lukt zit je zeker met een draadbreuk en is moeilijker uit te vissen waar maar zeker een van de balastaanstekers.
anders als je iemand in de buurt hebt laten uitlezen weet je rap waar het aan scheelt hoor (ik heb er een maar woon te ver uit de buurt vrees ik W VL belgie)Greet blue
heb je de polen van de batterij al eens bekeken als deze geoxideerd staan of niet 100% vast kun je dit ook voor hebben.
het tikken die je hoorde is de startmotor die aan wilt slaan maar niet voldoende kracht heeft dus kan wijzen op een probleem met de massa of batterij.
Greets blue
of kijken om je paneel opnieuw te laten doen ben je minder aan kwijt dan de tijd die ja zal hebben om de matjes over te zetten kunnen overigins gelijmd zijn ook.
Ik heb anders wel nog een nieuw niet geplaatst setje liggen van die matjes links en rechts voor sportzetels.Pm me maar als je intresse hebt
Greets blue
tijdje terug nieuwe vervangdoppen in alu voor de watersproeier, oliedop motor,dop remvloeistof, dop warmwatervatje van de motor koelwater en de dop binnenin om de schakelaar te vervangen van de licht schakelaar.
Deze zitten er ondertusen allemaal inAlles in gepolijst alu en heel precies gemaakt.
Nieuwe regelsensoren op de assen voor en achter gestoken en stukje van de kabelboom hersteld van men veccie B en met de tech alles in orde gezet calibratie en foutmeldingen eruit gehaald.
Greets Blue
26 november 2012 om 16:38 In reactie op: xenon regeleenheid stuk of sensor? ondertussen hersteld #18078332Het probleem opgelost, na enige tijd zoeken gezien dat een van de sensorkabels door gesleten was van het gebruik en weg en weer gaan tijdens het draaien in bochtjes (kabel nr 4 die naar aansluiting 13 van de voorste lamp ( chaufeurszijde) loopt )
Draadje eruit gepleurd en volledige nieuwe erin gestoken met nieuwe klemmen tot aan de koppeling parafaanplaat en weg was het probleem.De xenon lampen heb ik nadien nog kunnen afstellen en calibreren dus die staan terug goed om rond te rijden. in totaal uurtje of 5 bezig geweesst kabel zit niet bepaald makkelijk om te gaan wisselen (nu een extra stukje bescherming erond gezet krimgaine( of kous ) ,zoals het vaak genoemd word en hopelijk hebben we dit niet meer voor :-)
Greets blue

De achterste deurghendels eindelik werkend gemaakt door een men oude grijze cellen te gebruiken.
En vandaag wa zitten programeren met de tech 2 ( navigatie kleuren aangepast naar de vauxhall en het teken enzo ook ) kleuren navigatie ncdr allemaal int blauw gestoken en reeds getest.Let op de foto is al heel oud wagen ziet er al een pak anders uit , niu
nieuwe zijlijsten bumpers verder veranderd andere velgen 19″ die bijna klaar zijn om te steken, enz
greets blue
inderdaad over deze code’s gaat het sw renders.
Ik heb namelijk enkele extra opties gestoken op de wagen zoals xenon lichten en de voleddige bedrding gestoken enz en zou deze nu graag kunnen inleren in de wagen via de tech 2
Die moeten namelijk geactiveerd worden en afgeregeld op nullastpunt maar dat kan enkel als jou wagen herkent dat er wel degelijk xenon zit met alle besturingen bij dus sproeiers nullast meters op voor en achteras.
Vandaar mijn vraag of hier iemand van deze code’s afwist voor je gaat klooien in de gele zooi.
Mvg Frederik
@Kano wrote:
53 liter benzine. :jerry
en volgende week terug of doe je er toch wat langer over :D :D :jerry
greets blue ;)
-
AuteurBerichten