Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.
Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.
Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.
Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.
Qua prestaties ga je er wederom op vooruit.
Imitaties ga je alleen maar op achteruit. Die van €55,- ziet er goed uit, had ‘m al bekeken.
Ik zou toch gaan voor het systeem van Datatuning, die nemen ook bestaande systemen onder de loep en verbeteren het concept naar optimale performance.
Het design ziet er vaak leuk uit van sommige systemen, de conische luchtfilters schort het vaak aan. Wil je een optimale performance en geen lopend bandwerk, Datatuning is je adres.
Ben daar niet voor niets vaste klant.
Zal binnenkort een workshop aanmaken want het chippen met een nieuwe module komt eraan. Ook de bougies worden vervangen door performance bougies.
Ik zal even mierenneuken, je kunt het filter ook in het zwart krijgen :ass
Ik ben ook gek op open luchtfilters, vooral in de winter. Want dan krijgt ‘ie toch behoorlijk wat koude lucht binnen en het geluid is kicken. Mits je er een soort schild omheen bouwt. In de zomer wordt het anders, dan gaat ‘ie merkbaar vermogen inleveren. Ben zelf bezig geweest met een constructie te creëeren maar warme lucht ga je niet mislopen. Zelfs niet in de winter.
De BMC CDA lijkt mij een goed product. Overpriced, maar goed.
En ja, dat is wel het idee wat ik in gedachten had.Beter neem je contact op met Datatuning.nl, daar heb je hetzelfde concept met een beter conisch luchtfilter en voor een aangenamere prijs. Ik rij er zelf ook mee (ook bij Datatuning vandaan) en het bevalt zeer goed. Het filter is customized 100% naar performance.
Heb bijna alle combinaties luchtfilters gehad, dit steekt er met kop en schouders tussenuit.
Zal zo even een foto voor je uploaden van mijn filter en dan zul je het zien.
Wat betreft je probleem: ik neem aan dat ze je bougies en dat gebied hebben nagekeken? En je luchtfilter? Je ontsteking e.d?
Met alleen uitlezen kom je er niet.
Wat RobertCorsa hierboven al schrijft, optie 3 is een goede optie. Precies zoals hij het beschrijft. Filterbak ontgrenzen, K&N of Green inlegfilter erin. Eventueel een Vectra C aanzuigbuis + adapter plaatsen voor nog betere toevoer.
Je kunt ook kiezen voor een cold air intake met groot conisch filter, vind ik persoonlijk nog beter.
Alles wat je hartje begeerd, kun je krijgen bij Datatuning in Nijkerk. Perfecte service en kwaliteit. Bel even en hij zorgt dat hij het op voorraad krijgt. Als hij dat al niet heeft. Ze helpen je zelfs met installeren. De koffie en ideeen staan al klaar.
Voor de Vectra C aanzuigbuis + adapter kun je even langs de Opel dealert gaan, kost geen drol. 30 euro ofzo.
@Corsa_GSi wrote:
@BlueAstraG wrote:
@CorsaGSI: pak het dan meteen goed aan qua luchtfilter :P
Custom Datatuning cold air intake met groot conisch luchtfilter.
Is je auto meteen genezen van de genetische Opel Astma.Pardon heb je uberhaupt wel mijn link bekeken?
Ik denk dat je met de TX versie hetzelfde bereikt als met die van jouw en dan tegen een fractie van de prijs.Ik denk dat je het :P tekentje over het hoofd hebt gezien :)
Ik denk allebei goede opties. Het zijn iig beiden echte cold air intakes en dat is wat nodig is voor optimale performance qua lucht.
Hater!
Een 10 omdat ik me niet verlaag tot dit niveau :swear
Beetje off-topic gegaan.
De topicstarter vraagt om meer geluid. Uitlaat(systeem) en openluchtfilter zijn opties.
MEER GELUID WAS DE VRAAG :jerry
:kewlpics een dikke 10 jonguh! X
Ben er best trots op moet ik zeggen. Staat super strak under the hood. De constante cold air flow is goed te merken.
@CorsaGSI: pak het dan meteen goed aan qua luchtfilter :P
Custom Datatuning cold air intake met groot conisch luchtfilter.
Is je auto meteen genezen van de genetische Opel Astma.
Jij ook hier? Een 10 voor jou MERRY XMAS
Bedankt Arjan en Rik ;)
Ik val niet op mannen maar wil je best knuffelen hoor.
Het zijn ook altijd dezelfden die je tegenkomt he king:
Die spoiler staat ‘m goed. Die wou ik ook altijd op mijn F vroeger en jij hebt ‘m gewoon.
Je krijgt van mij een 9.
@Peter_89 wrote:
Das gewoon kl+ten zo`n open lucht filter. Andere einddemper kom je al wel stukje verder mee. Middendempervervanger word het nog heftiger.
De vraag was: Hoe krijg ik meer geluid. Een open luchtfilter geeft meer geluid.
Als je goed gelezen hebt, heb ik onder deze opmerking mijn voorkeur uitgesproken. Performance. En dat is óf een cold air intake óf je luchtfilterbox ontgrenzen i.c.m. een goed inlegfilter. Beiden trouwens leverbaar/op te halen/in te bouwen bij eerder genoemd adres.
@CorsaNick wrote:
Je luchtfilterbak ontgrenzen… Wat bedoel je daarmee?
Overbodige buizen en restricties inkorten/verwijderen in je luchtfilterbox. Zodat bijv. bij een Astra G de koude lucht niet pas halverwege je filterbox wordt ingespoten om het zo maar te zeggen.
Ik heb zelf een Astra G maar in elke luchtfilterbox zitten bepaalde restricties. Als je echt geinteresseerd bent, maak ff een foto van je luchtfilter met het deksel eraf of struin het forum af. Beter eerst zelf zoeken.
Resultaat: betere aanzuiging van koude lucht en het soepeler lopen van de auto. incl. meer koppel.
Om de puntjes op de i te zetten met je huidige luchtfilterbox zou ik bovenstaande combineren met een K&N inlegfilter. Dan wordt bovenstaand effect versterkt. En heb je trouwens ook niet telkens het gezeik dat je filter vervangen moet worden bij een beurt en heb en blijf je optimale performance houden. Schoonmaken doe je na zo veel duizenden kilometers en is easy as Dell. K&N gaat miljoen(en) kilometers mee.
Wat kiyamizio al zegt, haal een leuke einddemper. Remus, Sebring, allebei goed. Persoonlijk vind ik Novus ook goede kwaliteit en een mooi geluid hebben. In combinatie met een middendempervervanger krijg jij al behoorlijke herrie.
Om het helemaal af te maken qua geluid is een openluchtfilter van K&N of Green een goede optie. Probeer zoveel mogelijk koude lucht te pakken en zo min mogelijk warme lucht, door je openluchtfilter dusdanig positief te plaatsen.
Voor performance zou ik een cold-air systeem aanraden. Of je luchtfilterbak ontgrenzen en een inlegfilter van K&N of Green gebruiken.
Kijk anders even op http://www.datatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier heb je alles wat met performance te maken heeft. Wat niet op de site staat, kan wel in de winkel liggen. Neem contact op, ga langs, wat dan ook. Hier haal ik al mijn spullen. Goede service en kwaliteit.
Net wat je wilt, opties zat.
-
AuteurBerichten

