BlueAstraG

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,721)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17640170

    De honingraat-stijl van de grille doorverwerkt in de originele bumper:

    :wub

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18135163

    @Jhmanta wrote:

    turbootje

    wat een dikkeee bakk :wors

    Deze anders ook! :wub :wors

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18135162

    @turbootje wrote:

    :wub

    Ook gezien in het echie :wub :wors :wub

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17640169

    Inderdaad :wub

    In reactie op: Iemand ervaring met een Rpm tuningbox? #18067714

    Met alle respect, dan rijdt je een mooie Insignia en dan wil je er zo’n gierige powerbox op gooien.

    Onze boardsponsor Unlimited Tuning zie en hoor ik zowel met mooie bedragen als uitslagen langskomen… Misschien wat voor jou :thumb

    In reactie op: Ervaring iemand met Chargertech Eindhoven, chiptuning #18082870

    Sinds kort boardsponsor, klopt!

    Dit heb ik kunnen vinden qua prijzen: viewtopic.php?f=191&t=171655

    In reactie op: Ervaring iemand met Chargertech Eindhoven, chiptuning #18082868

    :wtf dat had ik niet verwacht, dat is niet zo fraai. Mijn mening: denk dat je dan beter een andere tuner kan benaderen… :oops:

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076793

    @bd. wrote:

    waarom ben je dan niet goed bezig? met mijn standaart eds chip loopt mijn motor toch echt prima. getuige hiervan is mijn wideband lambda en vermogens uitdraai. de 1 zegt dat mijn mengsel verhouding prima is en de ander verteld mij dat het vermogen zeer netjes is :agent

    Kijk, dat is mooi toch?! Dat gelooft iedereen meteen, EDS is niet bepaald 1 van de minsten! :thumb

    Een chip op maat is echter altijd het beste. Dipjes van een standaard chip worden gezien en eruit gefilterd zeg maar totdat het gewenste resultaat is behaald. Want elke auto is anders, dezelfde chip voor hetzelfde type (standaard chip) zeg maar brengt niet het ultieme resultaat.

    Maar dan zul je toch echt naar een goede tuner met dyno-bank zoals bijvoorbeeld Unlimited Tuning of EDS moeten gaan. Expliciet MET dyno-bank. Meten = weten.

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076792

    @trashmetal wrote:

    ik vind alleen dat je beter eerst kan zorgen dat je zeker weet dat het blok het extra vermogen aankan
    en dan pas chippen
    blokje is waarschiojnlijk ook de jongste niet
    ga je het nu overstressen denk ik dat ie breekt :hmmz

    Ben ik met je eens Mario!

    Maar hoe lekker chiptuning ook is, ook al heb je een ongeblazen motor.. Juist dan, met die ongeblazen motor.. Die marge kan het blokje wel hebben. Bij een beetje onderhoud.

    Kijk, extreme chiptuning van een benzine turbo-motor met 350.000km op de teller zeg maar is een no-go in de meeste gevallen haha!

    In reactie op: Ervaring iemand met Chargertech Eindhoven, chiptuning #18082866

    Hebben ze een dyno-testbank bij ChargerTech? Dan pas heb je een chip op maat, dan worden ook alle dipjes eruit gefilterd ten opzichte van een “standaard chip”. Elke auto is immers anders.

    Ik ben niet zo goed in Aardrijkskunde maar volgens mij ligt dat behoorlijk dicht bij Sevenum (woonplaats van de TS), dat is wel lekker.

    In reactie op: Ervaring iemand met Chargertech Eindhoven, chiptuning #18082864

    +1

    Je kan ze een mailtje sturen, het extreme pakket staat niet op de site zie ik maar dat is voor elke turbomotor mogelijk volgens mij, Unlimited Tuning kennende.

    Wat Juffer1 ook schrijft, maatwerk gaat boven alles. En dat leveren ze!

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076789

    Heren (Mark, The General, Mario), ik denk dat nu duidelijk is geworden dat het chippen bij een ongeblazen motor daadwerkelijk veel nut heeft. Of je nu een 1.6 8v hebt, een OPC1 of een dikke 3.0 V6 bijvoorbeeld. En dat was het hele punt.


    @Stefano
    : Deze volgorde mag je zeker voor kiezen. Vult elkaar ook aan, deze combinatie. Ook achteraf.
    MAAR het beste zou zijn: eerst aanpassingen, daarna chip op maat. Om het maximale eruit te halen (TIP!).

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076782

    Ik ben ook wel benieuwd naar de inbreng van de topicstarter.

    Maar 1 ding moge duidelijk zijn: Uit de goed onderbouwde verhalen, zoals hierboven, wordt feitelijk duidelijk: Goede chiptuning op maat heeft bij een ongeblazen motor zeer zeker veel nut. Op alle fronten. Of er nu verdere aanpassingen zijn verricht of niet.

    Zoals al een paar keer eerder genoemd, het fabriceren van bepaalde auto’s is gestopt. De technologie van het chippen van deze auto’s echter niet. Het is 2012 en met chiptuning op maat kan er op een standaard ongeblazen motor aanzienlijke winst worden behaald.

