Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze radiator heb je toch nog niet zo lang Dion?
Ik ben niet de bedenker van het thema maar laat het lekker aan de fantasie van de deelnemers over zou ik zeggen. Zonder naam van het gebouw, lekker zwart wit, make it look like history.
Ik denk dat AstraTD dit bedoeld althans.
Mooi thema btw, hoe dan ook! :thumb
Heuh wat is hier gebeurd dan haha!
Congratz AstraTD! :thumb
Je hebt zowel je pk’s als nm’s eerder in toeren en de vermogenskromme ziet er in het gehele toerental beter uit. Dit zegt veel meer dan alleen pieken. Kleine dipjes, niet schokkend. Missie geslaagd dacht ik zo. Nice!
29 november 2012 om 00:46 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078851Face down, ass up.. perfect!
29 november 2012 om 00:02 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078849Km. of 500 volstaat inderdaad, even een paar keer goed “doorveren” erbij. Daarna uitlijnen.
Ik heb je hele verhaal gelezen hoor Willem maar ik haak even in op de kromme, deze vermogenskromme zegt eigenlijk het meeste. Hier kun je alles uit halen. Op de wielen gemeten ipv krukas neem ik aan Willem? Jij als perfectionist zijnde?
Wanneer we weer gaan daten, wil ik graag de vermogenskromme even bekijken. Gaaf om te zien .
Kregen ze er niet meer uit dan 10nm Willem? De 10pk is niet verkeerd overigens.
@Ron: dat dan weer wel! Haha leuke vergelijking!
Ik kan chiptuning alleen maar aanraden, ook voor non-turbo motoren. Met de technologie en kennis van tegenwoordig ga je het zeker weten goed merken. Alleen maar in positieve zin.
Denk er lekker over na Stefano, dat is je goed recht en sowieso verstandig. Haastige spoed is zelden goed.
28 november 2012 om 19:13 In reactie op: de Astra eindelijk verlaagd! [G station met schroefset] #18078843WOOOWWW! GAAAAAF MAKKER!!! :wors
Ziet er echt helemaal geweldig uit! :thumb
Meer verlagen kan.. Maar hoeft niet.. Dit is echt helemaal top!Geen aanval Blue Dragon, ter info!
-PK’s zijn niet erg boeiend, NM’s wel. Dit is het koppel.
-Mooi stukje, dat wel verder. Waarschijnlijk verouderd van het web vandaan. Geen feiten. Er zijn wel degelijk tuners die “safe” een auto upgraden, zowel in performance als in “mooier lopen van”. Het mooier lopen van, denk dan aan minder uitstoot, denk aan zuiniger in het benzineverbruik (ligt ook aan je rechtervoet), geen gestotter, enz. enz.
En onder welke omstandigheden dan ook, hetzelfde of beter starten dan voorheen. Om een voorbeeld erbij te pakken wat in het stukje werd aangegeven.Het is 2012, come on guys, al is de auto nog zo oud, upgrades blijven komen. Geen DOWNgrades, UPgrades. En dan heb ik het niet alleen over vermogen.
Wat betreft het verhaal van chippen: al zou je “maar” 20nm pakken, dit kun je zeer zeker goed merken. Een beetje goede chiptuning zorgt ervoor dat ook een ongeblazen motor een stuk meer pit in elk toerental heeft. Dus niet alleen de piek in nm maar over het gehele toerental.
Zoals eerder genoemd, als je al een 1.6 8 kleppert met een singlepoint injectie niet meer terug kent na chiptuning…… Bij een OPC1 valt er nog wel iets meer te halen. Dus waarom de twijfels?
Tegenwoordig kan men mooie resultaten halen, ook bij ongeblazen motoren. Bij sommige bedrijven althans.
Al zul je mij niet zien ontkennen dat je chiptuning op een ongeblazen motor niet kan vergelijken met chiptuning op een geblazen motor.Maar is het de moeite waard? In mijn mening zeer zeker!
Ik rij er nu in.
@Baas J: Als je refereert naar de opmerking van Arjan, dan weet je niet waar je over praat. No offence.
Laatst in Mike z’n Astra G X16SZR mee mogen rijden. 8,9PK en 21,6NM winst. Je herkent de auto niet meer. Ding is een heel stuk sneller in elk toerental.
Zo, dat zijn beste statistieken Arjan! :shock:
Als iemand dat redt, is het Jeroen van Unlimited Tuning wel. Of doel je daar op???
Dat zijn de mooiste koplampen, DarkNL! :thumb
Heren, het werkt niet om een defecte EGR af te doppen. Een defecte EGR wordt sowieso opgemerkt, afgedopt of niet. Afdoppen is foppen maar dat geldt niet voor een defect iets.
Eerst zou ik een voordelige maar werkende EGR aanschaffen, daarna hardwarematig een afdoppakking aanbrengen. Zodat de problemen niet meer terugkomen. MAAR hoe nieuwer de Astra, hoe moeilijk het foppen is. De nieuwere electronica merkt alles op en zorgt voor motormanagement lampjes, erg irritant. De EGR moet dus ook softwarematig worden verwijderd.
Even informeren of de EGR hardwarematig en softwarematig verwijderd kan worden. Zo ja, de stappen van alinea 2 opvolgen.
MAAR! EEN AUTO DIE OP 3 CILINDERS LOOPT, KLINKT NIET ALS EEN DEFECTE EGR!
Op 1 of andere manier denk ik dat AstraTD gaat winnen….
:thumb
Pastra gestemd! Nice!
Het is trouwens contest 9 :ass
Wtf is dit dan weer :jerry
Haha waarom zou je helemaal naar Duitsland gaan als het hier in Nederland zowel beter als goedkoper kan?
Mike z’n Astra G (X16SZR) is gechipt bij Unlimited Tuning.
En kijk hier de vermogenskromme, bij aanklikken krijgt men de volledige versie. De uitdraai zegt meer dan woorden wat betreft de winst:
Zoals men kan zien, is de chiptuning op maat uitermate goed gelukt.
Algemeen bekend: Nm’s zeggen meer dan pk’s.. Tóch even een vermelding:Origineel 77.2pk @ 5319rpm / 131.7nm @ 2996rpm
Gechipt 86.1pk @ 4975rpm / 153.3nm @ 3088rpmEen winst van 8.9pk en 21.6Nm.
En kijk die vermogenskromme eens.En we hebben het hier over een 1.6 8v, in dit onderwerp gaat het over een “iets” nieuwere motor.. Kan wel iets meer uit worden gehaald dan het voorbeeld.
Bij Unlimited Tuning althans ;)
It’s about time! First thing in the morning Tusk! :swear
:angel :agent :jerry
Ik ook!!
-
AuteurBerichten