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076776

    Heren,

    Chiptuning op maat, als stand alone op een ongeblazen motor, heeft bij een beetje tuner al heel veel effect.
    Denk aan aanzienlijk meer vermogen, minder benzineverbruik (afhankelijk van de rechtervoet) en een mooier en soepeler draaiende motor. Ook zonder verdere aanpassingen.
    Als voorbeeld het vermogen van een standaard Opel Astra X16SZR wat met 9PK en 22NM is toegenomen.
    Geloof me, dat is een sterke “boost”, die je zeer zeker heel erg goed merkt.

    Mij hoor je echter niet ontkennen dat je het niet kunt vergelijken met een geblazen motor. De winsten op deze motoren kunnen zieke statistieken halen.

    Zoals al eerder genoemd, het fabriceren van bepaalde auto’s is gestopt. De technologie van het chippen van deze auto’s echter niet. Het is 2012 en met chiptuning op maat kan er op een standaard ongeblazen motor aanzienlijke winst worden behaald. Bij een goede tuner zoals Unlimited Tuning, EDS, Klasen, om maar een paar voorbeelden te geven.

    MAAR het is zeker waar, wanneer je meer van plan bent qua aanpassingen, de tuning beter achteraf te doen. Zodat de werking elkaar versterkt en het beter afgesteld kan worden. In sommige gevallen zelfs om problemen te voorkomen.
    Al moet er wel gezegd worden, al zou je eerst chiptuning doen en daarna wat aanpassingen verrichten, dat gemiddeld het vermogen weer wat omhoog wordt geschroeft. Ligt een beetje aan welke aanpassingen.

    Maar er gaat niks boven chiptuning als laatste stap, zoals eerder genoemd om de eerder genoemde redenen.

    In het geval van Mark heeft hij weer grotendeels gelijk, hij heeft software gekregen die hij op zijn ECU kan flashen als het ware. Dan kan hij de software aanpassen indien een hardware aanpassing plaatsvind. Al kun je dat weer niet helemaal vergelijken met een goed chiptuning bedrijf die het met de statistieken van de dyno op de wielen doet. Dit gaat boven alles. En de kennis van dit soort bedrijven gaat weer een stuk verder.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639915

    @BlueAstraG wrote:

    Ter info: er gaan nog wel wat wijzigingen plaatsvinden. Het wordt iets anders binnenkort.

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876023

    Maar hoe lullig dit ook klinkt ook voor sommigen, het is en blijft toch een boardsponsor. Onder andere zorgen deze ervoor dat dit mooie forum bestaat. Dus een beetje respect is wel op z’n plaats.

    En denken jullie nou écht dat het Opel-forum zomaar met iedereen in zee gaat?

    Ik bedoel dit, nogmaals, niet verkeerd!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639887

    Komt goed bro, al zullen er in de tussentijd nog heel wat foto’s voorbij komen flitsen :thumb

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876021

    Ik snap je frustratie maar het heeft geen nut in andere discussies te mengen. Het pech is er en in deze geval kost het geld. Wat natuurlijk heel erg is.

    Maar de statistieken spreken voor zich, dit is een bedrijf wat van wanten weet. Het helpt niet om alle peilen op dit bedrijf te richten wat betreft onkunde of iets dergelijks.

    Je leest aan mijn berichten dat ik je niet probeer te beledigen, kwetsen of iets dergelijks. Ik hoop dat je dit ook inziet.

    Dit geldt ook voor Jerk trouwens.

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876018

    Daarbij zijn er nu een paar pechgevallen, hoe erg dan ook voor de gedupeerden. De oorzaak hiervan is bespreekbaar maar niet “zomaar” voor alles blind op Niels mikken.

    Weet je hoe ontzettend veel tevreden klanten dit bedrijf heeft? Niet normaal!

    Maar goed, ik kan ook begrijpen dat mensen met pech hier niets aan hebben.

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876017

    Ik denk omdat je in je eigen topic ook al je mening gegeven hebt. Dit is weer een ander project zeg maar.

    Kan het wel begrijpen dat ze dit hebben gedaan.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639885

    Met die instelling ging ik ook Kim! MAAR de uitvoerder heeft ontzettend veel inzicht en heeft me ervan overtuigd dat dit beter ging staan. En dit is uniek, “blokjescarbon” hebben zo veel auto’s. Ook zijn redenering erbij.

    Hij was klaar met de motorkap en toen was het al :wub
    En toen moest het dak, de spoiler en spiegels nog :wub

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639883

    Dat valt reuze mee, heeft een maatje van me gedaan.
    Dit is zijn werk en werklocatie maar hij klust bij voor een zachte prijs vergeleken bij winkelprijs zeg maar.

    Bij interesse, stuur me een PB en ik breng je in contact met hem.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639881

    Thanks bro! :thumbup

    In reactie op: Opc 1 tunen?! #18076758

    Dat bedoel ik, een ongeblazen motor kun je erg goed chippen! :thumb

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17639879

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,721)